ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو

تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو

تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو در چند دانشگاه معدود امکان پذیر است. وقتی در DRC تحصیل می کنید، فرصتی برای تجربه زندگی شبانه افسانه ای کنگو خواهید داشت، بهترین ها برای تفریحات دانشجویی باشگاه های آفریقایی و موسیقی هستند. موسیقی محبوب کنگو بهترین موسیقی در سراسر آفریقا محسوب می‌ شود و هر شب می ‌توانید ندومبولو، رومبا و سایر فرم ‌های موسیقی معروف این کشور را در قلب زندگی شبانه بشنوید. این کشور زندگی شبانه افسانه ای دارد، همانطور که از پایتخت یکی از مراکز اصلی موسیقی آفریقا انتظار دارید. خبر بد این است که بدون شناخت خوب کشور، بسیاری از صحنه های شب زنده داری غیرقابل دسترسی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره و خدمات کامل مانند اخذ پذیرش و ویزا همراه و یاور شما می باشند.

کلیات تحصیل رشته پزشکی در جمهوری کنگو

دانشکده پزشکی که در سال 2006 تأسیس شد، از 200 دانشجو به 1247 دانشجو تحت رهبری دکتر ساموئل مامپونزا، معاون رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی موسس افزایش یافته است. آنچه برنامه پزشکی دانشگاه را منحصر به فرد می کند این است که دوره کارورزی دانشجویان باید در بیمارستان های روستایی انجام شود. دانشگاه 3 بیمارستان روستایی را برای برنامه چرخش بالینی شناسایی کرده است:  Kimpese، Tshikaji و Vanga. هنگامی که دانشجویان دوره تحصیلی خود را تکمیل می کنند، در طول دوره کارآموزی خود در یکی از این بیمارستان های روستایی خواهند بود.

با توجه به نسبت پزشک به بیمار و شرایط تحصیل در جمهوری کنگو که تنها 11 پزشک به ازای هر 100000 نفر است، نیاز بسیار زیاد است. دانشگاه پروتستان کنگو متعهد به تبدیل شدن به یک رهبر در سلامت عمومی و یک سیستم مراقبت بهداشتی یکپارچه است. با فارغ التحصیلی 68 پزشک جدید در سپتامبر 2014 و 86 پزشک در سال 2015، دانشگاه پروتستان کنگو گام دیگری به سوی ساختن یک کنگوی سالم برداشته است.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه پزشکی در جمهوری کنگو هستید:

نرخ پذیرش دانشگاه پزشکی در جمهوری کنگو

الزامات تحصیل رشته پزشکی در جمهوری کنگو

دانشجویان پزشکی در جمهوری دموکراتیک کنگو برای دریافت مدرک لیسانس پزشکی و سپس شروع به کار در مراکز بهداشتی عمومی، هفت سال را صرف دوره های پزشکی می کنند. به گفته پروفسور Antoine Tshimpi، رئیس شورای پزشکی در جمهوری دموکراتیک کنگو، که تحقیقات را در مورد ارائه دهندگان آموزش پزشکی آموزش عالی انجام داد، تحقیقات نشان داد که برنامه های بازگشایی پزشکی سازماندهی نشده بودند و در بیشتر موارد فاقد الزامات اولیه برای انجام فعالیت بودند، چیزی که او، گفت، یک مشکل جدی برای حرفه پزشکی و به طور کلی سلامت مردم است.

الزامات تحصیل رشته پزشکی در جمهوری کنگو

معایب تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو

برخی از دانشجویان اذعان دارند که این یک تصمیم ناعادلانه است. آن ها به عنوان دانشجوی پزشکی ثبت نام کردند زیرا می دانستند که دانشگاه معتبر است و مجوز ارائه دوره های پزشکی را دارد. در دانشگاه روونزوری (UOR) در بوتمبو در شمال کیوو، مقامات دانشگاهی خواستار آرامش شدند و به افرادی که تحت تأثیر این تصمیم هستند اطمینان دادند که دانشگاه با این وزارتخانه همکاری می کرد تا ببینند چگونه می توان این مشکل را حل کرد. در بیانیه ای که توسط پروفسور کویرا تاویتمویرا جولین، رئیس امور دانشگاهی امضا شده، آمده است. مقامات UOR اقداماتی را برای تعامل با وزارت و مشاهده چگونگی ادامه کار دانشکده پزشکی انجام داده اند.

در برخی موسسات، یک پرستار 3، 4 یا 5 دوره پزشکی و دامپزشک دوره های پزشکی عمومی را ارائه می دهد. این یک مسئله جدی است. آن ها معتقدند باید دانشکده پزشکی داشته باشند، که یک رئیسی داشته باشید که پزشک آموزش دیده باشد که به عنوان مدرس نیز خدمت می‌ کند و چنین دانشکده‌ای باید دارای آزمایشگاه ‌هایی برای تمرین در رشته‌های بیوشیمی، فیزیولوژی، آناتومی باشد. دانشگاه ها و دانشجویان به این تصمیم اعتراض کرده و آن را غیرمنصفانه و ناگهانی توصیف کرده اند. آنها گفتند که برنامه های پزشکی و اعزام دانشجو در جمهوری کنگو در اکثر دانشگاه ها بدون هیچ چارچوب قانونی برای تعلیق و حمایت از کارمندان و دانشجویان ممنوع است.

دانشگاه های رشته پزشکی در جمهوری کنگو

ثبت نام برای دانشجویان پزشکی در اکثر دانشگاه ها برای دوره های کارشناسی ارشد سال اول و دکتری ادامه دارد. دانشگاه کاتولیک د بوکاوو (Université Catholique de Bukavu) در کنگو اولین برنامه دانشکده پزشکی در اولین سالهای افتتاح دانشگاه کاتولیک بوکاوو شروع به کار کرد. این دانشکده در روزهای آغازین خود عمدتاً با اساتید مدعو از چندین کشور آفریقایی و اروپایی دیگر کار می کرد. اولین ارتقاء پزشکان UCB به لطف همکاری قوی بین دانشگاه جوان و شرکای آن، تحصیلات خود را در بنین به پایان رساندند، زیرا در آن زمان سطح دوم پزشکی در UCB هنوز به طور کامل فعال نبود.

دانشکده پزشکی پردیس اصلی خود را در بیمارستان مرجع استانی عمومی بوکاوو (HPGRB) در آمفی تئاتر استانیسلاس هاومونت به نام پروفسور استانیسلاس هامونت از دانشگاه کاتولیک لووین است که سهم زیادی در ایجاد و عملکرد این دانشکده در ایجاد آن دانشکده پزشکی 7 ترفیع از سال اول مجوز (3 سال) تا سال چهارم پزشکی (4 سال) را ترتیب می دهد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر رشته پزشکی در جمهوری کنگو هستید:

نام دانشگاهرتبه در کنگورتبه در آفریقارتبه در جهان
University of Kinshasa1801847
University of Lubumbashi21493132
University of Kisangani32114159

برای کسب مشورت از یک کارشناس با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

سوالات تخصصی در خصوص تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو

بخش پایانی مقاله به پاسخ دهی سوالات مهم شما اختصاص داده شده است:

  • الزامات تحصیل رشته پزشکی در جمهوری کنگو کدام اند؟ دانشجویان پزشکی در جمهوری دموکراتیک کنگو برای دریافت مدرک لیسانس پزشکی و سپس شروع به کار در مراکز بهداشتی عمومی، هفت سال را صرف دوره های پزشکی می کنند. به گفته پروفسور Antoine Tshimpi، رئیس شورای پزشکی در جمهوری دموکراتیک کنگو، که تحقیقات را در مورد ارائه دهندگان آموزش پزشکی آموزش عالی انجام داد، تحقیقات نشان داد که برنامه های بازگشایی پزشکی سازماندهی نشده بودند و در بیشتر موارد فاقد الزامات اولیه برای انجام فعالیت بودند، چیزی که او، گفت، یک مشکل جدی برای حرفه پزشکی و به طور کلی سلامت مردم است.
  • معایب تحصیل پزشکی در جمهوری کنگو چه مواردی است؟ برخی از دانشجویان اذعان دارند که این یک تصمیم ناعادلانه است. آن ها به عنوان دانشجوی پزشکی ثبت نام کردند زیرا می دانستند که دانشگاه معتبر است و مجوز ارائه دوره های پزشکی را دارد. در دانشگاه روونزوری (UOR) در بوتمبو در شمال کیوو، مقامات دانشگاهی خواستار آرامش شدند و به افرادی که تحت تأثیر این تصمیم هستند اطمینان دادند که دانشگاه با این وزارتخانه همکاری می کرد تا ببینند چگونه می توان این مشکل را حل کرد. در بیانیه ای که توسط پروفسور کویرا تاویتمویرا جولین، رئیس امور دانشگاهی امضا شده، آمده است. مقامات UOR اقداماتی را برای تعامل با وزارت و مشاهده چگونگی ادامه کار دانشکده پزشکی انجام داده اند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *