مهاجرت تحصیلی در صربستان

تحصیل داروسازی در صربستان

تحصیل داروسازی در صربستان

برای تحصیل داروسازی در صربستان دانشجویان نیاز به داشتن اطلاعات گسترده درباره شرایط، برنامه ها و دوره های تحصیلی این رشته دارند. در کشور صربستان دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی مشغول به تحصیل شوند. این کشور دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر و شناخته شده در سطح بین المللی می باشد و داشتن هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، یک مقصد تحصیلی مناسب در اروپا به شمار می رود. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به طور کامل تحصیل داروسازی در صربستان را مورد بررسی دقیق قرار دهند و هموطنان عزیز را از شرایط، برنامه تحصیلی، دوره های انتخابی و سایر موضوعات مرتبط آشنا سازند.

شرایط تحصیل داروسازی در صربستان در سال 2023

به طور کلی، مطالعات آکادمیک داروسازی برای کسب مدرک داروسازی طی 5 سال تحقق می یابد و در 10 ترم با مجموع 4.380 کلاس درسی انجام می شود. تدریس در قالب تدریس نظری، تدریس عملی، کار عملی دانشجویان در آزمایشگاه ها، سمینارها و سخنرانی ها، کار میدانی، کارگاه های موضوعی، تمرین حرفه ای دانشجویان و کار تحقیقاتی راهنمایی شده دانشجویان انجام می شود. دانشجویان برای اتمام دوره تحصیل داروسازی در صربستان به طور معمول باید 300 واحد آموزشی یا ECTS را اخذ کنند. اجرای ECTS مطابق سیستم غیر مدولار انجام می شود (شایان ذکر است که موضوعات می توانند تعداد امتیازات متفاوتی داشته باشند به طوری که تعداد کل امتیازات در 1 سال تحصیلی 60 است).

بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

  • دانشگاه اروپایی صربستان
  • دانشگاه بلگراد
  • University of Pharmacy in Novi Sad
  • University of Niš

برنامه تحصیلی دوره داروسازی در صربستان

در طول ترم 1، 2 و 3 مطالعه، دانشجویان دانش پایه ای از علوم پایه طبیعی را کسب می کنند که برای مطالعات داروسازی (ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی با ژنتیک انسانی، شیمی آلی 1 و 2، شیمی تحلیلی 1 و 2، شیمی فیزیکی مهم هستند) و علوم پزشکی پایه (آناتومی، بافت شناسی و جنین شناسی، بیوشیمی عمومی، فیزیولوژی) به دست می آیند. از ترم 4 تا 8، تدریس به سمت علوم دارویی (شیمی دارویی و شیمی دارویی ترکیبات معدنی، شیمی دارویی ترکیبات ارگانیک 1 و 2، بروماتولوژی، فارماکوگنوزی 1 و 2، فناوری داروسازی 1 و 2، فارماکوکینتیک) و علوم تخصصی (فیتوتراپی 2، تحلیل داروها، فارماکوتراپی، زیبایی شناسی) و موضوعات علوم پزشکی که با داروخانه مرتبط هستند (میکروبیولوژی و ایمونولوژی، ایمونولوژی دارویی، پاتوفیزیولوژی، فارماکولوژی، پزشکی بیوشیمی و غیره) متمرکز می شود.

در طول ترم 9، دانشجویان مشغول به تحصیل داروسازی حرفه ای کاربردی (سم شناسی، داروسازی بالینی، مبانی داروسازی صنعتی و مبانی بیوتکنولوژی دارویی) می شوند. در طول ترم 10 دانشجویان دانش و مهارت های لازم برای کار به عنوان داروساز را در داروخانه های عمومی و بیمارستان (عمل دارویی) و دانش در قانون داروسازی کسب می کنند. در برنامه تحصیلی ترم 10، 1 دوره آموزش حرفه ای دانشجویی به مدت 300 ساعت تدریس در محیط واقعی کار داروسازی، داروخانه های عمومی و بیمارستانی برنامه ریزی شده است. در ترم 10 دانشجویان در تهیه پایان نامه شرکت می کنند.

در جدول زیر به طور دقیقتر به تحصیل داروسازی در صربستان در سال آخر تحصیلی (سال 5) اشاره شده است:

شمارهدورهترمECTS
1سم شناسی98
2Biopharmacy92
3مبانی داروسازی صنعتی95
4داروسازی بالینی96
5مبانی بیوتکنولوژی دارویی93
6قانون و اخلاق داروسازی103
7فعالیت داروسازی104
8تمرین حرفه ای1015

دوره های انتخابی تحصیل داروسازی در صربستان

دوره های انتخابی تحصیل داروسازی در صربستان

در ترم های 5، 6، 8 و 9 دانشجویان می توانند در دوره های انتخابی شرکت کنند. محتوای تدریس دروس انتخابی به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بتوانند دانش خود را نسبت به برخی مباحث اجباری که کمتر توسعه یافته اند (موضوعات انتخابی در ترم های 5 و8) گسترش دهند، مهارت های اطلاعاتی و ارتباطی خود را بهبود بخشند و یا برای شرکت در کار تحقیقاتی (موضوعات انتخابی در ترم 6) و آشنایی صحیح با اصول اساسی پزشکی بالینی و یا گسترش دانش آنها در بخش هایی از داروسازی که برای تمرین دارویی مهم است (موضوعات انتخابی مهم ترم 9) نمرات بهتری کسب کنند. شایان ذکر است که برای تحصیل در صربستان در زمینه داروسازی دانشجویان باید در نظر داشته باشند که روند تدریس یک موضوع خاص طی 1 ترم و بیشتر در طول 2 ترم مطابق با برنامه درسی تدریس صورت می گیرد.

برخی از دوره های انتخابی تحصیل داروسازی در صربستان عبارتند از:

شمارهدورهترمECTS
1پرتونگاری52
2بیولوژی دارویی سلول52
3انفورماتیک63
4مقدمه کار تحقیقاتی63
5محصولات طبیعی دارویی83
6عوارض جانبی داروها83
7مبانی مدیریت داروسازی94
8فارماکوپیدمیولوژی94
9Diploma paper1010

به یاد داشته باشید که دوره های انتخابی ذکر شده تنها بخشی از دوره های انتخابی می باشند و دانشجویان می توانند علاوه موارد ذکر شده در سایر دوره های انتخابی مانند شیمی بیولوژی، طبقه بندی گیاهان دارویی، مهارت های ارتباطی، بسته بندی مواد در داروخانه، آشنایی با پزشکی بالینی، مطالعه پیش بالینی مواد بیولوژیکی فعال در مدلهای سلولی در شرایط آزمایشگاهی، فیزیوتراپی 2، داروسازی ورزشی، آموزش بین حرفه ای، بازاریابی در داروسازی و غیره شرکت کنند.

کسب پذیرش برای تحصیل داروسازی در صربستان در سال 2023

برای کسب پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای دانشجویی صربستان جهت تحصیل داروسازی در صربستان، دانشجویان باید شرایط خاصی داشته باشند. مشخصات فردی برای پذیرش دانشجویان در برنامه های تحصیل داروسازی در صربستان شامل ویژگی های لازم برای مطالعه و تحصیل موفق پزشکی، پیشرفت تحصیلی، مهارت های ارتباطی خوب، ثبات عاطفی، بلوغ، نظم، رهبری و انگیزه می شوند. دانشجو باید ثابت کند که دارای اشتیاق کامل و انگیزه برای تحصیل داروسازی در کشور صربستان می باشد. لطفاً توجه داشته باشید که داوطلبان باید شرایط لازم برای دریافت مدرک دیپلم دبیرستان را تکمیل کرده و فرم درخواست را تکمیل کنند، سپس بر اساس نمره آزمون ورودی کتبی رتبه بندی می شوند.

موارد مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی در دوره داروسازی در صربستان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده به صورت آنلاین
  • شناسنامه و ترجمه معتبر آن به زبان صربی
  • یک گواهی که نشان دهنده اتمام دوره دبیرستان یا معادل آن باشد.
  • فتوکپی گذرنامه (صفحه حاوی عکس و اطلاعات شخصی)
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • کسب پذیرش در امتحان ورودی دانشکده پزشکی که شامل سوالات شیمی و زیست شناسی است.

تحصیل داروسازی در صربستان در مقاطع مختلف

همانند اغلب کشورهای اروپایی پیشرفته، تحصیل داروسازی در صربستان نیز در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد. پس بنابراین دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل داروسازی در صربستان هستند می توانند این رشته تحصیلی را در تمامی مقاطع پشت سر بگذارند. البته نگران نباشید، زیرا شرایط پذیرش در اغلب دانشگاه های رومانی در تمامی مقاطع تحصیلی بسیار ساده است. از پرتقاضاترین مقاطع تحصیل داروسازی در صربستان می توان به مقطع کارشناسی داروسازی در این کشور اشاره کرد. دانشجویان داروسازی در مقطع کارشناسی، اطلاعاتی را در خصوص تولید و توزیع دارو کسب می کنند. همچنین دانشجویان بین المللی برای تبدیل شدن به یک داروساز در صربستان باید در مورد نقش های درمانی داروها، عوارض جانبی وتداخلات داروها اطلاعات کسب کنند. در نهایت اینکه داروسازان در مقطع کارشناسی باید بتوانند این دانش را به طور قابل دسترسی برای بیماران تفسیر کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مقاطع تحصیل داروسازی در صربستان می توانید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در صربستانطول دورهتوضیحات
کارشناسی ارشد داروسازی3 تا 4 سالداروسازان در این دوره فناوری تهیه مواد دارویی را بهبود می بخشند، و همچنین در مورد مسائل مربوط به خواص دارویی و قوانین استفاده به متقاضیان مشاوره می دهند. از سوی دیگر، کارشناسی ارشد داروسازی دارای دانش لازم در مورد قوانین ارائه کمک های اولیه، طبقه بندی اهداف داروها و تجهیزات پزشکی است.
دکترا داروسازی2 تا 4 سالدانشجویان با تحصیل داروسازی در مقطع دکترا و اخذ مدرک این دوره، آموزش های تحقیقاتی یکپارچه و گسترده ای را در آینده شغلی خود کسب می کنند. همچننی داوطلبان دکترا باید آماده ارائه اطلاعات پزشکی دقیق برای همه برنامه های بالینی مدیریت و توزیع دارو باشند. در نهایت اینکه دانشجویان دکترا داروسازی در صربستان، پرونده های داروسازی را نیز نگه می دارند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست متقاضیان برای دوره های مختلف تحصیل داروسازی در صربستان را مشاهده فرمایید:

دوره های مختلف تحصیل داروسازی در صربستانکارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مطلع سازی شما عزیزان در زمینه های مختلف حقوقی و مهاجرتی می باشند. با کمک متخصصان ما می توانید در بهترین دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل رشته مورد علاقه خود شوید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در صربستان

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در صربستان پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارت اند از:

  • آیا تحصیل داروسازی در صربستان نیز دارای معایب است؟ بله، در کنار مزایای بی شکماری که برای دانشجویان به همراه دارد دارای معایب نیز می باشد. از مهمترین آنها هزینه تحصیل داروسازی در این کشکور است، که بسیار گران است.
  • آیا برای تحصیل داروسازی در صربستان نیاز به امتحان ورودی دارم؟ بله، اغلب دانشگاه های داروسازی در صربستان بدون آزمون ورودی دانشجویان را پذیرش نمی کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *