مهاجرت کاری وانواتو

ویزای کاری وانواتو

ویزای کاری وانواتو

اگر شخصی به دنبال زندگی ماجراجویانه در یک جزیره ای مثل جزیره رابینسون کروزو هست می تواند برای ویزای کاری وانواتو اقدام کند. اساسا زندگی در جزایر دور افتاده برای افرادی که دنبال ماجراجویی هستند و زندگی در جنگل و مناطق کوهستانی را دوست دارند و نگاه جذابی به زندگی در این کره خاکی دارند، جذاب است. به علت فراگیری اینترنت و پیشرفت و توسعه تکنولوژی قطعا در این جزیره اثری از جزیره رابینسون کروزو با آن امکانات قبل از قرون وسطایی و عدم وجود تمدن نخواهد بود و برای بقا نیاز به استفاده از فقر علمی و فرهنگی بومی های این منطقه نیست اما با محدودیت هایی نیز همراه خواهد بود.

آنچه مورد توجه باید قرار گیرد این است که این جزیره در جنوب اقیانوس آرام قرار گرفته است و از چند ایالت با ویژگی های متفاوت از هم تشکیل شده است. این جزیره یک منطقه تحت حمایت انگلیس و فرانسه است که حدود 83 جزیره آن را احاطه کرده اند که از صخره های مرجانی تشکیل شده است که حدود 12000 کیلومتر مربع از اقیانوس آرام جنوبی را تشکیل می دهد. این جزیره در 1750 کیلومتری استرالیا قرار دارد که در حدود 267000 نفر جمعیت دارد که پرجمعیت ترین شهر آن پورت ویلا است و مرکز اقتصادی و تجاری وانواتو نیز به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافیک ویزای کاری وانوآتو

درباره وانواتو

اقیانوس آرام جنوبی و عاشقانه ‌ای که برمی ‌انگیزد، برای سال‌ها بخشی از آگاهی مردم بوده است، تا حدی به لطف موزیکال راجرز و همرستین در جنوب اقیانوس آرام، که درست پس از جنگ جهانی دوم منتشر شد. این موزیکال که بر اساس کتاب برنده جایزه پولیتزر نوشته جیمز میچنر ساخته شده است، درباره یک پرستار آمریکایی است که عاشق یک صاحب مزرعه فرانسوی در شگفتی های بکر استوایی اقیانوس آرام جنوبی می شود. جزایر وانواتو که در این منطقه واقع شده اند، دقیقا محل اجرای این موزیکال محبوب هستند. در واقع، یکی از آهنگ ها، بالی های، گفته می شود که در مورد جزیره Ambae در کشور است.

همان زیبایی بکر استوایی که در اقیانوس آرام جنوبی به تصویر کشیده شده است را هنوز هم کسانی که به وانواتو می آیند می توانند تجربه کنند. مسافران سواحل شنی زیبا و شفاف ‌ترین آب‌های فیروزه‌ای را به همراه برخی از بزرگترین ماجراجویی ‌های قابل تصور، از غواصی، غواصی، ماهیگیری، جنگل ‌پیمایی و بسیاری از فعالیت ‌های دیگر پیدا خواهند کرد. یکی از سایت ‌هایی که قطعا ارزش بازدید دارد، دامنه Chief Roi Mata است. رئیس روی ماتا از رهبران محترم مردم وانواتو است. دامنه اولین مکان میراث جهانی یونسکو در کشور است.

زندگی شبانه در وانواتو

ما می دانیم که زندگی شبانه چقدر به شما اهمیت می دهد و اگر عاشق مهمانی هستید، پس این جزیره اقیانوس آرام یکی از بهترین مکان ها برای زندگی شبانه است. این جزیره با غروب خورشید از خواب بیدار می شود و بهترین زندگی شبانه در جهان را خواهید دید. این سرزمین تشنگی مهمانی شما را برطرف می کند. از کلوپ‌های شبانه پرانرژی مشهور و مجلل جهانی گرفته تا بارها و میخانه‌های محلی پررونق، تجربه سفر وانواتا شما از غروب تا سپیده‌دم به ستاره‌ها خواهد رسید. مکان‌های خیره‌کننده VIP را می‌توان در سراسر کشور ردیابی کرد، شاید شب خود را با یک کوکتل در یکی از جزایر متنوع شروع کنید. شما می توانید خود را در حال آمیختن با افراد مشهور بیابید، بنابراین لباس نه ها را بپوشید! شاید شناخته شده ترین بار ورزشی به سبک غربی در جزیره Efate، مسافرخانه لنگر (Port Vila Waterfront) باشد.

برخی از رویدادهای ورزشی مهم‌تر در اینجا از تلویزیون پخش می‌شوند و فضایی سرزنده ایجاد می‌کنند. طیف گسترده ای از نوشیدنی ها نیز در اینجا سرو می شود: تاسکر، الکل، کوکتل و نوشابه. بار نیز مکان خوبی برای تماشای غروب خورشید است. کسانی که با خانواده خود سفر می کنند دلیلی ندارند از زندگی شبانه عالی وانواتو خودداری کنند. چیزی که بچه ها از آن لذت خواهند برد، نمایش آتش در ساحل بار (پورت ویلا) است. هر جمعه، بیچ بار رقص آتش، پوییس آتش و چوب های آتش را به نمایش می گذارد که هم جوان و هم جوان دلسوز را به وجد می آورد. البته موسیقی، غذا و نوشیدنی های عالی در این مکان به شما کمک می کند.

شرایط اقتصادی و اخذ ویزای کاری وانواتو

شرایط اقتصادی هر کشور بر اساس وابستگی آن کشور به خارج از اقلیم خود و یا متکی به خود آن کشور و منابع و صنعت آن کشور سنجیده می شود. برخی از کارشناسان معتقدند وابستگی کشورهای ضعیف به کشورهای توسعه یافته موجب گسترش و پیشرفت در کشور ضعیف تر می گردد. وابستگی به کشورهای توسعه یافته برای دریافت کمک های خارجی نقش مهمی در اقتصاد و سیاست کشور دریافت کننده ایفا خواهد کرد گرچه این تاثیرات می تواند از نظری مثبت نیز باشد مانند افزایش مشارکت سیاسی و هزینه های عمومی محلی برای برنامه های اجتماعی کشورهای در حال توسعه اما ساختار قدرت جهانی چیز دیگری را رقم می زند.

اقتصاد وانواتو پس از طوفان سهمگین 2015 به فروپاشی کشیده شد و از آن سال به بعد دولت و مردم در حال تلاش برای بهبود و بازسازی شرایط کشور بودند که به نتایج مثبتی نیز رسیده اند. در سال 2019 به رشد 4% تولید ناخالصی رسیدند ولی به دلیل شیوع پاندمی کرونا مجددا سقوط کرد تا نهایتا در سال 2023 به رشد 3% رسیدند. در وانواتو علی رقم اینکه نرخ بیکاری پایین است و همچنین تلاش های دولت برای کاهش فقر جمعیت وانواتو با کمبود زیر ساخت های حمل و نقلی و مراقبت های بهداشتی و آموزش نیز روبرو است.

در جدول زیر روند نرخ تورم این کشورشرح داده شده است:

شاخص اصلی نرخ تورم به درصد در وانواتو
سال20192020202120222023
نرخ تورم2.7%5.7%3%4.8%3.9%

شرایط اقتصادی و اخذ ویزای کاری وانواتو

شرایط ویزای کاری به وانواتو

هر کشوری به میزان نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خود و شرکت ها و موسسات و صنعت های موجود در آن کشور چنانچه نیروی جوان کارآمد کمی برای نیروی کار وجود داشته باشد به استخدام نیروی کار خارجی روی می آورد که در حال حاضر به خاطر فراگیر شدن تکنولوژی و دسترسی اکثریت جوامع به اینترنت عمدتا کاریابی در حوزه آی تی و برنامه نویسی و نرم افزار در گرایش های خاص انجام می پذیرد که مخاطبان گرامی با تحصیلات و سوابق مرتبط می توانند برای کار در هلند به مقاله استخدام برنامه نویس در هلند مراجعه کنند.

روند مهاجرت از طریق کار به هر کشوری به این شکل است که فرد با مکاتبه ای که با کارفرما در کشور مقصد دارد میتواند با متقاعد کردن این کارفرما اقدام به اخذ قرارداد کاری کند و به واسطه این قرارداد و ارائه آن به سفارت کشور مقصد با دریافت ویزای کاری، مهاجرت کاری خود به آن کشور را رقم بزند. آنچه باید در نظر گرفت این است که این حقیقت که برای مهاجرت کاری نیاز به قرارداد کاری در آن کشور است غیر قابل انکار است و همین مسئله مهاجرت کاری را سخت می کند.

در خصوص وانواتو نیز همین موضوع و روند برای مهاجرت کاری لازم است که فرد متقاضی کار در وانواتو می بایست برای عقد قرارداد کاری با کارفرمای مورد نظر خود مکاتبه ای داشته باشد و بتواند ایشان را متقاعد کند که برای پیشرفت و توسعه کار او مهارت لازم را دارد و بعد از دریافت قرارداد کاری خود به سفارت وانواتو در نزدیک ترین نقطه به محل اقامت خود مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به اخذ ویزای کاری خود کند.

دستمزد مشاغل مختلف در وانواتو

درآمد شخصی که در وانواتو کار می کند به مولفه های متفاوتی بستگی دارد که بطور میانگین یک شخص شاغل در وانواتو در بازده بین 25100VUV الی 442000VUV (واتو) حقوق دریافت می کند. لازم به ذکر است واحد پولی وانواتو واتو است که در اکتبر 2022 هر واتوی وانواتو معادل $7.99 (دلار آمریکا) است. آنچه تحت عنوان میانگین حقوق ذکر شد حقوقی ماهانه شامل مسکن و حمل و نقل و سایر مزایا است که حقوق بین مشاغل مختلف به شدت با هم متفاوت است.

در جدول زیر به بعضی از حقوق های دریافتی برخی مشاغل اشاره شده است:

شغلدرآمد ماهیانه به واتو وانواتو
حسابدار67900VUV
مدیر دفتر87700VUV
معمار119000VUV
مدیر شعبه بانک171000VUV

مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت بعد از عقد قرارداد و دریافت جاب آفر در همه کشورها یکسان است و کلیت تکمیل مدارک را می توان به یک لیست اشاره نمود ولی این مورد در خصوص هزینه های هر کشور متفاوت است که اعداد و ارقام قابل توجهی نخواهد بود. بر همین اساس در شکل زیر کلیت مدارک مورد نیاز سفارت آمده است.

کار و زندگی در وانواتو

چندین بانک در وانواتو وجود دارد، اگرچه گزینه های کمتری در خارج از پورت ویلا وجود دارد. کارت ‌های نقدی برای داوطلبان دارای حساب‌های ANZ یا Westpac در پورت ویلا یا لوگانویل موجود است. واحد پول محلی Vatu است. برخی از مسکن های داوطلبانه برای تامین آب به آب باران متکی هستند، بنابراین از مصرف آب خود، به ویژه در دوره های خشک، آگاه باشید. در پورت ویلا و سانتو، احتمالاً به برق 24 ساعته، تلفن، منبع آب شهری، اینترنت، رستوران‌ها، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، انواع مغازه ‌ها و جامعه وسیع‌ تری از مهاجران دسترسی خواهید داشت. اگر در جای دیگری مستقر هستید، ممکن است هیچ کدام از اینها را نداشته باشید. منبع آب شهر در ویلا و سانتو تصفیه شده و قابل شرب است، اگرچه آب سرشار از کلسیم است، بنابراین بهتر است قبل از نوشیدن بجوشانید.

Vanuatu دارای دو ارائه دهنده تلفن همراه، Telecom Vanuatu Ltd و Digicel است. پوشش عموماً در مناطق شهری خوب است اما با حرکت به مناطق روستایی به سرعت محو می شود. ارتباطات بین ‌المللی می ‌تواند غیرقابل اعتماد باشد، به ‌ویژه در طول روز که پیام‌های متنی ارسالی ممکن است از کار بیفتند یا ساعت‌ ها طول بکشد تا به آن‌ها برسد. نرخ های اقتصادی برای تماس ها و پیامک ها (اعم از بین المللی و داخلی) در دسترس است، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد ارائه دهنده، این موارد را بررسی کنید. اتصال به اینترنت در مقایسه با نیوزلند از نظر سرعت بسیار محدود است. چند کافه اینترنتی عمومی در پورت ویلا و سانتو وجود دارد. برخی از سازمان ها اینترنت در محل کار خواهند داشت، اما این را برای مناطق روستایی بیشتر فرض نکنید. در برخی موارد، ممکن است با هزینه شخصی خود، به اینترنت در خانه متصل شوید.

اساسا آنچه گفته شد پروسه و روند اخذ ویزای کاری در وانواتو است که متقاضیان برای اطلاعات بیشتر و همچنین کاریابی و تحصیل در زمینه های مختلف مانند برنامه نویسی و نرم افزار می توانند با مشاورین ما جهت مشاوره و در نهایت رزرو وقت بررسی خصوصی رزومه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول در باب ویزای کاری وانوآتو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری کشور وانوآتو می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای کاری کشور وانوآتو چیست؟ متقاضیان کار در این کشور بایستی از کارفرما در خصوص کار پیشنهاد کاری یا Job Offer داشته باشند.
  • دستمزد مشاغل مختلف در وانواتو چقدر است؟ ردرآمد شخصی که در وانواتو کار می کند به مولفه های متفاوتی بستگی دارد که بطور میانگین یک شخص شاغل در وانواتو در بازده بین 25100VUV الی 442000VUV (واتو) حقوق دریافت می کند. لازم به ذکر است واحد پولی وانواتو واتو است که در اکتبر 2022 هر واتوی وانواتو معادل $7.99 (دلار آمریکا) است. آنچه تحت عنوان میانگین حقوق ذکر شد حقوقی ماهانه شامل مسکن و حمل و نقل و سایر مزایا است که حقوق بین مشاغل مختلف به شدت با هم متفاوت است.
  • آیا می شود در طول تحصیل در وانواتو کار کرد؟ خیر. کار پاره وقت برای کسب درآمد کافی برای پرداختن به هزینه های روزانه مفید است، اما دولت وانواتا هرگز با تحصیل دانشجویان سازش نمی کند، بنابراین در اینجا به عنوان یک دانشجو اجازه کار با ویزای تحصیلی را ندارید. پس از تحصیل، دانشجویان می توانند با مجوز کار کار کنند، اما در طول تحصیل، دانشجویان باید بدون نگرانی در مورد درآمد از هر شغلی، روی مطالعه خود تمرکز کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *