مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل دکترا در ایرلند

تحصیل دکترا در ایرلند

تحصیل دکترا در ایرلند توانسته یکی از بالاترین سیستم آموزشی، تحصیلی و تحقیقاتی را در سال 2023 میلادی به خود اختصاص دهد. در کشور ایرلند یکی از پر تقاضا ترین رشته های تحصیلی، تحصیل در مقطع دکترا می باشد. ایرلند، کشوری است که از حیث امنیت در رتبه بالایی قرار گرفته است و دارای فرهنگ غنی و پر جنب و جوش می باشد. هر ساله متقاضیان بسیاری پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اخذ تجربه و پرونده های موفق در زمینه تحصیلی این کشور جهت راهنمایی شما همراهان همیشگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالاتی که در باب مقاله فوق مورد توجه متقاضیان قرار خواهد گرفت عبارت است از:

  1. آیا تحصیل در مقطع دکترا رایگان می باشد؟
  2. تحصیل در این مقطع دکترا در این کشور چند سال طول خواهد کشید؟
  3. هزینه تحصیل در این مقطع دکترا در این کشور چه قدر می باشد؟

مزایای تحصیل دکترا در ایرلند

سیستم آموزشی و دانشگاهی این کشور به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. بر خلاف کوچک بودن شهر مذکور، دانشگاه های رتبه بالایی را در خود جای داده است. این کشور از طریق مشارکت با سازمان های دانشگاهی دیگری سرمایه گذاری قابل توجهی در علم، مهندسی و فناوری کسب کرده است. گاز این رو تحصیل در مقطع دکترا در این کشور مزایایی را به همراه خواهد داشت.

در این بخش چند مورد از مزایای تحصیل در مقطع دکترا شرح داده شده است:

مزایای تحصیل در مقطع دکترا در ایرلند ساختار تحصیل در ایرلند در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکترا شرایط خاص خود را به همراه خواهد داشت. برای ورود به این مقاطع متقاضی می باید سطح علمی و تحصیلی خود را بالا ببرد. موسسات عالی در این کشور به 2 گروه اصلی سازمان یافته اند. در گروه اول دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های ملی و کالج های مربوطه و در گروه دوم موسسات فناوری قرار گرفته اند. بدین ترتیب هر دو نوع موسسه قادر به ارائه برنامه های مربوط به مقطع دکتری می باشند.

جزئیات دقیق تحصیل در مقطع دکترا در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه13
نام قدیمی ترین دانشگاهTrinity College Dublin
تعداد متقاضیان بین المللی22283
طول دوره تحصیلی3 الی 4 سال
شهریه دانشگاه برای متقاضیان اروپایی3000€ الی 30000€ (یورو) در سال

کشور ایرلند در سال 2023 میلادی توانسته است متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف گرد هم آورده است. یکی از مهم ترین و بالاترین دوره های تحصیلی، تحصیل دکترا در ایرلند می باشد.

تحصیل دکترا در دانشگاه های ایرلند

این کشور دارای 7 دانشگاه تحت حمایت دولت می باشد. موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی در این کشور فرصت های وسیعی در خصوص تحصیل در مقطع دکترا در این اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. قدیمی ترین دانشگاه این کشور، کالج ترینتی دوبلین می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های باستانی میان کشور انگلستان و ایرلند در نظر گرفته شده است. دانشگاه های دیگری که در شهرهای تحصیلی این کشور مانند کروک، گالوی و مینوث تاسیس شده اند، از اعضای دانشگاه ملی (NUI) می باشند. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های فوق بسیار متفاوت با سایر دانشگاه ها می باشد.

هم چنین در این کشور حدود 11 موسسه فناوری (IOT) تاسیس شده است. دوره های فوق شامل برنامه های فنی، فناوری، صنایع دستی و غیره در مقاطع تحصیلی بالا خواهد بود. هم چنین با مطالعه مقاله شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند نیز اطلاعاتی بیشتر دریافت خواهید نمود.

در این بخش رتبه دانشگاه های این کشور در سال 2021 میلادی مورد بررسی قرار گرفته است:

رتبه دانشگاه های برتر ایرلند در سال 2021

هزینه زندگی دانشجویی در ایرلند

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در مقطع دکتری از سایر کشورهای اروپایی بیشتر خواهد بود. یکی از مهم ترین هزینه های دوران دانشجویی در مقطع دکتری در شهرهای مختلف این کشور هزینه خوابگاه دانشجویی است.

هزینه اقامت یا خوابگاه در شهرهای این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام شهرهزینه به یورو ماهیانه
دوبلین1800€ الی 1300€
کروک1400€ الی 900€
گالوی1200€ الی 850€

در صورتی که متقاضی تمایل به زندگی انفرادی در خوابگاه این کشور را داشته باشد، ضمن تحصیل در مقطع دکتری می باید حدود 400€ الی 900€ (یورو) برای هزینه زندگی شخصی خود کنار بگذارد. سایر هزینه های این کشور شامل خرید کتاب، هزینه بیمه و غیره خواهد بود.

چند نمونه از سایر هزینه های تحصیلی در مقطع دکتری در این کشور عبارت است از:

پارامترهزینه به یورو
خرید کتاب75€
فعالیت های اجتماعی60€ الی 100€
خدمات درمانی و بهداشتی45€

هزینه تحصیل دکترا در ایرلند

متقاضیانی که جویای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور می باشند به 2 گروه تقسیم می شوند. گروه اول دانشجویان اروپایی که ملزم به پرداخت بین 3000€ الی 30000€ (یورو) سالیانه خواهند بود. متقاضیان غیر اروپایی می باید پرداختی حدود 9950€ الی 35000€ (یورو) سالیانه داشته باشند. بدین ترتیب نظام تحصیلی این کشور برای متقاضیان بین المللی در خصوص تحصیل در مقطع دکتری چند دانشگاه مقرون به صرفه را مشخص نموده است.

دانشگاه های مقرون به صرفه و مهم در مقطع تحصیلی دکتری در این کشور عبارت است از:

  • University of Limerick
  • University College Crok
  • Patrick’s College
  • Dublin Business School

هزینه تحصیل دکترا در ایرلند

تحصیل دکترا در رشته مدیریت در ایرلند

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در این کشور، رشته مدیریت و زیر شاخه های این رشته به خصوص در مقطع تحصیلی دکتری می باشد. دانشگاه های برتر این کشور در رشته های متفاوتی مانند هوش تجاری، کار آفرینی، مدیریت بازرگانی، مدیریت ریسک، امور مالی و حقوق ارائه خواهند داد. بازار کار رشته های فوق در این کشور نیز روز به روز نسبت به گذشته بهتر خواهد بود. در این باب مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در ایرلند آگاهی بیشتری در خصوص مزایای کار و رشته های مختلف در این کشور را در اختیار شما قرار خواهد داد.

متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره بهترین کشورهای اروپایی را در خصوص تحصیل در اختیار شما قرار خواهند داد. جهت کسب آگاهی بیشتر مطالعه مقالات ما در سایت مرجع مانند مقاله ارزان ترین دانشگاه های ایرلند به شما پیشنهاد داده خواهد شد. در صورت هر گونه ابهام و نیاز به توضیحات بیشتر جهت آگاه سازی می توانید با وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *