مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل فیزیک در اسپانیا

تحصیل فیزیک در اسپانیا

 تحصیل فیزیک در اسپانیا در سال 2023 در حال حاضر در مقاطع مختلف عالی و دانشگاهی امکان پذیر می باشد. فیزیک یکی از رشته های بنیادین و رشته های اصلی علمی در سراسر جهان همچنین اسپانیا می باشد. فیزیکدانان بسیاری در طول تاریخ موجب پیشرفت علم و آگاهی و همچنین پیشرفت تکنولوژی شده اند.فیزیک طیف گسترده ای از شاخه های مختلف علمی را شامل می شود. از گذشته تا به امروز این رشته کاربردی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. کشور اسپانیا که در همسایگی فرانسه و پرتغال قرار گرفته است از نظر استراتژیکی در مکان مناسبی جای دارد. این کشور توریستی جاذبه های بسیاری را برای تحصیل و زندگی دارد. دانشگاه های اسپانیا از نظر کیفیت و سطح آموزش در میان برترین کشورهای اروپایی قرار گرفته است. در ادامه تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل این رشته در اسپانیا را بررسی کرده اند.

درباره تحصیل فیزیک در اسپانیا

فیزیک بر تحقیقات متمرکز است و این رشته یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است که در تمام مراحل مختلف آموزشی تدریس می شود. این زمینه در ابتدا بر فیزیک کلاسیک، نسبیت و کوانتوم و نظریه میدان کوانتومی متمرکز است. مدارک فیزیک به توضیح پدیده هایی که مردم مشاهده و تجربه می کنند تمرکز دارد و از طریق اکتشافات آن، تأثیرات زیادی در ریاضیات، فلسفه، زمین شناسی و مهندسی دارد. بشریت برخی از بزرگترین کشفیات جامعه مدرن را امروز مدیون تحولات در حوزه فیزیک و علم هسته ایست که منجر به اختراع و ایجاد لیزر، تلویزیون، رادیو، رایانه، دی ان ای، علوم هسته ای و بسیاری دیگر از موارد شده است.

تحصیل فیزیک در اسپانیا در شاخ های متفاوت می باشد که به شرح زیر هستند:

  • فیزیک نظری
  • فیزیک هسته ای
  • فیزیک مکانیک
  • فیزیک دینامیک
  • فیزیک نجومی
  • فیزیک مایعات
  • ترمودینامیک
  • اکترومغناطیسم و بسیاری دیگر

تحصیل فیزیک در اسپانیا و ارائه دروه های این رشته در مقاطع مختلف عالی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. با توجه به قدیمی بودن این رشته و کاربرد آن این رشته در بسیاری از دانشگاه های اسپانیا ارائه می شود که شامل دانشگاه های خصوصی و عمومی می باشد. مدراک صادر شده رشته فیزیک از اعتبار برخوردار بوده و افرادی که این مدرک را کسب می کنند، می توانند در بازار این کشور و همینطور بازار کار کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همینطور که می دانید زبان اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان های دنیا می باشد و تحصیل در اسپانیا امکان یادگیری این زبان را برای دانشجویان فراهم می کند. علاوه بر این تحصیل رشته فیزیک به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های اسپانیا امکان پذیر می باشد. لذا بدون ارائه مدرک زبان اسپانیایی این امر مقدور است.

شرایط تحصیل فیزیک در اسپانیا

تحصیل فیزیک در مقطع کارشناسی معمولا به زبان اسپانیایی ارائه می شود و نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور می باشد و لذا تسلط بر زبان اسپانیایی یکی از شروط لازم است. همچنین داشتن نمرات بالا در مقطع تحصیلی پیشین در دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم شانس پذیرش را بالا می برد. تحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسپانیایی ارائه می شود و دانشجویان با ارائه مدارک معتبر زبان می توانند در این دانشگاه ها پذیرش شوند. همچنین ارائه مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد ترجمه شده از موارد لازم می باشد.

متقاضیان جویای تحصیل در رشته فیزیک در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان رشته فیزیک در اسپانیا

طول دوره تحصیل در رشته فیزیک در این کشور به شرح زیر است:

مقطعطول دوره
کارشناسی4
کارشناسی ارشد2
دکتری3

بررسی تحصیل فیزیک در اسپانیا

مطالعه فیزیک از طریق مشارکت در فناوری و پیشرفت های نظری تفاوت های بارزی را ایجاد می کند. مدرک کارشناسی فیزیک شامل مطالعه اتم ها، ماده، اپتیک، اخترفیزیک و بسیاری دیگر است. در مقاطع کارشناسی ارشد، فیزیک بیشتر به تحقیقات و آزمایش های آزمایشگاهی متمرکز می شود و به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های اساسی تحلیلی، حل مسئله و ارتباطات را توسعه دهند. رشته فیزیک که همچنین با عنوان دانش طبیعت نیز شناخته می شود در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

بررسی تحصیل فیزیک در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا در سال 2023

در لیست زیر نام برخی از این دانشگاه ها آورده شده است:

نام دانشکاهتاریخچهمقطع و رشته شرح
University of Barcelonaقدیمی ترین دانشگاه

 

فیزیک، اخترفیزیک و علوم فضایی، فیزیک اتمی، هسته ای و ذرات، گرانش و کیهان شناسی

 

University of Granadaتاسیس در سال 1989تجزیه و تحلیل عددی و تجسم، هندسه فضاهای نسبی، فیزیک نجومی، فیزیک ذرات، ریاضیات و دیگر موارد
Santiago de Compostela Universityدانشگاه باستانی در شهر اسپانیایی سانتیاگو

تاسیس در سال 1495

فیزیک
University of Córdobaواقع در کوردوبا و منطقه اندلس

تاسیس در سال 1972

کارشناسی و کارشناسی ارشد را با محوریت علوم انسانی، علوم بهداشتی و علوم فیزیکی
The University of Extremadura (UEx)تاسیس در سال 1973فیزیکدانشگاه دولتی

در چهار محوطه دانشگاهی در Badajoz، Cácares، Plasencia و Mérida مستقر شده است. اکسترمادورا بخشی از گروه دانشگاه های G9 در اسپانیا نیز می باشد.

University of Cantabriaتاسیس در سال 1972فیزیکیکی از 3 دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه تحقیقات و آموزش

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

در حال حاضر در این کشور نزدیک به 86 دانشگاه مختلف در سراسر کشور مشغول به ارائه دوره های تحصیلی خود هستند که شامل بسیاری از رشته ها از جمله رشته فیزیک و ریاضی می شود. علاوه بر دانشگاه های نام برده شده در بخش قبل در اینجا نام تعدادی دیگر از این دانشگاه ها برای آشنایی بیشتر آورده شده است.

  • Autonomous University of Madrid
  • Autonomous University of Barcelona
  • University of Oviedo
  • Universitat de les Illes Balears
  • University of Santiago of Compostela
  • University of the Basque Country
  • Complutense University of Madrid
  • Polytechnic University of Madrid
  • Universitat Ramon Llull
  • University of Zaragoza
  • University of Seville

فارغ التحصیلان رشته فیزیک در این کشور با در دست داشتن مدرک خود می توانند در بسیاری از مشاغل مرتبط با رشته فیزیک مشغول به کار شوند. کار در این کشور نیاز به مجوز دارد و افراد بایستی ویزای تحصیلی اسپانیا خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و اجازه اقامت پس از تحصیل دریافت کنند. مهاجرت به اسپانیا علاوه بر روش تحصیلی، روش های دیگری مانند کار، سرمایه گذاری و غیره امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از دانش و تجربه کارشناسان و وکیلان این موسسه استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *