مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

خرید ملک در استرالیا

خرید ملک در استرالیا از سایر رویه های اخذ اقامت از این کشور محسوب می گردد که سالانه ذهن زیادی از افراد خارجی را به خود اختصاص داده است. بنابراین این موضوع در بین متقاضیان از اهمیت خاصی برخوردار است. مقاله ای با همین عنوان توسط محققین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر در آمده است که توصیه می نماییم آن را بخوانید.

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به دنبال سرمایه گذاری در این کشور بوده تا بتوانند اقامت را دریافت کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک است که می تواند منجر به اقامت دائم گردد. استرالیا از لحاظ فرهنگی و زندگی در شرایط مساعد و ایده آلی قرار دارد. اخیرا موضوع خرید ملک در این کشور پر رونق شده است. بنابراین بازار املاک در استرالیا بسیار جذاب بوده و موجب استقبال سرمایه گذاران گردیده است. اکثر این سرمایه گذاران و خریداران ملک از کشور چین هستند. کشور استرالیا دارای ثبات و پایداری اقتصادی است که تاثیر بسزایی در امر سرمایه گذاری دارد.

برای خرید ملک در این کشور می بایست تاییدیه هیئت بازرسی سرمایه گذاران خارجی کشور استرالیا یا (FIRB) را دریافت کنید. این هیات مشورتی دولتی، موظف به بررسی پرونده های خرید ملک توسط فرد غیر استرالیایی است. در واقع این بررسی در زمینه منافع اقتصادی استرالیا است که آیا خرید ملک و سرمایه گذاری توسط فرد خارجی در استرالیا در پیشرفت بازار املاک و کنترل سهام این کشور مثمر ثمر خواهد بود یا خیر. اکثر افراد سرمایه گذار خارجی در زمینه املاک سرمایه گذاری می کنند.

استانداردهای سرمایه گذاری و خرید ملک در استرالیا

فرد سرمایه گذار می بایست امنیت سرمایه گذاری در این کشور و همچنین چگونگی سود دهی این سرمایه گذاری را بررسی و تجزیه و تحلیل نماید. بخش عمده و بزرگ سرمایه گذاران از کشورهای ایالات متحده و بریتانیا هستند. سپس کشورهای چین، بلژیک، ژاپن و هنگ کنگ در رتبه های بعدی تعداد سرمایه گذاران در استرالیا قرار گرفته اند. از آنجایی که شرایط اقتصادی استرالیا مساعد است، بنابراین ثبات سیاسی در این کشور نیز برقرار است. در نتیجه امنیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کشور حکمفرما است.

واجدین شرایط خرید ملک در کشور استرالیا

در قانون سرمایه گذاری از طریق خرید املاک آمده است که افرادی مجاز به خرید ملک در این کشور هستند که حتما اقامت موقت یا دائم این کشور را دارا باشند. در غیر این صورت مجاز به خرید ملک در استرالیا نخواهند بود. پس می توان نتیجه گرفت که افراد متقاضی اقامت در استرالیا نمی توانند از طریق خرید ملک به این امر دستیابی داشته باشند و صرفا می توانند به چشم سرمایه گذاری در این کشور به آن نگاه کنند.

افرادی که در استرالیا اقامت دارند می توانند نسبت به خریداری موارد ذیل اقدام کنند:

  • سرمایه گذاری: مادامی که فرد خارجی اقامت موقت استرالیا را دارد، می تواند با سرمایه گذاری و خرید ملک بخشی از سرمایه شخصی خود را به کشور استرالیا انتقال دهد.
  • ملک مسکونی: شرایط بدین صورت است که خرید ملک می بایست با هدف زندگی و سکونت در آن باشد. به عبارت دیگر در صورتی که قصد سکونت در ملک مذکور را ندارد، مجاز به خرید آن نیست. اگر قبلا شخصی، ملک خریداری نموده می بایست فورا آن را به فروش برساند. ناگفته نماند که خرید ملک در این کشور محدود به ملک های مسکونی نبوده و فرد می تواند نسبت به خرید ملک های تجاری مانند کارخانه و… نیز اقدام کند.
  • زمین: خرید زمین برای سرمایه گذاری در راستای خرید ملک برای سرمایه گذاران آزاد و مجاز است.

هزینه اجاره و خرید ملک در استرالیا

در سال های اخیر قیمت خرید و اجاره املاک نامحسوس بوده است. قیمت املاک در این کشور مطابق با منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است، متغیر است. به طور مثال درون شهر یا بیرون شهر بودن ملک در قیمت آن تاثیر قابل توجهی دارد. به طور متوسط هزینه خرید ملک در مرکز شهر در این کشور مبلغی معادل 7598$A (دلار استرالیا) و در بیرون شهر به مبلغ 5323$A (دلار استرالیا) خواهد بود. بر اساس قوانین خرید ملک، فرد خریدار می بایست به میزان 5% از کل قیمت ملک را بابت هزینه هایی مانند تمبر، امور حقوقی، بازرسی و… بپردازد. همچنین اجاره بهای ملک به طور متوسط و به صورت سالیانه در مقایسه با کشور ایران 105% بیشتر خواهد بود.

 

هزینه اجاره و خرید ملک در استرالیا

قیمت املاک در استرالیا

در جدول اطلاعاتی در خصوص قیمت ملک در 3 شهر از شهرهای مهم آورده شده است که به شرح زیر است:

نام شهرقیمت هر متر مربع در مرکز شهر به A$ (دلار استرالیا)قیمت هر مترمربع در خارج از شهر به A$ (دلار استرالیا)
سیدنی143008881
ملبورن86967152
کانبرا67314756

اجاره بهای ملک در استرالیا

اشخاصی که به این کشور مهاجرت می کنند و به دنبال اجاره آپارتمان هستند، اولین موضوعی که به ذهن این افراد متبادر می شود، هزینه اجاره املاک است که ذیلا به آن اشاره می شود:

اجاره ماهیانه منزلهزینه ها به $A (دلار استرالیا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1682
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر1275
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2687
آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر1860

مراحل قانونی خرید ملک در استرالیا

برای خرید ملک در این کشور می بایست به مراحل قانونی و روند خرید آشنا باشید. قیمت ملک در بازار املاک شامل آپارتمان، مستغلات، کارخانجات، دفاتر، مزارع و… ثابت است. فرآیند خرید املاک در این کشور به صورت ذیل انجام می گیرد:

  • انتخاب ملک مورد نظر متناسب با بودجه در نظر گرفته شده
  • اخذ مجوز و تاییدیه هیات مدیره بازرسی سرمایه گذاری برای خرید املاک. (مگر این که نیوزیلندی یا استرالیایی باشید. در این صورت نیازی به اخذ مجوز نیست). مدت انجام این مرحله 2 هفته می باشد.
  • تکمیل فرم درخواست همراه با شماره تماس به همراه ارائه گذرنامه یا پاسپورت و همچنین اسناد ویزای سرمایه گذاری در استرالیا
  • ارائه مشخصات کامل ملک و منطقه ای که در آن قرار گرفته است.
  • مرحله صدور تاییدیه از FIRB نیز به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

مزایای خرید ملک در کشور استرالیا

از سایر مزایایی خرید املاک در این کشور به شر زیر است:

  • در این کشور هر 7 تا 10 سال، قیمت ملک تغییر یافته و دو برابر می شود.
  • با خرید ملک در این کشور به نوعی سرمایه گذاری ایده آل در تجارت دست می یابید.
  • با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا می توانید درآمد اجاره بسیار خوبی از ملک خود داشته باشید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این افتخار را دارد که حامی مسائل حقوقی شما در امر مهاجرت به این کشور و یا سایر کشورهای اروپا و جهان باشد. این موسسه با ارائه مشاوره های تخصصی به صورت مراجعه حضوری و تماس تلفنی (رایگان) راهنمای شما در امر مهاجرت به استرالیا خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *