مهاجرت تحصیلی مونته نگرو

تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو که از رشته های محبوب و پردآمد است الزامات و شرایط معینی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم. همانطور که می دانید رشته دندانپزشکی سال هاست که متقاضیان زیادی دارد و اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مونته نگرو را دارید باید با رقبای تحصیلی زیادی رقابت کنید.

بدین منظور باید ریز نمرات خوبی در دروس زیست و شیمی و فیزیک و ریاضی در مقطع دبیرستان داشته باشید. اگر مدرک مرتبط با دندان پزشکی داشته باشید و یا دوره های پیش پزشکی را گذرانده باشید اخذ پذیرش شما راحت تر خواهد بود. علاوه بر برآورده کردن مسائل مالی مانند شهریه دانشگاه و اسکان و خوابگاه و هزینه های زندگی باید به الزامات زبان تحصیل را نیز فراهم کنید. در خصوص تحصیل در مونته نگرو با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه مونته نگرو

ارزیابی مطابق با مقیاس نمره دهی ECTS انجام می شود. سیستم نمره دهی محلی معین شده است. دوره های آموزشی برای دانشجویان مبادله وجود دارد. همه دوره ها به زبان مونته نگرو تدریس می شوند. برخی از دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را می توان با توافق با استاد راهنما به زبان انگلیسی برگزار کرد. ترم زمستانی از سپتامبر شروع و در ژانویه پایان می یابد. ترم بهار در فوریه آغاز و در ماه جولای به اتمام می رسد. همچنین، در سطح مرکزی، دفتر روابط بین ‌الملل این سازمان وجود دارد دانشگاه مونته نگرو که در آن دانشجویان مبادله ای نیز می توانند برای مشاوره در مورد مسائل مختلف مراجعه کنند.

دانشگاه مونته نگرو برنامه های تحصیلی زیر را ارائه می دهد:

نوع تحصیلمدت تحصیل
تحصیلات آکادمیک در مقطع کارشناسی4 سال
تحصیلات کاربردی در کارشناسی3 سال
تحصیلات تخصصی کارشناسی ارشد1 سال
تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد2 سال

معیارهای پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

دانشجو می تواند بر اساس برنامه های بین المللی مبادله دانشجو یا توافقات دوجانبه بین دانشگاه ها، مدت زمان معینی (یک ترم یا یک سال تحصیلی) را در طول تحصیل خود در یکی دیگر از موسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور بگذراند. طبق توافقنامه ای که بین دانشجو و دانشگاه منعقد شده است تعداد معینی واحد درسی برای وی شناسایی می شود. تبادل دانشجو به معنای صدور مدرک تحصیلی یعنی اخذ مدرک توسط دانشگاه میزبان نیست مگر اینکه صدور مدرک مشترک یعنی شناسایی مدرک بین دانشگاه ها پیش بینی شده باشد. وظایف مربوط به جنبه های اداری و آکادمیک اطلاع رسانی به دانشجویان، کمک به تهیه مدارک، ارتباط بین واحد دانشگاهی و مؤسسه اصلی، کمک به مشارکت دانشجویان مهمان در سیستم آموزشی) توسط هماهنگ کنندگان برنامه های تحصیلی ECTS انجام می شود.

همراه با درخواست اقامت در یکی دیگر از موسسات آموزش عالی، اصل مدارک زیر طبق قوانین ECTS برای تغییر محل تحصیل ارائه می شود:

  • فرم درخواست دانشجو
  • توافقنامه یادگیری
  • رونوشت سوابق

ویزای تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

اتباع کشورهای زیر می توانند تا 90 روز در مونته نگرو تنها با گذرنامه اقامت داشته باشند، بدون نیاز به ویزا برای: آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، بریتانیای کبیر، ایرلند، اسپانیا، پرتغال، یونان، دانمارک، سوئد، فنلاند، اتریش، سوئیس، نروژ، جزیره، موناکو، آندورا، سن مارینو، اسرائیل، قبرس، مالت، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، اسلوونی، لیتوانی، لتونی، استونی، کرواسی، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند. به دانشجویان برای تحصیل پزشکی در مونته نگرو توصیه می کنیم با پست دیپلماتیک یا کنسولی ذیصلاح مونته نگرو در کشورشان تماس بگیرند. در کشورهایی که مونته نگرو هیچ پست دیپلماتیک یا کنسولی ندارد، درخواست ویزای مونته نگرو ممکن است به پست دیپلماتیک یا کنسولی صربستان ارسال شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی مونته نگرو عبارت است از:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دعوت نامه از دانشگاه با ذکر مبلغ بورسیه
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • کوپن سفر و شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای پوشش هزینه های اقامت توریستی
  • بیمه سلامت بین المللی

ویزای تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

اسکان دانشجویان دندانپزشکی در مونته نگرو

دانشجویان از دانشگاه مونته نگرو که از بودجه جمهوری خواهان تامین مالی می شود، می توانند از 6 سالن اقامت دانشجویی شامل رستوران ها و کلوپ ها استفاده کنند. در پودگوریتسا، نیکشیآ، کوتور و ستینیه، یعنی در شهرهایی که دانشکده ها در آن قرار دارند، سالن های اقامت وجود دارد. دانش آموزان می توانند در رستوران های دانشجویی غذا بخورند. برای دانشجویان مونته نگرو که از بودجه تامین می شود، قیمت غذا و مسکن مقرون به صرفه است و از €20 (یورو) در ماه تجاوز نمی کند.

امکان اسکان دانشجوی خارجی در یکی از این اقامتگاه ها وجود دارد، اما همیشه توصیه می شود حداقل 2 ماه قبل از ورود به این موضوع رسیدگی شود تا از وجود اتاق در خوابگاه ها بررسی شود. در صورتی که امکان تهیه اتاق در اقامتگاه وجود ندارد، به دانشجویان خارجی توصیه می شود به دنبال اقامتگاه خصوصی باشند. اقامتگاه خصوصی گرانتر از سالن اقامت است و قیمت بسته به نوع محل اقامت متفاوت است: اتاق، استودیو یا آپارتمان. برای دانشجویان خارجی، می توان وعده های غذایی را در رستوران های دانشجویی تهیه کرد. معمولاً بورسیه هایی که دانشجویان مبادله ای دریافت می کنند برای پوشش هزینه های اقامت خصوصی، غذا و حمل و نقل محلی کافی است.

در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیل و زندگی برای رشته دندانپزشکی در مونته نگرو می باشید:

هزینه های تحصیل و زندگی برای رشته دندانپزشکی در مونته نگرو

تحصیل و زندگی در مونته نگرو

همه دانشجویان مبادله ای به مونته نگرو باید یک بیمه درمانی معتبر بین المللی دریافت کند. این بیمه کلیه خدمات درمانی ارائه شده توسط پلی کلینیک دانشجویان را پوشش می دهد. در پلی کلینیک، مراقبت های بهداشتی عمومی، مراقبت های دندانپزشکی، مراقبت های زنان و روانپزشکی ارائه می شود. مناطق مختلف آب و هوایی در چنین قلمرو کوچکی مانند مونته نگرو یک چیز نادر در سراسر جهان است.

3 منطقه آب و هوایی در آن وجود دارد مونته نگرو: منطقه ساحلی، منطقه قاره ای و منطقه کوهستانی. مونته نگرو دارای آب و هوای مدیترانه ای است، با تابستان های طولانی خشک و زمستان های معتدل کوتاه. میانگین دمای جولای 28 درجه سانتیگراد و بالای 30 درجه سانتیگراد است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه تحصیل داروسازی در مونته نگرو و تحصیل در رشته های پزشکی مشاوره کامل و خدمات تخصصی ارائه می دهد.

متداول ترین سوالات تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات متدوال شما در خصوص تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو می باشیم:

  • مدارک مورد نیاز ویزای تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو چه مواردی است؟ عکس، پاسپورت معتبر، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، دعوت نامه از دانشگاه مذکور، بلیط هواپیما رفت و برگشت و بیمه سلامت بین المللی
  • معیارهای پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مونته نگرو چه موضوعی می باشد؟ طبق توافقنامه ای که بین دانشجو و دانشگاه منعقد شده است تعداد معینی واحد درسی برای وی شناسایی می شود. تبادل دانشجو به معنای صدور مدرک تحصیلی یعنی اخذ مدرک توسط دانشگاه میزبان نیست مگر اینکه صدور مدرک مشترک یعنی شناسایی مدرک بین دانشگاه ها پیش بینی شده باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *