ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

ثبت شرکت در آفریقا جنوبی

ثبت شرکت در آفریقا جنوبی

یکی از روش های مهاجرت به کشور آفریقا جنوبی و کسب اقامت از این کشور در سال 2023 ثبت شرکت در آفریقا جنوبی به صورت قانونی می باشد. مقاله پیش رو توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در رابطه با ثبت شرکت در آفریقا جنوبی و شرایط و قوانین ثبت شرکت در این کشور مطالبی برای متقاضیان ارائه خواهد شد.

آفریقا جنوبی در جنوبی ترین قسمت قاره آفریقا واقع شده است. این کشور تنها کشوری است که دارای 3 پایتخت می باشد. پایتخت های این کشور شامل: شهر کیپ تاون به عنوان مرکز اقتصادی و بازرگانی در این کشور، شهر پرتوریا به عنوان مراکز اداری این کشور و شهر بلوم فونتین به عنوان مرکز قضایی و حقوقی این کشور محسوب می شود. واحد پولی رایج در این کشور راند می باشد. نماد این واحد پولی ZAR می باشد. این کشور به عنوان یکی از کشورهای پر جاذبه برای سرمایه گذاری می باشد. در این کشور حمایت های بسیاری برای حمایت و حفاظت از سرمایه گذاران صورت می گیرد.

انواع ویزا سرمایه گذاری درآفریقای جنوبی

در کشور آفریقا جنوبی به 2 صورت ویزا به متقاضیان اعطاء می شود. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  1. راه اندازی یک تجارت جدید در کشور آفریقا جنوبی
  2. گسترش تجارت در کشور آفریقا جنوبی به صورت خرید مالکیت و یا سهام یک شرکت.

شهروندان خارجی اجازه دارند در این کشور به جز موارد منع قانونی خانه، ملک، مراکز تجاری و صنعتی خریداری نمایند. طبق قوانین سرمایه گذاری در آفریقا جنوبی افراد خارجی می توانند 49% از مالکیت یک شرکت را در اختیار داشته باشند. 51% از مالکیت کشور باید در اختیار یک شریک باشد که تابعیت کشور آفریقا جنوبی را دارد. همچنین متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در یک شرکت را دارند می توانند 25% از سهام یک شرکت را خریداری نمایند.

مراحل راه اندازی کسب و کار در آفریقا جنوبی

افرادی که قصد دارند ثبت شرکت در آفریقا جنوبی را تجربه کنند باید مدارک لازم را به اداره کار و اداره ثبت این شرکت ارائه دهند. روند بررسی مدارک و شروع کار در این کشور طی 30 روز انجام خواهد شد. مبالغی که برای ثبت شرکت در این کشور در نظر گرفته شده است ارزان می باشد. اتباع خارجی و بین المللی اجازه دارند شرکت خصوصی در این کشور افتتاح نمایند. این افراد می توانند با ارائه پاسپورت معتبر به عنوان مدیر شرکت مشغول به فعالیت شوند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در این کشور می پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

جهت ثبت شرکت در آفریقا جنوبی متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست باید به صورت آنلاین تکمیل گردد.
  • تعیین نام شرکت
  • متقاضی باید گواهی امضاء شده توسط مدیران این کشور را که از اعتبار آن نباید بیش از 60 روز گذشته باشد ارائه دهد.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • همچنین متقاضی باید جهت دریافت تاییدیه مبلغ $975 (دلار) بپردازد.

پس از ارسال مدارک از طریق اداره کمیسیون ثبت شرکت در این کشور ایمیلی مبنی بر تایید نام برای متقاضی ارسال خواهد شد. پس از دریافت ایمیل و دریافت شماره ثبت برای شرکت متقاضی می تواند در این کشور حساب بانکی افتتاح نماید. همچنین فرد می تواند کار خود را در شرکت شروع نماید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

کسب اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

یکی از راه های دریافت اقامت دائم از کشور آفریقا جنوبی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور می باشد. اگر اثبات شود که فرد استقلال مالی دارد. برای کشور آفریقا جنوبی مفید می باشد. همچنین فرد باید به مدت 5 سال در این کشور اقامت مستمر داشته باشد می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. امکان دریافت اقامت دائم برای همراهان متقاضی نیز وجود دارد. متقاضی می تواند برای همسر خود و فرزندان زیر 18 سالش اقامت دائم را دریافت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت در این کشور می توانید به سایت موسسه سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. مقاله اقامت آفریقای جنوبی را مطالعه نمایید.

دریافت پاسپورت آفریقا جنوبی

در کشور آفریقا جنوبی بر اساس سیستم خون و سیستم خاک به متقاضی تابعیت اعطاء می گردد. اگر فردی در این کشور متولد شود بر اساس سیستم خاک تابعیت این کشور را دریافت می نماید. همچنین اگر والدین فرد یا یکی از آنها تابعیت کشور آفریقا جنوبی را داشته باشد فرزند تابعیت این کشور را دریافت می نماید. در ادامه به بررسی چگونگی اعطا تابعیت به افرادی که در کشور آفریقا جنوبی شرکت ثبت کرده اند می پردازیم. افرادی که در این کشور شرکت ثبت کرده اند و یا در این کشور مشغول به کار آفرینی می باشند، می توانند پس از گذشت 5 سال از اقامت و با شرکت در آزمون اعطاء شهروندی تابعیت این کشور را دریافت نمایند. همچنین افرادی که در این کشور خدمات ویژه ای در زمینه علم و آموزش ارائه دهند نیز اقامت را دریافت می نمایند.

هزینه ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در آفریقا جنوبی را دارند می توانند تمامی مراحل را خود به صورت شخصی انجام دهند. متقاضی باید فرم ها را به صورت آنلاین دریافت کرده و آنها را تکمیل نماید. سپس مدارک باید به صورت اینترنتی به اداره مهاجرت ارسال شود. در مرحله اول برای رزرو متقاضی باید برای شرکت نامی انتخاب نماید. در مرحله بعدی متقاضی باید برای رزرو هزینه ها را به صورت آنلاین پرداخت نماید. همچنین در این مرحله هزینه ها برای ثبت شرکت پرداخته شود. متقاضی باید یک طرح برای شرکت که توجیه اقتصادی دارد ارائه دهد.

همچنین هزینه های وکیل مهاجرتی نیز باید به صورت جداگانه پرداخت گردد. برای مهاجرت به کشور آفریقا جنوبی بهتر است با یک وکیل مهاجرتی و کارشناسان مهاجرتی مشورت کنید. بهترین راه را برای مهاجرت با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. ثبت شرکت در آفریقا جنوبی در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد مشاوره هایی در این رابطه در اختیار متقاضیان قرار دهد

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *