مهاجرت تحصیلی ایتالیا

کار ضمن تحصیل در ایتالیا

کار ضمن تحصیل در ایتالیا

اگرچه دانشجویان در ایتالیا امکان استفاده از بورسیه را دارند اما می توان به این نکته اشاره داشت که کار ضمن تحصیل در ایتالیا اهمیت زیادی دارد. در مقاله کار ضمن تحصیل در ایتالیا پاسخ سوالات زیر مطرح شده است:

  • دانشجویان مجوز چند ساعت کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند؟
  • اساس مجوز کار دانشجویی چه می باشد؟
  • کاریابی در ایتالیا به چه صورت امکان پذیر می باشد؟
  • ویزای ایتالیا چند نوع می باشد؟
  • مدارک لازم برای ثبت نام در موسسات کاریابی این کشور چه می باشد؟

این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

ساعات کار ضمن تحصیل در ایتالیا

در ابتدا به ساعات کار ضمن تحصیل در ایتالیا می پردازیم که با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی متغیر است که بدین شرح می باشد:

مقطع تحصیلیمجوز کاری در هفته
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

در صورتی که افراد بیش از زمان مقرر و مجاز کار نمایند این کار، کار سیاه می باشد. برای کار ضمن تحصیل در ایتالیا فرد ملزم به ارائه مدارک تحصیلی و یا داشتن شرایط ویژه نمی باشد. علت این امر این است که این شغل کار دانشجویی محسوب می گردد. در صورتی که متقاضی قصد کار پس از تحصیل را داشته باشد باید مدارک تحصیلی خود را ارائه نماید.

دستمزد متقاضی برای هر ساعت کار ضمن تحصیل در ایتالیا بطور متوسط 9€ (یورو) می باشد. محدودیت ساعتی برای انجام کار های غیر رسمی وجود ندارد. امکان کاریابی در این کشور وجود دارد. اما یافتن شغل مرتبط با تحصیل اندکی دشوار می باشد.

ساعات کار ضمن تحصیل در ایتالیا

مزایا کار ضمن تحصیل در ایتالیا

بزرگترین مزیتی برای هر ساکن و کارگر که ایتالیا و اروپای وسیع ‌تر ارائه می ‌دهد، دسترسی به خدمات رایگان مراقبت‌ های بهداشتی است. خدمات بهداشت ملی ایتالیا توسط همه ساکنان از طریق مالیات، همراه با پرداخت هزینه داروها و خدمات بهداشتی تامین می شود و توسط هر منطقه از طریق مقامات محلی بهداشت مدیریت می شود. مزایای ناتوانی مدنی و مراقبت های طولانی مدت: این کار از کارگرانی که از ناتوانی جسمی و یا ذهنی مزمن رنج می برند حمایت می کند و از خودکفایی آنها جلوگیری می کند و بنابراین، تامین نیازهای خود را برای آنها غیرممکن می کند.

در جدول زیر شاهد می باشید:

سالتعداد افراد شاغل
20202300000
20212310000
20222330000

مزایای خانواده شامل کمک هزینه خانوار می شود که حمایت از خانواده های کارگران شاغل را که خانواده آنها از چند نفر تشکیل شده است و درآمدی کمتر از درآمدی که سالانه توسط قانون تعیین شده است را تضمین می کند. در صورت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در کشور، شما مستحق تعدادی از مزایای ارائه شده توسط دولت هستید. اینها شامل چندین کمک در زمینه اشتغال، بیکاری، مراقبت های بهداشتی، مزایای خانواده، کهولت سن، ناتوانی، از کار افتادگی و موارد دیگر می شود. این ممکن است شامل کمک هزینه های پولی یا مرخصی از کار باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در ایتالیا می باشید:

نرخ بیکاری در ایتالیا

شرایط کار ضمن تحصیل در ایتالیا

عموما امکان مشغول به کار شدن در سایر زمینه ها وجود دارد. زمینه های اصلی کاری در این کشور بخش خدماتی و توریسم می باشد. بخش خدماتی شامل: کار در رستوران و هتل، فعالیت های تبلیغاتی و غیره می باشد. فرصت کارآموزی و تحصیل فراوانی برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به این کشور آمده اند، وجود دارد. دانشجو با کار ضمن تحصیل در ایتالیا در مشاغل پاره وقت می تواند قسمتی از هزینه های خود را تامین نماید.

دانشجویان و یا سایر افراد عضو اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا نیازی به مجوز کار ندارند. این کشور به عنوان یکی از کشورهای اصلی اتحادیه اروپا دارای استانداردهای با اهمیتی چون: بیمه اجتماعی و بیکاری می باشد. مالیات پرداختی برای هر فرد با توجه به درآمد ان فرد تعیین می گردد. این مورد نشانه عدالت اجتماعی در این کشور می باشد.

شرایط کار ضمن تحصیل در ایتالیا

مشاغل دانشجویی در ایتالیا

ممکن است خوش شانس باشید که یک دوره کارآموزی با کمک دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت کنید. این مشاغل نه تنها درآمد خوبی دارند، بلکه تجربه و پیشرفت شغلی را ارائه می دهند که به شما به عنوان دانشجو و در طول جستجوی شغل کمک می کند. دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، می توانند با تدریس خصوصی شغلی پیدا کنند. این نوع شغل در ایتالیا دنبال می شود، به شرطی که شما به سطح مهارتی در مهارت های انگلیسی دست یافته باشید. پرداخت بر حسب ساعت انجام می شود و نرخ ساعتی به طور متوسط ​​30€ (یورو) است.

به طور مشابه، بسیاری از دانشگاه ‌ها مشاغل با حقوق را به دانشجویان خود پیشنهاد می ‌کنند تا در دانشگاه نقش‌ هایی را ایفا کنند. دانشکده ها و بخش ها نیز همین کار را می کنند. پرداخت های انجام شده از این مشاغل می تواند برای جبران هزینه زندگی در ایتالیا استفاده شود. اگر دانش اولیه زبان ایتالیایی را دارید، می ‌توانید در بسیاری از بخش‌ های خدماتی مانند سوپرمارکت ‌ها، انبارها، رستوران ‌ها، کافه‌ ها و سایر برای کار درخواست دهید. این مشاغل برای اهداف ارتباطی به سطوحی از زبان ایتالیایی نیاز دارند.

اگر مهارت های آنلاین دارید، می توانید توجه خود را بر روی مشاغل فضای دیجیتال متمرکز کنید. نوشتن، ویرایش، مدیریت رسانه ‌های اجتماعی، طراحی گرافیک، طراحی وب، بازاریابی دیجیتال و سایر موارد به خصوص برای شما مفید هستند. در حالی که از آن ها پول نقد می کنید، شما می توانید زمان خود را کنترل کنید. شما همچنین می توانید در هر زمان، حتی بدون مجوز کار، کار کنید. زیرا، بیشتر خدمات شما به صورت آزاد ارائه می شود.

کاریابی در ایتالیا

سایت های کاریابی، تابلو اعلانات دانشگاه ها گزینه های مناسبی برای مراجعه و کاریابی می باشند. برخی از این سایت ها به شرح زیر می باشند:

  • Jobs in Rome
  • Jobs in Milan
  • Italian work permits
  • Jobs in Rome

در این سایت کاریابی برای مشاغل غیر حرفه ای و بدون تخصص امکان پذیر می باشد. مانند: منشی گری، گارسونی و غیره.

موسسات کاریابی در ایتالیا

موسسات کاریابی گزینه مناسبی برای متقاضیان کار ضمن تحصیل در ایتالیا می باشند. برای نام نویسی در این موسسات کاریابی مدارک زیر الزامی می باشند:

  • داشتن کد مالی یا مالیاتی
  • داشتن مجوز کار (عموما همان ویزای تحصیلی)
  • CV یا رزومه کاری کامل فرد
  • ارائه عکسی مشابه عکس پاسپورت

شرح کار ضمن تحصیل در ایتالیا

با توجه به این که امکان کار ضمن تحصیل در ایتالیا وجود دارد تحصیل در ایتالیا طرفداران بیشتری خواهد داشت. از طرفی این کشور از لحاظ بازار کاری نیز موقعیت مناسبی دارد. متقاضیان در صورت یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی می توانند سابقه کار کسب نمایند. پس از اتمام تحصیل این سابقه کار به آنها برای یافتن کار تمام وقت کمک خواهد نمود. در این صورت علاوه بر سابقه کار توانسته اند کمک هزینه ای برای تحصیل خود فراهم نمایند. بنابراین توصیه می گردد ابتدا به دنبال کار مرتبط با رشته خود باشید.

با توجه به مطالب بالا اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید انتخاب خوبی نموده اید. ایتالیا با در نظر گرفتن امکان کار ضمن تحصیل شرایط تحصیل را برای دانشجویان اندکی آسان تر نموده است. در صورتی که قصد تحصیل و کار در ایتالیا را دارید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن کمک و همراهی شما پاسخگوی ابهامات و سوالات شما خواهند بود.

سوالات متداول در باب کار حین تحصیل در ایتالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار حین تحصیل در ایتالیا می باشیم:

  • ساعات کار ضمن تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف چقدر است؟ در مقطع کارشناسی 10 ساعت، کارشناسی ارشد 20 ساعت و دکتری 30 ساعت

شرایط کار ضمن تحصیل در ایتالیا به چه صورت است؟ عموما امکان مشغول به کار شدن در سایر زمینه ها وجود دارد. زمینه های اصلی کاری در این کشور بخش خدماتی و توریسم می باشد. بخش خدماتی شامل: کار در رستوران و هتل، فعالیت های تبلیغاتی و غیره می باشد. فرصت کارآموزی و تحصیل فراوانی برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به این کشور آمده اند، وجود دارد. دانشجو با کار ضمن تحصیل در ایتالیا در مشاغل پاره وقت می تواند قسمتی از هزینه های خود را تامین نماید. دانشجویان و یا سایر افراد عضو اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا نیازی به مجوز کار ندارند.

5/5 - (6 امتیاز)

18 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در ایتالیا

  1. سهراب گفت:

    سلام و وقت بخیر و سپاس از مقاله تون در مورد کار ضمن تحصیل در ایتالیا. به نظر شما با کار دانشجویی میشه هزینه های یک ماه زندگی مثل خوراک و هزینه های حمل و نقل رو پرداخت کرد؟ بورسیه های ایتالیا فقط شامل شهریه دانشگاه میشن؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خحدمت شما ممنون از مطاله شما بله امکان پوشش هزینه زندگی در ایتالیا رو دارد.

  2. hesam گفت:

    کار ضمن تحصیل در ایتالیا خیلی خوبه … اما شنیدم که ایتالیا کشور خیلی سخت گیری هست …

  3. مهراد گفت:

    با وضعیت نرخ بیکاری این کشور من تصمیم گرفتم تو مهارت هایی که این کشور نیاز داره وارد شم و زبان ایتالیایی هم حسابی بخونم بلکه بتونم کاری کنم چون واقعا هزینه تحصیلش کمه نسبت به جاهای دیگه بورس هم که می دن

  4. ali ram گفت:

    ضمن تشکر از مطلب خوبتون در مورد کار ضمن تحصیل در ایتالیا اگه امکانش هست درباره کار ضمن تحصیل در کشور آلمان هم مطلب بذارید

  5. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون

  6. عادل ظواهریان گفت:

    باسلام و احترام. ایا این میزان اجازه کاری که ضمن تحصیل میشه انجام داد فقط برای کار بدون بیمه هست؟؟؟؟؟

  7. لیدا بهرامی گفت:

    این مقاله خیلی خوب بود ممنون

  8. جواهر گفت:

    مقاله‌ی خیلی خوبی بود ممنونم

  9. سهیل گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم شرایط کار برای رشته حقوق چطوره؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. Arezoo گفت:

    سلام . باتشکر از مقاله خوبتون‌.
    امکان کار ضمن تحصیل با اخذ بورسیه محدود می شود یا خیر؟؟
    ممنون.

    1. صادقی گفت:

      با سلام بله امکان اخذ بورس تحصیلی وجود دارد.

  11. سعید فتاح گفت:

    کار ضمن تحصیل در ایتالیا خیلی خوبه ولی فکر میکنم موقعیت کاری در این کشور کم باشه

  12. v!da گفت:

    با سلام واحترام ایا با کار ضمن تحصیل در ایتالیا میتوان هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا را داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله امکان پوشش هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان با کار حین تحصیل در ایتالیا وجود دارد.

  13. ناصر کشکولی گفت:

    معمولا بابت کار پاره وقت در ایتالیا چقدر حقوق میدن؟

    1. صادقی گفت:

      پرداختی به صورت توافقی فی مابین طرفین است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *