مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه جدید بلغارستان

با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل رشته طراحی لباس در بلغارستان در سال های اخیر مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. البته باید توجه داشته باشید که دوره های ارائه شده در رشته طراحی لباس به زبان بلغاری ارائه می شود. لذا دانشجویان برای تحصیل این رشته نیاز به تسلط به زبان بلغاری دارند. رشته طراحی لباس در بلغارستان تقریبا رشته ای جدید است و به تازگی دارای تنوع رشته و ارائه دوره های متنوع شده است. این دوره ها در دانشگاه ها و یا موسسات هنری در بلغارستان در قالب برنامه های 3 یا 4 ساله ارائه می شوند. برای بررسی بیشتر مقصد خود برای تحصیل این رشته مس توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور بلغارستان

در سال تحصیلی 1993/1994 متخصصان در زمینه هنرهای کاربردی و تزئینی، معماری و طراحی، گروه هنرهای پلاستیک را در دانشگاه جدید بلغارستان تأسیس کردند. پروفسور سرافیم سرافیموف، پروفسور اوگنیان شوشف، پروفسور رومن رایچف و بسیاری دیگر از جمله بنیانگذاران هستند. این دپارتمان بر اساس مدل دانشگاه های اروپای غربی و آمریکای شمالی ساخته شده است و برای بلغارستان بی نظیر است. با تصمیم شورای آکادمیک دانشگاه جدید بلغارستان NBU در سال 2007، طراحان و معماران بخش هنرهای پلاستیک، یک بخش مستقل طراحی و معماری را تشکیل دادند. در سال 2012، دومی به 2 بخش جداگانه تقسیم شد:

  • دپارتمان طراحی
  • دپارتمان معماری

دانشگاه جدید بلغارستان به همراه آکادمی ملی هنر بلغارستان دوره های مختلف هنری از جمله رشته طراحی را ارائه می کنند. با کسب ویزای دانشجویی بلغارستان می توانید برای تحصیل رشته طراحی لباس در موسسات زیر در بلغارستان اقدام کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بلغارستان جدید
2آکادمی ملی هنر بلغارستان

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه جدید بلغارستان

هر ساله دپارتمان طراحی تعدادی پروژه خلاقانه، نمایش مد، نمایشگاه ها، کنفرانس ها، پروژه ها و سمینارها را اجرا می کند که در آن دانشجویان و اساتید آثار خود را ارائه می دهند. از جمله رویدادهای سازماندهی شده توسط این بخش، اهدای خیریه لباس های مجلسی به کودکان یتیم خانه در گورنا بانیا است. یک نرم افزار پیشرفته Assyst Bullmer CAD برای طرح ریزی و درجه بندی الگو در تولید پوشاک برای دانشجویان طراحی لباس خریداری شده است. تیمی از معلمان یک کتاب درسی تخصصی در زمینه طراحی پوشاک و برنامه ریزی آرایشی تهیه کرده اند.

بخش طراحی این دانشگاه برنامه های زیر را ارائه می دهد:

  • برنامه لیسانس طراحی لباس
  • برنامه لیسانس طراحی داخلی
  • برنامه کارشناسی ارشد طراحی لباس
  • برنامه طراحی داخلی جزئی
  • برنامه کارشناسی ارشد طراحی فضایی
  • برنامه کارشناسی ارشد مد و استراتژی های کسب و کار
  • برنامه کارشناسی ارشد طراحی کتاب و متن
  • برنامه کارشناسی ارشد طراحی انتشارات و وب سایت های الکترونیکی
  • برنامه دکتری طراحی

این دپارتمان توافقنامه هایی را برای تبادل دانشجو تحت برنامه ERASMUS با دانشکده طراحی در پالما د مایورکا، مؤسسه مد در بورگوس، مؤسسه طراحی در زامورا (اسپانیا)، آکادمی RUFA در رم و دانشگاه معمار سینان در استانبول امضا کرده است.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه جدید بلغارستان

لیسانس طراحی لباس و مد در دانشگاه جدید بلغارستان

آموزش در این برنامه در طول 2 سال اول شامل آموزش عمومی می شود. آموزش در زمینه های علمی پایه در دوره های 2 ترمی مردم شناسی، تاریخ عمومی هنرهای زیبا، تمدن های باستانی است. دوره های کلاسی مانند مقدمه ای بر طراحی مد، طراحی و مدل سازی لباس، طراحی پارچه، مطالعات و پیش بینی در مد و غیره است. در سال سوم و چهارم این آموزش در دوره های تخصصی به برنامه و دوره های آموزشی برگزار می شود. دانشجویان این فرصت را دارند که در ماژول “طراحی مد” یا در ماژول “ساخت و ساز در مد” به تحصیل خود ادامه دهند. آموزش عملی شامل کار در استودیوی هنری تجربی در مد NBU، شرکت در نمایش ‌ها و نمایشگاه ‌های مد، تمرین و کارآموزی در شرکت ‌های طراحی لباس است.

درآمد طراحان لباس در بلغارستان

با توجه به هزینه زندگی در بلغارستان میزان درآمد کار طراحان در این کشور خوب است. البته در سطح بین المللی میزان درآمد این افراد اندک است. در هر صورت باید بدانید که میزان حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای طراحان لباس به میزان 2720BGN (لف بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 32600BGN (لف بلغارستان) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته بازه حقوقی طراحان لباس در این کشور در حدود 980BGN الی 5900BGN (لف بلغارستان) در ماه می باشد.

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلغارستان در نمودار زیر ذکر شده است:

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلغارستان

مدرسه طراحی در آکادمی ملی هنر بلغارستان

مدرسه دولتی طراحی در سال 1896 توسط روشنفکران برجسته بلغاری – پروفسورهای کنستانتین ولیچکوف، ایوان شیشمانوف، آنتون میتوف، ایوان مرکویکا، بوریس شاتز و ایوان آنجلوف تأسیس شد. این آغازی بود که با فرمان کنیاز فردیناند تعیین شد، اما از آن زمان که تاریخ آکادمی ملی هنر به طور فزاینده ای متعهد شده است. نسل‌ های زیادی از دانشجویان و اساتید از کارگاه‌ های آن عبور کرده ‌اند، جایی که فضایی که بیش از 1 قرن به وجود آمده است، قادر به آموزش است. همانطور که اخیراً 1 استاد نقاشی گفته است، حتی دیوارها در اینجا تدریس می کنند. این عرفان تربیتی نیست، بلکه یک سنت شناخته شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت یا از زنده نگه داشتنش امتناع کرد.

نمایشگاه ها و رویدادهای سازماندهی شده توسط آکادمی (چه در فضاهای آن، چه در بلغارستان یا خارج از کشور) متعدد هستند. آنها نمایشی از حرفه ای بودن و محصول گسترش نفوذ فرهنگی هستند.

تحصیل طراحی لباس و پارچه در آکادمی ملی هنر بلغارستان

در این دوره دانشجویان می ‌توانند مشکلاتی را در 2 حوزه اصلی طراحی پارچه حل کنند:

  • منسوجات داخلی: پارچه و لوازم جانبی مبلمان برای فضاهای داخلی مسکونی و عمومی
  • منسوجات برای: پوشاک منسوجات و لوازم جانبی پوشاک برای لباس های فروشگاهی و طرح های مد منحصر به فرد.

دوره مطالعه شامل بررسی روندها در این زمینه ها، طراحی و اجرا در مواد است. در سال اول طیف گسترده ای از پروژه ها، نمایش ها و سخنرانی ها وجود دارد که به ایجاد ظرفیت دانشجویان در سطح بالاتری از درک در این زمینه کمک می کند. این به دانشجو کمک می کند تا با طیف گسترده ای از پارچه بافی، تکنیک های غیر بافندگی، تکنیک ها و مواد چاپ و کاربرد آنها در صنعتی، داخلی عمومی، بیرونی کار کند. آنها همچنین می توانند پارچه های منحصر به فردی برای پوشاک و لوازم جانبی، فرش و سایر منسوجات، رنگ آمیزی و ساخت پارچه های طرح دار برای تولید انبوه صنعتی و چاپ دستی و بافت در طراحی پارچه برای پوشش ایجاد کنند.

این دوره فرصت کار با کارخانجات نساجی، کار بر روی یک پروژه یا کار با مهندسان در یک تیم را فراهم می کند. در این دوره آموزشی، دانشجویان با هنرمندان برجسته بلغارستان و خارج از کشور در زمینه هنر و طراحی پارچه و هنر معاصر، نقد، تئوری و تاریخچه هنر و طراحی نساجی مدرن گفتگو و نشست خواهند داشت. این دوره با پایان نامه دیپلم و دفاع از آن به پایان می رسد.  شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان در مقاله لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیان شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *