مهاجرت کاری لهستان

حقوق ماهیانه کار در لهستان

حقوق ماهیانه کار در لهستان

بررسی حقوق ماهیانه کار در لهستان برای علاقه مندان به کار در این کشور بسیار مهم می باشد. به طور کلی میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان هر سال رو به افزایش است. لذا در صورت کار در لهستان افراد خارجی به خصوص افراد کشورهای غیر اروپایی که از کشور های در حال توسعه به لهستان مهاجرت می کنند میزان حقوق مناسب دریافت می کنند. البته به طور کلی میزان حقوق متوسط در لهستان در حالت نرمال و معمولی قرار دارد و نسبت به برخی از کشورها مانند آلمان، انگلیس پایین تر است. اما در میان کشورهای شرق اروپا لهستان حقوق ماهیانه کار خوبی دارد و شهروندان کشورهای اطراف مانند بلاروس، رومانی و اوکراین به این کشور برای کار مهاجرت می کنند.

میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان جزو ده کشور برتر اروپا است و میزان ان نیز بسته به عوامل مختلف از جمله تجربه، مهارت و تخصص دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به مهاجرت کاری به لهستان این مقاله را منتشر کرده و به سوالات زیر پاسخ داده اند:

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در لهستان چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در کشور لهستان چه میزان است؟
  • قوانین و شرایط کار در لهستان چگونه است؟
  • میزان حقوق در شهرهای مختلف کشور لهستان چگونه است؟
  • میزان تفاوت حقوق مردان و زنان در کشور لهستان چگونه است؟

میانگین حقوق ماهیانه کار در لهستان 2023

بر اساس داده های Eurostat، دستمزد کارمندان لهستان مانند تولید ناخالص داخلی به متوسط ​​اتحادیه اروپا رسیده است. بر اساس داده ها، متوسط ​​پرداخت ماهانه در اتحادیه اروپا بالغ بر 12.670PLN (زلوتی*) است. بالاترین میزان حقوق متوسط​​ در اتحادیه اروپا ، لوکزامبورگ است و لهستان در رده بندی متوسط ​​پرداخت در سراسر اتحادیه اروپا در رتبه هشتم قرار دارد. میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان در سال 2023 به طور متوسط 7.560PLN (زلوتی) اعلام شده است. این در حالی است که میزان متوسط حقوق ماهیانه کار در بازه 1.190 الی 33.800PLN (زلوتی) می باشد. حقوق میانگین ماهیانه کار تمامی مشاغل در لهستان نیز به میزان 7.110PLN (زلوتی) اعلام شده است. لهستان جزو کشورهای متوسط از نظر میزان حقوق میانگین است و با توجه به رشد اقتصاد و کاهش جمعیت این کشور انتظار می رود میزان حقوق افزایش یابد.

*زلوتی واحد پول ملی لهستان است و هر 1 زلوتی برابر با 0.27$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر درصد مشارکت درآمد میانگین مردم کشور لهستان را در سال 2023 مشاهده می کنید:

حداقل حقوق ماهیانه کار در لهستان

بر اساس گزارشات منتشر شده در سال 2023، حداقل دستمزد ملی در لهستان 2.600PLN (زلوتی) در ماه است که با افزایش 350PLN (زلوتی) در ماه نسبت به سال گذشته همراه بوده است. این یعنی نسبت به سال گذشته حداقل دستمزد و حقوق ماهیانه کار در کشور لهستان حدود 15.56% افزایش داشته است. این در حالی است که این افزایش از میزان تورم بیشتر بوده یعنی قدرت خرید کارگران در لهستان افزایش پیدا کرده است. اگر به رتبه بندی حداقل دستمزد ملی که منتشر شده است نگاهی بیندازیم، می بینیم که لهستان در رتبه 23 از 97 قرار دارد. حداقل دستمزد ملی (NMW) یک کشور حداقل مبلغ (کمترین حقوق) در هر ساعت، در روز یا هر ماه است که کارفرمایان به طور قانونی باید به کارگران بپردازند.

در جدول زیر میزان حداقل دستمزد و حقوق ماهیانه کار در لهستان در سال های اخیر را مشاهده می کنید:

سالحداقل میزان حقوق ماهیانه ملی به PLN (زلوتی)
20233010
20202600
20182100
20171850
20161750
20151680
20141600
20131500
20121386
20111317
20101276

حداقل حقوق ماهیانه کار در لهستان

کار در لهستان

در لهستان میزان استاندارد زندگی بسیار بالاتر است و البته برای افراد متقاضی کار بسیار جذاب است. کار در لهستان می تواند درآمد خارجی بیش از 800 دلار در هر ماه را داشته باشند. این در حالی ایست که این میزان حقوق برای کارهایی که احتیاج به صلاحیت بالا ندارند می باشد. این مورد برای شهروندان اوکراین، بنگلادش ، هند و سایر کشورها بسیار محبوب است. شرکت های لهستانی از استخدام افراد خارجی خوشحال هستند زیرا همیشه کار زیادی در لهستان توسط آنها انجام می شود. وضعیت پایدار در کشور به شما کمک می کند که نگران آینده خود نباشید چرا که حقوق شما کمتر نخواهد شد و فقط با گذشت زمان می تواند افزایش یابد. در صورتی که به طور رسمی در لهستان کار کنید، بیمه درمانی دریافت خواهید کرد.

کارفرما موظف است ظرف مدت یک هفته اطلاعات مربوط به کارمند را در طی فرایند اشتغال به دفتر بیمه اجتماعی (ZUS) ارسال کند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که این امر در مورد کلینیک ها و مطب های پزشکی خصوصی کاربرد ندارد. اگر با خانواده در لهستان زندگی می کنید، فرصتی برای اضافه کردن این مورد به بیمه وجود دارد. جمهوری لهستان نه تنها به شهروندان خود اهمیت می دهد بلکه تمام امتیازات زندگی و کار در لهستان را به خارجی ها نیز می دهد.

شرایط کار در لهستان

شرایط و ضوابط کار برای اتباع خارجی که در لهستان کار می کنند به قانون حاکم بر روابط اشتغال بستگی دارد. با این حال، حتی اگر رابطه اشتغال توسط یک قانون خارجی حاکم باشد، اگر یک کارمند خارجی در لهستان در هر یک از شرایط زیر کار کند، شرایط و شرایط اشتغال نمی تواند از شرایط مندرج در قانون کار در لهستان کمتر باشد.

  • در رابطه با توافق بین کارفرمای و یک نهاد لهستانی
  • در شعبه لهستانی و کارفرمای آنها
  • به عنوان کارمند آژانس کاریابی موقت خارجی

این به ویژه در مورد مقررات مربوط به زمان کار، وقت استراحت، تعطیلات، پرداخت اضافه کار، حداقل دستمزد، بهداشت و ایمنی شغلی، حقوق کارمندان جزئی، عدم تبعیض و حقوق کارگران موقت صدق می کند. محدودیت سن قانونی برای کارمندان، از جمله مدیران و سهامداران شرکت وجود ندارد. با این حال قانون، استخدام افراد زیر سن 16 سال را ممنوع کرده و در صورت اشتغال افراد بین 16 تا 18 سال شرایط خاصی را فراهم می کند. به عنوان یک قاعده، اتباع خارجی برای کار قانونی در لهستان باید مجوز کار را بدست آورند و ویزای کاری لهستان را داشته باشند. با این حال، شهروندان اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر از جمله سوئیس، نروژ ، ایرلند و لیختن اشتاین از این تعهد معاف هستند. همچنین اتباع خارجی که عضو هیئت مدیره مدیریت هستند تا زمانی که بیش از 6 ماه در هر دوره 12 ماهه متوالی در لهستان نمانند نیازی به مجوز کار ندارند.

مهاجرت کاری به لهستان

با تصمیم مهاجرت کاری به لهستان، به عنوان یک خارجی دنیای کاملا جدیدی را تجربه خواهید کرد. شما این فرصت را دارید که متفاوت زندگی کنید. سفر بدون مشکل نه تنها در داخل کشور بلکه به کشورهای اتحادیه اروپا را خواهید داشت. همچنین، کار در لهستان به شما کمک می کند که لهستانی را خیلی سریع یاد بگیرید. کاملا پیداست کارمندان با تسلط به زبان لهستانی می توانند بیشتر از خارجی هایی که لهستانی صحبت نمی کنند، درآمد کسب کنند. اگر یکی از زبانهای اسلاویایی زبان مادری شما باشد، در صورت اخذ اقامت در لهستان می توانید زبان لهستانی را بسیار ساده تر یاد بگیرید. این نه تنها به طور کلی کار و زندگی شما را ساده تر می کند بلکه به رشد شخصی شما نیز کمک می کند. علاوه بر این، با آگاهی به این زبان، تمام تشریفات مربوطه برای شما بسیار ساده تر خواهد بود.

تفاوت حقوق ماهیانه کار زنان و مردان در لهستان

تفاوت حقوق ماهیانه کار زنان و مردان در لهستان

با توجه به تلاش ها سازمان های مختلف در خصوص حمایت از حقوق زنان، در کشور لهستان اختلاف کمی میانی میزان حقوق مردان و زنان وجود دارد. در کشور لهستان میزان حقوق مردان در سال 2023 نسبت به میزان حقوق متوسط زنان حدود 6% بیشتر است. بدین ترتیب بر اساس آمار اعلام شده میزان حقوق متوسط مردان در لهستان در سال 2023 ماهیانه به میزان 7760PLN (زلوتی) اعلام شده است. این در حالی است که میزان حقوق متوسط ماهیانه زنان در لهستان به میزان 7320PLN (زلوتی) می باشد. پیشنهادات شغلی برای زنان کم مهارت اغلب در موارد زیر بیشتر است:

  • خدمتکاران در هتل ها
  • دستیاران آشپزخانه در رستوران ها
  • مشاغل مربوط به پرستاری و سالمندان
  • کارمندان شرکت
  • خیاطی

حقوق ماهیانه مشاغل در شهرهای لهستان

لهستان خود را به عنوان یکی از پویاترین اقتصادهای اروپا معرفی کرده است. در حال حاضر سالانه رشد سالانه تولید ناخالص داخلی مثبت را نشان می دهد. اگر در حال مهاجرت به لهستان یعنی ورشو (Warsaw) هستید، می توانید انتظار داشته باشید که شهری بسیار پویاتر از اکثر پایتخت های اتحادیه اروپا را تجربه کنید. دلایل اصلی این امر پایین تر بودن هزینه زندگی در لهستان و مالیات در مقایسه با همسایگانش در غرب است. به این دلایل، بسیاری از شرکت های اتحادیه اروپا بخشی از عملیات خود را از سال 2004 به لهستان واگذار کرده اند. ورشو نه تنها فرصت های شغلی خوبی برای متخصصان جوان دارد، بلکه برای شروع یک تجارت نیز یک شهر عالی است. این شهر میزبان دائمی ساکنان جدید، از دیگر مناطق لهستان و همچنین کشورهایی مانند اوکراین، بلاروس و ویتنام است.

ورشو از اکثر شهرهای اروپا امن تر است و از خدمات عمومی متوسط ​​در اروپای مرکزی برخوردار است. علاوه بر ورشو میزان حقوق متوسط ماهیانه مشاغل در کشور لهستان در شهرهای کراکوف (Krakow)، وروکلاو (Wroclaw)، پوزنان (Poznan) و گدانسک (Gedansk) نسبت به سایر شهرهای لهستان بیشتر می باشد. در لیست زیر میزان حقوق ماهیانه متوسط کار در برخی از شهرهای کشور لهستان را مشاهده می کنید:

شهرحقوق متوسط ماهیانه به PLN (زلوتی)
ورشو8.510
گدانسک6.890
پوزنان7.090
وروکلاو8.060
کراکوف8.290
کاتوویچ6.280
لوبلین6.490
شزین6.690

چنانچه قصد اخذ اقامت لهستان را دارید می توانید با مطالعه دیگر مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را بدست آورید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از دانش وکلای مجموعه ما استفاده کنید و به دیگر پرونده های موفق مهاجرتی این موسسه بپیوندید.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در لهستان در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخ سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در لهستان در سال 2023 می باشیم:

  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در لهستان چه میزان می باشد؟ حداقل 2440PLN و حداکثر 79800PLN (زلوتی)
  • عوامل موثر در میزان درآمد در کشور لهستان چیست؟ مدرک تحصیلی، سابقه کاری مفید، سن، جنسیت، رزومه کاری
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری لهستان 2023 چیست؟ فرم تکمیل درخواست، پاسپورت، مدارک هویتی، تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی، رزومه
  • علت مهاجرت کاری به کشور لهستان  در سال 2023 چیست؟ بازارکار توسعه یافته، ششمین اقتصاد بزرگ جهان، فرصت های کاری عالی
  • بهترین شهرهای لهستان برای کسب درآمد مطلوب کدام اند؟ ورشو، کراکوف، کاتووتیس، لوذر و پوزنان
  • مشاغل مورد نیاز کشور لهستان در سال 2023 کدام اند؟ مشاغل فنی و مهندسی،  تجارت، رانندگان، فناوری و اطلاعات، منابع انسانی، خدمات، امور مالی
  • صنعت های رو‌ به رشد کشور لهستان در سال 2023 کدام اند؟ ساخت و ساز، مواد غذایی، خدمات و حمل و نقل
  • سن بازنشستگی از کار در کشور لهستان چند سالگی است؟ سن بازنشستگی زنان 60 سال و مردان 65 سال
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در لهستان

  1. فرامرزی گفت:

    سلام ممنون از مقاله کامل و خوبتون. مقاله بسیار کامل و جامع بود انواع حقوق رو تو شهرهای مختلف حساب کرده بودید. فقط اگر یه اشاره به فرصت های شغلی خوب و شغل های پردرآمد و درآمد چندتا شغل دانشجویی و مشاغل برای خارجی هام میزاشتید عالی بود.

    1. صادقی گفت:

      ممنون از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *