ویزای مسافرتی اسلواکی

جاذبه های گردشگری اسلواکی

جاذبه های گردشگری اسلواکی

جاذبه های گردشگری اسلواکی عامل اصلی تبدیل شدن این کشور به یک کشور توریستی می باشند. کشور اسلواکی یک کشور کوهستانی است که زمانی بخشی از چکوسلواکی بود. این کشور تا حدودی کم جمعیت است و جاذبه های گردشگری زیادی برای بازدید کنندگان دارد. پارک های ملی، مسیرهای پیاده روی منظره و صدها غار معروف که برخی از آنها مکان های محافظت شده توسط یونسکو هستند، اسلواکی را به یک مقصد رویایی برای دوستداران فضای باز تبدیل کرده اند. با وجود این، فرصت های زیادی برای بازدید و کاوش در اسلواکی وجود دارد و توریست ها و گردشگران می توانند با بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری لذت ببرند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه برخی از بهترین جاذبه های گردشگری اسلواکی را به شما عزیزان معرفی خواهند کرد.

سفر به اسلواکی

اسلواکی، در اروپای مرکزی، با جمهوری چک، لهستان، مجارستان، اتریش و اوکراین هم مرز است و ترکیبی پر جنب و جوش از کافه های مختلف و خیابان های زیبا گرفته تا و شهرهایی کاملاً بی نظیر با قلعه های ناهموار، کلیساهای گوتیک و جنگل های سرسبز است. با داشتن آبگرم و آب و هوای گرم توریست ها می توانند در یک پارک آبی استراحت کنند یا به کوه های فوق العاده زیبای کارپاتین بروند و در فعالیت های ورزشی زمستانی شرکت کنند. موزه های روباز اسلواکی فرصتی بی نظیر را برای کشف سنت های عامیانه این کشور فراهم می کند، در حالی که بازدید از براتیسلاوا فرصتی را برای گردشگران فراهم می کند تا یک شهر پر جنب و جوش را تجربه کنند که توسط یک تاریخ تاریک لمس شده است.

سفر به این کشور مستلزم شناخت نسبی از آن است. لذا در خصوص ویژگی های اسلواکی می توان به فرهنگ مسیحی آن اشاره کرد. اگر کمی به آمار این کشور پرداخته شود. می توان میزان جمعیت آن و رشد جمعیت در این کشور را بررسی نمود. بررسی جمعیت اسلواکی به گردشگران کنجکاو اطلاعات مفیدی در خصوص علوم انسانی می دهد. رشد جمعیت اسلواکی ذیلا بررسی شده است:

میزان رشد جمعیت در اسلواکی

سفر گردشگران برای دیدن جاذبه های گردشگری اسلواکی

تمام موارد و عوامل ذکر شده در بخش قبلی موجب جذب گردشگران زیادی از کشورهای خارجی به اسلواکی شده اند. بیشترین تعداد گردشگرانی که به اسلواکی سفر کرده اند، عبارتند از:

ردیفنام کشورتعداد بازدید کنندگان در اسلواکی (نفر)
1جمهوری چک645.195
2لهستان209.234
3آلمان192.523
4مجارستان101.424
5اتریش95.777
6انگلستان79.554
7چین61.347

شایان ذکر است که به دلیل افزایش سالانه گردشگران در اسلواکی، هر ساله افراد زیادی برای کار در اسلواکی در صنعت گردشگری به این کشور مهاجرت می کنند.

محیط طبیعی و جاذبه های گردشگری اسلواکی

حدود 40% اسلواکی پوشیده از جنگل است. جنگل های اسلواکی دارای تنوع زیستی گسترده ای است و حیوانات شامل خرس قهوه ای، گرگ، روباه، گراز وحشی و غیره هستند. اسلواکی دارای درصد بالایی از حیات وحش است که در مناطق حفاظت شده گنجانده شده است. در این کشور، محدوده کوه ها و مناطقی که تحت حمایت خاصی قرار ندارند به سختی یافته می شود. یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اسلواکی کوه های تاترا (به ویژه های تاتراس)، مرتفع ترین قسمت کوه‌ های کارپات است. این مناطق دارای بسیاری از گونه های نادر گیاهی و جانوری هستند و فرصت های اسکی، پیاده روی و کوهنوردی بی شماری را به توریست ها و گردشگران بین المللی ارائه می دهند. رودخانه ها و نهرها در کوه های اسلواکی اغلب برای قایقرانی و سایر فعالیت ها و ورزش های مبتنی بر آب استفاده می شود.

استفاده از قایق ها از سنت بسیار طولانی برخوردار است و به خصوص قایق های رودخانه ای روی رودخانه دیدنی Dunajec در بین گردشگران بسیار محبوب است. اسلواکی دارای چشمه های معدنی و اسپاهای بی شماری است. اسپا محلی است که در طول روز به آن مراجعه می‌شود تا خدماتی مانند ماساژ، مراقبت از پوست صورت و خدمات بدن، نظیر اسکراب یا رپینگ دریافت شود. در سال 2007 میلادی 94 اسپا در اسلواکی وجود داشت که حاوی بیش از 11900 تختخواب بود. در سال 2007 تعداد 272.200 بازدید کننده در اسپاهای اسلواکی وجود داشته است که این میزان نسبت به سال 2006 9% افزایش داشته است. لازم به ذکر است که 35.2% این بازدید کنندگان خارجی بودند.

محبوبترین اسپاهای اسلواکی عبارتند از:

  • Bojnice
  • Brusno
  • Dudince
  • Lúčky
  • Piešťany
  • Sklené Teplice Sliač Smrdáky
  • Trenčianske Teplice
  • Turčianske Teplice
  • Nový Smokovec
  • Štós

قبل از سفر یا مهاجرت به اسلواکی، توصیه می شود از هزینه های آن به طور کامل آگاه شوید.

محیط طبیعی و جاذبه های گردشگری اسلواکی

براتسلاوا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اسلواکی

بزرگترین شهر اسلواکی و همچنین پایتخت آن، براتیسلاوا در رودخانه دانوب قرار دارد و با اتریش و مجارستان هم مرز است. قلعه براتیسلاوا، که در یک فلات بالاتر از شهر قرار گرفته و در اصل در قرن 10 ساخته شده است، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اسلواکی می باشد که در پایتخت این کشور واقع شده است. این شهر در منطقه ای با پوشش گیاهی سرسبز قرار دارد، بنابراین پارک ها، فضاهای باز و دریاچه های زیادی در داخل و اطراف براتیسلاوا از جمله دریاچه Rusovce وجود دارد. اکثر افرادی که به فکر کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی در صنعت گردشگری هستند، در این بخش ها سرمایه گذاری خود را انجام می دهند.

غارهای کارست اسلواکی

یک غار یک پدیده طبیعی قابل توجه است. این یک فضای بزرگ زیرزمینی است که به طور طبیعی با هوازدگی سنگ ایجاد می شود. اسلواکی تقریباً 2500 غار دارد و با گذشت زمان، تعداد بیشتری از آنها کشف می شوند. کل منطقه کارست دارای غارهایی می باشد که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند و اگر دوست دارید جاذبه های گردشگری عجیب اسلواکی سفر کنید، نمی توانید سفر به یکی از غارهای دیدنی منطقه را از دست بدهید. این غارها به دلیل دارا بودن بیشترین استالاگمیت، آراگونیت، سینتر و پرتگاه های یخی در جهان و با توجه به ارتفاع بالای سطح دریا، پدیده ای بی نظیر برای بازدید در اروپای مرکزی است.

برجسته ترین غارها برای بازدید در کشور اسلواکی عبارتند از:

  • Belianska Cave
  • Bystrianska Cave
  • Bojnice Castle Cave
  • Cave of Dead Bats
  • Demänovská Cave of Liberty
  • Demänovská Ice Cave

اسلواکی مملو از غارهای زیبا و مکان های زیرزمینی است. بسیاری از آنها پنهان و کشف نشده اند و ورود به بسیاری از آنها فقط با کمک غارنوردان با تجربه امکان پذیر است. فقط تعداد معدودی از غارها در اسلواکی با چشم عموم دیده می شوند و تحسین می شوند. هموطنان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات دقیق درباره سفر و مهاجرت به کشور اسلواکی و یا بهترین کشورهای اروپایی مانند کشور آلمان، فرانسه، سوئد، سوئیس و غیره به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *