مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه یکی از محبوب ترین زیر شاخه های تحصیل در بین دانشجویان بین المللی و اروپایی در کشور ترکیه می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند. زیرا کسب قبولی در دانشگاه های ایران جهت تحصیل فیزیوتراپی بسیار دشوار می باشد. سیستم و نظام آموزشی در کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به دلیل وجود شرایط تحصیل مطلوب و هزینه های مناسب تحصیلی در این کشور، دانشجویان زیادی جهت تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های این کشور اقدام به ورود به خاک کشور ترکیه کرده اند. کشور ترکیه یکی از کشور های اوراسیایی می باشد. بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد. هموطنان و دانشجویان عزیز می توانند با شرکت در جلسات مشاوره با کارشناسان مهاجرتی موسسه سفیران سروش سعادت، از روش های مهاجرت به کشور ترکیه آگاه شوند.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند. نمره مورد نیاز را کسب کنند. تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه معمولا به زبان های ترکی و انگلیسی می باشد. دانشجویانی که می خواهند وارد دانشگاه های کشور ترکیه شوند، حتما باید مدرک زبان دارا باشند. در آزمون های تعیین سطح شرکت کنند. شرایط ورود به دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه جهت تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بسیار ساده تر می باشد.

اما باید در نظر داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بالاتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد. تحصیلات فیزیوتراپی به صورت ناپیوسته در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. دانشجویان در دوره های تحصیلی خود به صورت عملی و تئوری در برنامه های تحصیلی شرکت می کنند. این برنامه ها شامل تشخیص معلولیت های حرکتی و مادرزادی، درد ها و ناتوانی های، محدودیت های عملکردی اعضاء مختلف بدن و سایر موارد مشابه و مرتبط می شود.

واحد درسی رشته فیزیوتراپیستی در ترکیه

دانشجویان کشور ترکیه می توانند جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در زمان تحصیل مشغول به کار در بیمارستان های شوند. دوره های فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور ترکیه شامل برنامه های تحصیلی زیر می شوند:

  • کسب آموزش به عنوان جراح فیزیوتراپی
  • ارتوپدی
  • اعصاب
  • سوختگی
  • قلب و عروق
  • توانبخشی کودکان و زنان، روماتولوژی و عصبی
  • توانبخشی جراحی دست
  • پروتز ارتوته و بیومکانیک

در نمودار زیر به بررسی رشد دانشجویان بین المللی در این کشور خواهیم پردخت:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

شغل فیزیوتراپ در کشور ترکیه

به طور کلی، میزان حقوق فیزیوتراپیست ها در کشور ترکیه بسیار مناسب می باشد. میانگین حقوق یک فیزیوتراپیست در کشور ترکیه 2500$ (دلار) در ماه می باشد. وظیفه های فیزیوتراپیست ها شامل بررسی و درمان بیمارانی که مشکلات جسمانی و عضلانی می باشد. فیزیوتراپی یکی از بهترین مشاغل در کشور ترکیه می باشد. متقاضیانی که برای تحصیل فیزیوتراپی در کشور ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین می توانند بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی خود مشغول به کار در ترکیه و کسب اقامت این کشور شوند.

بهترین دانشگاه های کشور ترکیه جهت تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه دانشگاه اوکان، دانشگاه باغچه شهر و دانشگاه مدیترانی شرقی می باشند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور و مشغول به تحصیل شدن در رشته فیزیوتراپی می باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 و همچنین مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی ریاضی و یا تجربی با معدل بالا ارائه دهند.

محبوب ترین برنامه های تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه

بهترین برنامه های فیزیوتراپی در بهترین دانشگاه های این کشور به شرح زیر می باشد:

دانشگاه زیر گروه فیزیوتراپی
دانشگاه یدی تپهفیزیوتراپی ورزشی
دانشگاه بیلگی استانبولفیزیوتراپی و توانبخشی
دانشگاه اوکانفیزیوتراپی و توانبخشی
دانشگاه یدی تپهفیزیوتراپی و توانبخشی
دانشگاه کوچفیزیولوژی پزشکی

محبوب ترین برنامه های تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه

در کشور ترکیه دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی وجود دارند. همانطور که می دانید شرایط ورود به دانشگاه های دولتی هر کشوری آسان نمی باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بالاتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه های کشور ترکیه از لحاظ سطح علمی و آموزشی بسیار پیشرفته می باشند. دانشجویان می توانند از تمامی امکانات این دانشگاه ها برخوردار شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه و کم می باشند. دانشجویانی که موفق به ورود به دانشگاه های دولتی می شوند، شرایط خوبی برای تحصیل در ترکیه خواهند داشت. زیرا هزینه های تحصیل و اقامت آن ها در این کشور بسیار ناچیز خواهد بود. دانشجویان بین المللی می توانند در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوند.

شایان ذکر است که گوناگونی رشته ها و زبان های تحصیل در این کشور باعث شده تا دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در ترکیه وارد دانشگاه های این کشور شوند. در دانشگاه های کشور ترکیه تحصیل به زبان های ترکی، انگلیسی، فارسی و حتی فرانسوی و آلمانی نیز امکان پذیر می باشد. هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات و مطلع شدن از شرایط کسب ویزا می توانید به مقاله ویزای تحصیلی ترکیه مراجعه کنید. از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور به صورت کامل آگاه شوید.

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه با داشتن شرایط لازم و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود. تعداد زیادی از دانشگاه های کشور ترکیه در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه های می شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب، در کشور ترکیه مقیم شوند.

متقاضیان خارجی جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کنند. با این کار هزینه ها و مخارج خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند. برای کسب قبولی و پذیرش در دانشگاه ها دانشجویان می باید مدارک تشخیص هویت، پاسپورت، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی، مدرک زبان ترکی و یا انگلیسی و مدارک پزشکی خود را ارائه دهند. همچنین در آزمون ورودی نمره مورد نیاز را کسب کنند. به یاد داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده حتما باید به صورت رسمی به زبان های ترکی و انگلیسی ترجمه شوند. هموطنان عزیز جهت مطلع شدن از شرایط تحصیل در کشور ترکیه و مهاجرت به این کشور اوراسیایی می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *