مهاجرت سرمایه گذاری در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند یکی از راه های سرمایه گذاری شناخته می شود که این روش در میان ایرانیان در خصوص ثبت سرمایه بسیار طرفدار خواهد داشت. از جمله دلایل مهاجرت بسیاری از افراد در سال 2023 کسب و کار است. یکی از گزینه ‌های مناسب جهت اقامت و تابعیت این کشور به دلیل شرایط مناسب ثبت شرکت در نیوزلند می باشد. یکی از راه های سهل جهت مهاجرت، ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت شناخته می‌ شود. اما به دلیل این که ویزای این نوع از مهاجرت، جزء ویزای سرمایه گذاری قرار می ‌گیرد، از راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های پر‌ هزینه و ریسک پذیر است. به همین جهت لازم است قبل از انجام آن با مشاوران و وکلای مؤسسات حقوقی شور نمائید. شما عزیزان جهت ثبت شرکت در نیوزلند می‌‌‌‌‌‌‌‌ توانید از راهنمایی‌ های وکلا و کارشناسان ارشد مجرب مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره‌‌‌ مند شوید. حال توضیحاتی را جهت آگاهی عرضه می‌ داریم.

درباره کشور نیوزلند

قبل از مهاجرت و ثبت شرکت در کشورهای خارجی نیاز است تا متقاضی با شرایط آن کشور آشنا شود. ذیلا به برخی شرایط نیوزلند اشاره می کنیم:

  • این کشور از 2 جزیره بزرگ و همچنین تعدادی جزیره کوچک شکل گرفته است.
  • زبان مرسوم آن‌‌ ها انگلیسی و مائوری می‌ باشد.
  • موقعیت جغرافیایی کشور نیوزلند یا زلاندنو در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد.
  • یکی از کشور‌‌‌‌‌هایی است که دارای اقتصادی پیشرفته و پر‌‌‌‌‌‌ ‌رونق می‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد.
  • در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هایی چون صادرات، کشاورزی و دامپروری بسیار توسعه یافته و توانگر است.

محصولات لبنیاتی، گوشت و صنایعی چون صید نهنگ، فوک، تولید الوار، کتان و استخراج طلا نیز از جمله محصولات پر رونق و مناسب جهت ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت در نیوزلند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد.

فرآیند ثبت شرکت در نیوزلند

برای شروع انجام کسب و کار، بر پایه آمار به دست آمده در سال 2016 از بانک تجارت جهانی، این کشور در بین کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جهان دارای مراحل ساده‌‌‌‌‌‌‌‌ ای می‌ باشد. همچنین شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانید برای مراحل رزرو ثبت نام شرکت از پورتال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های آنلاین دولتی که مدت چند ساعت انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شود، استفاده نمائید.

انواع ثبت شرکت در این کشور به شرح ذیل می باشد:

  • ثبت شرکت به روش تنها یک بازرگان یا تک تاجر
  • ثبت شرکت به صورت مشارکتی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نیوزلند

اکنون در ذیل به شرح خلاصه هر یک از این موارد فوق می‌ پردازیم. برای ثبت شرکت در نیوزلند به روش تک تاجر، متقاضی به عنوان یک بازرگان باید به صورت فردی و تنها اقدام به انجام کسب و کار کند. هر چند که این فرد می‌ تواند از کشور ساکن در آن افرادی را استخدام کند، ولی تمام مسئولیت های مدیریتی و کنترل شرکت را باید خودش به عهده بگیرد و نیز حق تمام سود را دارا می باشد. همچنین او شخصا موظف است که تمامی بدهی ها و مالیات های شرکت تجاری خود را بر عهده بگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در نیوزلند مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

ثبت شرکت در نیوزلند با مسئولیت محدود

یکی از بهترین راه های راه اندازی کسب و کار، ثبت شرکت در این کشور با مسئولیت محدود می باشد. این برتری به این جهت است که:

  • شرکت حقوقی به صورت مرسوم و شرعی می باشد
  • در این صورت سهامداران و صاحبان از یکدیگر جدا نیستند
  • هنگامی که شرکت رو به ورشکستگی است، هر یک از سهامداران به میزان سهام خود در شرکت ضرر و زیان می‌ بینند

به دلیل سلطه‌ گری روابط، بین سرمایه گذاران، سهامداران، مدیران و مشتریان، ثبت شرکت در نیوزلند با مسئولیت محدود از موفق ترین نوع شرکت ها در این کشور می باشد. یکی از راه های آسان برای ثبت شرکت در نیوزلند، به صورت آنلاین است. در این صورت می شود تمامی مراحل را به صورت اداری انجام داد. به این منظور شخص می‌ تواند با پرداخت 150$ (دلار) این پروسه را انجام دهد.

شرایط ثبت شرکت در نیوزلند

ابتدا جهت ثبت شرکت خود لازم است، محل مناسبی را برای آن انتخاب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که هر منطقه‌ ای دارای ضوابطی در امور فعالیت‌ های تجاری می باشد. برای مثال یک شخص نمی تواند در مناطق مسکونی تعمیرگاه ماشین بزند. معمولا برای ثبت شرکت به این روش و ضرورتی برای انجام کارهای اداری وجود ندارد. همچنین شرکت‌ های حاضر در نیوزلند نخست به صورت sole truder درج می شوند، که به تدریج ارتقا می یابند. به همین دلیل به یکی از شرکت‌ های متعهد تبدیل می شوند.

ثبت شرکت به صورت مشارکتی در نیوزلند

ثبت شرکت به صورت مشارکتی در نیوزلند

ثبت شرکت به صورت مشارکتی در نیوزلند مزایایی دارد که به شرح زیر است:

  • برای افراد ماهر و صنایع کشاورزی رایج ترین راه ثبت شرکت به صورت مشارکتی می باشد.
  • هزینه ها و خدمات تجاری از طریق شراکت بسیار تاثیر گذار می‌ باشد.
  • آغاز کار به همراه چندین فرد حرفه ای صورت می گیرد.
  • همچنین برای ثبت شرکت به این روش، پرداخت مالیات بر درآمد به صورت فردی می باشد.
  • اما در جبران این کار، درآمد بین شرکا تقسیم می‌ شود.
  • از این طریق شرکا مالیات بر سهم خود را پرداخت می کنند.

برای ثبت نام به صورت مشارکتی، که راه سهل و آسانی می باشد، امضاء تعهد نامه به صورت مشارکتی است. ثبت شرکت به صورت مشارکتی برای افراد خارجی متداول نیست، زیرا مردم آن ها می‌ توانند از دیگر اقسام ثبت شرکت که قابل اطمینان و به صرفه تر است را انتخاب کنند. لیکن در سال‌ های اخیر، ثبت شرکت به این صورت، تنها برای وکلا، پزشکان، حسابداران و دیگر مهارت ها بوده است. جهت مهاجرت به نیوزلند ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

افتتاح حساب بانکی برای ثبت شرکت نیوزلند

کار دیگری که باید برای سرمایه گذاری در نیوزلند و ثبت شرکت خود انجام دهید، باز کردن حساب بانکی است، که این کشور اجازه این را به افراد داده که در بانک های موجود در این کشور حساب خود را باز کنند. همچنین با باز کردن حساب بانکی، برای مقاصد تجاری، کشور را یاری نمایند. اکثر بانک‌ ها در نیوزیلند این توانایی را دارا می باشند که کمک‌ های شایانی به افراد جهت جابجایی پول از خارج کشور و دیگر خدمات مهاجران دارای تخصص داشته باشند. بعد از انجام دادن تمامی مراحل فوق، برای به اتمام رساندن ثبت شرکت خود، باید شروع به نام گذاری و همچنین ثبت لوگو نمایید.

افتتاح حساب بانکی برای ثبت شرکت نیوزلند

مدارک لازم ثبت شرکت در نیوزلند

نیوزلند چشم انداز خوبی برای توسعه شرکت های بین المللی ارائه می دهد. در حوزه قضایی امکان ایجاد شرکت‌ هایی از هر نوع، اعم از تراست، شرکت، شعبه شرکت یا شرکت فرعی وجود دارد. می توانید شرکتی را در نیوزلند از راه دور و بدون بازدید از این کشور خریداری کنید. مراحل ثبت نام تا 3 هفته طول می کشد. دوره آن توسط متخصصان  Prifinance نظارت خواهد شد. ثبت شرکت در نیوزلند در چارچوب قوانین موجود، به ویژه قانون شرکت ها انجام می شود. میزان سرمایه مجاز توسط مؤسسین تعیین می شود. برای فعالیت یک مدیر و یک سهامدار که وظایف آنها ممکن است توسط ذینفع انجام شود، کافی است.

لیست اسناد برای ثبت شرکت عبارت است از:

  • گواهی ثبت
  • عصاره شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • فرم رضایت مدیر
  • فرم رضایت سهامدار
  • قطعنامه اولیه مدیر
  • گواهی را به اشتراک بگذارید
  • سند غرامت
  • اعلامیه اقتدار
  • صورتجلسه شرکت
  • اعلامیه اعتماد
  • وکالت نامه

در جدول زیر شاهد میزان رشد اقتصادی در نیوزلند می باشید:

سالمیزان رشد اقتصادی
202016%
202120%
202217%

مزایا ثبت شرکت در نیوزلند

الزام اجباری برای افراد غیر مقیم افتتاح دفتر در کشور است. افسران  Prifinance نماینده ثبت شده مقیم کشور و دفتر (اجاره ای یا متعلق به نماینده) را در اختیار شما قرار می دهند. شرکت ها در نیوزلند از نظر ثبات اقتصادی و قوانین وفادار عمل می کنند. نرخ مالیات صفر تجارت افراد غیر مقیم خارج از نیوزلند مشمول مالیات نمی شود، در حالی که برای شرکت های محلی به اندازه کافی بالا است. فضای سرمایه گذاری مطلوبی وجود دارد که به سرمایه سرمایه گذاری شده امکان بازپرداخت کامل و رشد می دهد. صاحبان مشاغل احساس می کنند از خود محافظت می کنند و نگران امنیت سرمایه گذاری نیستند.  شرکت هایی که 51% یا بیشتر از مؤسسین آنها غیر مقیم هستند از تهیه گزارش ماهانه (حسابداری و حسابرسی) معاف هستند. آنها باید فقط یک بار در سال ارسال شوند. در نیوزلند کنترل ارز خارجی وجود ندارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش ثبت شرکت در نیوزلند می باشید:

نرخ افزایش ثبت شرکت در نیوزلند

چالش های اساسی ثبت شرکت در نیوزلند

همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان، ثبت شرکت در نیوزلند نیز در کنار مزایای بی شماری که برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. از مهمترین چالش های ثبت شرکت در نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های ثبت شرکت در نیوزلندتوضیحات
مسئولیت نامحدود سهامدارانسهامداران شرکت ها در نیوزلند دارای مسئولیت نامحدود هستند و بنابراین پس بنابراین در قبال کلیه بدهی ها و تعهدات تجاری مسئولیت دارند. از سوی دیگر اگر شرکت بدهی قابل توجهی داشته باشد این بدهی ها به عهده سهامداران خواهد بود.
مالیات های بالااگر شرکت شما در نیوزلند سود قابل توجهی کسب نمی کند سیستم مالیاتی شرکت ممکن است یک نقطع ضعف برای آنها تلقی شود. البته لازم به ذکر است که نرخ مالیات شرکت ها در نیوزلند 29% بالاتر از برخی از نرخ های مالیات بر درآمد شخصی است.
هزینه های راه اندازی بالادر کنار هزینه های بالای راه اندازی شرکت در نیوزلند، این فرآیند می تواند بسیار گسترده و زمان بر باشد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران در نیوزلند به قوانین سختگیرانه شرکت ملزم هستند یا ممکن است با مجازات شدیدی در این کشور مواجه شوند.

ثبت شرکت در نیوزلند در یک نگاه

شرایط و مدارک ثبت شرکت در این کشور به طور خلاصه شامل موارد ذیل می شود:

  • استفاده از اینترنت برای اتمام فرم درخواست ثبت شرکت
  • عرضه طرح تجاری، تامین طرح های توجیهی اقتصادی
  • تقاضا برای معین کردن نام و لوگوی مخصوص شرکت
  • مطلع ساختن آدرس محل شرکت به منظور فعالیت های عرضه شرکت
  • منصوب کردن سهامداران و مدیران شرکت
  • به دست آوردن هزینه اجرایی برای درج

در انتها اگر کشور نیوزلند توافق کرد، ویزای 3 ساله برای اقامت نیوزلند به فرد می‌ دهد. به همین جهت فرد و تمامی افراد تیم اجرایی، باید فعالیت و کوشش های بسیاری برای بیزینس خود انجام دهند. ایضاً اگر در طی 2 سال شرکت بتواند نتیجه مثبتی را از خود نشان دهد، باعث اقامت دائم برای شخص موسس می شود. در پایان پیشنهاد ما به شما عزیزان این است، قبل از هر عملی که می‌ خواهید انجام دهید، به دلیل این که ثبت شرکت در نیوزلند دارای ریسک بسیار بالایی می باشد، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با کارشناسان ارشد مربوطه مشورت نمایید. همچنین شما می توانید در صورت امکان، از طریق روش‌ های با هزینه کمتر مانند ویزای تحصیلی نیوزلند و یا ویزای کاری به این کشور بروید و کسب و کار خود را ایجاد نمایید.

سوالات متداول در باب ثبت شرکت در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نیوزلند می باشیم:

  • انواع ثبت شرکت در کشور نیوزلند کدام اند؟ ثبت شرکت به روش تنها یک بازرگان یا تک تاجر، ثبت شرکت به صورت مشارکتی و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نیوزلند
  • شرایط و مدارک ثبت شرکت در نیوزلند به طور خلاصه شامل چه مواردی می شود؟ استفاده از اینترنت برای اتمام فرم درخواست ثبت شرکت، عرضه طرح تجاری، تامین طرح های توجیهی اقتصادی، تقاضا برای معین کردن نام و لوگوی مخصوص شرکت، مطلع ساختن آدرس محل شرکت به منظور فعالیت های عرضه شرکت، منصوب کردن سهامداران و مدیران شرکت و به دست آوردن هزینه اجرایی برای درج
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در نیوزلند

  1. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید تو این مطلب درباره مدارک لازم برای ثبت شرکت در نیوزلند و مزایا ثبت شرکت چیزی ننوشته بود در این باره سوال دارم. با مشاورا تماس بگیرم پاسخگو هستن؟ میشه با ثبت شرکت اقامت دائم گرفت؟ اگر میشه برای فرزند هم میشه پیگیری کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره در باب مهاجرت به نیوزلند با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *