مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل کارشناسی در آرژانتین

تحصیل کارشناسی در آرژانتین

تحصیل کارشناسی در آرژانتین به دلیل کم هزینه بودن و داشتن کیفیت بالا، مشهور می باشد. آرژانتین از شناخته شده ترین کشورهای آمریکای جنوبی است. از زمان استقلال از اسپانیا در سال 1816، آرژانتین پذیرای موجی از مهاجران از سراسر جهان، مخصوصا از ایتالیا و اسپانیا بود و به این ترتیب به یک قطب فرهنگ های اروپایی و آمریکای لاتین تبدیل شده است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط تحصیل کارشناسی در آرژانتین و شرایط اقامت دانشجویی در این کشور کسب کنید.

شرایط تحصیل کارشناسی در آرژانتین در سال 2023

تحصیل کارشناسی در آرژانتین معمولا 4 تا 7 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آرژانتین از طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی بهره مند شوند که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویانی که دوره متوسطه (دبیرستان) را گذرانده اند می توانند وارد یک دانشگاه دولتی یا خصوصی، یک موسسه غیر دانشگاهی یا یک آموزشگاه نظامی در آرژانتین شوند. برنامه های تحصیل کارشناسی در آرژانتین توسط دانشگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی ارائه می شود.

آرژانتین دارای بیش از 80 دانشگاه دولتی و خصوصی است که برنامه های کارشناسی ارائه می دهند. آنها ممکن است دانشگاه های ایالتی یا مؤسسات نخبه خصوصی باشند. در طول 1 دهه گذشته، ثبت نام دانشجویان بین المللی در آرژانتین 2 برابر شده است. در مقایسه با مقاصد گران تر مانند شیلی، آرژانتین تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه های نسبتاً کم به دانشجویان آمریکای لاتین و دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. لازم به ذکر است که در حالی که تحصیلات کارشناسی در دانشگاه های دولتی آرژانتین به طور معمول رایگان است.

برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی در آرژانتین عبارتند از:

  • University of Buenos Aires
  • National University of Cordoba
  • Pontifical Catholic University of Argentina
  • Universidad Austral
  • National University of La Plata
  • Universidad de Belgrano

پذیرش در دانشگاه های آرژانتین

تمام دانشجویان و داوطلبان برای شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه های کشور آرژانتین باید در نخستین گام اقدام به کسب پذیرش تحصیلی کنند. کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در مقطع کارشناسی در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان با موفقیت و نمرات بالا دوره دبیرستان را تمام کرده باشند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی در صورت نیاز باید مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی نیز ارائه دهند تا توانایی های زبان خود را برای شرکت در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود اثبات کنند. به یاد داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به آرژانتین برای دانشجویان خارجی در صورتی امکان پذیر می باشد که آنها موفق به اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه آرژانتینی مورد نظر خود شود.

شایان ذکر است که شرایط پذیرش در دانشگاه های آرژانتین با توجه به برنامه تحصیلی، مقطع، ملیت دانشجویان و زبان تحصیل آنها متفاوت است و به تمام دانشجویان توصیه می شود قبل از انجام هر کاری با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و از شرایط کسب پذیرش در آن مطلع شوند.

زبان تحصیل کارشناسی در آرژانتین

زبان تحصیل کارشناسی در آرژانتین

دانشجویان خارجی در دانشگاه های آرژانتین می توانند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. البته اکثر برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور به زبان محلی ارائه می شوند و دانشجویان در انتخاب برنامه های انگلیسی زبان مقطع کارشناسی می توانند از گزینه های بیشتری بهره مند شوند. خوشبختانه زبان انگلیسی در آرژانتین، بخصوص پایتخت این کشور، بوئنوس آیرس، غیر معمول نیست. بنابراین موضوع زبان نباید مشکل زیادی ایجاد کند (به خصوص اگر دانشجویان از یک چالش لذت ببرند!). بوئنوس آیرس از توریست ها، مسافران خارجی، دانشجویان بین المللی، بازرگانان و غیره استقبال می کند و همه در کنار هم قرار می گیرند تا فضایی دوستانه فقط برای حضور زبان انگلیسی ایجاد کنند.

یکی دیگر از شهرهای آرژانتین که دانشجویان خارجی می توانند در آن دوستان انگلیسی زبان زیادی پیدا کنند، کوردوبا است. کوردوبا پایتخت فرهنگی کشور آرژانتین است. گالری های این شهر در لیست جاذبه های گردشگری آرژانتین قرار می گیرند و این شهر به دلیل دانشگاه ها و موسسات علمی استثنایی نیز شهرت دارد. در حقیقت، از هر 7 نفر در کوردوبا، 1 نفر دانشجو است، بنابراین این شهر دارای یک چشم انداز پر جنب و جوش است و می توان شاهد حضور چشمگیر دانشجویان با زبان های مختلف در این شهر شد. حتی اگر تحصیل در آرژانتین به زبان انگلیسی امکان پذیر باشد، برای این که بتوانید طعم واقعی آرژانتین را تجربه کنید، باید تمام تلاش خود را برای تحصیل به زبان محلی (زبان اسپانیایی) انجام دهید.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به زبان مردم آرژانتین اشاره شده است:

زبان مردم آرژانتین

شرایط اقامت دانشجویان در آرژانتین

به طور کلی، افرادی که قصد دارند مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین شوند، می توانند در اقامتگاه های دانشجویی (خوابگاه)، آپارتمان های شخصی و یا خانه های مشترک اجاره ای ساکن شوند. هزینه اقامت در موارد ذکر شده یکسان نمی باشد و معمولا اقامت خوابگاه های دانشگاهی با هزینه های بسیار کمتری همراه می باشد. شایان ذکر است که اکثر دانشجویان بین المللی در کشور آرژانتین به صورت مشترک اقدام به اجاره خانه یا آپارتمان می کنند و این امر نیز یکی از روش های کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در آرژانتین می باشد.

در جدول زیر به هزینه اسکان دانشجویان در آرژانتین اشاره شده است:

آیتممتوسط هزینه ماهانه به ARS (پزوی آرژانتین)
خوابگاه های دانشجویی11.989
آپارتمان های شخصی14.055
آپارتمان یا خانه دانشجویی مشترک10.950

در مواردی خاص، زندگی با یک خانواده آرژانتینی ممکن است بهترین گزینه برای افراد غیر اسپانیایی باشد و در مقایسه با سایر گزینه ها، این گزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد. اما دانشجویان باید گزینه زندگی در خوابگاه دانشجویی بین المللی را نیز در نظر بگیرند، جایی که احتمال وجود دارد که زبان مشترک بین ملیت های مختلف انگلیسی باشد.

با این حال، مطمئناً امن ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی اجاره خانه یا آپارتمان به همراه سایر دانشجویان و دوستان می باشد. دانشجویان قبل از مهاجرت برای تحصیل کارشناسی در آرژانتین باید مطمئن باشند که توان پرداخت هزینه های اقامت و هزینه های تحصیل در آرژانتین را دارند. شما عزیزان می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از روش ها، هزینه ها و قوانین مهاجرت به خارج مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *