مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل دکترا در بلغارستان

تحصیل دکترا در بلغارستان

تحصیل دکترا در بلغارستان برای متقاضیان بین المللی دکتری به عوامل مختلفی مانند مدرک کارشناسی ارشد و نمرات قبولی بستگی دارد. پیشرفت در علوم و فنون پزشکی و انتخاب های شخصی و شغلی از مهمترین دلایل می باشد. در نتیجه افزایش جمعیت و درآمد، شهرنشینی، اصلاحات در ارتباطات و خدمات حمل و نقل، متخصصان بیشتر به یک تخصص اضافی نیاز دارند. 1 برنامه تحصیل دکترا در بلغارستان به شما صلاحیت بالایی می دهد در حالی که فقط باید شهریه های مقرون به صرفه بپردازید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این نوشتار به شما کمک می کند تا از شرایط تحصیل دکترا و فرصت های تحصیل در بهترین دانشگاه های بلغارستان پیدا کنید.

قوانین و الزامات تحصیل دکترا در بلغارستان

برای تحصیل دکترا در بلغارستان متقاضیان دوره دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. شایان ذکر است که برنامه دکترا می تواند تمام وقت، نیمه وقت، individual و از راه دور باشد. دوره دکتری در بلغارستان تمام وقت 3 سال به طول می انجامد. همچنین برنامه نیمه وقت 4 سال طول می کشد. مدت زمان برنامه individual در برنامه مطالعه فردی تهیه شده برای دانشجوی دکتری مشخص می شود. در شرایط استثنایی که در اساسنامه موسسه مربوطه آموزش عالی یا سازمان دانشگاهی تنظیم شده است، مدت زمان قابل تمدید است، اما نه بیشتر از یک. تحصیل دکترا در بلغارستان در زمینه های مختلف مانند پزشکی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، مهندسی، شیمی، زیست شناسی، زبانشناسی و غیره در دسترس است.

دانشجویانی که برای دریافت مدرک پزشکی بلغارستان انتخاب می کنند. از این رو می توانند در کشورهای اتحادیه اروپا دوره های کارآموزی را بگذرانند. در بلغارستان تحصیلات دکترا در همه زمینه های علمی ارائه می شود. همچنین می تواند توسط دانشگاه ها، مدارس عالی تخصصی یا سازمان های تحقیقاتی معتبر برای برنامه خاص انجام شود. بدون تمایز در طول مطالعه بین شاخه های مختلف و تمایزات خاص در ساختار وجود داشته باشد.

پذیرش برای آموزش PHD در بلغارستان

دانشجویان دکتری تمام وقت و نیمه وقت بر اساس یک آزمون رقابتی پذیرفته می شوند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا مستقل برای بحث به بخش مربوطه پیشنهاد می کنند یا طرحی از پایان نامه را که در قسمت اصلی آن تدوین شده و همچنین کتاب شناسی را به موسسه ارائه می دهند. متقاضیان موفق براساس تصمیم شورای دانشکده یا شورای علمی موسسه آموزش عالی یا سازمان دانشگاهی پذیرفته می شوند. آموزش دانشجویان دکترا براساس یک برنامه درسی انجام می شود.

در بلغارستان، دانشجویان دکترا از نظر قانونی دانشجو محسوب می شوند. نظارت بر دانشجویان دکتری توسط اساتید موسسه اعمال می شود. دانشگاه های تحقیقاتی می توانند برای انجام برنامه های دکترا مشترک با دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی خارجی قرارداد ببندند. در چنین شرایطی مربیان مشترک از سوی ناظران موسسات مختلف انجام می شود. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در بلغارستان را بررسی بفرمائید.

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در بلغارستان

مدارک لازم برای برنامه تخصص در بلغارستان

ارائه مدارک زیر برای تحصیل در بلغارستان در مقطع دکترا الزامی است:

  • فرم درخواست حاوی اطلاعات عمومی و همچنین سطح مهارت زبان های خارجی
  • کپی مدرک تحصیلات عالیه مبنی بر اینکه متقاضی دارای مدرک کارشناسی ارشد است.
  • یک گواهی پزشکی که حداکثر 1 ماه قبل از تاریخ درخواست صادر شده و توسط مقامات صالح در کشوری که نامزد از آن درخواست می کند، تأیید شده است.
  • لیستی از انتشارات (در صورت وجود)
  • یک کپی از سند تابعیت
  • یک گواهی برای آموزش عالی شناخته شده در صورت صدور مدرک توسط یک موسسه آموزش عالی در خارج از کشور

اسناد زبان و مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد) متقاضی باید در سفارت یا کنسولگری بلغارستان در کشوری که داوطلب از آن درخواست می کند، قانونی، ترجمه و تأیید شوند. تصمیم برای تأیید متقاضیان توسط واحد سازمانی میزبان ظرف مدت 1 ماه پس از دریافت مدارک اتخاذ می شود.

علاوه بر این، اطلاعاتی که باید به وزارت آموزش و علوم بلغارستان ارسال شوند. صلاحیت متقاضی برای تحصیل دکترا در دانشگاه های بلغارستان تایید شود عبارتند از:

  • نام متقاضی به خط انگلیسی، تاریخ تولد، محل تولد و تابعیت
  • نام منطقه علمی، مدرک تحصیلی، فرم و مدت آموزش
  • مدرک زبان و آمادگی تخصصی (سطح زبان بلغاری)، نام واحد اصلی سازمانی که در آن آموزش برگزار می شود و مدت آموزش
  • مقدار شهریه سالانه و شهریه یادگیری زبان و آمادگی ویژه
  • تعداد و جزئیات حساب بانکی معتبر که شهریه در آن واریز می شود.

بهترین دانشگاه های بلغارستان برای دکترا

به طور کلی، سطح آموزش در دانشگاه های بلغارستان بالا می باشد. دانشگاه های Plovdiv، Sofia، Varna، Gabrovo و غیره به دلیل داشتن کیفیت آموزش بسیار بالا موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی به بلغارستان می شوند. بلغارستان دانشگاه های زیادی دارد. بنابراین شما گزینه های مختلفی را برای انتخاب دارید. بسته به آنچه می خواهید در بلغارستان و همچنین شهر و دانشگاهی که انتخاب می کنید تحصیل کنید. هزینه های تحصیل نیز متفاوت خواهد بود.

در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان خارجی که اقدام به مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل کرده اند اشاره شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در بلغارستان

دانشگاه ها و کالج ها در بلغارستان شامل موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی هستند. از این رو توسط آژانس ارزیابی و اعتبار بخشی ملی بلغارستان معتبر شناخته شده اند. دانشگاه ها و کالج ها در بلغارستان مستقل هستند. آنها مسئول طراحی برنامه و تضمین کیفیت آموزش ارائه شده هستند. در همه موسسات آموزشی بلغارستان، 1 سیستم مدیریت کیفیت برای نظارت و ارزیابی داخلی با توجه به الزامات قانونی وجود دارد.

در زیر لیست به برخی از بهترین دانشگاه ها و کالج های بلغارستان اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در کشور بلغارستانشهر
Sofia University1Sofia
New Bulgarian University2Sofia
AUB3Blagoevgrad
Technical University of Sofia4Sofia
Plovdiv University5Plovdiv
Trakia University6Stara Zagora
Technical University of Gabrovo7Gabrovo

مزایا تحصیل دکترا در بلغارستان

هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در بلغارستان استاندارد آموزش عال است. بلغارستان یک انتخاب عالی برای تحصیل در خارج از کشور در اروپا است، این کشور دارای تمام علائم و کیفیتی است که این قاره ارائه می دهد. تحصیل در بلغارستان به معنای دسترسی به جامعه توسعه یافته و آموزش عالی است که تحصیل در اروپا به راحتی فراهم می کند. استانداردهای بالای تحصیلی و کیفیت زندگی که با هر تحصیلات اروپایی همراه است در بلغارستان نیز به راحتی قابل دستیابی است. همچنین، شانس اتصال به سایر کشورهای اروپایی و حتی بیشتر فرصت های بی حد و حصری را برای دانش آموز فراهم می کند. دانشگاه های عالی با فرصت های بسیار: دانشگاه های بلغارستان همچنان در رتبه های بالا در شاخص دانشگاه های جهانی قرار دارند. بسیاری از دانشگاه ‌های کشور در زمینه‌های علمی مانند مهندسی، ریاضی، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زبان و غیره تمرکز دارند.

بسیاری از موسسات عالی بلغارستان برنامه هایی را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا روسی ارائه می دهند و حتی رشته های دو رشته ای را به زبان ها و درجات مختلف از دانشگاه های شریک بین المللی خود ارائه می دهند. داشتن مدارک بین المللی دیگر از دانشگاه های بلغارستان بسیار رایج است. بلغارستان کشوری بسیار امن با شهروندانی است که پذیرای آن هستند. دانش آموزان از فرهنگ جالب و فضای سنتی غنی کشور بهره می برند. بلغارستان یکی از امن‌ترین مکان‌ها در جهان است که میزان جرم و جنایت بسیار پایین است و جامعه‌ای است که عموماً دست باز و برای بازدیدکنندگان مفید است. دانشجویان از سراسر اروپا، آسیا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا برای تحصیل در بسیاری از موسسات عالی بلغارستان می آیند. این دانش ‌آموزان همگی با تنوع و پیشینه ‌های خاص خود می‌آیند و فرصت تعامل با فرهنگ‌ ها و مردم دیگر را دارند.

در بخش زیر شاهد مهم ترین امکانات برای تحصیل در بلغارستان می باشید:

مهم ترین امکانات برای تحصیل در بلغارستان

زبان تحصیل در کشور بلغارستان

یکی از دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در دکترا در بلغارستان، زبان تحصیل در این کشور می باشد. دانشگاه های بلغارستان بیش از 20 سال تجربه در آموزش زبان های بین المللی مانند انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی دارند. برخی از دانشگاه های بلغارستان کلاس هایی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی تدریس می شوند. از طریق مشارکت با دانشگاه های خارج از کشور مدرک دابل ارائه می دهند. بعضی از دانشگاه ها برنامه هایی را ارائه می دهند. به زبان انگلیسی کاملا آموزش داده می شوند. برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان به زبان انگلیسی، دانشجویان باید مهارت های زبان خود را از طریق ارائه مدرک زبان اثبات کنند.

براساس قوانین بلغارستان در بخش تحصیلی، برجسته ترین مدارک برای اثبات مهارت زبان انگیسی جهت ورود به دانشگاه های بلغارستان عبارتند از:

  • PTE Academic
  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته

هموطنان گرامی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و علاوه بر شرایط تحصیل دکترا در بلغارستان، از شرایط تحصیل در سایر مقاطع در دانشگاه های برتر از کشور مطلع شوید.

سوالات متداول در باب تحصیل دکترا در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل دکترا در بلغارستان می باشیم:

  • برجسته ترین مدارک برای اثبات مهارت زبان انگیسی جهت ورود به دانشگاه های بلغارستان کدام اند؟ PTE Academic/آیلتس/تافل/C1 پیشرفته
  • پذیرش برای آموزش PHD در بلغارستان چگونه است؟ دانشجویان دکتری تمام وقت و نیمه وقت بر اساس یک آزمون رقابتی پذیرفته می شوند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا مستقل برای بحث به بخش مربوطه پیشنهاد می کنند یا طرحی از پایان نامه را که در قسمت اصلی آن تدوین شده و همچنین کتاب شناسی را به موسسه ارائه می دهند. متقاضیان موفق براساس تصمیم شورای دانشکده یا شورای علمی موسسه آموزش عالی یا سازمان دانشگاهی پذیرفته می شوند. آموزش دانشجویان دکترا براساس یک برنامه درسی انجام می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *