مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا به زبان اسپانایی آموزش داده می شود اما در کنار آن نیز برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. به صورت کلی کلمبیا کشور مطرحی برای تحصیل در خارج نیست و مدارک صادر شده از این کشور در سطح جهانی اعتبار بالایی ندارند. اما این کشور یک گزینه ارزان برای تحصیل عالی است و مدارک آن در منطقه به خصوص از دانشگاه های برتر این کشور شناخته شده هستند. برای پاسخ به سوالات درباره تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا به مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

  • تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کشور کلمبیا چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل کارشناسی ارشد کدامند؟

ساختار تحصیل عالی در کلمبیا

تحصیلات عالیه در کلمبیا در 2 سطح زیر ارائه می گردد:

  • کارشناسی (لیسانس)
  • تحصیلات تکمیلی (posgrado) دسته بندی می شود.

سطح کارشناسی شامل مدارک فنی کاربردی (Técnico Professional و Tecnólogo) و دانشگاهی Título Profesional اعطا شده توسط دانشگاه ها است. سطح تحصیلات تکمیلی شامل برنامه های تخصصی (Especialista) و مدرک کارشناسی ارشد و دکترا (Magister و Doctorado) است. در سال 2023، اکثر دانشجویان ( %64) در دوره های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ثبت نام کردند، در حالی که %29 در برنامه های فنی شرکت می کردند و %7 در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کردند. برنامه های تخصصی بدون مدرک در مقطع تحصیلات تکمیلی محبوب ترین هستند. فقط اقلیت کمی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد (%2.8) یا دکترا (0.25%) را دنبال می کنند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

برای تحصیل در کلمبیا در سطح بالاتر از لیسانس و کارشناسی، 2 برنامه کارشناسی ارشد ارائه می شود که به 2 شرح زیر هستند:

نام مدرکشرح
Título de Especialistaغیر دانشگاهی
Título de Magisterدانشگاهی

فارغ التحصیلان دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته خود می توانند در برنامه های تخصصی ثبت نام کنند. این برنامه ها بین یک تا دو سال به طول می انجامد. داشتن مدرک تحصیلی در یک رشته مربوطه، مانند برخی از موارد کنکور، برای پذیرش لازم است. گواهینامه نهایی Titulo de Especialista (عنوان متخصص) نامیده می شود. برخلاف برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاهی، برنامه های تخصصی نیازی به پایان نامه ندارند و دسترسی به برنامه های دکترا را فراهم نمی کنند.

برنامه های Magister (master) برنامه های تحقیقاتی دانشگاهی هستند که به طور انحصاری توسط دانشگاه ها ارائه می شوند. پذیرش براساس اولین مدرک دانشگاهی (Título professional) و سایر شرایط مانند آزمون های ورودی و مهارت های زبان انگلیسی، بسته به موسسه است. طول اکثر برنامه ها همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین یک و نیم تا دو سال است. برنامه های درسی شامل دوره های درسی و تهیه یک پایان نامه یا یک پروژه تحقیقاتی در مرحله نهایی برنامه است.

زمان تحصیل در کلمبیا در مقاطع مختلف

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا و اعتبار

دولت کلمبیا یک سیستم اعتبار آکادمیک ایجاد کرده است که یک واحد اعتباری را 48 ساعت یادگیری فرضی تعریف می کند که به 16 ساعت حضور در کلاس و 32 ساعت کار مقدماتی مستقل در خارج از کلاس تقسیم شده است. در حالی که این سیستم به طور کلی به سیستم ایالات متحده شباهت دارد، اما از نظر شرایط اعتباری تغییرات قابل توجهی بین موسسات کلمبیا وجود دارد، به طوری که یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است مربوط به 30 تا 45 واحد اعتباری باشد. برای برخی از برنامه ها، طول رسمی فقط با اعتبار بیان می شود نه با ترم. رایج ترین مقیاس درجه بندی 0-5 است که 3 نمره حداقل قبولی در سطح کارشناسی است.

معادل به حروفدامنه نمره
A4 – 5
B3.5 – 3.9
C3 – 3.4
F0 – 2.9

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا در دانشگاه ها

دانشگاه ها موسساتی هستند که مجاز به ارائه طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی، از سطح کارشناسی تا دکترا هستند. در سال 2023، 86 موسسه وجود داشت. آنها به طور کلی دانشگاههای تحقیقاتی چند دانشکده ای بزرگ هستند، اگرچه برخی از موسسات مانند دانشگاههای آموزشی بیش از بقیه تخصص دارند. بزرگترین، دانشگاه ملی کلمبیا، بیش از 400 برنامه را ارائه می دهد و در سال 2018 تعداد 53758 دانشجو ثبت نام کرده است. تقریباً دو سوم دانشگاه ها (53) خصوصی هستند، اما به طوری که کل ثبت نام به طور مساوی بین موسسات خصوصی و دولتی تقسیم می شود. دانشگاه های خصوصی شامل چندین موسسه مذهبی، از جمله دانشگاه های کاتولیک مانند:

  • Universidad de Santo Tomás
  • the Universidad Pontificia
  • Adventist Corporación Universitaria Adventista

بسیاری از دانشگاه ها دارای پردیس شعبه در چندین مکان هستند. از دانشگاه های برتر کلمبیا برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • دانشگاه ملی کلمبیا
  • دانشگاه آنتیگوا
  • دانشگاه دل واله
  • دانشگاه آندوس
  • دانشگاه خاویریانا
  • دانشگاه بولیواریانا

تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا در دانشگاه ها

آموزش عالی در کلمبیا

سیستم آموزش عالی کلمبیا از قرن گذشته به طور چشمگیری تکامل یافته و گسترش یافته است. به عنوان مثال، تعداد فارغ التحصیلان رشته های عالی از 65،720 نفر در سال 2002 به 482.122 نفر در سال 2020 رسیده است. تأثیر اجتماعی این رشد بسیار مثبت بوده است. کلمبیایی هایی که دارای مدرک عالی هستند با نرخ بالاتری استخدام می شوند و درآمد آنها دو برابر افراد با تحصیلات متوسطه بالاتر است. با این وجود، در سال های اخیر، به ویژه در موسسات خصوصی، جایی که تعداد ثبت نام بیش از %10 کاهش یافته است، کاهش قابل توجهی در ثبت نام آموزش عالی وجود دارد.

در حالی که هزینه های تحصیل در موسسات دولتی انعطاف پذیر و مناسب است اما هزینه موسسات خصوصی همچنان مانعی برای بسیاری است. در نظر بگیرید که هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی برتر مانند Universidad de los Andes می تواند بیش از 10000$ (دلار) در سال باشد. به طور کلی، کلمبیا هنوز یکی از کمترین درصد بزرگسالان تحصیلات عالی در OECD را دارد.

زبان تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا

در حالی که کلمبیا یک جامعه چند فرهنگی است که بیش از 87 گروه قومی و 64 زبان بومی صحبت می کند، اسپانیایی زبان رسمی و زبان غالب آموزش است. با این حال، در برخی مناطق، زبانهای بومی و زبانهای دیگر به عنوان وسیله آموزش در کنار زبان اسپانیایی استفاده می شود. قانون جدید زبان مادری، که در سال 2010 تصویب شد، آموزش و دوزبانگی را تقویت می کند. همچنین در سالهای اخیر تأکید زیادی بر ارتقا سطح مهارت انگلیسی شده است. سیاستی که صریحاً با هدف افزایش رقابت کلمبیا در اقتصاد جهانی دنبال می شود. برنامه ملی دوزبانه 2004-2019 از این جهت که انگلیسی را به عنوان موضوعی اجباری از برنامه های درسی دوره متوسطه معرفی می کند، مشخص می کند، در حالی که سطح مهارت انگلیسی را تعیین می کند که دانشجویان دبیرستان و دانشگاه باید پس از فارغ التحصیلی به آن برسند.

برای محک زدن سطح مهارت، کلمبیا به چارچوب مرجع مشترک زبان اروپا (CEFR) متکی است و برای توسعه آزمون های زبان انگلیسی خود با ارزیابی کمبریج همکاری کرد. با این وجود علیرغم پیشرفت قابل توجه سطح مهارت اخیراً از اهداف رسمی کوتاه تر شده است و کلمبیا در رتبه بندی زبان انگلیسی خود از سایر کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، اروگوئه، شیلی، پاراگوئه، بولیوی و پرو عقب است. در دانشگاه ها، تقریبا همه برنامه ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند و دوره های کمی به زبان انگلیسی هستند. برای تحصیل در سایر کشورهای آمریکایی مانند تحصیل در آرژانتین به آرشیو مطالب ما در وبگاه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *