ویزای مسافرتی صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان عامل اصلی جذب توریست ها و گردشگران خارجی به این کشور می باشند. این جاذبه ها رشد چشم گیری در صنعت این کشور داشته. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با برخی از بهترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا سازند. صربستان امروز ترکیبی از فرهنگ ها است که در گذشته جنگ زده خود توسط رومی ها، عثمانی ها، هابسبورگ ها و سایر مردم مورد جنگ قرار گرفته است. اکنون کشور صربستان برای تفریح​​، از مهمانی های مختلف گرفته تا جشنواره های گوناگون، مقصدی عالی به شمار می رود. در این کشور جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. با ما همراه باشید تا با این جاذبه های طبیعی بیشتر آشنا شوید.

معرفی پارک ملی Kopaonik در صربستان

Kopaonik مرتفع ترین کوه صربستان است و در سال 1981 به یک پارک ملی تبدیل شده است. این پارک با شکوه و منظره، مکان اصلی پیست اسکی صربستان است و دارای 25 آسانسور است که می تواند 32.000 اسکی باز در ساعت را منتقل کند. در این منطقه، برف از ماه نوامبر تا ماه مه ادامه دارد. این مکان برای کوهنوردی در تابستان، با طیف گسترده ای از گیاهان و جانوران، بسیار مناسب است. این کوه همچنین به دلیل دارا بودن ثروت معدنی، طلا، نقره، آهن و روی شناخته شده است. این پارک همچنین دارای چشمه های آب گرم آبشارها و چشمه جوشان آب گرم و معدنی می باشد.

در جدول زیر به اطلاعات کلی درباره کوه های Kopaonik اشاره شده است:

آیتمشرح
ارتفاع2.017 متر
محدوده کوهستانیآلپ دیناری
قارهاروپا
کشورصربستان

به طور کلی، پارک ملی Kopaonik برای ورزش های تابستانی و زمستانی به خوبی مناسب می باشد، زیرا تقریبا 160 روز از سال در این منطقه برف می بارد و 200 روز از سال آب و هوای این منطقه آفتابی است. به همین دلیل است که این کوه ها به عنوان کوه های خورشید و برف شناخته می شوند. در دهه 1970 یک مرکز اسکی در Kopaonik ایجاد شد که در سال 2006 نوسازی و گسترش یافت.

بلگراد یکی از جاذبه های گردشگری صربستان

بلگراد، پایتخت کشور صربستان، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان می باشد که هر ساله آماده پذیرش توریست ها و گردشگران مختلف از کشورهای گوناگون می باشد. بلگراد در تقاطع بین رودهای دانوب و ساوا قرار دارد و ترکیبی از سبک های قدیمی و جدید، از ساختمان های قرن 19 گرفته تا سازه های Art Nouveau می باشد. در شهر بلگراد مکان های مختلفی برای بازدید وجود دارد، از جمله قلعه Kalemegdan، واقع در پارک Kalemegdan، که یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری صربستان به شمار می رود. این پارک همچنین موزه نظامی است که حتی بقایای یک بمب افکن مخفی آمریکا را برای کسانی که مایل هستند از تاریخ نظامی منطقه مطلع شوند، به نمایش می گذارد.

برخی از بهترین مناطقه تاریخی و ساختمان های بلگراد که به عنوان جاذبه های گردشگری صربستان شناخته می شوند عبارتند از:

  • Skadarlija
  • the National Museum and adjacent National Theatre
  • Zemun
  • Nikola Pašić Square
  • Terazije
  • Old Palace

گذشته از این، قلعه کلیساهای ارتدکس، سردرهای رنگارنگ و میدان های مجلل فراوان در بلگراد وجود دارد. در شهر بلگراد توریست ها سواحلی را می توانند پیدا کنند و از فعالیت های تفریحی مختلف مانند شنا، ورزش های آبی مانند اسکی روی آب و غواصی بهره مند شوند. به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا که در چهارراه شرق و غرب واقع شده است، پایتخت صربستان مقصد گردشگری فوق العاده غنی از فرهنگ ها، تأثیرات و سبک های مختلف با فضای مرموز و عجیب است. علاوه بر این، به دلیل مناسب بودن شرایط زندگی در بلگراد، هر ساله افراد زیادی از طریق انواع راه های مهاجرت به صربستان وارد خاک این کشور می شوند تا در پایتخت آن اقامت داشته باشند.

بلگراد یکی از جاذبه های گردشگری صربستان

پارک ملی یکی از جاذبه های گردشگری صربستان

صومعه Studenica، واقع در مرکز صربستان، عجایب زیادی دارد. این صومعه قرن 12 بیشتر به خاطر نقاشی های برجسته و نقاشی های بیزانس قرن 13 و 14 مشهور است و لازم به ذکر است که نقاشی ها و سایر تزئینات زینتی که در کلیساهای مختلف این صومعه یافت می شود. این امر با شهرت این صومعه به عنوان ثروتمندترین صومعه صربستان و مادر کلیه صومعه های ارتدکس صربستان منطبق است. استفان نمانجا، بنیانگذار دولت قرون وسطایی صربستان، این صومعه را در سال 1190 میلادی تأسیس کرد. دیوارهای غنی شده این صومعه شامل 2 کلیسا است، کلیسای Virgin و کلیسای King که هر 2 با استفاده از سنگ مرمر سفید ساخته شده اند. همانطور که گفته شد این صومعه بیشتر به خاطر مجموعه نقاشی های دیواری به سبک قرن 13 و 14 شناخته شده است.

از زمان سقوط آخرین ایالت های قرون وسطی صربستان در سال 1459، ترک ها اغلب به صومعه حمله می کردند. اولین ترمیم و بازسازی قابل توجه این صومعه در سال 1569 انجام شد، هنگامی که نقاشی های دیواری در کلیسای Virgin نقاشی مجدد شد. در اوایل قرن 17، 1 زمین لرزه و آتش سوزی در صومعه افتاد و اسناد تاریخی و بخش مهمی از میراث هنری نابود شد و برای همیشه از بین رفت. هموطنان گرامی می توانید با مراجعه به سایر مقالات موسسه درباره صربستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دلایل بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان

سالانه هزاران گردشگر بین المللی از سراسر جهان با دلایل مختلف برای بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان به این کشور سفر می کنند. به طور کلی صربستان سرزمین آرامش و سر و صدا، صلح و درگیری و روح و علم است که به عنوان بهترین انتخاب برای گشت و گذار در اروپا محسوب می شود. یکی از اصلی ترین دلایل گردشگران بریا بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان تاریخ طولانی این کشور است. به طور کع تاریخ صربستان طولانی و افتار آمیز است و صرب ها نیز به خوبی از آن آگاه هستند. زیرا این کشور مکانی بود که عثمانی ها با امپراطوری هابسبورگ ملاقات کردند. جایی که یک امپراطوری پایان یافت و امپراطوری دیگری آغاز شد. به همین جهت آثار باستانی و تاریخی بسیاری از دوره های تاریخی در این کشور به وضوح قابل مشاهده می باشد.

در جدول زیر می توانید از دیگر دلایل گردشگران بین المللی برای بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان را مشاهده فرمایید:

دلایل بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری صربستانتوضیحات
زندگی شبانهزندگی شبانه در بلگراد پایتخت صربستان، به یک افسانه تبدیل شده است. که افراد خوشگذرانی از سراسر جهان به این شهر سرازیر می شوند تا در رودخانه های ساوا و دانوب مهمانی کنند.
صومعه های آراماین خانه های با شکوه که به صومعه سرا معروف هستند در سراسر صربستان پراکنده شده اند. بسیاری از صومعه سرا ها در صربستان برای بازدیدکنندگان باز هستند.
غذاهای با شکوهغذا در زندگی روزمره در صربستان ریشه دوانده است و زمان صرف غذا صرفا فعالیت های متمرکز بر رزق و روزی نیست مه در غرب به آن تبدیل شده است.
جمعیتی پر شوربا وجود اینکه مردم صربستان جزو هیجان انگیز ترین و مهمان نواز ترین مردم قاره هستند، این کشور دارای جمعیت بسیار پر شوری نیز می باشد.

آشنایی با Zlatibor در صربستان

زلاتیبور یا Zlatibor یک مکان توریستی محبوب در کوه های غرب صربستان است. این یکی از جاذبه های گردشگری صربستان است که برای حفظ شادی و سلامتی توریست ها و گردشگران، از اسکی در زمستان تا پیاده روی در تابستان، مملو از امکانات و فرصت های تفریح مختلفی است. پیست اسکی در Tornik، مرتفع ترین کوه Zlatibor واقع شده است و قادر به پذیرایی و کنترل 5.400 اسکی باز در ساعت است. این منطقه بسیار زیبا و با مراتع مرتفع و دهکده های بسیار زیبا و تاریخی است. کلیساهای قدیمی چوبی و موزه ای با فضای باز و پر از خانه های دیدنی از جاذبه های برتر هستند. با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط و هزینه های سفر به صربستان و سایر کشورهای اروپایی مطلع شوید.

سوالات متدوال در باب جاذبه های گردشگری صربستان

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص جاذبه های گردشگری صربستان، در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از آنها پاسخی جامع و دقیق ارائه دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • جاذبه های گردشگری صربستان اغلب در کدام شهر این کشور تمرکز دارد؟ مطمئنا همه جای صربستان خاص است اما جاذبه های گردشگری صربستان عمدتا در پایتخت این کشور، شهر بلگراد گسترش یافته است.
  • آیا بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان پر هزینه است؟ خیر، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری صربستان بسیار پایین خواهد بود. زیرا هزینه رندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *