ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در الجزایر

تحصیل پزشکی در الجزایر

رشد بی سابقه الجزایر در زیرساخت های آموزش پزشکی، موجب شده تا اغلب دانشجویان خارجی تحصیل پزشکی در الجزایر را برای آینده شغلی خود انتخاب کنند. الجزایر با نام رسمی جمهوری خلق دموکراتیک الجزایر کشوری در شمال آفریقا در ساحل دریای مدیترانه است، که به دلیل جذابیت های بالایی که دارد به قطب تحصیل آفریقا نیز معروف است. علاوه بر این فرصت های آموزش عالی را در زمینه های مختلف تحصیلی برای دانشجویان پزشکی فراهم می کند. از سوی دیگر، دانشجویان بین المللی ممکن است با شرکت در کلاس های متمرکز بر یک دسته، مانند پزشکی یا مراقبت های بهداشتی، گواهی یا مدرکی را در رشته مورد علاقه خود دنبال کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد. علاوه بر این، سال هاست که الجزایر دانشجویان پزشکی را از کشورهای مختلف جهان جذب می کند. در واقع الجزایر میزبان بسیاری از دانشگاه های پزشکی و همچنین سایر کالج ها و موسسات آموزش عالی است که دوره های مختلف را به دانشجویان ارائه می دهند. نکته کلیدی در خصوص تحصیل پزشکی این است که، دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در الجزایر را دارند، ملزم به اخذ معادل مدرک تحصیلی خود توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی الجزایر هستند. همچنین توجه داشته باشید که این اسناد باید توسط موسسه صادر کننده و نمایندگی دیپلملتیک در کشور شما تایید شده باشد.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در الجزایر

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در الجزایر هستند، باید شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور را رعایت کنند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در روند پذیرش مواجه خواهند شد.

به طو کلی معیارهای واجد شرایط بودن جهت تحصیل پزشکی به شرح زیر می باشد:

شرایط پذیرشتوضیحات
موضوعات PCBمتقاضیان باید با مجموع 50% نمره در موضوعات PCB قبول شده باشند.
قبولی در دروس ضروریداوطلبان باید 2+10 یا معادل آن را در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و انگلیسی را گذرانده باشند.
شرایط سنیمتقاضیان باید از 31 دسامبر 17 سال خود را تمام کرده باشند.
آزمون NEET یا BDSدانشجویان بین المللی باید آزمون NEET یا BDS واجد شرایط را برای پذیرش در الجزایر داشته باشند.
الزامات زبانتمامی دانشجویان باید به زبان انگلیس آشنایی کامل داشته باشند.

دلایل تحصیل پزشکی در الجزایر

سالانه صدها دانشجوی پزشکی به دلایل مختلفی، تحصیل پزشکی در الجزایر را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب می کنند. به طور کلی دانشجویان متقاضی، اگر به دنبال کسب تجربه بین المللی، دریافت آموزش های پزشکی برتر با بالاترین استانداردها و تجربه هیجان انگیزترین فناوری های پزشکی هستند به تحصیل پزشکی در این کشور فکر کنید.

یکی از اصلی ترین دلایل، دسترسی الجزایر به آموزش پزشکی پیشرو در جهان می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های پزشکی الجزایر در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این الجزایر به دلیل کیفیت بالای تحقیقات و تدریس در سراسر جهان شناخته شده است. اگر در الجزایر پزشکی تحصیل می کنید، می توانید از میان مجموعه ای از دانشگاه های پزشکی پیشرو در این کشور انتخاب کنید.

علاوه بر این، از مهمترین دلایل می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

دلایل تحصیل پزشکیتوضیحات
چشم انداز شغلیدانشجویان بین المللی اگر به دنبال این هستند که دانش پزشکی خود را پس زا تحصیل به خانه صادر کنند، کسب تجربه تحصیل در الجزایر می تواند شانس شما را برای یافتن شغل مناسب در این کشور افزایش دهد.
کسب تجربه حرفه ایتحصیل پزشکی فرصتی برای کسب تجربه حرفه ای در حین تحصیل را فراهم می کند. به طور مثال، کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی شامل تماس با بیمار از سال اول تا فارغ التحصیلی است.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل پزشکی به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی و حتی اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است.
استفاده از رهبریت الجزایر در پزشکی آفریقابر اساس پورتال عمومی الجزایر از نظر تحقیقات پزشکی در رتبه دوم کشورهای آفریقایی قرار دارد.

"دلایل

معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در الجزایر

الجزایر همواره به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی، مورد توجه اغلب دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در الجزایر به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبرترین دانشگاه های پزشکیشهریه سالانه به (دینار الجزایر)خصوصیات
دانشگاه بجایا

 

750000DZDدانشگاه بجایا یک موسسه عمومی و چند رشته ای در حوزه پزشکی است که در سال 1982 تاسیس شد. علاوه بر این دانشگاه بجایا در حال حاضر دارای حدود 35 آزمایشگاه تحقیقاتی مورد تایید وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی در زمینه های مختلف پزشکی است.
دانشگاه الجزیره815000DZDدانشگاه الجزیره که در سال 1945 تاسیس شد، سالانه از بیش از صدها دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف پزشکی پذیرایی می کند.
دانشگاه NCUK720000DZDاین دانشگاه در آموزش عالی منحصر به فرد است که توسط گروهی از دانشگاه های پیشرو بریتانیا تاسیس شد.

هزینه تحصیل پزشکی در الجزایر

هزینه کلی برای تحصیل پزشکی در الجزایر بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. زیرا مردم بومی الجزایر به نسبت اتباع کشورهای خارجی هزینه کمتری را برای تحصیل می پردازند. به طور مثال، هزینه تحصیل برای دانشجویان دوره کارشناسی را در سال 2023 شروع می کنند حدود 550000DZD (دینار الجزایر) می باشد.

البته لازم به ذکر است که، هزینه تحصیل در این کشور منوط به تایید دولت الجزایر و تایید مقررات است که ممکن است در طول دوره ثبت نام در دوره با بررسی سطوح هزینه توسط دولت تغییر کند. در نهایت اینکه هزینه پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیز حدود 980000DZD (دینار الجزایر) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

متداول ترین سوالات تحصیل پزشکی در الجزایر

در بخش پایانی توجه شما را به متداول ترین سوالات جلب می داریم:

  • دلایل تحصیل پزشکی در الجزایر چه مواردی می باشد؟ از دلایل تحصیل پزشکی می توان به چشم انداز شغلی، هزینه تحصیل و استفاده از رهبریت الجزایر در پزشکی آفریقا اشاره نمود.
  • معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در الجزایر کدام اند؟ معتبرترین دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه بجایا، دانشگاه الجزیره و دانشگاه NCUK
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *