مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا در سال 2024 در اکثر دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی، هر چند در برخی از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی است. این کشور به دلیل قدمت، فرهنگ، طبیعت و آب و هوای مطبوع یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی می باشد و سالانه بسیاری چه به صورت موقت چه به صورت دائم به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجرت تحصیلی به دلایل عدم سخت گیری دانشگاه های این کشور یکی از روش های محبوب برای مهاجرت به این کشور می باشد. تحصیل کارشناسی در این کشور اولین مرحله تحصیل در دانشگاه های عالی این کشور می باشد و افراد برای تحصیل در این مقطع بایستی در آزمون ورودی شرکت کنند و داشتن تنها مدرک دیپلم ترجمه شده کافی نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل کارشناسی در اسپانیا را بررسی کرده است.

شرایط تحصیل کارشناسی در اسپانیا

شرط اصلی ورود به دوره کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و شرکت در آزمون ورودی می باشد. لذا اسپانیایی ها پس از پایان تحصیل در مدرسه در مقطعی،همانند پیش دانشگاهی کم تر از 1 سال در کالج های فنی تحصیل می کنند. سپس با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی به دانشگاه ورود پیدا می کنند. افراد خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با داشتن مدرک دیپلم ترجمه شده بایستی در کالج های فنی دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه را بگذرانند و در آزمون ورودی که به نام Selectividad می باشد، شرکت کنند و حداقل نمره لازم را به دست آورند. برای ورود به دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدرک اسپانیایی نمی باشد، قبولی در آزمون خود نشان دهنده تسلط فرد به این زبان است. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن می باشد.

آزمون ورودی تحصیل کارشناسی در اسپانیا

همانطور که ذکر شد برای ورود به دانشگاه های اسپانیا متقاضیان در آزمون ورودی که سلکتیویداد (Selectividad) شرکت کنند. این آزمون به زبان اسپانیایی می باشد و تسلط به زبان اسپانیایی از موارد مهم برای قبولی در این آزمون می باشد. این آزمون در 4 موضوع مختلف برگزار می گردد، که شامل زبان اسپانیایی، تاریخ اسپانیا، زبان خارجی و یک موضوع اصلی انتخابی از رشته فرد متقاضی می باشد. در برخی مناطق علاوه بر زبان اسپانیایی زبان کاتالانی نیز در آزمون گنجانده می شود. شرکت در این آزمون برای برخی از شهروندان مانند فرانسوی ها و چینی ها به دلیل به رسمت شناخته شدن کنکور این کشورها توسط مقامات این کشور الزامی نیست، اما سایر کشورها بایستی در این آزمون شرکت کنند و با قبولی در این آزمون مجوز ورود به دانشگاه های اسپانیا را کسب کنند. همچنین پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

درباره تحصیل کارشناسی در اسپانیا

مدرک کارشناسی در این کشور به نام grado شناخته می شود. کسب این مدرک برای تحصیل در مقطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا مورد نیاز است. تحصیل کارشناسی در این کشور اغلب به زبان اسپانیایی می باشد، اگرچه در سال های اخیر برخی دانشگاه ها برنامه های خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. تحصیل کارشناسی حدود 4 سال به طول می انجامد. این کشور که عضو اتحادیه اروپاست دانشگاه های آن نیز تحت سیستم بولونیا فعالیت می کنند و سیستم امتیاز بندی نیز به صورت یکپارچه و ECT می باشد. کسب 240 ECT یا اعتبار در این مقطع مورد نیاز است که هر سال تقریبا 60 ECT به طور معمول قابل دریافت است، البته تا 90 ECT نیز می توان اعتبار دریافت کرد. برای تحصیل کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی نیز مدرک آیلتس و یا تافل مورد نیاز می باشد.

از جمله رشته های محبوب و رایج برای تحصیل کارشناسی در اسپانیا عبارتند از:

  • حقوق
  • علوم انسانی
  • هنر
  • مدیریت کسب وکار
  • علوم پایه و مهندسی
  • مدیریت مهمانداری
  • سرمایه گذاری و دارایی

درباره تحصیل کارشناسی در اسپانیا

دانشگاه های کارشناسی در اسپانیا

اسپانیا نزدیک به 70 دانشگاه مختلف اعم از دولتی و خصوصی را در خود جای داده است و بسیاری از برنامه های مختلف تحصیلی را در رشته های متنوع ارائه می کند. اسپانیا دارای دانشگاه های باکیفیتی در سطح جهان می باشد که بسیاری از آنها در بین 1000 دانشگاه برتر جهان در رده بندی های معتبر قرار دارند. در لیست زیر نام برخی از آنها برای معرفی آورده شده اند.

نام دانشگاهمقطعرشتهشرح
Rey Juan Carlos Universityکارشناسیهنر و طراحی، تجارت، علوم کامپیوتر و فناوری، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، قانون، علوم پایه، ارتباطاتو تدریس و آموزشبیش از 5 دانشکده با تجهیزات پیشرفته و کادر آموزشی
University Carlos III of Madridکارشناسی و کارشناسی ارشدقتصاد و تجارت، مهندسی، حقوق، ارتباطات، علوم اجتماعی و غیرهزبان انگلیسی یا اسپانیای
EU Business School Barcelonaکارشناسیتجارت و کسب و کار، علوم سیاسی، مدیریت مهمانداری، مدیریت ورزشی، رسانه و ارتباطاتدارای شعبه در ژنو و مونترو
Schiller International Universityکارشناسیتجارت و کسب و کار، گردشگری و مهمانداری و علوم سیاسیدانشگاه خصوصی

دارای شعبه در هایدلبرگ آلمان، پاریس فرانسه، مادرید اسپانیا و لارگو فلوریدا

Universidad de Burgosکارشناسیمهندسی و تکنولوژی، تجارت، زبان، علوم پایه، تاریخ، توریسم و مهمانداریدانشگاه دولتی
University of Barcelonaکارشناسیاکثر رشته هاقدمت بالای دانشگاه
CEU San Pablo Universitکارشناسی و تحصیلات تکمیلیاقتصاد و تجارت، ارتباطات و علوم انسانی، معماری، مهندسی و علوم بهداشتزبان انگلیسی یا اسپانیای

همکاری با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه بوستون، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه فوردهام

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های خصوصی در اسپانیا

ورود به کالج ‌های خصوصی می ‌تواند آسان ‌تر از کالج ‌های دولتی باشد، و مهم است که به یاد داشته باشید که مانند مدارس بین ‌المللی، آنها برای کسب‌ وکارهای انتفاعی هستند. هزینه ها به طور قابل توجهی بالاتر است و با مدارک تحصیلی که اکنون به سختی یارانه دریافت می کنند، در بریتانیا مطابقت دارد. همانطور که سطح هزینه های تحصیل در بریتانیا حدود 9000£ (پوند) است، کالج های خصوصی اسپانیا نیز به همان میزان یا حتی بیشتر هزینه می کنند. از سوی دیگر، سیستم دولتی یارانه های بسیار بیشتری را در اختیار دارد، اگرچه این امر بین مناطق خودمختار و تعادل سیاسی منطقه متفاوت است.

در اندلس، هزینه های دانشجویی برای دوره های علوم انسانی یا هنر حدود 1000€ (یورو) در سال است. بنابراین اگر فرزند شما قصد تحصیل در اسپانیا را داشت، با یک بدهی سنگین دانشجویی به پایان نخواهد رسید. در دانشگاه های خصوصی با امکانات بهتر طیف جالب تری از دوره ها وجود دارد، در حالی که در سیستم دولتی آموزش عالی نسبتاً سنتی باقی می ماند. در واقع، در مقایسه با بریتانیا، که اگر می ‌خواستید برای مثال، رسانه تحصیل کنید، می ‌توانید از میان حدود 600 رشته انتخاب کنید، در اسپانیا احتمالاً برای یافتن 30 رشته با مشکل مواجه می‌ شوید، و بیشتر آن‌ ها در بخش خصوصی هستند.

در این بخش شاهد مزیت های تحصیل کارشناسی در اسپانیا هستید:

مزیت های تحصیل کارشناسی در اسپانیا

شهریه کارشناسی در اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی اسپانیا به طور کلی متفاوت می باشد. اما در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی با توجه به نوع رشته و محل تحصیل سالانه حدود 800€ الی 2200€ (یورو) متغیر می باشد. همچنین توجه داشته باشید در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه دانشگاه نسبت به زبان اسپانیایی گران تر می باشد. البته استفاده از بورسیه تحصیلی نیز امکان پذیر است اما در مقطع کارشناسی بورس تحصیلی به ندرت یافت می شود و فقط به افراد مخترع با ویژگی های بسیار خاص داده می شود. در نظر داشته باشید کار حین تحصیل به صورت موقت نیز می تواند در مدیریت هزینه تحصیل در اسپانیا کمک کننده باشد. کار در حین تحصیل در مقطع کارشناسی هفته ای 20 ساعت مجاز می باشد. همچنین هزینه زندگی در این کشور، ماهانه حدود 900€ (یورو) تخمین زده شده است.

با اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا این فرصت را خواهید داشت تا به راحتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز در این کشور به تحصیل بپردازید. همچنین امکان اقامت پس از تحصیل اسپانیا با ارائه مدارک لازم از جمله قراردارد کاری و یافتن شغل در این کشور امکان پذیر است. مشاورین و وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای فراوان و موارد موفقیت آمیز بسیار در زمینه مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی آماده همکاری و خدمتگزاری به شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در مورد تحصیل کارشناسی در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در مورد تحصیل کارشناسی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل کارشناسی در اسپانیا چیست؟ شرط اصلی ورود به دوره کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و شرکت در آزمون ورودی می باشد. لذا اسپانیایی ها پس از پایان تحصیل در مدرسه در مقطعی،همانند پیش دانشگاهی کم تر از 1 سال در کالج های فنی تحصیل می کنند. سپس با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی به دانشگاه ورود پیدا می کنند.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا چقدر است؟ در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی با توجه به نوع رشته و محل تحصیل سالانه حدود 800€ الی 2200€ (یورو) متغیر می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *