مهاجرت تحصیلی اندونزی

تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

تحصیل دندانپزشکی در اندونزی بین دانشجویان رقابتی است. پذیرش در این رشته تحصیلی سخت و سالیانه به تعداد متقاضیان این رشته افزوده می شود. این مقاله توسط کارشناسان ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. پذیرش دندانپزشکی در این کشور سوالاتی را در پی خواهد داشت. اکثر سوالات مهم در این باب عبارت است از:

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور چه قدر است؟
  • آیا پذیرش در این رشته تحصیلی بالا است؟
  • آیا این دوره تحصیلی به زبان انگلیسی هم ارائه می شود؟
  • طول دوره تحصیلی دندانپزشکی در این کشور چند سال است؟

بررسی تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

برای تحصیل در این رشته باید دوره کارشناسی گذرانده شود. دوره آموزشی آکادمیک برای دندانپزشکی در این کشور در نظر گرفته می شود که شامل آموزش های علمی و منطقی و استراتژی های نوین یادگیری می باشد. دروس این دوره مطابق با (KBK) است، که از طرف شورای پزشکی اندونزی (KKI) مورد تایید می باشد. دانشجویان می باید این دوره تحصیلی دندانپزشکی را در طول7 ترم و د ر144 واحد دانشگاهی بگذرانند. پس از گذراندن این دوره تحصیلی به دانشجویان مدرک کارشناسی دندانپزشکی (SKG) اعطاء می شود.

پس از کسب مدرک کارشناسی این دوره تحصیلی، دانشجویان به مرحله دوم ورود پیدا می کنند، در این مرحله برنامه آموزشی دکترای حرفه ای ارائه می شود. این دوره آموزشی بالینی می باشد و حدود 31 واحد دانشگاهی است. حدود50% از دانشجویان طبق برنامه پذیرش عمومی وارد این دوره تحصیلی می شوند، پذیرش مابقی دانشجویان از طریق نامه ویژه SNMPTN می باشد.

در این نمودار شرایط عمومی دوره تحصیلی دندانپزشکی در این کشور شرح داده شده است:

شرایط عمومی دوره تحصیلی دندانپزشکی در اندونزی

شرایط درخواست برای تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

برای پذیرش در این رشته تحصیلی حالت رقابتی میان دانشجویان به وجود می آید. از میان هر10 دانشجوی بین المللی برای پذیرش دندانپزشکی در این کشور فقط1 نفر پذیرفته می شود. در این کشور دانشگاه های بسیاری وجود دارد. شرایط عمومی و مدارک برای پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی این کشور مانند سایر کشور ها می باشد. برای قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور می باید متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند و نمره قبولی ارائه دهند.

مدارک عمومی که می باید برای پذیرش در دسترس داشته باشید عبارت است از:

  • ارائه اسناد هویتی
  • ارائه برنامه آموزشی به دانشگاه
  • ارائه ویزای دانشجویی معتبر
  • تکمیل فرم پر شده درخواست با امضای متقاضی

سطح علمی تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

یکی از کشورهای است که در همسایگی مالزی بوده و دقت در جنوب شرقی آسیا است. متقاضیان از کشور مالزی تقاضای بسیاری برای ادامه تحصیل دندانپزشکی این کشور دارند، یکی از دلایل آشکار متقاضیان کشور مالزی نزدیکی این کشور به محل زندگی آنها است. کیفیت آموزشی در دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد به خصوص در رشته های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی.

کیفیت سطح علمی که دندانپزشکی در این کشور را از سایر کشورها متمایز می سازد عبارت است از:

  • کیفیت آموزشی این کشور هم سطح آموزش جهانی است.
  • هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است.
  • هزینه های زندگی در این کشور پایین است
  • سطح آموزشی دانشگاه ها از حیث سیستم بهداشت جهانی و شورای آموزشی مالزی قابل قبول می باشد.

در این بخش تعدادی از دانشگاه های دندانپزشکی این کشور به شرح زیر است:

  • Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Gadjah Mada
  • Universadas Padjadjaran
  • Universitas Airlangga

بررسی شغل دندانپزشکی در اندونزی

در چند دهه گذشته تا کنون شغل دندانپزشکی از تقاضای بالایی برخوردار می باشد. در این شغل متقاضی در طول دوره تحصیل آموزش های تخصصی در باب نظافت دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بررسی لثه و بیماری های عفونی را آموزش می بینند. برای تبدیل به یک دندانپزشک حرفه ای در این کشور می باید اصولی را در طول دوره تحصیل رعایت کنید. این رشته تحصیلی نیاز به زمان و صبوری دارد. در طول دوره تحصیل باید در دوره های کارورزی مربوطه شرکت کنید. روحیه کار و ارتباط گروهی را داشته باشید. یکی از 10 شغل برتر جهان دندانپزشکی است و هزینه تحصیل در این رشته دانشگاهی به خصوص در دو زیر شاخه دندانپزشکی که ارتودنسی و جراحی دندان می باشد، بالاتر از سایر رشته ها خواهد بود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اندونزی

در این بخش از مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور را با کشور های همسایه از جمله سنگاپور و استرالیا بررسی می شود. هزینه تحصیل در زیر رشته های متفاوت این رشته تحصیلی مختلف می باشد. هم چنین می توانید برای اطلاعات بیشتر تحصیل دندانپزشکی در استرالیا و تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

در این قسمت بخشی از تفاوت های هزینه تحصیل دندانپزشکی در این2 کشور همسایه در مقایسه با کشور اندونزی به شرح زیر است:

زیرشاخه های رشته دندانپزشکیاندونزی به $ (دلار آمریکا)استرالیا به $ (دلار آمریکا)سنگاپور به $ (دلار آمریکا)
ریشه درمانی1981374664
کاشت دندان128930932458
سفید کردن دندان ها175800590
جراحی فک و صورت3521493627
کاشت دندان مصنوعی63515201106

بررسی دانشگاه دندانپزشکی گادجا مادا

در این دانشگاه دوره تحصیلی دندانپزشکی5 سال می باشد. این دانشگاه در منطقه یوگیاکاترا واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. هزینه تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه بوده و نظر علمی و آموزشی مورد تایید سازمان جهانی Who می باشد. زبانی که در این دانشگاه تدریس می شود، زبان انگلیسی است. این دانشگاه در سال1946 میلادی تاسیس شده است . برای پذیرش این دانشگاه می باید مدرک دیپلم، برنامه آموزشی (AUSMA)، UEC و سایر مدارک هم سطح تحصیلی ارائه شود. پذیرش در این دانشگاه در رشته تحصیلی دندانپزشکی بسیار معدود است.

در این مقاله اطلاعاتی در باب تحصیل دندانپزشکی در اندونزی را مورد بررسی قرار دادیم. امید است که اطلاعات فوق مورد عنایت شما قرار گرفته باشد. تمام مطالب ذکر شده در این مقاله به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. هم چنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دندانپزشکی در کشور های دیگر ، تحصیل دندانپزشکی در مالزی را از طریق لینک مربوط در سایت ما مطالعه فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *