مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین

تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین

طبق تحقیقات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین بسیار کم هزینه می باشد. علاوه بر این، برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آرژانتین با کیفیت بسیار بالایی به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند و در بین کشورهای لاتین، آرژانتین بهترین گزینه برای ادامه تحصیل شناخته می شود. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به بررسی موضوعات بسیار مهمی در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین بپردازند.

این موضوعات عبارتند از:

  • شرایط و هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های آرژانتین
  • آشنایی با سیستم آموزش عالی در آرژانتین
  • کسب پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

با همراهی کارشناسان ما تا بخش آخر این نوشتار می توانید علاوه بر موضوعات ذکر شده، اطلاعات گسترده تری درباره تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور آرژانتین کسب کنید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین در سال 2023

بسیاری از دانشجویان پس از اخذ مدرک کارشناسی تصمیم می گیرند که با مطالعه کارشناسی ارشد یا دکتری در آرژانتین، تجربه و یادگیری خود را غنی سازند. در واقع آرژانتین یکی از محبوب ترین کشورها در آمریکای جنوبی است که شهرت روزافزونی در آموزش دانشگاه دارد. گرفتن مدرک کارشناسی ارشد ممکن است سال ها طول بکشد. برنامه های تحصیل این دوره در زمینه های مختلف و گوناگون در دسترس هستند که دانشجویان می توانند آنها بر اساس اهداف خود انتخاب کنند. هدف از دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آرژانتین ارائه آموزش های دانشگاهی و یا حرفه ای، ارتقای دانش نظری، روش شناختی، فناوری، مدیریتی یا هنری در زمینه یک رشته یا حوزه بین رشته ای یا یک رشته حرفه ای یا چند حرفه ای است. مدارک کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های آرژانتین می تواند از 2 نوع باشد.

این 2 نوع عبارتند از:

  • دانشگاهی
  • حرفه ای

مدارک کارشناسی ارشد دانشگاهی به تحقیقات منظم و بین رشته ای گرایش یافته و به کار با فرمت پایان نامه نهایی نیاز دارند. در حالی که مدارک کارشناسی ارشد حرفه ای به ادغام شایستگی های یک حوزه کاربرد حرفه ای گرایش دارد و کار نهایی ممکن است در قالب یک پروژه، مطالعه موضوعی، پایان نامه، تولید هنری یا موارد مشابه ارائه شود.

آموزش عالی در آرژانتین

به طور کلی، کیفیت تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین بسیار بالا است و هزینه های تحصیل در مقایسه با بسیاری از کشورها کم است. تقریباً کلیه برنامه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین (تحصیلات تکمیلی) به زبان اسپانیایی تدریس می شود، بنابراین دانشجویان باید در زبان اسپانیایی مهارت داشته باشند یا قبل از ورود به برنامه تحصیلی مورد نظر، دوره های زبان اسپانیایی را پشت سر بگذارند. در آرژانتین بیش از 100 موسسه آموزش عالی وجود دارد که شامل 38 دانشگاه دولتی، 42 دانشگاه خصوصی، 6 مؤسسه آموزش عالی خصوصی، 1 دانشگاه ملی و استانی، 1 دانشگاه خارجی و 1 دانشگاه بین المللی است. دانشگاه بوئنوس آیرس معتبرترین دانشگاه دولتی در آرژانتین است و کالج های دیگر شامل دانشگاه بلگرانو و Universidad Torcuato Di Tella می باشد که به ویژه با داشتن رتبه برتر در MBA مشهور است.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین

همه برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آرژانتین هزینه های یکسانی ندارند و برای تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین دانشجویان باید هزینه های مختلفی بپردازند. به عنوان یک قاعده کلی، دوره های تحصیلات تکمیلی که بالاترین تقاضای نیروی کار را دارند هزینه های بیشتری به همراه دارند. همین دلیل دوره های MBA می توانند در بین گران ترین برنامه های تحصیلی قرار بگیرند، زیرا افرادی که در این زمینه فارغ التحصیل می شوند، به شدت در بازار کار آرژانتین مورد تقاضا هستند و در لیست مشاغل مورد نیاز در آرژانتین قرار می گیرند. شایان ذکر است که دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در آرژانتین هزینه های تحصیل خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. هزینه تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آرژانتین می تواند از 262.000ARS تا 2.360.000ARS (پزوی آرژانتین) باشد.

هزینه اقامت دانشجویی در آرژانتین

انتخاب برنامه تحصیل کارشناسی ارشد یک تصمیم مهم است. گزینه های تحصیل بسیاری در کشورهای دیگر وجود دارد، اما ممکن است واقعاً گران باشند. برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های آرژانتین ممکن است بهترین باشند، زیرا دانشگاه های آرژانتین به طور کلی قیمت های مناسب و از همه مهمتر کیفیت بالا دارند. مهم ترین دانشگاه های آرژانتین تعدادی از برنامه های مختلف کارشناسی ارشد را در سطح عالی آموزشی ارائه می دهند. علاوه بر هزینه های تحصیل در آرژانتین، دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در بگیرند.

برخی از مهمترین هزینه های های زندگی در آرژانتین عبارتند از:

آیتمهزینه ها به ARS (پزوی آرژانتین)
خدمات2.700 تا 4.500
اینترنت و تلفن ماهانه2.000
اجاره آپارتمان 1 خواب دانشجویی8.000 تا 11.000
بلیط حمل و نقل عمومی ماهانه1.500

علاوه بر این، هزینه موارد دیگر، از جمله حمل و نقل، غذا، سرگرمی، سالن بدنسازی و سایر موارد تقریبا به 25.000ARS (پزوی آرژانتین) تا 35.000ARS (پزوی آرژانتین) می رسد. لازم به ذکر است که این هزینه ها با توجه به عادات دانشجویان می توانند متغیر باشند. به طور کلی، متوسط هزینه های اقامت و تحصیل یک دانشجو در آرژانتین در یک سال می تواند به 390.000ARS (پزوی آرژانتین) برسد.

برنامه های جامع کارشناسی ارشد در آرژانتین

آرژانتین مدارک کارشناسی ارشد جامعی را برای دانشجویان بین المللی طراحی کرده است. این برنامه ها تاریخ شروع مناسبی برای اکثر دانشجویان خارجی دارند و ممکن است 1 سال به طول انجامد. علاوه بر این، در پایان این برنامه ها، دانشجو با وجود مدت زمان برنامه، مدرک معتبر بین المللی را کسب می کند.

مهمترین برنامه های کارشناسی ارشد در آرژانتین شامل موارد زیر است:

  • ارتباطات سازمانی
  • روزنامه نگاری در بوئنوس آیرس
  • روابط بین المللی
  • پرستاری
  • بازاریابی دیجیتال

کیفیت تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین به طور چشمگیری رو به رشد می باشد و این موضوع موجب جذب دانشجویان بین المللی بیشتری به این کشور می شود. در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان بین المللی در آرژانتین اشاره شده است:

رشد تعداد دانشجویان بین المللی در آرژانتین

پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین

اگر یک فرد خارجی هستید و علاقه مند به تحصیل در بهترین دانشگاه های آرژانتین هستید، لازم است در نظر بگیرید که مراحل پذیرش بسته به وضعیت مهاجرت شما، طول مدت اقامت و سطح تحصیلات مورد نظر در دانشگاه متفاوت است. برای ورود به برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در آرژانتین دانشجویان باید مدرک کارشناسی معتبر (4 ساله) داشته باشند و بتوانند توانایی های زبان خود را اثبات کنند. توصیه می شود دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به آرژانتین مدرک زبان انگلیسی و اسپانیایی معتبر کسب کنند تا برای ادامه تحصیل در دوره های مختلف در موسسات این کشور با مشکلات گوناگون مواجه نشوند.

به دلیل قرار گرفتن آرژانتین در نیمکره جنوبی، سال تحصیلی در این کشور از مارس آغاز می شود و تا سپتامبر ادامه دارد. این موضوع در بیشتر موسسات تحصیلی به ترم بستگی دارد. بیشتر دوره ها به سخنرانی بستگی دارد و ارزیابی دانشجویان بر اساس یک امتحان یا مقاله در پایان دوره انجام می شود. شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط و قوانین مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *