مهاجرت تحصیلی وانواتو

تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو

تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو

تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو رشته ای است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، اما برای ورود به این رشته باید یکسری مسائل را در نظر بگیرید. وانوآتو کشوری جزیره ای و کوچک می باشد که در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد و در سال 1981 نیز عضو سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است. پایتخت این کشور پورت ویلا می باشد که دارای 44000 نفر جمعیت است. اگرچه وانوآتو هنوز جزء کشورهای بسیار توسعه‌یافته نیست، اما گردشگری آن به ‌سرعت درحال ‌رشد است و توانسته به یکی از بهترین مقاصد توریستی در اقیانوس آرام تبدیل شود.

همچنین پورت ویلا دارای زیرساخت ‌های بانکی و مالی بسیار توسعه‌ یافته‌ است که تقریباً ۷ بانک آن در صنعت مالی بین‌ المللی حضور دارند. واحد پول وانوآتو، وآتو می باشد و بیش از 90% مردم این کشور واناتویی هستند که زبان انگلیسی و فرانسوی جزء زبان رسمی این کشور است. وانوآتو در بسیاری از جنبه‌ ها خودکفا است و اکثر محصولات غذایی آن به ‌صورت کاملاً ارگانیک تولید می‌شود. مصرف و فروش غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی در این کشور ممنوع است. این کشور تنوع زیستی منحصر ‌به ‌فردی دارد و آتش‌ فشان‌ های فعالی را در آن می‌توان پیدا کرد که تنها بخش کوچکی از طبیعت بکر و شگفت ‌انگیز آن است. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

هزینه زندگی در وانوآتو

هزینه زندگی برای مهاجران در وانواتو در 2023 در مقایسه با سایر نقاط جهان متوسط ​​است، با شاخص کلی هزینه زندگی ما قیمت‌ها را برای اقلام مشابه، در سراسر جهان، بر اساس هنجارهای هزینه‌های مهاجرتی، در یا نزدیک‌ترین مکان به آن محل جمع‌آوری کرده‌ایم و آنها را به دلار آمریکا تبدیل کرده‌ایم تا بتوانیم هزینه سبد مختلف را در 780 مکان جهانی مقایسه کنیم.

برای هر سبد، در مقایسه با نیویورک، هزینه معادل در وانواتو به شرح زیر است:

 

شرایط زندگی در وانوآتو

اقتصاد مبتنی بر کشاورزی است بنابراین، بیشتر شهروندان وانوآتو از طریق راه هایی مانند کشاورزی در مقیاس کوچک امرار معاش می کنند. کشاورزی بزرگترین صنعت وانوآتو است و 75% جمعیت آن برای امرار معاش به آن وابسته هستند. فروش داخلی محصولات کشاورزی به اندازه فروش صادراتی قوی نیست. هنگامی که طوفان در سال 2015 به منطقه رسید، به شدت محصولات تحت تأثیر قرار گرفت زیرا بیشتر محصولات آن در اثر طوفان آسیب دیده یا از بین رفتند. آموزش در وانوآتو با محدودیت هایی مواجه است زیرا تحصیل در مدرسه اجباری نیست. تنها 60% از بچه ها از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند. مدرسه به 2 زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می شود. نرخ باسوادی تنها 64% است، اما اکثر شهروندان باسواد زیر 35 سال سن دارند.

در مناطق دورافتاده جزیره، مدارس می توانند سازه های موقتی باشند که از چوب و برگ ساخته شده و تحت تأثیر طوفان و شرایط آب و هوایی قرار می گیرند. از آنجایی که آموزش پیشرفت های عمده ای را تجربه نکرده است، سازمان هایی مانند برنامه حمایت از آموزش وانوآتو در سال 2012 برای بهبود شد. هدف آن ارائه حمایت از طرح شرکتی وزارت آموزش و پرورش و استراتژی بخش آموزش وانوآتو است.

مقایسه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و وانوآتو

همانطورکه می دانید رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پر متقاضی است که بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند کشور های مختلف را برای ادامه تحصیل این رشته انتخاب می کنند. کشور وانوآتو با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد اما متقاضیان رشته دندانپزشکی برای ادامه تحصیل به دلیل زیاد بودن دانشگاه های موجود در کشور ایتالیا و بورسیه تحصیلی ایتالیا، این کشور را انتخاب می کنند.

ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات عالی به ویژه در زمینه پزشکی است. این کشور دارای برخی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در جهان است، مانند دانشگاه بولونیا و دانشگاه کاتولیکا دل ساکرو کوئو. معمولاً انتظار می رود دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا زبان ایتالیایی را بدانند. اما اینطور نیست و دندانپزشکی در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی میز ارائه می شود.

در جدول نیز رتبه بندی دانشگاه های برتر ایتالیا را نیز مشاهده می کنید:

رتبهدانشگاه
139دانشگاه پلی تکنیک میلان
167دانشگاه بولونیا
171دانشگاه ساپینزا رم
243دانشگاه پادووا
342دانشگاه میلان

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی و پروتزهای دندانی پس از قبولی در آزمون دولتی و ثبت نام در ردیف دندانپزشکی می توانند در ایتالیا به دندانپزشکی بپردازند. فارغ التحصیلان می توانند حرفه دندانپزشکی خود را در زمینه های مختلف از جمله بالینی، بهداشتی و زیست پزشکی انجام دهند.

مقایسه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و وانوآتو

مقایسه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان و وانوآتو

همانطور که در قسمت بالا گفته شد تحصیل رشته دندانپزشکی در وانوآتو زیاد آسان نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد کشور های را برای تحصیل انتخاب می کنند که دارای دانشگاه های متعدد تری باشند. به عنوان مثال کشور مجارستان یکی دیگر از مقصد های برای مهاجران است که برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب می کنند. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با توجه به هر دانشگاه متفاوت است و بعد از تحصیل نیز به دانشجویان فرصت تمرین 1 ساله نیز داده می شود.

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو هتند، قبل از اعزام به این کشور باید با طول دوره تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو به خوبی آشنا شوند. به طور کلی تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی در وانوآتو در یک دوره تحصیلی 6 ساله صورت می گیرد. علاوه بر این پس از اتمام 12 سال مدرسه ابتدایی، یک دانش آموز علاقه مند به رشته دندانپزشکی می تواند برای دانشگاه های دندانپزشکی وتنوآتو درخواست دهد. از سوی دیگر، در وانوآتو مدرک دندانپزشکی 6 سال طول می کشد تا تکمیل شود. نکته قابل توجه این است که، یک دندانپزشک شاغل در وانوآتو باید 800 ساعت آموزش مداوم در طول 5 سال تحصیل در دانشگاه بگذراند. در نهایت اینکه، پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی دانشجویان می توانند مدرک دکترا جراحی دندان یا دکترای پزشکی دندان را از طریق یک دانشگاه به صورت 4 ساله دنبال کنند.

در نمودار زیر می توایند روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در وانوآتودر این مقاله به تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو پرداختیم اگر شما هم متقاضی رشته دندانپزشکی در خارج از کشور هستید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با مشاورین و کارشناسان تخصصی ما در تماس باشید تا بهترین راه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در وانوآتو

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات شما عزیران در خصوص شرایط تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو پاسخ دهیم. تعدادی از مهمترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • برای تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو چند دانشگاه فعال وجود دارد؟ دانشکده های بسیاری برای تحصیل دندانپزشکی در وانواتو در اختیار متقاضیان بومی قرار دارد، اما فقط 1 دانشکده در وانوآتو با نام دانشگاه ملی، آماده پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشد.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو چگونه است؟ هزینه تحصیل دندانپزشکی در وانوآتو بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. به طور که شهریه سالانه یک دانشجو در دانشگاه دندانپزشکی این کشور حدود 1500$ (دلار) می باشد. که در مقایسه با سایر کشورهای بسیار پایین است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *