مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی

خرید ملک در رومانی

خرید ملک در رومانی

خرید ملک در رومانی از راه های اخذ اقامت رومانی می باشد که به متقاضیان اجازه می دهد در این کشور اقدام به خرید دارایی و بهره وری از سود ملک خود شوند. گفتنی است که متقاضیان می توانند از این روش برای دریافت اقامت کشور رومانی نیز اقدام کنند تا علاوه بر بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری، بتوانند از مزایای اقامت در این کشور نیز بهره مند شوند. شایان ذکر است که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور رومانی مستلزم بررسی شاخص هایی است که بر این بازار تاثیر بسزایی دارند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

بهترین شهرهای رومانی برای زندگی

تیمیشورا بزرگترین شهر در غرب رومانی و سومین شهر بزرگ این کشور است. در سال 2022 این کشور به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد. تیمیشوآرا دارای زندگی فرهنگی روشن و همچنین وضعیت اجتماعی و اقتصادی دائما در حال گسترش است. بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به همین دلیل شعبه های تجاری خود را در آنجا راه اندازی می کنند. تیمیشوآرا یکی از امن ترین شهرهای رومانی است که کیفیت زندگی در آن نسبتا بالاست. تیمیشوآرا دستخوش تغییرات تاریخی بسیاری شده است. مهمترین آنها در سال 1989 اتفاق افتاد. سپس تظاهرات ضد دولتی به انقلاب تبدیل شد که رژیم کمونیستی را فروپاشید. امروزه شکایات اصلی از نبود نظافت، ترافیک و اداره محلی است. یکی دیگر از اشکالاتی که باید در مورد آن بدانید هزینه بالای زندگی است.

براشوف یکی از مهم ترین شهرهای ترانسیلوانیا در رومانی است. این یک مکان مناسب در نزدیکی پایتخت، بسیار نزدیک به طبیعت است. مسافران و مهاجران اغلب آن را به دلیل موقعیت عالی آن انتخاب می کنند. بسیاری برای بازدید از قلعه پلس و قلعه بران به آنجا می روند. دومی محبوب تر از قلعه دراکولا است. مهاجران از ورزش های زمستانی موجود در استراحتگاه پویانا براشوف استفاده می کنند.Brasov با فضای بت‌های عاشقانه و عاشقانه‌اش مسحور می‌شود. بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در رومانی و همچنین بازدید است. معماری و روح شهر به خوبی حفظ شده است. براشوف در گذشته مرکز فرهنگی رومانی بود. کیفیت عالی زندگی و تمیزی از دیگر ویژگی های آن است.

در جدول زیر شاهد رتبه بندی شهرها برای زندگی و خرید ملک در رومانی می باشید:

شهررتبه در کشور
تیمیوشوارا1
براشوف2
کلوژ ناپوکا3
Oradea4
کنستانتا5

بررسی خرید ملک در رومانی

خرید ملک در کشور رومانی را می توان یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت در این کشور تلقی کرد. به عبارتی متقاضیان می توانند با خرید ملک در کشور رومانی از سرمایه گذاری خود در بلند مدت سود خوبی را عاید خود نمایند. شایان ذکر است که خرید ملک در این کشور می تواند منجر به مهاجرت به رومانی و اخذ اقامت آن برای متقاضیان گردد. همچنین متقاضیان می توانند به واسطه سرمایه گذاری در رومانی، از مزایای اقامت در این کشور بهره مند شده و پس از آن مشروط به الزامات موجود می توانند برای اقامت دائم در رومانی اقدام نمایند.

برخی از این الزامات عبارت اند از:

  • سلامت جسمی
  • سلامت روانی
  • توان کار
  • عدم سوء پیشینه

شایان ذکر است که خرید ملک در این کشور علاوه بر مزایای خود، محدودیت هایی نیز دارد که همواره دامن گیر متقاضیان سرمایه گذاری در رومانی از طریق خرید ملک می باشد. شایان ذکر است که خرید ملک در رومانی به معنی اقامت دائم این کشور نبوده و متقاضیان برای اخذ اقامت دائم رومانی بایستی به الزامات فراوانی بپردازند. متقاضیان می توانند برای خرید املاک در کشور رومانی دنبال شرکای تجاری باشند که دارای تابعیت کشور رومانی می باشند.

بررسی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در رومانی

خرید ملک در کشور رومانی را می توان یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت در کشور رومانی دانست که امنیت خوبی نسبت به سایر روش ها در این کشور دارد. گفتنی است که خرید ملک در رومانی می تواند مزایای فراوانی ر عاید متقاضیان نماید. به عبارتی با خرید ملک در رومانی می توان با یک تیر چند نشان را زد. متقاضیان در کشور رومانی به دلیل زمان بر بودن بررسی و اشراف دقیق به قوانین حاکم بر این کشور، می توانند با وکلای مجرب در امور سرمایه گذاری ملکی همکاری به عمل آورده و پیش نیاز های خود را تامین نمایند.

برخی از پیش نیازهای خرید ملک در این کشور عبارتند از:

  • آماده سازی و تبدیل ارز به لئو رومانی
  • همکاری و عقد قرارداد با وکیل مربوطه
  • بررسی شرایط و پیش بینی بازار

گفتنی است که خرید ملک در رومانی بر اساس پیش نیازهای آن می تواند سرمایه گذاری موفقی را در این عرصه به ارمغان آورد. متقاضیان می توانند همواره از مزایای جانبی سرمایه گذاری خود در این کشور بهره مند شده و در کشور رومانی اقامت داشته باشند. شایان ذکر است که متقاضیان خرید ملک در رومانی به همراه وکلای خود می توانند به روند سرمایه گذاری خود نظارت کرده و طبق قوانین حاکم بر این امور در کشور رومانی به صورتی کاملا قانونی اقدام به سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور نمایند. این روش سرمایه گذاری در کشور های مختلف در جهان محبوبیت خاص خود را داشته و این محبوبیت بیانگر رونق بازار املاک در جهان می باشد.

شرح خرید ملک در رومانی

ریسک همیشه در امور سرمایه گذاری برای متقاضیان وجود دارد. به عبارتی ریسک در نوع سرمایه گذاری تنها متفاوت است و هرگز به صفر نمی رسد. گفتنی است که ریسک در امور سرمایه گذاری در برخی موارد بسیار پایین و در برخی موارد بسیار بالا است. متقاضیان بایستی ریسک خرید ملک در کشور رومانی را محاسبه نموده و بر اساس آن تصمیم به سرمایه گذاری در بازار املاک این کشور نمایند. ریسک خرید ملک در کشور رومانی بر اساس شاخص های مختلف سنجیده می شود.

برخی از این شاخص ها عبارت اند از:

  • ثبات سیاسی در کشور رومانی
  • خطر سلب مالکیت در کشور رومانی
  • فساد اداری در کشور رومانی

ثبات سیاسی کشور رومانی یکی از شاخص های محاسبه ریسک سرمایه گذاری در این کشور می باشد. به عبارتی ثبات سیاسی در این کشور می تواند منجر به افزایش خطر سلب مالکیت ملک از دست مالک آن شود. گفتنی است که متقاضیان ملزم به بررسی دقیق میزان ثبات سیاسی در این کشور می باشند تا بتوانند از اموالب خود در این کشور محافظت کرده و به عبارتی از امنیت ملک خود در کشور رومانی اطمینان خاطر حاصل نمایند. میزان ثبات سیاسی در این کشور با خطر از دست دادن سرمایه متقاضیان رابطه ای مستقیم داشته و به صورت مستقیم بر آن اثر می گذارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به رومانی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در رومانی

خرید ملک و سرمایه گذاری در رومانی از این طریق می تواند مزایای بی شماری را برای متقاضیان به ارمغان آورد. لذا این روش را می توان روشی مطلوب، بسته به شرایط حاکم بر امور دانست. گفتنی است که رومانی یکی از کشورهای دارای رونق در بازار املاک خود بوده و متقاضیان می توانند همواره بر روند بازار املاک این کشور نظارت داشته باشند.

گفتنی است که مزایای ارائه شده در خصوص بازار املاک در رومانی و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور، مهمترین جاذبه برای متقاضیان سرمایه گذاری ملکی در رومانی می باشد. همان طور که ذکر شد این روش سرمایه گذاری در رومانی را می توان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری تلقی کرد که مزایای زیادی را عاید متقاضیان می نماید.

برخی از مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در رومانی عبارتند از:

ردیفمزایای خرید ملک
1اخذ اقامت کشور رومانی
2رشد سرمایه در کنار مزایای جانبی در کشور رومانی که جاذبه اصلی برای سرمایه گذاران در این کشور می باشد.
3سرمایه گذاری با ریسک پایین و بازدهی مطلوب

خطر سلب مالکیت در کشور رومانی

خطر سلب مالکیت یا خطر مصادره اموال در کشور رومانی، در واقع میزان ریسکی است که موانع حقوقی در این کشور برای متقاضیان در نظر می گیرند. به عبارتی می توان گفت خطر سلب مالکیت را می توان یکی از مهمترین شاخص های ریسک سرمایه گذاری در کشور رومانی از طریق خرید ملک تلقی کرد. این شاخص نیز دارای رابطه ای مستقیم با میزان امنیت سرمایه سرمایه گذاران می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان می توانند با محاسبه این شاخص، از امنیت سرمایه خود در خرید ملک، تا حدودی اطمینان خاطر حاصل نمایند.

در این شاخص که بین عددهای یک تا 7 طبقه بندی شده است. میزان خطر سلب مالکیت در اعداد پایین کمتر می باشد. همان طور که ذکر شد، خطر سلب مالکیت در این کشور نیز پایین می باشد و متقاضیان می توانند از امنی سرمایه خود اطمینان خاطر حاصل نمایند. گفتنی است که متقاضیان علاوه بر این مورد می توانند برای سود خود در سرمایه گذاری نیز برنامه ریزی های بیشتری انجام دهند. متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که حضور وکیل در این کشور برای انجام امور خرید ملک می تواند روند را تا حدود بسیار زیادی تسهیل نماید.

فساد اداری در خرید ملک در رومانی

نکات اساسی قبل از خرید ملک در رومانی

تمامی اتباع خارجی که به دنبال خرید ملک در رومانی هستند، باید برخی از نکات اساسی در این خصوص را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. بدون رعایت کردن این نکات خرید شما در این کشور با مشکلات بی شماری همراه خواهد بود. یکی از اصلی ترین نکاتی که خریداران قبل از خرید ملک در رومانی باید رعایت کنند، تایید ملک مورد نظر در ثبت زمین ثبت شده است. ثبت زمین در رومانی یک سیستم واحد و اجباری از سوابق فنی، اقتصادی، حقوقی و با اهمیت ملی است که در قلمرو رومانی تشکیل می شود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که بتواند صاحبان املاک، و مستغلات را شناسایی کند. همچنین دید کلی از مکان و ارزش مالیاتی زمین ها و ساختمان های دارای مالکیت عمومی یا خصوصی را بررسی کند. بنابراین اولین نکته مهمی که قبل از خرید ملک در رومانی باید در نظر بگیرید این مورد است.

برای اینکه بیشتر با نکات اساسی قبل از خرید ملک در رومانی آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

نکات اساسی قبل از خرید ملک در رومانیتوضیحات
بررسی صاحب اصلی ملکمتقاضیان قبل از تصمیم گیری برای انعقاد قرارداد خرید دارایی غیر منقول، همواره باید بررسی کنند که آیا فردی که قصد دارید ملک را از او خریداری کنید، مالک واقعی است یا خیر.
امضا قرارداد در دفتر اسناد رسمیطبق قوانین رومانی، انتقال حقوق منقول در مورد یک ملک، فقط به صورت معتبر و از طریق سند تنظیم شده و تایید شده توسط یک دفتر اسناد رسمی قانونی انجام می شود.
حدود مالکیت نسبت به همسایگانقبل از خرید ملک در رومانی باید بدانید که اگرچه حق مالکیت مطلق، انحصاری و همیشگی است اما اعمال آن محدودیت های قانونی خاصی به همراه دارد.

در نمودار زیر می توانید روند خرید ملک در رومانی توسط اتباع خارجی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند خرید ملک در رومانی توسط اتباع خارجی را طی سالهای اخیر

هزینه مالیات و خرید ملک در رومانی

تمامی افرادی که قصد خرید ملک در رومانی را دارند، حین عقد قرارداد ملک و پس از آن، باید هزینه هایی را به مراجع ذیصلاح پرداخت کنند. هزینه های مالیات و خرید ملک در رومانی معمولا به روش های زیر پرداخت می شود:

هزینه مالیات و خرید ملک در رومانیتوضیحات
حق الزحمه اسناد رسمیبسته به قیمت ملک و قرارداد های قانونی منعقد شده، یک مبلغ ثابت و یک مبلغ درصدی تشکیل می شود.
هزینه های ثبت ملکبه طور کلی 0.15% قیمت خرید برای افراد و 0.5% برای شرکت ها تنظیم می شود.
حق الزحمه وکلاهیچ هزینه خاصی توسط قاون وکلا برای خرید ملک در رومانی تعیین نشده است. این مورد بستگی به میزان معامله و درجه کار انجام شده به اضافه مالیات بر ارزش افزوده دارد.
پرداخت هزینه مالیات از سوی فروشندهدر صورت وجود هزینه نمایندگی برای معرفی خریدار

محدودیت های خرید ملک در رومانی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور رومانی علاوه بر دارا بودن مزایای فراوان، می تواند محدودیت هایی را نیز برای متقاضیان داشته باشد. گفتنی است که متقاضیان می توانند با کمک وکلای خود این موانع را کاملا از بین ببرند و امور سرمایه گذاری خود را کاملا تحت کنترل بگیرند. شایان ذکر است که این محدودیت ها را می توان به واسطه قوانین کشور رومانی از میان برداشت و روش خاص دیگری برای آن در نظر گرفته نشده است.

لذا امور سرمایه گذاری در رومانی بر اساس قوانین مربوطه پیش می رود و متقاضیان ملزم به رعایت قوانین و پیش برد اهداف خود در چهارچوب قوانین کشور رومانی می باشند. محدودیت های موجود در این کشور به صورت کلی طبقه بندی شده و به صورت جزئی به واسطه همکاری با وکیل مربوطه پیگیری می شوند. برخی از محدودیت های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور رومانی عبارتند از:

  • محدودیت های حقوقی در خصوص درصد مالکیت اتباع خارجی در خرید املاک
  • محدودیت های فرهنگی برای فروش املاک به متقاضیان خارجی
  • محدودیت های موجود در خصوص خطر سلب مالکیت در کشور رومانی
  • خطرات ناشی از افزایش میزان فساد اداری در کشور رومانی که منجر به افزایش خطر سلب مالکیت ملک در این کشور می شود.

فساد اداری در خرید ملک در رومانی

فساد اداری در کشور رومانی می تواند منجر به به خطر افتادن سرمایه متقاضیان گردد. از این رو می توان گفت که عدم توجه به میزان فساد اداری در کشور رومانی می تواند منجر به افزایش ریسک در امور سرمایه گذاری شده و حتی در مواردی از دست رفتن سرمایه نیز گردد. در نمودار شاخص فساد اداری در کشور رومانی، هر چه عدد به رقم 100 نزدیک تر باشد فساد اداری در این کشور پایین تر است. گفتنی است که سرمایه گذاری در رومانی براساس شاخص های موجود استوار می باشد.

توصیه می شود تا متقاضیان برای سهولت در روند مهاجرت خود با وکلای مجرب مهاجرتی همکاری به عمل آورند. شایان ذکر است که حضور وکلای مهاجرتی مجرب می تواند مهاجرت متقاضیان را به بهترین شکل پیش برده و در امور مختلف آن ها را یاری رساند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت می باشد که توانسته به پشتوانه سابقه درخشان خود، به متقاضیان بسیاری در امور مهاجرتی یاری رساند.

سوالات متداول در باب خرید ملک در رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • هزینه مالیات و خرید ملک در رومانی چقدر است؟ بسته به قیمت ملک و قرارداد های قانونی منعقد شده، یک مبلغ ثابت و یک مبلغ درصدی تشکیل می شود. به طور کلی 0.15% قیمت خرید برای افراد و 0.5% برای شرکت ها تنظیم می شود. هیچ هزینه خاصی توسط قاون وکلا برای خرید ملک در رومانی تعیین نشده است. این مورد بستگی به میزان معامله و درجه کار انجام شده به اضافه مالیات بر ارزش افزوده دارد. در صورت وجود هزینه نمایندگی برای معرفی خریدار
  • نکات اساسی قبل از خرید ملک چیست؟ تمامی اتباع خارجی که به دنبال خرید ملک در رومانی هستند، باید برخی از نکات اساسی در این خصوص را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. بدون رعایت کردن این نکات خرید شما در این کشور با مشکلات بی شماری همراه خواهد بود. یکی از اصلی ترین نکاتی که خریداران قبل از خرید ملک در رومانی باید رعایت کنند، تایید ملک مورد نظر در ثبت زمین ثبت شده است. ثبت زمین در رومانی یک سیستم واحد و اجباری از سوابق فنی، اقتصادی، حقوقی و با اهمیت ملی است که در قلمرو رومانی تشکیل می شود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که بتواند صاحبان املاک، و مستغلات را شناسایی کند. همچنین دید کلی از مکان و ارزش مالیاتی زمین ها و ساختمان های دارای مالکیت عمومی یا خصوصی را بررسی کند. بنابراین اولین نکته مهمی که قبل از خرید ملک در رومانی باید در نظر بگیرید این مورد است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *