مهاجرت سرمایه گذاری در مالزی

خرید ملک در مالزی

خرید ملک در مالزی

خرید ملک در مالزی یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت است که مورد پسند بسیاری از متقاضیان خواهان سرمایه گذاری در این کشور می باشد. چرا که با این اقدام، متقاضیان می توانند با یک تیر 2 نشان را بزنند. به این صورت که هم سرمایه گذاری نموده و به اهداف اقتصادی خود خواهند رسید و در کنار آن نیز امکان دریافت اقامت کشور مالزی نیز برای آنان فراهم می شود. شایان ذکر است که در مواقع وجود فرصت برای رشد سرمایه در بازار املاک، این روش یکی از بهترین روش های مهاجرت به شمار آمده و مزایای مناسبی نیز دارد.

در جدول زیر شاهد برترین شهرها برای زندگی و خرید ملک در مالزی می باشید:

شهررتبه در کشور مالزی
کوالالامپور1
جوهور2
پنانگ3
مالاکا4

البته ناگفته نماند که مهاجرت، هزینه های بالایی را در بر می گیرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است به بررسی این موضوع می پردازیم.

اهمیت خرید ملک در مالزی

خریداران خارجی ملک در مالزی عموما با هدف سرمایه گذاری دست به همچین کاری می زنند. اما با این اقدام زمینه اخذ اقامت کشور مالزی برای این متقاضیان نیز فراهم می شود. به عبارتی می توان گفت اهمیت خرید ملک در این شور نه تنها می تواند رشد سرمایه را به ارمغان بیاورد، بلکه با زمینه سازی برای دریافت اقامت می تواند زمینه ساز کار و زندگی در این کشور نیز شود. چرا که متقاضیان با این اقدام خود سرمایه ای را به این کشور وارد کرده و منجر به رشد نسبی اقتصاد آن می شوند. همچنین نا گفته نماند که این اقدام هزینه بر بوده و با منابع مالی محدود امکان پذیر نمی باشد.

شایان ذکر است که خرید هر گونه ملک در مالزی هزینه ها و مزایای متفاوتی دارد. به عبارتی ساده ترین تفاوت آن در مبلغ اجاره بها خلاصه می شود. اهمیت املاک از نظر اجاره بها عموما اصلی ترین دلیل و اهمیت خرید ملک در مالزی نیست اما در هر حال املاک مختلف بازدهی مختلفی نیز خواهند داشت. چرا که خرید و سرمایه گذاری در املاک در کشور مالزی مستلزم سرمایه های مختلفی بسته به نوع ملک می باشد. به عبارتی می توان گفت با وجود سرمایه بیشتر می توان از اجاره و نوسان قیمت به صورت همزمان سود برد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مالزی

کشور مالزی به دلیل لیبرال بودن خرید ملک در این کشور همواره پذیرای سرمایه گذاران خارجی خواهان خرید املاک در این کشور می باشد. این خریداران با ملیت های گوناگون بوده و از املاک موجود در شهر های مختلف بسته به شرایط بازار ملک در مالزی به عنوان سرمایه گذاری استقبال می نمایند. گفتنی است که شهر های متعدد این کشور همواره میزبان این اشخاص بوده و آنان را به سرمایه گذاری هر چه بیشتر به واسطه مزایای موجود علاقه مند می کند. شایان ذکر است که شهر های مختلفی که تا کنون مورد علاقه خریداران ملک در مالزی بوده اند، از لحاظ امکانات رفاهی و امکانات شهروندی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

برخی از این شهر ها عبارت اند از:

  • کوآلالامپور
  • سلنگور
  • ترنگگانو

نا گفته نماند که سرمایه گذاری در بازار املاک این کشور و یا هر کشور دیگری مستلزم بررسی مولفه هایی است که به متقاضیان کمک می کند تا همواره ریسک سرمایه گذاری در مالزی مورد نظر خود را بسنجند. به عبارتی این مولفه ها بیانگر میزان ریسک سرمایه گذاری به صورت نسبی و میانگین در کشور مورد نظر می باشند. یکی از جدی ترین مولفه ها خطر سلب مالکیت می باشد. سلب مالکیت و یا همان مصادره اموال به معنی خروج اختیار دارایی از مالک و افتادن آن به دست دولت می باشد. طبق گزارشات موجود، این درجه در خصوص کشور مالزی عدد 2 است.

در نمودار زیر به بررسی امتیازات سلب مالکیت در مالزی خواهیم پرداخت:

خرید سلب مالکیت در مالزی

مراحل و قوانین خرید ملک در مالزی

قوانین در مالزی در این راستا از مهمترین موارد موجود به شمار می آیند. چرا که اشراف به این قوانین می تواند در امور مختلف به کمک متقاضی بیاید. با توجه به این مسئله می توان گفت اشراف به قوانین مربوطه می تواند کاملا مفید واقع شود. اولین قانون این است که متقاضی خارجی می تواند حداکثر تا 2 ملک مسکونی و یا 2 آپارتمان با حداکثر مالکیت %50 را در مالزی خریداری نماید. این مسئله به آن معنی است که متقاضیان در این کشور در صورتی که خواهان خرید ملک به تعداد زیاد باشند، ملزم به داشتن شریک با تابعیت مالزی خواهند بود.

بهترین کار برای سهولت در روند، همکاری با یک وکیل املاک و مستغلات در این کشور است تا امور را در چهار چوب قوانین کشور مالزی پیش ببرد. پس از انتخاب ملک در مالزی، نامه پیشنهاد و پذیرش امضاء و مورد تایید طرفین قرار میگیرد، و پس از پیش بینی %3 از قیمت و پس از گذشت 14 روز پروسه عقد قرارداد طی خواهد شد. توافق نامه بایستی در دفتر معتبر عقد شده و پس از بررسی و تایید هزینه های جانبی آن نیز پرداخت گردد. پس از این مرحله، روند ثبت و انتقال سند در اداره ثبت زمین در کشور مالزی صورت خواهد گرفت.

مراحل و قوانین خرید ملک در مالزی

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مالزی

گفتنی است که فرصت های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اقصی نقاط جهان وجود دارد ام شرایط سرمایه گذاری و منافع موجود در آن در هر کدام از کشورها متفاوت می باشد. از این رو یکی از کشورهایی که می تواند برای اشخاص مسلمان نیز کشور مطلوبی باشد کشور مالزی است. کشور مالزی در تمامی بخش های اقتصادی در دوره های اخیر شاهد رشد بوده اما به دلیل شیوع پاندمی COVID-19 دچار رکود در بسیاری از بخش های اقتصادی خود شده است. لذا سرمایه گذاری در آن نه تایید و نه رد می شود. از طرفی نیز سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور دارای مزایا ارزنده ای است و این کشور همچنان اقتصاد زنده ای دارد.

نا گفته نماند که دلیل اصلی رکود در این کشور مانند سایر کشور ها در جهان شیوع پاندمی کرونا می باشد و امید است تا پس از این بیماری، کشور مالزی بتواند اقتصاد خود را به روز های پر رونق قبل باز گرداند. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مالزی شامل مزایای فراوانی می شود. یکی از مزایای عمده این اقدام، بازار املاک پر رونق این کشور است لذا در صورتی که سرمایه گذاران موفق به خرید ملک در زمان مناسب شوند، می توانند ملک را در زمان دیگر به قیمت مناسبی به فروش رسانده و سود مطلوبی را عاید خود نمایند.

برخی از مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مالزی عبارت اند از:

  • بازار املاک پیشرو
  • وجود فرهنگ مسلمان
  • لیبرال بودن خرید ملک
  • امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور مالزی

معایب سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مالزی

خرید ملک در کشور های خارجی به منظور استفاده از امتیازات موجود صورت می پذیرد. اما خطراتی نیز موجود اند که سرمایه متقاضیان را تحدید می کنند. یکی از مهم ترین خطرات تحدید کننده اموال متقاضیان احتمال سلب مالکیت و یا همان مصادره اموال است. این مسئله به قدری جدی است که متقاضیان برای انجام معامله و بررسی نکات حقوقی حتما نیاز به استخدام یک وکیل مجرب در این زمینه می باشند. چرا که سلب مالکیت املاک خریداری شده توسط متقاضی به معنی ضرر و از دست رفتن سرمایه او در این کشور خواهد بود. متقاضیان برای بررسی این مسئله می توانند از فاکتوری تحت عنوان نرخ خطر سلب مالکیت استفاده نمایند.

این شاخص در کشور مالزی 2 می باشد که در واقع فاصله چندانی با کشوری چون ایالات متحده آمریکا ندارد. نرخ خطر سلب مالکیت در آمریکا نیز 1 می باشد. همچنین گفتنی است که متقاضیان سرمایه گذاری در کشور مالزی از طریق خرید ملک می توانند با بررسی این شاخص در چند سال اخیر به صورت نسبی به شرایط آن اشراف پیدا کنند. به عبارتی کشور مالزی را علی رقم وجود برخی خطرات موجود در باب سرمایه گذاری، می توان کشوری مناسب برای سرمایه گذاری از طرق خرید ملک تلقی نمود.

هزینه های خرید املاک و مستغلات در مالزی

هزینه های خرید ملک در کشور مالزی نسبت به برخی کشور های منطقه پایین تر می باشد. لذا خرید ملک در بین کشورهای منطقه، در مالزی به صرفه تر و با هزینه کمتر قابل انجام است. این هزینه ها شامل موارد مختلفی می شوند، به عبارتی هزینه کلی را حاصل مجموعه هزینه های مختلفی تلقی می نمایند. این هزینه ها عبارت اند از:

  • هزینه معاملات
  • ایاب و ذهاب
  • فروش مجدد ملک
  • حق الزحمه وکلا و واسطه ها
  • هزینه اسناد رسمی و هزینه های ثبتی

همچنین همکاری با وکلا و موسسات حقوقی مجرب در این زمینه می تواند به تصحیح روند کمک کند. به عبارتی همکاری با وکلای مجرب موجب تسریع و سهولت در انجام امور شود و شامل منافع دو سویه برای متقاضی و وکلا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله اقامت مالزی خالی از لطف نخواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در امور مهاجرت است که توانسته سابقه درخشانی برای خود و همچنین رضایت و سهولت در مهاجرت را برای متقاضیان به ارمغان آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *