مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا در سال 2024 به دلیل مزایای بسیار مورد استقبال والدین قرار گرفته است و بسیاری فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند. مدارس شبانه روزی اسپانیا از کیفیت و سطح بالایی در اروپا برخوردار بوده و محیطی مناسب را برای پرورش و استعدادیابی دانش آموزان فراهم می کنند. مدارس شبانه روزی اسپانیا به دلیل حمایت و نظارت 24 ساعته از دانش آموزان یکی از موارد مورد نیاز والدین علی الخصوص برای مهاجرین است که به دلیل مشغله زیاد قادر به این  کار نیستند و از این باب آسوده خاطر می شوند. اسپانیا کشوری با اصالت و فرهنگی غنی همراه با متود های به روز آموزشی در زمینه های مختلف فرصت آموزش و کسب تجربه ای عالی را در این زمینه بوجود می آورد.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه با تجربه ای فراوان آماده همکاری و پاسخگویی به نیازهای متقاضیان گرامی می باشد.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

این کشور با توجه به جایگاه اقتصادی و رفاهی، همراه با طبیعتی زیبا و آب و هوایی عالی و همچنین ساختار شهری پیشرفته و معماری زیبا و ترکیب آن با تاریخ و هنر کشوری بسیار مناسب چه برای تحصیل چه برای زندگی می باشد. همواره وزارت آموزش و پروش این کشور در تلاش است سطح آموزشی این کشور را در جایگاه بالا نگاه دارد. تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا این فرصت را فراهم می کند تا دانش آموزان در محیطی مناسب و امن بتوانند زبان اسپانیایی را آموزش ببینند و همچنین با فرهنگ و نوع زندگی مردمان آشنا شوند. علاوه بر این استاندارد های تحصیل در این مدارس بسیار بالا می باشد و مدارک تحصیلی مدارس شبانه روزی بسیار معتبر می باشند. همچنین امکان اقامت دائم در این مدارس یکی از مزایای ویژه تحصیل در این مدارس می باشد.

بسیاری از والدین به دلیل عدم حضور در خانه در طول روز و یا شیفت های کاری نمی توانند از فرزندان خود مراقبت لازم را انجام دهند به همین سبب مدارس شبانه روزی این امکان را فراهم آورده است تا با ارتباط گسترده والدین و دانش آموزان این امر، بدون ایجاد مشکلی و قطع ارتباط و یا عدم اطلاع از وضعیت فرزند ایجاد شده است. علاوه بر این تحصیل و آموزش های دیگر در این مدارس باعث رشد و پرورش فکری و روانی دانش آموز می شود. علاوه بر زبان اسپانیای، زبان انگلیسی نیز در این مدارس ارائه می شود و تحصیل به دو زبان در این مدارس صورت می گیرد. همچنین دانش آموزان فارغ التحصیل شده از این مدارس می توانند بدون هیچ مانعی وارد سیستم دانشگاهی شوند و تحصیلات عالی را در دانشگاه های اسپانیا با توجه به یادگیری از قبل نسبت به افراد تازه ورود پیدا کرده راحت تر دنبال کنند.

ثبت نام در مدارس در اسپانیا

برای پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزند شما، فهرستی از تمام مدارس منطقه خود ایجاد کنید که فرزند شما واجد شرایط رفتن است. برای تعیین اینکه آیا مدرسه مورد نظر شما معتبر است یا خیر، به وزارت آموزش، فرهنگ و پشتیبانی مراجعه کنید. از تماس گرفتن با سایر مهاجران در منطقه خود نترسید. از آنها بپرسید که آیا بینشی دارند یا می توانند مدرسه خوبی را توصیه کنند. بسیاری از مدارس بین المللی دارای انجمن های والدین هستند که هم از بومیان و هم از مهاجران تشکیل شده است. برای کمک و مشاوره بیشتر با انجمن والدین ارتباط برقرار کنید. اگر فرزند شما علایق خاصی دارد، پیدا کردن مدرسه ای که آن رشته های تخصصی را ارائه می دهد بسیار مهم است. برخی از دبیرستان های محلی بر علم و فناوری تمرکز دارند. برخی دیگر بیشتر بر روی هنر یا علوم اجتماعی تمرکز می کنند.

در این قسمت شاهد مراحل ثبت نام در مدارس اسپانیا هستید:

مراحل ثبت نام در مدارس اسپانیا

نظام آموزشی اسپانیا

نظام آموزشی این کشور یکی از بهترین نظام های آموزشی در اروپاست. آموزش در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در این کشور اجباری می باشد. مقاطع پیش دانشگاهی و تحصیلات عالی اختیاری است. تحصیلات عالی در این کشور به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شود. تحصیل در مقاطع اجباری از 6 سال تا 16 سالگی می باشد و 16 سال تا 18 سال مقطع پیش دانشگاهی یا فنی و حرفه ای است.

 

در جدول زیر مقاطع تحصیلی در اسپانیا را به ترتیب ملاحظه می کنید:

مقطعمدت زمان
پیش دبستانی1 تا 3 سال
دبستان5 سال
متوسط4 سال
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری4 الی 5 سال

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور از سن 2 تا 18 سالگی امکان پذیر است. تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا در مقطع کودکستان از سن 2 تا 4 سالگی می باشد. مقطع دبستان در این مدارس از 5 سالگی تا 11 سالگی ارائه می شود. در مقطع دبیرستان تحصیل در مدارس شبانه روزی در سنین 12 تا 15 سالگی صورت می گیرد و از سن 15 تا 18 سالگی مقطع پیش دانشگاهی و یا فنی حرفه ای انجام می گیرد.

مدارس شبانه روزی میزبان بیش از 50% دانش آموزان خارجی می باشد و این خود گواه کیفیت و سطح خوب برنامه های آموزشی در مدارس شبانه روزی اسپانیاست. دانش آموزان پس از تحصیل در این مدارس، مدارک بین المللی دیپلم را که به نام (IB) نیز شناخته می شود دریافت می کنند. این مدرک در مورد تایید کالج ها و دانشگاه های اروپایی و همچنین کارفرمایان می باشد.

مدارس شبانه روزی در اسپانیا

مدارس شبانه روزی در شهرهای مختلف این کشور وجود دارند و مشغول ارائه خدمات به شهرواندان و مهاجرین می باشند. مدارس شبانه روزی در این کشور از جمله مدارس شبانه روزی بین المللی در این کشور برای افراد خارجی یکی از ویژگی های بارز نظام آموزشی در این کشور می باشد. در لیست زیر برخی از مدارس معتبر شبانه روزی در این کشور معرفی شده اند.

نام مدرسهتاریخچهشرح
International School San Patricioآغاز به کار از سال 2006 – مادریدامکان تحصیل به 2 زبان
The Sotogrande International Schoolآغاز به کار از سال 1978 – کاستا دل سولامکان تحصیل به زبان انگلیسی
King’s College Soto de Vinuelasآغاز به کار از سال 1969 – شمالی مادریدامکان تحصیل به زبان انگلیسی
International Private School of Catalunya ISCATآغاز به کار از سال 2007 – بارسلوناامکان تحصیل به زبان انگلیسی
SEK El Castillo International School Madridواقع در مادریدمشهور ترین و معتبرترین مدارس شبانه روزی اسپانیا

امکان تحصیل به 2 زبان

Colegio Montfort Private Schoolآغاز به کار از سال 1964مدرسه شبانه روزی خصوصی

هزینه تحصیل در اسپانیا و مدارس شبانه روزی اسپانیا با توجه به خصوصی بودن و یا دولتی بودن آن و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. به طور کلی این هزینه از 5000€ تا 30000€ (یورو) در سال بسته به نوع مدرسه متغیر است. پذیرش این مدارس شبانه روزی بین المللی ممکن است با انجام آزمون های درسی و همینطور مصاحبه با والدین و فرزند صورت گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه ای درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا آماده همکاری و مشاوره با متقاضیان گرامی می باشد. برقراری ارتباط هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری میسر می باشد.

سوالات مختلف در مورد تحصیل در مدارس شبانه روزی در اسپانیا

در بخش پایانی مقاله پاسخگوی مهم ترین سوالات شما خواهیم بود:

  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل در اسپانیا و مدارس شبانه روزی اسپانیا با توجه به خصوصی بودن و یا دولتی بودن آن و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. به طور کلی این هزینه از 5000€ تا 30000€ (یورو) در سال بسته به نوع مدرسه متغیر است.
  • مزایا تحصیل در مدارس شبانه روزی در اسپانیا چیست؟ مدارس شبانه روزی میزبان بیش از 50% دانش آموزان خارجی می باشد و این خود گواه کیفیت و سطح خوب برنامه های آموزشی در مدارس شبانه روزی اسپانیاست. دانش آموزان پس از تحصیل در این مدارس، مدارک بین المللی دیپلم را که به نام (IB) نیز شناخته می شود دریافت می کنند. این مدرک در مورد تایید کالج ها و دانشگاه های اروپایی و همچنین کارفرمایان می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *