مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در یک کشور اروپایی توانسته جذابیت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی را هر ساله به خصوص در سال 2023 دوچندان کند. پذیرش و ورود راحت تر به دانشگاه های اسلواکی نسبت به دیگر دانشگاه های اروپایی و همچنین امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی باعث شده است این کشور به مکان مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی در قاره اروپا تبدیل شود.

علاوه بر این تحصیل دندانپزشکی با توجه به هزینه متناسب تحصیل و زندگی در این کشور یکی دیگر از دلایل جذب دانشجویان خارجی به این کشور است. جهت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی متقاضیان بایستی شرایطی را برآورده کنند و همچنین ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند که در ادامه این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن می پردازند و تحصیل دندانپزشکی در این کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

درباره تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

دانشجویان به تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی روش های اصلی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های مربوط به دهان و دندان را می آموزند و به گونه ای دانش تئوری و عملی مربوط به دندانپزشکی را به دست می آورند تا در آینده در حرفه خود به کار ببرند. همچنین دانشجویان با تحصیل این رشته در اسلواکی پزشکی عمومی، رویکرد پزشکی چند رشته ای و اصول علمی پزشکی را دنبال خواهند کرد. علاوه بر این نیز دانشجویان با توجه به مطالعات کلینیکی پزشکی، ارتباط بین بیماری ها و ​​بیماری های دهان و دندان را می شناسند و قادر می یابند علم کافی برای پیشگیری از بیماری دندان و دهان را بدست آورند و همچنین مراقبت از بیمار را براساس دانش معاصر از کل مجموعه مباحث پزشکی و دندانپزشکی و سازماندهی کار دندانپزشکان تحقق ببخشند.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در سال 2023

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به مدت 6 سال به طول می انجامد که شامل 12 ترم تحصیلی است. هر سال تحصیلی در اسلواکی از 2 ترم تشکیل می شود. تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به دو زبان انگلیسی و اسلواکیایی صورت می گیرد و دانشجویانی که به زبان اسلواکی تسلطی ندارند، می توانند در دوره های انگلیسی دانشگاه های این کشور شرکت نمایند. دانشجویان دندانپزشکی در اسلواکی دروس آناتومی، بیوفیزیک پزشکی،زیست شناسی و ژنتیک انسانی، مواد و فن آوری های دندانپزشکی، فیزیولوژی، بافت شناسی و جنین شناسی و دروس زیر را می گذرانند.

شیمی پزشکی دندانپزشکی، اصطلاحات پزشکی لاتین، دندانپزشکی بالینی، زبان اسلواکی و برخی دروس دیگر را می گذرانند و مدرک معتبر را که در اتحادیه اروپا و همچنین در سازمان بهداشت جهانی معتبر است دریافت می کنند. این دروس اعتباردهی آنها بر اساس روند بولونیا و بر اساس ECTS می باشد و علاوه بر آن دانشجویان می توانند از سیستم انتقالی نیز استفاده نمایند. رشته دندانپزشکی در کشور اسلواکی یکی از رشته های پزشکی در اسلواکی است و علاوه بر دندانپزشکی علاقه مندان به دیگر رشته های پزشکی در اسلواکی نیز می توانند در رشته های زیر تحصیل کنند:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی نیز مانند تحصیل پزشکی در این کشور شامل اجازه تحصیل به زبان انگلیسی می شود. به عباتی دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویانی می باشند که خواهان تحصیل به زبان انگلیسی هستند. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی می توانند از مزایای متعدد آن بهره مند شوند. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی علاوه بر مزایای متعدد بایستی برخی جوانب را رعایت نمایند.

برخی از جوانب تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی عبارتند از:

جوانب تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

همانند دیگر رشته های پزشکی در اسلواکی، جهت تحصیل رشته دندانپزشکی متقاضیان بایستی در آزمون ورودی شرکت نمایند و با دریافت نمره قبولی می توانند به دانشگاه های اسلواکی ورود پیدا کنند. علاوه بر این برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در مقطع کارشناسی متقاضیان بایستی مدرک دیپلم 12 ساله را معادل سازی کنند. ممکن است متقاضیان برای معادل سازی برخی از دروس را در برنامه آماده سازی و پیش نیاز در دانشگاه سپری کنند که شامل پرداخت هزینه اضافی خواهد بود. برای تحصیل در مقاطع بالاتر و دکترا در اسلواکی دانشجویان بایستی مدرک تحصیلی معتبر همراه با ریز نمرات اخذ شده را ارائه کنند. چنانچه این مدارک مورد تایید دانشگاه باشد و همچنین نمرات آزمون ورودی قابل قبول باشد. دانشجویان کافی است با تسلط به زبان انگلیسی به تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی بپردازند. جهت اثبات تسلط به زبان متقاضیان می توانند آیلتس 6 را ارائه کنند.

در این بخش هزینه های مهم تحصیل و زندگی در نمودار زیر قابل بررسی خواهد بود:

هزینه های مهم تحصیل و زندگی در اسلواکی

مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در سال 2023

دندانپزشکی یکی از رشته های محبوب و با حقوق بالا در کشورهای اروپایی از جمله اسلواکی است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند از دستمزد و حقوق بالایی برخوردار شوند. یکی از مزایای قابل توجه تحصیل در اسلواکی تحصیل این رشته به زبان انگلیسی است که حتی بدون ارائه مدرک زبان نیز دانشجویان می توانند در دوره های تقویت زبان شرکت نمایند و با ارائه آزمون مهارت زبان خود را اثبات نمایند. همانطور که می دانید اسلواکی کشوری واقع در قلب اروپاست و با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شنگن دارندگان ویزای تحصیلی این کشور می توانند از مزایای ویزای شنگن بهره ببرند.

مزایای تحصیلی، محرک متقاضیان خارجی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشد. از این رو بررسی این مزایا برای تعیین مقرون به صرفه بودن مهاجرت ضرورت می یابد. متقاضیان می توانند به پشتوانه مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی، امور خود را در این کشور مدیریت نمایند.

از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی عبارتند از:

  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک معتبر دندانپزشکی
  • تحصیل دندانپزشکی با هزینه متناسب
  • تحصیل در مرکز اروپا
  • امکان تحصیل رایگان به زبان اسلواکیایی
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی در اسلواکی
  • کار پاره وقت حین تحصیل
  • هزینه زندگی مناسب
  • امکان بورسیه تحصیلی در اسلواکی

مشکلات رایج تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

تصحیل دندانپزشکی می تواند متقاضیان را در یکی از مشاغل پولساز جهان مشغول به کار کند. از این رو متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در این رشته می باشند. شایان ذکر است که تحصیل در این رشته برای متقاضیان شامل برخی از مشکلات رایج نیز می باشد. لذا بایستی دقت لازم برای بررسی مشکلات به کار رود. برخی از مشکلات رایج تحصیل دندانپزشکی در این کشور بدین شرح می باشند:

  • محدودیت در پذیرش
  • امکان بروز مشکلات حقوقی
  • امکان بروز مشکلات مالی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های اسلواکی

تحصیل رشته دندانپزشکی در اسلواکی در 2 دانشگاه کومنیوس اسلواکی (Comenius University) و دانشگاه پاول جوزف سافاریک (Pavol Josef Safarik University) ارائه می گردد. این 2 دانشگاه همچنین از برترین دانشگاه های کشور اسلواکی هستند. طبق رده بندی های معتبر جهانی در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دانشگاه کومنیوس اسلواکی در پایتخت این کشور یعنی براتیسلاو (Bratislav) قرار دارد و دیگر دانشگاه معرفی شده یعنی دانشگاه سافاریک در دومین شهر بزرگ اسلواکی در کوشیسه (Kosice) قرار دارد. مطالعات دندانپزشکی در دانشگاه کومنیوس در دانشکده پزشکی دانشگاه کومنیوس در براتیسلاوا ارائه می شود. دانشگاه کومنیوس در سال 1919 تاسیس شده است. دانشکده پزشکی آن یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشکده های دانشگاه کومنیوس است. دانشکده پزشکی این دانشگاه در بین بهترین موسسات عمومی ملی که به آموزش و تحقیقات پزشکی اختصاص می یابد، قرار دارد.

تعدادی از دانشگاه های دندانپزشکی در این کشور به شرح زیر می باشد:

دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی

دانشگاه سافاریک اسلواکی

دانشگاه سافاریک نیز در سال 1657 توسط راهبان آغاز به کار کرد و توسط امپراطور روم لئوپولد اول در سال 1660 به عنوان یکی از بزرگان منطقه تاسیس شد. در طول قرن 17 و 18 این دانشگاه تاثیر بسیاری در پیشرفت علم در اروپا و اسلواکی داشت. این دانشگاه دانشکده های بسیاری دارد که از بین آنها بزرگترین دانشکده پزشکی است که با بخش دندانپزشکی ادغام شده است.

دانشکده پزشکی در فاصله 15 دقیقه ای از مرکز دیدنی شهر کوشیسه واقع شده است. بزرگترین بیمارستان این شهر بیمارستان دانشگاه است. این بیمارستان بخاطر فعالیت های تحقیقاتی خود و پزشکان شناخته شده بین المللی از شناخت جهانی برخوردار است. دانشگاه کوشیسه همچنین عضو بسیاری از موسسات بین المللی مانند انجمن دانشگاه های اروپا (EUA) است. آموزش حرفه ای دندانپزشکی در این دانشگاه مبتنی بر آخرین دانش در علوم پزشکی است و به دانشجویان امکان دستیابی به تمامی فعالیت های علمی گذشته داده می شود.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کامنیوس اسلواکی

دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا که میراثی چندین ساله دارد، تاریخی ‌ترین دانشگاه اسلواکی است.  دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کامنیوس اسلواکی به رشته های پزشکی تعلق دارد، اما برنامه درسی خود را حفظ می کند. فعالیت دپارتمان انگلیسی زبان آن از سال 93-1992 آغاز شد. با تمرکز ویژه بر اجرای عملی تئوری دروس فنی، و در ترکیب با زیرساخت کامل آن، منجر به آموزش عالی دانشجویان می شود.

  • مدت تحصیل: 6 سال
  • هر سال تحصیلی شامل دو ترم است: زمستان (از سپتامبر تا فوریه) و بهار (از فوریه تا ژوئن).
  • مدرک تحصیلی: (Medicinae Dental Doctor) پزشک دندانپزشکی
  • زبان تدریس: انگلیسی
  • (به موازات آن، زبان اسلواکی در طول 2 سال اول تحصیل به منظور تسهیل ارتباط با بیماران که برای سال سوم تحصیلی، زمانی که حضور بالینی شروع می شود، ضروری است، تدریس می شود.)
  • هزینه ها: €11000 (یورو)
  • شرایط ورودی: آزمون چند گزینه ای در زیست شناسی و شیمی.
  • برنامه درسی: آزمایشگاه ها، سخنرانی ها، سمینارها
  • شرایط فارغ التحصیلی: کسب 360 واحد در کل، طبق سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS)، یعنی 60 واحد در هر سال تحصیلی.

دندانپزشکی دانشگاه کامنیوس

دوره پیش دندانپزشکی در اسلواکی

به منظور رعایت موفقیت آمیز معیارها و آزمون هایی که هر دانشگاه یا دانشکده در مرحله مقدماتی تعیین می کند، دوره پیش دندانپزشکی در اسلواکی دوره های پایه ای را ارائه می دهد که می توانند از طریق آموزش نزدیک یا از راه دور با راهنمایی کامل توسط معلمان مجرب و آموزش دیده شرکت کنند. برای مثال در دانشگاه کامنیوس 3 دوره درسی وجود دارد و در عین حال، دانشجویان در طول تحصیل به کتابخانه الکترونیکی بزرگ و مواد آموزشی وسیعی که در اختیار دارند دسترسی دارند.

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی تنها در دانشگاه Pavol Jozef Šafárik در کوشیتس- دانشکده دندانپزشکی امکان پذیر است. بیش از 600 دانشجوی خارجی تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانده. مدارک پزشکی اعطاء شده در دانشگاه Safarik توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) شناخته شده است.تمام مدارک ما به طور خودکار در اتحادیه اروپا پذیرفته می شوند.

در همین باب می توان گفت:

برنامه تحصیلیطول دورهزبان تحصیلشهریه در سال به یورو
دندانپزشکی11 سالانگلیسی€11000

شرایط آزمون ورودی بدین قرار است که: آزمون پذیرش چند گزینه ای می باشد که بایستی با موفقیت سپری شود. این آزمون شامل دروس شیمی و زیست شناسی می باشد. دانشجویان بایستی برای موفقیت نمره 100 را بگیرند.

تحصیل در برترین دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی

همانطور که اشاره کردیم، 2 دانشگاه کومنیوس و پاول جوزف سافاریک این کشور برترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته دندانپزشکی و بسیاری دیگر از رشته ها است که در اینجا رتبه این 2 دانشگاه را در میان رده بندی های جهانی مشاهده می کنید:

نام دانشگاهشهررده بندی QS رده بندی U.S. News
دانشگاه کومنیوسبراتیسلاو751563
دانشگاه سافاریککوشیسه987

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور بایستی به سایت های 2 دانشگاه نام برده شده در این کشور مراجعه نمایند و مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور را ارائه نمایند. از جمله این مدارک خواسته شده می توان موارد زیر را اشاره کرد.

  • ارائه مدرک تحصیلی معادل سازی شده به زبان انگلیسی یا اسلواکیایی
  • ارائه شناسنامه ترجمه شده
  • ارائه 3 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست تحصیلی
  • سند رسمی مبنی بر اینکه مدرک شما در این کشور به رسمیت شناخته می شود.
  • نمرات مربوط به درس شیمی و زیست
  • گواهی پزشکی هپاتیت B
  • گذرنامه و کپی
  • نمرات آزمون ورودی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور و هر 2 دانشگاه کومنیوس و دانشگاه سافاریک این کشور در هر سال تحصیلی حدود 1100€ (یورو) می باشد. مجموعا 6 ساله در رشته دندانپزشکی کل هزینه تحصیل در این رشته در کشور این کشور به 66000€ (یورو) می رسد. هزینه زندگی در اسلواکی نیز با توجه به نوع اقامت می تواند متغیر است و حدودا بین 500 الی 900€ (یورو) در ماه می باشد. برای مثال هزینه اقامت دانشجویی در دانشگاه سافاریک حدودا 200€ (یورو) در ماه است.

هزینه زندگی در براتیسلاو گران تر از کوشیسه است.

میزان هزینه اقامت در این شهرها بدین صورت است:

آیتمهزینه ها به یورو
اقامت در شهر براتیسلاو€670
اقامت در شهر کوشیسه€500
هزینه زندگی در براتیسلاو بدون در نظرگیری هزینه اقامت€610
هزینه زندگی در کوشیسه بدون در نظرگیری هزینه اقامت€566

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در این کشور بایستی برای ورود به این کشور ویزای تحصیلی اسلواکی را دریافت کنند. این ویزا مجوزی برای اقامت شما برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور خواهد بود و تا پایان تحصیل هر سال تمدید می شود. برای درخواست و اخذ این ویزا مدارک زیر مور نیاز است:

  • نامه پذیرش شده از دانشگاه کومنیوس یا سافاریک
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی ترجمه شده
  • ارسال فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • عکس متناسب با سایز پاسپورت
  • هزینه اداری به مبلغ 60€ (یورو)
  • ارائه بیمه مسافرتی به ارزش 30000€ (یورو)
  • گواهی پزشکی

محل اقامت دانشجویان حین تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

تمامی دانشجویانی که با هدف تحصیل دندانپزشکی وارد این کشور می شوند، باید قبل از اعزام به اسلواکی، با شرایط اسکان دانشجویان در این کشور آشنا شوند. به این تمته مهعم توجه فرمایید که دانشگاه های دندانپزشکی در اسلواکی به دانشجویان بین المللی خوابگاه ارائه نمی دهند. بنابراین دانشجویان دندانپزشکی باید به صورت شخصی محل اقامت خود را در این کشور انتخاب کنند. بهترین و محبوب ترین انتخاب دانشجویان برای اسکان خود در اسلواکی، یافتن مسکن خصوصی یا آپارتمان مشترک با قیمت مناسب حدود 180€ تا 280€ (یورو) می باشد. اغلب دانشجویان بین المللی آپارتمان های مشترک را برای اسکان خود حین تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی انتخاب می کنند.

از سوی دیگر برخی از دانشجویان آپارتمان های مجردی را برای اقامت خود در این کشور انتخاب می کنند. البته لازم به ذکر است که آپارتمان های مجردی به نسبت آپارتمان های مشترک در این کشور گرانتر هستند. قیمت آپارتمان های مجردی در اسلواکی از 450€ (یورو) در ماه آغاز می شود. علاوه بر این، با توجه به کمبود خوابگاه های عمومی و تقاضای فراوان دانشجویان بین المللی، خوابگاه های خصوصی نیز با قیمت های مناسب برای دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد. انواع اقامت دانشجویی در اسلواکی با هزینه ماهانه آنها به شرح زیر می باشد:

  • خانه دانشجویی در براتیسلاوا با هزینه 260€ (یورو) در ماه
  • اقامت دانشجویی در ویدنسکا 190€ (یورو) در ماه
  • خوابگاهد دانشجویی در یونینوا 150€ (یورو) در ماه
  • خوابگاه دانشجویی دووینا 55€ (یورو) در ماه

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین اقامتگاه اسلواکی را از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین اقامتگاه اسلواکی را از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در بخش پروتز

در سال های اخیر تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در بخش پروتز مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. تحصیل دندانپزشکی در بخش پروتز شامل دوره هایی است که تمام جنبه های پروتز ثابت، پروتزهای متحرک و موضوعات مرتبط را پوشش می دهد. تحصیل دندانپزشکی در بخش پروتز به شما فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیصی را خواهد داد. علاوه بر این این فرصت را برای شما فراهم می کند تا برنامه های درمانی پیچیده ای را تدوین کنید. به طور کلی این برنامه برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی طراحی شده است که قصد دارند حرفه ای را در پروتزهای دندانی دنبال کنند. همچنین طول دوره تحصیل دندانپزشکی در بخش پروتز 2 سال می باشد.

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

دانشجویان در این کشور پس از تحصیل این رشته و دریافت مدرک تحصیل خود می توانند پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. البته لازمه این کار دریافت پیشنهاد کاری می باشد. به همین جهت برای کار دندانپزشکی در این کشور دانشجویان بایستی در طول تحصیل به زبان اسلواکیایی مسلط شوند. البته فارغ التحصیلان می توانند با مدرک دریافت شده در دیگر کشورهای اروپایی به دنبال کار باشند. این موضوع نیاز به ارائه رزومه تحصیلی از طریق ایمیل به کارفرمایان اروپایی است. در هر صورت فارغ التحصیلان می توانند با دریافت پیشنهاد کاری ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و در این کشور و یا دیگر کشورهای اروپایی اقامت یابند.

  • شرکت در دوره کارورزی در حین تحصیل
  • مجوز کار 20 ساعت در هفته

چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات دیگر در باب تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مانند تحصیل در مجارستان و مقایسه با اسلواکی هستید می توانید از تجربه و کمک مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید. برای برقراری ارتباط و یا مراجعه حضوری و یا تلفنی با موسسه به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی می باشیم:

  • دروس علوم پایه ایی که یک دانشجوی دندانپزشکی در اسلواکی باید بگذراند چیست؟ دانشجویان دندانپزشکی در اسلواکی در مقطع علوم پایه دروس آناتومی، بیوفیزیک پزشکی، زیست شناسی و ژنتیک انسانی، مواد و فن آوری های دندانپزشکی، فیزیولوژی، بافت شناسی و جنین شناسی را می گذرانند تا به دروس عملی رشته خود برسند.
  • شرایط ورود به دانشکده های دندانپزشکی کشور اسلواکی چگونه است؟ متقاضی ورود به رشته های گروه پزشکی باید آزمون ورودی بدهد که آزمون پذیرش چند گزینه ای می باشد که بایستی با موفقیت سپری شود. این آزمون شامل دروس شیمی و زیست شناسی می باشد. دانشجویان بایستی برای موفقیت نمره 100 را بگیرند.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر کشور اسلواکی چقدر است؟ هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور در دانشگاه کومنیوس و دانشگاه سافاریک که از دانشگاه های معتبر این کشورند در هر سال تحصیلی حدود 1100€ (یورو) می باشد.
  • اقامت پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی به چه صورت است؟ دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در صورتی که به شغل دستیابی پیدا کنند می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و به کار مشغول شوند. در غیر این صورت با مدرک معتبر خود در باقی کشورهای اروپایی هم میتوانند به کار مشغول باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

  1. فریبا گفت:

    سلام مرسی از شما و همه همکاران این موسسه. خیلی مطلب خوب و خلاصه و مفیدی بود درباره تحصیل دندان پزشکی در اسلواکی چندتا سوال داشتم ازتون. اولین سوالم درباره حداکثر سن هست. سوال بعدیم درباره گرفتن بورسیه هست. چند درصد احتمال گرفتن بورسیه هست؟ و اینکه دانشگاه هایی هستن که بدون مدرک زبان انگلیسی دانشجو قبول کنن؟ و برای مدارک تحصیلی خیلی سخت گیر نباشن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *