مهاجرت تحصیلی قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس از سایر رشته های مهم، نوین و پر تقاضا در خصوص تحصیل پیراپزشکی در کشور قبرس محسوب می شود. قبرس از آنجایی که جزوی از اتحادیه اروپا به شمار می رود تحصیل داروسازی و اخذ مدرک داروسازی در قبرس در کل اتحادیه اروپا شناخته شده می باشد. همچنین زبان تحصیل در این کشور یونانی و انگلیسی است و دانشجویان با تسلط بر زبان انگلیسی می توانند در قبرس به زبان انگلیسی در رشته داروسازی پذیرش بگیرند. برای درک بیشتر مطالب داروسازی در قبرس و پاسخ به سوالات احتمالی مطالب زیر را که به کوشش تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

  • شرایط تحصیل داروسازی در قبرس در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل داروسازی در کدام دانشگاه های قبرس امکان پذیر است؟
  • برنامه های داروسازی در قبرس چگونه است؟

تحصیل در قبرس جنوبی و شمالی

قبرس در واقع دو کشور جداگانه است. جمهوری قبرس و آنچه به عنوان جمهوری ترکی قبرس شمالی (TRNC) شناخته می شود. منظور از جمهوری قبرس همان قبرس جنوبی است که توسط دولت قبرسی یونان اداره می شود، در سطح بین المللی شناخته شده است و دو سوم جنوبی جزیره را در بر می گیرد. قبرس شمالی، که فقط در ترکیه در سطح بین المللی شناخته شده است، توسط دولت ترکی قبرس اداره می شود و یک سوم شمالی باقیمانده جزیره را تحت پوشش خود دارد. جمهوری قبرس در اول می 2004 به اتحادیه اروپا پیوست، اما قبرس شمالی این کار را نکرد. قبرس یک جزیره تقسیم شده و پایتخت آن، نیکوزیا، آخرین شهر تقسیم شده در اروپا است.

اگرچه زبان ترکی در قبرس شمالی زبان رسمی است، انگلیسی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و قابل درک است. در بسیاری از هتل ها کارکنان آلمانی، فرانسوی و عربی زبان استخدام شده اند. با این حال، در مناطق دورتر، تعداد کمی از ترک قبرسی ها انگلیسی صحبت می کنند. اما در قبرس جنوبی زبان یونانی رسمی و انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود.

تحصیل داروسازی در این 2 کشور به شرح زیر است:

کشوربرنامه داروسازیمدت زمان
قبرس شمالیدکترای داروسازی6 سال
قبرس جنوبی (قبرس اروپایی)کارشناسی داروسازی5 سال

شرایط تحصیل داروسازی در قبرس

همانطور که گفته شد در جمهوری قبرس تحصیل داروسازی در کارشناسی یک برنامه 5 ساله و شامل 10 ترم است. پروژه سال آخر در سال 5 با کارآموزی به پایان می رسد. برنامه داروسازی شامل 12 ماه کارآموزی نیز می باشد. دانشجویان به مدت 6 ماه در داروخانه ای که برای عموم آزاد است قرار می گیرند و 6 ماه باقیمانده در داروخانه یا سازمان مربوطه امکان انتخاب دارند. دانشجویان از یونان، در صورت تمایل، می توانند از طریق برنامه اراسموس در تمرینات خود در یونان شرکت کنند. این بخش با تعدادی از داروخانه ها برای اسکان دانشجویان و سایر مراکز پزشکی مانند مرکز انکولوژی آلمان که دانشگاه اروپایی قبرس با آنها همکاری انحصاری دارد و موسسه عصب شناسی و ژنتیک همکاری می کند. علاوه بر این، این بخش دانشجویان را برای کارآموزی در شرکت های بزرگ دارویی محلی مانند Medochemie و Delordis قرار می دهد.

جهت تحصیل داروسازی در قبرس دانشجویان باید دارای مدرک 12 ساله تحصیلی باشند و همچنین نمرات قابل قبولی را در دروس اصلی بدست آورده باشند. همچنین دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی و یونانی معتبر باشند. در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل داروسازی در قبرس در کنار سایر رشته های پزشکی برای تحصیل کارشناسی در قبرس را مشاهده کنید.

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در قبرس

دانشگاه های قبرس

در دو بخش شمالی و جنوبی قبرس دانشگاه هایی وجود دارند که امکان تحصیل داروسازی را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده اند. البته باید توجه داشته باشید که در کل قبرس جنوبی از آنجایی که عضو اتحادیه اروپا می باشد و به صورت رسمی و بین المللی شناخته شده است گزینه مناسب تری برای تحصیل داروسازی در قبرس است. لذا مدارک صادر شده از این دانشگاه ها در سراسر اروپا معتبر هستند به اضافه اینکه دانشجویان در حین تحصیل از آزادی سفر به اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا برخوردار هستند.

در هر صورت می توانید دانشگاه های 2 بخش را برای تحصیل داروسازی در قبرس در زیر مشاهده کنید:

کشوردانشگاه ها
قبرس جنوبیدانشگاه اروپایی قبرس
دانشگاه نیکوزیا قبرس
دانشگاه فردریک قبرس
قبرس شمالیدانشگاه مدیترانه قبرس
دانشگاه نیر ایست (شرق نزدیک)
دانشگاه بین المللی قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس در دانشگاه EUC

دانشگاه اروپایی قبرس (EUC) یکی از دانشگاه های برتر قبرس برای تحصیل داروسازی در قبرس به زبان انگلیسی است. لیسانس داروسازی در EUC زمینه کاملی در زمینه زیست شناسی، شیمی، بیوشیم ، آناتومی و فیزیولوژی و همچنین دانش و مهارت در طیف گسترده ای از علوم دارویی از جمله شیمی دارویی، تجزیه و تحلیل و فن آوری دارویی، داروسازی و سم شناسی را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان داروسازی از طریق همکاری نزدیک بین برنامه ها از آزمایشگاه های پیشرفته، تخصص اساتید و زیرساخت های تحقیقاتی دانشکده پزشکی بهره مند می شوند.

برنامه داروسازی در فهرست جهانی دانشکده های داروسازی و عضوی از فدراسیون بین المللی داروسازان نامگذاری شده است که به دانشجویان اجازه می دهد از شبکه آکادمیک بهره مند شوند. فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام برنامه، از طریق نهادهای مربوطه در قبرس، یونان و سراسر اتحادیه اروپا، از طریق سازمان های مربوطه، آزمایشات خود را انجام دهند تا داروسازانی کاملا مجاز و ثبت شده شوند. فارغ التحصیلان می توانند در بخش های زیر مشغول به کار در قبرس شوند:

  • داروخانه ها
  • مدیریت دارویی
  • تحقیق و توسعه
  • فروش دارویی

برنامه داروسازی این دانشگاه در سیستم شناخت متقابل اروپا برای صلاحیت های حرفه ای (VET) ذکر شده است و یکی از اعضای انجمن دانشکده های داروسازی اروپا و فدراسیون بین المللی داروسازان است.

اشتغال داروسازان در قبرس

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل داروسازی در قبرس، فارغ التحصیلان آزمون سازمان یافته ای را در وزارت بهداشت به منظور دریافت مجوز لازم برای انجام کامل فعالیت به عنوان داروساز ثبت شده در قبرس، یونان و اتحادیه اروپا انجام می دهند. در قبرس، فارغ التحصیلان در 2 دوره مورد بررسی قرار می گیرند و امتحانات 4 بار در سال انجام می شود.

هم افزایی های مفید در عملکرد برنامه داروسازی با همزیستی دانشکده پزشکی از نظر زیرساخت ها و تجهیزات آزمایشگاهی، کادر علمی، پشتیبانی میان رشته ای، دانش فنی، تحقیق، اعتبار و شناخت ایجاد می شود. دانشجویان داروسازی بیش از 500 ساعت آموزش عملی در آزمایشگاه های داروخانه ای را در دانشگاه های قبرس در حین تحصیل به پایان می رسانند و آماده کار پس از تحصیل در قبرس می شوند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه نیکوزیا قبرس

تحصیل داروسازی در دانشگاه نیکوزیا قبرس

هدف کلی این برنامه آماده سازی دانشجویان از نظر علمی و تخصصی برای مهارت کامل در علم داروسازی است. این برنامه درسی کاملا مطابق با استانداردها و الزامات مدرن اروپایی است و به گونه ای ساختار یافته است که دانش آموخته ها را با زمینه علمی معاصر، دانش علمی و تمام مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک داروساز موفق، فراهم می کند. هدف این دوره ارائه کلیه دانش دارویی، مرتبط با شیمی فناوری فعالیت و ایمنی داروها است، تا فارغ التحصیلان بتوانند دانش خود را در زمینه داروها به نفع بیماران بکار گیرند.

فرصت های بالقوه اشتغال در این رشته شامل:

  • داروخانه عمومی
  • داروخانه بیمارستان
  • صنعت داروسازی
  • صنایع آرایشی و بهداشتی
  • و امور نظارتی است

ارزیابی دوره معمولا شامل یک امتحان نهایی جامع و ارزیابی مداوم است. ارزیابی مداوم می تواند شامل میان ترم ها، پروژه ها و مشارکت کلاس باشد. نمرات نامه بر اساس وزن امتحان نهایی و ارزیابی مداوم و نمرات عددی واقعی بدست آمده در این دو مولفه ارزیابی محاسبه می شود که براساس نمرات دوره، معدل ترم دانشجو (GPA) و معدل کل (CPA) محاسبه می شود. دانشجو باید 300 ECTS و تمام نیازهای برنامه را تکمیل کند. حداقل معدل کل (CPA) 2.0 لازم است.

مقطع داروسازی در دانشگاه فردریک قبرس

هدف این برنامه آماده سازی دانشجویان از نظر علمی و تخصصی است که کاملا در علم داروها و ترکیبات زیست فعال، برای اشتغال در بخش خصوصی، از جمله داروخانه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز بهداشتی، صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی و بخش دولتی، مانند بیمارستان ها و خدمات بهداشتی و درمانی می باشد. برنامه درسی زمینه علمی را برای انجام تعهدات یک متخصص مواد در یک محیط اجتماعی بسیار متنوع، توسعه یافته فراهم می کند. به طور دقیق تر، دانشجویان در زمینه تولید و کنترل داروها تخصص خواهند داشت و می توانند در صنعت داروسازی با موفقیت کار کنند. هدف این است که نه تنها آنها را قادر به پاسخگویی به عنوان متخصص در زمینه داروسازی کنند بلکه قادر به ارائه مشاوره های مسئولانه، علمی و دقیق در مورد استفاده و ایمنی دارو، تعامل و مشاوره دارو مواد غذایی برای مردم باشند.

در مورد مواد مخدر و سموم علاوه بر این فارغ التحصیلان این برنامه در زمینه های طراحی دارو، توسعه، تولید و کنترل مواد و همچنین لوازم آرایشی متخصص خواهند بود. همچنین آنها در توسعه و استفاده از دارویی محلی و بهره برداری های کشاورزی، تجاری و علمی آن تخصص خواهند داشت. نتایج کلیدی یادگیری:

  • ارائه دانش و مهارت برای اشتغال در بخش خصوصی و دولتی به عنوان داروسازان حرفه ای با شرایط خاص به دانشجویان
  • ایجاد زمینه علمی و عملی یکپارچه در داروسازی به منظور انطباق با پیشرفتهای سریع علمی و فناوری
  • فراهم کردن دانشجویان با وسایل لازم، توانایی آنها در انجام تحقیقاتی با کیفیت بالا.
  • توسعه مهارت های ارزیابی در صنعت دارو و بازار
  • معرفی دانشجویان در محیط های مدرن دارویی، تجارت دارویی، بیمارستان ها و ادارات دولتی.

جهت بررسی بیشتر مسائل مهاجرتی خود و مهاجرت به قبرس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *