مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه از دیگر گزینه های تحصیلی می باشد. این مدارس امکانات آموزشی و رفاهی مناسبی را به دانش ­آموزان ارائه می دهد.  گالاتسرای، استانبول، حیدرپاشا و کباتاش اریک از جمله مدارس شبانه روزی رسمی در این کشور می باشند. والدین جهت اطلاع از شرایط تحصیل دانش ­آموزان در ترکیه می­ توانند با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از نظرات و پیشنهادات مفید آنان مطلع گردند. ترکیه کشوری در همسایگی ایران و کشوری اوراسیایی است. این کشور از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است.

سالانه گردشگران زیادی با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می نمایند. دانشگاه های کشور ترکیه دارای رنکینگ های بالایی هستند از طرفی هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است. تمامی موارد فوق باعث شده است، تا سالانه دانشجویان زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

سیستم آموزشی در مدارس شبانه روزی ترکیه

مدارس شبانه روزی ترکیه تمامی دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را برگزار می ­نماید. بطوریکه دانش ­آموزان تمامی دوره های تحصیل 12 ساله خود را می ­توانند در این مدارس بگذرانند. طول هر دوره­ تحصیل در این مدارس معمولا به مدت 4 سال می­ باشد. زبان تدریس در این مدارس ترکی است. البته ممکن است برخی از دروس به زبان های انگلیسی نیز ارائه گردد. تحصیل در این مدارس رایگان نیست و هزینه تحصیل در این مدارس تقریبا برابر با هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی در ترکیه می ­باشد. اکثر این مدارس در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله آنکارا و استانبول موقعیت دارند.

اصول آموزشی و تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

بر طبق قوانین کشور ترکیه، هیچ دانش ­آموزی نباید از تحصیل در این کشور محروم بماند. تحصیل در مدارس ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در این کشور به صورت اجباری است. تمامی دانش ­آموزان ملزم به گذراندن این دوره از تحصیلات هستند. مدارس در ترکیه هر یک دارای اصول و قوانین جداگانه ای می ­باشد.

اصول آموزشی در مدارس شبانه روزی ترکیه عبارتند از:

  • جهانی بودن و برابری
  • تکمیل نیازهای فردی و اجتماعی دانش ­آموزان
  • آزادی در حق انتخاب
  • کیفیت فرصت
  • آموزش برای همه در طول زندگی
  • پایبندی بر اصول سکولاریسم
  • پیروی از دموکراسی

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه و بررسی میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

مزیت تحصیلات در مدارس 24 ساعته در ترکیه

اکثر والدینی که به ترکیه مهاجرت می نمایند، فرزندان را در مدارس شبانه روزی این کشور ثبت نام می نمایند. تحصیل در مدارس شبانه روزی برای دانش­ آموزانی که به تنهایی به این کشور سفر نموده اند، نیز گزینه مناسبی است. مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی عبارتند از:

  • امکان دریافت اقامت در ترکیه
  • کیفیت بالای آموزشی مدارس شبانه روزی
  • برخورداری از امکانات بسیار مناسب تحصیلی (اکثر کلاس های درسی در این مدارس با 12 دانش ­آموز تشکیل می ­گردد)
  • امکان انجام کارهای گروهی در کلاس های درسی
  • تمرین صبر و استقامت با دانش ­آموزان به دلیل دوری از خانواده

شرایط پذیرش دانش آموزان در مدرسه های ترکیه

پذیرش در مدارس شبانه روزی ترکیه بگونه ای است که این مدارس مدارک تحصیلی دانش ­آموزان را معادل سازی می ­نمایند. پس از آن دانش آموزان با توجه به سطح تحصیلی در کلاس مورد نظر به تحصیل می ­پردازند. پاسپورت و مدارک تحصیلی و ریزنمرات دانش ­آموز و همچنین سوابق بیماری دانش ­آموز و یا والدین از جمله مدارکی که است که می­ باید به این مدارس ارائه گردد. همانطور که بیان نمودیم تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه رایگان نیست. والدین ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه های تحصیلی در این مدارس دارای نرخ مشخصی نیست. هر ساله تحت شرایطی تغییر می نمایند. اما معمولا والدین سالانه مبلغی بیش از 100TL (لیر ترکیه) در سال پرداخت می نمایند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به ترکیه را مطالعه بفرمائید.

معتبرترین مدارس شبانه روزی کشور ترکیه

تحصیل در این مدارس طرفداران زیادی دارد، ما در این بخش معتبرترین مدارس شبانه روزی در این کشور را به متقاضیان تحصیل در این مدارس معرفی می­ نمائیم:

  • دبیرستان گالاتاساری
  • دبیرستان حیدر پاشا
  • دبیرستان استانبول
  • دبیرستان کباتاش اریک لیسسی
  • همچنین کالج رابرت از جمله معروفترین مدارس شبانه روزی ردر ترکیه می ­باشند.

دانش ­آموزانی که تحصیل در مدارس شبانه روزی را برگزیده اند، در طول دوره تحصیلی خود در این مدارس از مهارت چند زبان برخوردار خواهند شد. زیرا دانش ­آموزان در این مدارس ملزم به یادگیری چند زبان هستند. دانش ­آموزانی که کمتر از 18 سال دارند، حضور والدین آنها در ترکیه الزامی است. اما تحصیل دانش­ آموزان بالاتر از 18 سال دارای چنین شرایطی نیست. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه های مختلف مهاجرت و ویزای تحصیلی ترکیه دیگر کشورها را به متقاضیان مهاجرت معرفی نموده است. در این مسیر آنها را یاری خواهند نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *