مهاجرت تحصیلی اندونزی

تحصیل داروسازی در اندونزی

تحصیل داروسازی در اندونزی

یکی از شاخه های پزشکی، تحصیل داروسازی در اندونزی است. داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار و پرتقاضا در هرسال در این کشور می باشد. در سال های اخیر صنعت داروسازی در این کشور رو به پیشرفت بوده است. در حال حاضر بیش از 3500 داروخانه در 5 سال گذشته تا کنون در این کشور افزایش یافته است. تحصیل در این رشته نسبت به سایر رشته های تحصیلی سخت تر می باشد. متقاضیان در طول دوره آموزشی این رشته تحصیلی علوم انسانی، فیزیولوژی و داروسازی را مطالعه می کنند. این مقاله به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

دانشجویان قبل از پذیرش داروسازی در این کشور با سوالاتی مواجه می شوند. این سوالات عبارت است از:

  • طول دوره تحصیل داروسازی در این کشور چه قدر طول می کشد؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در این کشور چه قدر است؟
  • دوره داروسازی در این کشور به چه زبانی است؟

تحصیل کارشناسی داروسازی در اندونزی

یکی از دانشگاه های داروسازی در این کشور دانشگاه مرکز علوم اطلاعات می باشد. این دانشگاه در سال 1988 میلادی و با برنامه آموزشی UII شکل گرفته است. هدف اصلی این دانشگاه فارغ التحصیلی دانشجویانی است که در مشاغل دارویی و بهداشت تبحر پیدا کنند. برنامه آموزشی مطالعاتی داروسازی در این کشور شامل 2 برنامه داروسازی بالینی و مطالعاتی و فناوری داروسازی می باشد. اصل آموزش داروسازی در این کشور دارو محور بوده اما در سال های اخیر به اصل بیمار محور تغییر پیدا کرده است. برنامه های آموزشی در این دوره تحصیلی در آزمایشگاه ها و مراکز علمی می باشد. ضمن تحصیل در این دوره دارو سازی به زبان رسمی اندونزی ساهاما می باشد. با شرکت در دوره BIPA، از شروع ترم اول زبان اندونزیایی را فرا می گیرید.

دانشگاه های داروسازی در این کشور به شرح زیر است:

  • Universitas Sumatra Utara
  • Universitas Gadjah Mada
  • Institute Teknologi bandang
  • Universitas Airlangga

انواع رشته های داروسازی در اندونزی

دانشجویان داروسازی در این کشور با مطالعه علوم دارویی و داروسازی با موضوعات و رشته های متفاوتی آشنا می شوند. متقاضیان پس از پایان دوره تحصیلی کارشناسی در این کشور، آموزش داروسازی حرفه ای را شروع می کنند. در این دوره آموزشی، داروسازی صنعتی و بالینی به طور کامل آموزش داده می شود. این دوره شامل 2 ترم معادل 37 واحد دانشگاهی 33 واحد اجباری و 4 واحد انتخابی می باشد.

برنامه مطالعاتی داروسازی در این کشور عبارت است از:

  • اقتصاد داروسازی
  • لوازم آرایشی
  • جامعه داروسازی
  • داروسازی درمانی
  • آماده سازی دارو
  • داروسازی سنتی

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در اندونزی

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در اندونزی

دوره کارشناسی ارشد در این کشور حدود 2 سال می باشد. پس از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی که حدود 3 سال است، دانشجو می تواند برای پذیرش کارشناسی ارشد اقدام کند. برای پذیرش در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های داروسازی این کشور متقاضی می باید مدرک کارشناسی معتبر و مرتبط با این رشته را ارائه دهند. متقاضیانی که علاقه مند به پذیرش کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور هستند و فارغ التحصیل رشته های شیمی، میکروب شناسی، زیست شناسی و بیو شیمی می باشند ، می توانند در این دوره تحصیلی شرکت کنند. پس از اتمام این دوره به عنوان یک داروساز صنعتی شناخته می شوند. نیاز به مدرک زبان انگلیسی ضروری است، هم چنین متقاضی می باید مدرک به عنوان عدم سو پیشینه ارائه دهد

مدارک کارشناسی ارشد داروسازی در اندونزی

قبل از درخواست برای دانشگاه مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور می باید مدارک هویتی و اسنادی را در پرونده پذیرش خود داشته باشید.

لیست مدارک لازم به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست اولیه با امضا متقاضی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه ریز نمرات
  • ارائه ریز نمرات کارشناسی متقاضی
  • ارائه رزومه مناسب
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه عدم سابقه کیفری
  • پرداخت هزینه درخواست اولیه

در دوره کارشناسی ارشد داروسازی نمره قبولی در آزمون تافل 88، در آزمون آیلتس 6.5 تا 7 می باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در اندونزی

شهریه دانشگاه های داروسازی در این کشور حدود 3000$ تا 61000$ (دلار آمریکا) می باشد. شهریه دانشگاه در پذیرش رشته داروسازی در این کشور به 2 روش پرداخت ثبت نام اولیه و شهریه دانشگاهی می باشد. پرداخت ثبت نام می باید قبل از شروع ترم اول تحصیلی داروسازی باشد. سایر هزینه ها شامل اقلام غذایی، خوابگاه و حمل و نقل می باشد. در حالت کلی هزینه تحصیل داروسازی در این کشور با توجه محل زندگی، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر قابل تغییر است.

در نمودار زیر عوامل موثر در تحصیل داروسازی در این کشور را شرح داده ایم:

عوامل موثر در تحصیل داروسازی در اندونزی

در این بخش هزینه اقلام غذایی در این کشور به شرح زیر می باشد:

اقلام غذاییهزینه به IDR (روپیه اندونزی)
شیر (1 لیتر)18862
برنج سفید (1 کیلوگرم)12760
فیله مرغ (1 کیلوگرم)49012
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)114797
سیب (1 کیلوگرم)37754
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)15458
سیب زمینی (1 کیلوگرم)17932
پنیر محلی(1 کیلوگرم)114797
پیاز (1 کیلوگرم)28818

شاخص رتبه بندی هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور را در جدول زیر شرح داده ایم:

رتبهشهرشاخص هزینه زندگی
1Bali43.01
2Jakarta41.70
3Surabaya35.38
4Bandung34.73
5Yogyakarta32.57

شرایط بورسیه تحصیلی 2023 در اندونزی

این نوع بورسیه تحصیلی مطابق با برنامه های تحصیلی می باشد و UMY نامیده می شود. این نوع بورسیه تحصیلی کمک هزینه های تحصیلی و زندگی را در برمی گیرد. در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه محمدیه یوگیاکاراتا می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند از این نوع بورسیه در رشته های مختلف دانشگاهی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم اجتماعی، کشاورزی، صنعت، مدیریت، حسابداری، حقوق، اقتصاد، بانکداری، مهندسی عمران، مهندسی برق و روابط بین الملل قابل اجرا می باشد.

در این مقاله اطلاعاتی را در مورد موضوع تحصیل داروسازی در اندونزی در اختیار شما قرار داده ایم. امید است مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. تمام اطلاعات ذکر شده در این توسط کارشناسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است. هم چنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تحصیل داروسازی در استرالیا را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید. در صورت هر گونه پرسش می توانید با کارشناسان ما از طریق مشاوره تلفنی و حضوری در تماس باشید. در صورت تمایل در دیدگاه مقاله نظرات و سوالات خود را بیان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *