مهاجرت تحصیلی وانواتو

تحصیل پزشکی در وانواتو

تحصیل پزشکی در وانواتو

دانشجویانی که تحصیل پزشکی در وانواتو را دنبال کنند، بد نیست بدانند که وانواتو کشوری جزیره ای است که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. این کشور تقریباً از 80 جزیره تشکیل شده است که مساحت آنها حدود 1300 کیلومتر است. در میان گردشگران به دلیل وجود صخره های مرجانی زیر آب و تجربه غواصی معروف است. از دیگر جاذبه ‌های این کشور می ‌توان به کشتی ‌های غرق شده در جنگ جهانی دوم SS President Coolidge اشاره کرد. وانواتو امروزه دارای اقتصاد پایداری است و ارکان اقتصاد آن کشاورزی، گردشگری، دامداری و خدمات مالی بوده است.

برای دانشگاه های پزشکی، به سختی تنها 2 یا 3 گزینه در دسترس است. اما دانشکده های پزشکی به خوبی با آخرین زیرساخت ها، آزمایشگاه های بالینی و کتابخانه مجهز هستند. علاوه بر این، استاندارد کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی وانواتو با سیستم آموزشی بین المللی برابری می کند و برنامه درسی با نیاز و زمان ارتقا می یابد. محل اقامت و سایر امکانات هم در داخل و هم در خارج از محوطه دانشگاه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و به آن اضافه می شود که سبک زندگی آسان وانواتو آن را به مکانی جذاب برای تحصیل تبدیل کرده است. تماس شما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند مزایا و معایب تحصیل پزشکی در وانواتو را بیشتر روشن سازد.

مدارک و شرایط لازم تحصیل پزشکی در وانواتو

برای پذیرش در مثطع MBBS، معیارهای واجد شرایط بودن در وانواتو عبارتند از اینکه داوطلب باید با مجموع 50% نمره در موضوعات PCB قبول شده باشد.داوطلبان باید 10+2 یا معادل آن را در فیزیک، شیمی، زیست شناسی و انگلیسی گذرانده باشند. همچنین داوطلبان باید در طول زمان پذیرش 17 سال سن داشته باشند. از سوی دیگر دانشجویان باید آزمون NEET واجد شرایط را برای پذیرش BDS یا MBBS در وانواتو داشته باشند. علاوه بر یان داوطلبان باید در آزمون ورودی آنلاین طراحی دانشگاه شرکت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای دانشجویی برای دانشجویان پزشکی عبارتند از:

  • گذرنامه با حداقل 18 ماه اعتبار
  • مدارک تحصیلی مانند گواهینامه های کلاس 10 و 12
  • شناسنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی وانواتو
  • 4 قطعه عکس سایز پاسپورت
  • مجوز کلیه اسناد از مقامات
  • رسید پرداختی سال اول دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا

در شکل زیر به سایر مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای دانشجویی در وانواتو اشاره شده است:

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای دانشجویی در وانواتو

هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی در وانواتو

هزینه کل زندگی در وانواتا برای یک نفر با مصرف متوسط ​​یک ماهه 1500$ (دلار) بدون هزینه اجاره خواهد بود. هزینه مناسب زندگی در وانواتا و ثروت آن نیز نسبتاً محبوب هستند. طبق شاخص های آن، هزینه غذا در وانواتا نسبتاً ارزان است. در بریج تاون، پایتخت وانواتا، گران‌ترین اقلام بازار یک گالن شیر 15 دلاری ​​به قیمت 13$ (دلار) است. قیمت مسکن بسته به اینکه مکان در مرکز شهر یا نزدیک آن باشد متفاوت است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 500 دلار در ماه یا 1000$ (دلار) برای یک آپارتمان 3 خوابه هزینه دارد.

در خارج از مرکز شهر، قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به ترتیب برای آپارتمان های یک و 3 خوابه به 400$ (دلار) و 800$ (دلار) می رسد. خدمات ماهانه (مانند آب، گرما، گاز، زباله و برق) برای یک آپارتمان 915 فوت مربعی تقریبا 110$ (دلار) در ماه هزینه دارد. دسترسی به اینترنت پرسرعت حدود 40$ (دلار) هزینه دارد گران ترین هزینه ها برای تحصیل، حدود 7500$ (دلار) است. به دلیل این سیستم آموزشی، نرخ باسوادی کشور 100% است.

هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی در وانواتو

چالش های تحصیل پزشکی در وانوآتو

به طور کالی تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان یک چالش بزرگ محسوب می شود، تحصیل پزشکی در وانوآتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این ترتیب تحصیل پزشکی در وانوآتو در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل پزشکی در وانوآتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل پزشکی در وانوآتوتوضیحات
دوره های تئوریاغلب دوره های آموزشی در دانشگاه های پزشکی وانوآتو به صورت تئوری به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویان از شرکت در آزمایشگاه های پیشرفته در این کشور محروم هستند.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل پزشکی در وانوآتو به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیاری بالا تر است.
محدودیت زبانبرای تحصیل پزشکی در وانوآتو تمامی دانشجویان خارجی باید به زبان فرانسوی آشنایی کامل داشته باشند. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور به این زبان تدریس می کنند.

دانشگاه ملی برای تحصیل پزشکی در وانوآتو

تحصیل پزشکی در وانوآتو در دانشگاه ملی این کشور، به یکی از محبوب ترین گزینه های دانشجویان برای تحصیل در وانوآتو تبدیل شده است. زیرا این دانشگاه از معدود موسسات آموزشی در این کشور محسوب می شود که دوره های پزشکی را به صورت کامل در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. به طور کلی کالج ملی وانوآتو یک دانشگاه پزشکی است که در بهشت معروف به وانوآتو واقع شده است. دانشگاه ملی وانوآتو که دارای بیش از هزاران دانشجوی بین المللی می باشد در سال 2005 تاسیس. دانشگاه ملی وانوآتو یکی از معدود موسسات آموزشی در این کشور است که مدارک پزشکی معتبری را به فارغ التحصیلان این رشته اعطا می کند. در تصویر زیر می توانید اطلاعاتی را در خصوص دانشگاه پزشکی ملی وانوآتو به دست آورید:

دانشگاه پزشکی ملی وانوآتو

درآمد شاغلان رشته پزشکی در وانواتو

فردی که در بخش بهداشت و پزشکی در واناتو کار می کند معمولا حدود 148000VUV (واتو) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از VUV31000 (واتو) در ماه (حداقل متوسط ​​حقوق) تا VUV442000 (واتو) در ماه (حداکثر میانگین حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. البته حقوق متوسط ​​​​VUV154000 (واتو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از VUV154000 (واتو) درآمد دارند. در حالی که نیمی دیگر بیش از VUV154000 (واتو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از VUV83200 (واتو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از VUV83200 (واتو) درآمد دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اعزام های خود، اخیرا بخشی را برای انجام امور اقامت در وانواتو فعال کرده است که می تواند به شما کمک نماید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در وانوآتو

با توجه به سوالات مکرری که اغلب دانشجویان در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در وانوآتو دارند. در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در وانوآتو پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل پزشکی در وانوآتو وارد دانشگاه شوند؟ بله، برخی از دانشگاه های پزشکی در وانوآتو دانشجویان بین المللی را نیز برای تحصیل پزشکی در این کشور می پذیرند، البته باید شرایط پذیرش را رعایت فرمایند.
  • آیا شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در وانوآتو برای دانشجویان بین المللی دشوار است؟ شرایط پذیرش در وانوآتو، بستگی به واجد شرایط بودن شما و موسسات مورد درخواست شما دارد. اما به طور کلی ورود به دانشگاه پزشکی به عنوان یک داوطلب بین المللی چالش برانگیز خواهد بود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *