مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل داروسازی در آرژانتین

تحصیل داروسازی در آرژانتین

افرادی که می خواهند بخشی از مراقبت های بهداشتی در سطح بین الملل باشند، ممکن است تحصیل داروسازی در آرژانتین پاسخگو نیاز آنها باشد باشد. تحصیل داروسازی در این کشور دانشجویان را برای تهیه، نگهداری و توزیع داروهایی که در داروخانه ها فروخته می شود یا توسط پزشکان در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استفاده می شود، آماده می کند. نقش داروساز بسیار مهم است، زیرا آنها برای بهبود افرادی که دارای نوعی بیماری یا صدمات یا درمان یک آسیب خاص هستند دارو تولید می کنند. راهنمای زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط تحصیل داروسازی در آرژانتین و موضوعات مرتبط تهیه شده است.

تحصیل داروسازی در آرژانتین در سال 2023

تحصیل داروسازی در آرژانتین مانند سایر کشورهای دنیا از 5 تا 6 سال به طول می انجامد. برنامه های تحصیل داروسازی در آرژانتین در شاخه علوم بهداشتی گنجانده شده و هدف اصلی آن آموزش متخصصان در تمام جنبه های مربوط به داروها، مطابق با دستورالعمل های استاندارد در مورد حرفه داروسازی است. به همین ترتیب، این برنامه های تحصیلی آموزش های لازم را برای آموزش فارغ التحصیل برای کار در زمینه داروسازی را فراهم می کنند. با تحصیل داروسازی در آرژانتین، دانشجویان یک آموزش جامع مربوط به رشته های مختلف را کسب خواهند کرد که به آنها امکان می دهد دید گسترده ای داشته باشند و دانش کافی در زمینه های مختلف مربوط به علوم بهداشتی مانند شیمی آلی، فیزیولوژی، بیوشیمی، گیاه شناسی، پزشکی، زیست شناسی سلولی و مولکولی داشته باشند.

اگر به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های آرژانتین در زمینه داروسازی هستید، حتما باید توان پرداخت شهریه را داشته باشید. شهریه تحصیل داروسازی در دانشگاه های معتبر آرژانتین به طور متوسط از 7.000ARS تا 24.500ARS (پزوی آرژانتین می باشد.

برنامه های داروسازی در دانشگاه های آرژانتین

می توانیم بگوییم که برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه های آرژانتین یک برنامه چند رشته ای است زیرا به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان می توانند دانش گسترده ای در رشته خود کسب کنند. برای شرکت در این برنامه های تحصیلی، دانشجویان باید زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی را به طور کامل بلد باشند و موفق به کسب مدرک CELU شوند. به یاد داشته باشید که برای ورود به دانشکده های داروسازی و تحصیل در آرژانتین در این زمینه اکثر دانشجویان و داوطبان نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند.

برخی از بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

رتبه بندینام دانشگاه
1University Institute of Health Sciences Barceló
2University of Buenos Aires
3Catholic University of Córdoba
4National University of La Plata

نتایج تحصیل داروسازی در آرژانتین

نتایج تحصیل داروسازی در آرژانتین

بعد از تحصیل داروسازی در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین، فارغ التحصیلان می توانند به شناسایی، طراحی، ارزیابی، تجزیه و تحلیل، کنترل و تولید داروها و همچنین سایر محصولات و مواد اولیه مورد علاقه بهداشتی برای استفاده انسان یا دامپزشکی بپردازند. علاوه بر این، آنها می توانند اثرات درمانی مواد دارویی را ارزیابی کنند. فارغ التحصیلان باید بدانند که چگونه روش علمی را به کار بگیرند و از مهارت های خود در زمینه اداره قوانین، منابع اطلاعات، تهیه پروتکل ها و سایر جنبه هایی که برای طراحی و ارزیابی حیاتی آزمایشات پیش بالینی و بالینی لازم تلقی می شوند، استفاده کنند. در صورت نیاز، این افراد باید در زمینه داروسازی و رژیم درمانی و همچنین در زمینه تغذیه و غذا در موسساتی که خدمات ارائه می دهند، مشاوره درمانی ارائه دهند.

در آرژانتین، زمینه های اصلی فعالیت داروساز به شرح زیر است:

  • دفتر داروخانه
  • داروخانه بیمارستان
  • توزیع دارویی
  • صنعت داروسازی
  • مدیریت دولتی
  • تحقیق و تدریس

داروسازان باید داروها و سایر محصولات مورد نیاز سلامتی را طراحی، تولید، تهیه و توزیع کنند. داروسازان باید توانایی استفاده منطقی از داروها و محصولات بهداشتی و همچنین استفاده از دانش اساسی در مدیریت بالینی، اقتصاد بهداشت و استفاده کارآمد از منابع بهداشتی را داشته باشند. برای کار در زمینه داروسازی، متقاضیان باید مشکلات مربوط به داروها را شناسایی، ارزیابی و بررسی کنند و همچنین در فعالیت های نظارت دارویی شرکت کنند. داروسازان حرفه ای با یک چشم انداز جامع و چند حرفه ای از روند سلامت بیماری در فعالیت های ارتقا سلامت، پیشگیری از بیماری، در سطح فردی، خانواده و جامعه شرکت می کنند. همچنین داروسازان باید با آگاهی از اصول اساسی تجزیه و تحلیل های بالینی و ویژگی ها و محتویات گزارش های تشخیص آزمایشگاهی، راه ها و روش های تحلیلی بالینی را طراحی، اعمال و ارزیابی کنند.

چشم انداز شغلی پس از تحصیل داروسازی در آرژانتین

افرادی که موفق به کسب مدرک داروسازی از دانشگاه های کشور آرژانتین می شوند، می توانند با رعایت قوانین و شرایط، مشغول به کار در آرژانتین شوند. کسب مجوز کار و اقامت، شماره شناسایی مالیات و تامین اجتماعی برای کار در آرژانتین الزامی می باشد. داروسازان برای کار در این کشور باید مهارت های ارتباطی و اطلاعاتی (شفاهی و کتبی) را برای تماس با بیماران و همکارانی خود توسعه دهند. علاوه بر این، این افراد باید مهارت های کار و همکاری را در تیم های چند رشته ای و افراد مرتبط با سایر متخصصان بهداشت ارتقا دهند. دانستن اصول اخلاقی و بهداشتی با توجه به مقررات قانونی، نظارتی و اداری نیز یکی دیگر از الزامات کار داروسازان در آرژانتین می باشد.

داروسازان برای کار در آرژانتین باید محدودیت های خود را بشناسند و اهمیت ویژه ای به یادگیری دانش جدید بر اساس شواهد علمی موجود بدهند. شایان ذکر است که برای متخصصان رشته های مختلف مراقبت های بهداشتی و پزشکی فرصت های شغلی مختلفی در آرژانتین وجود دارد. با این حال، نرخ بیکاری در آرژانتین در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بالا است. کسب اطلاعات دقیق درباره بازار کار آرژانتین موضوع بسیار مهمی می باشد که متقاضیان باید قبل از مهاجرت به آرژانتین آن را در نظر داشته باشند.

در نمودار زیر به مقایسه نرخ بیکاری در آرژانتین با سایر کشورهای منطقه اشاره شده است:

هموطنان گرامی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر آرژانتین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *