مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل حسابداری در اسپانیا

تحصیل حسابداری در اسپانیا

تحصیل حسابداری در اسپانیا در سال 2024 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ها برای دانشجویان امکان پذیر است چرا که این دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. با توجه به بازار کار و اهمیت تحلیل و بررسی میزان مخارج و دریافتی ها با توجه به قوانینی مانند مالیات، عوارض و دیگر موارد رشته حسابداری یکی از رشته های پرکاربرد و با اهمیت می باشد. یکی از کشورهای توریستی دنیا محسوب می شود و شرکت های مختلف داخلی و بین المللی در آن مشغول به کار هستند و لذا داشتن حداقل یک گروه حسابداری و یا یک حسابدار برای هر شرکت یا سازمانی مورد نیاز است. دانشجویان خارجی با داشتن تسلط به زبان انگلیسی به راحتی می توانند در رشته حسابداری تحصیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل حسابداری در اسپانیا را بررسی کرده است.

درباره تحصیل حسابداری در اسپانیا

رشته حسابداری مانند بسیاری از کشورهای دیگر گرایش های مختلفی دارد. حسابداری به طور کلی فرآیند ابلاغ اطلاعات مالی و تجزیه و تحلیل مالی درباره یک واحد تجاری به کاربران یا اشخاص ذیربط مانند سهامداران بالقوه، طلبکاران از جمله بانک یا فروشندگان، تحلیلگران مالی، اقتصاددانان و سازمان های دولتی است. حسابداری را می توان به 2 بخش اصلی مدیریت حسابداری و حسابداری مالی تقسیم کرد. مدیریت حسابداری بر گزارش دهی به افراد درون سازمان تجاری متمرکز است و اطلاعاتی را در اختیار کارمندان، مدیران، مالکان مدیر و حسابرسان قرار می دهد که هدف اصلی فراهم کردن زمینه ای برای مدیریت و تصمیم گیری های اساسی مربوط به مدیریت حساب ها می باشد. مدیریت حسابداری، علم دارایی، حسابداری مالی و حسابرسی از مهم ترین گرایش های این رشته تحصیلی می باشد.

مدارک حسابداری در اسپانیا در مقطع کارشناسی به عنوان مدرک BA و یا به نام مدرک علم حسابداری BSc شناخته می شود. همچنین برخی از مدارک تجارت که بر حوزه حسابداری تمرکز دارد نیز در دانشگاه های اسپانیا ارائه می شود که به نام مدیریت تجاری و یا بازرگانی در گرایش حسابداری BBA و BCom نیز معروف هستند. مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های اسپانیا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر معتبر می باشند. خوشبختانه دانشگاه های اسپانیا از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و تحصیل حسابداری در بسیاری از این دانشگاه ها در اسپانیا امکان پذیر است. شهرهای معروف و شناخته شده مادرید و بارسلونا از جمله شهرهای مهم در اسپانیاست که دانشگاه های بسیاری را نیز در خود جای داده است و تحصیل حسابداری در این کشور در این شهرها امکان پذیر می باشد.

شرایط تحصیل حسابداری در اسپانیا

شرایط تحصیل حسابداری مانند بسیاری دیگر از رشته ها در این کشور می باشد. تحصیل حسابداری در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسپانیا اکثرا به زبان اسپانیایی صورت می گیرد و معمولا بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد. تحصیل رشته حسابداری در بخش های مختلف این رشته به صورت تخصصی در دانشکده های حسابداری ارائه می شوند.

از جمله بخش های تخصصی این رشته عبارتست از:

  • حسابداری مالی
  • حسابرسی
  • حسابداری عمومی
  • مدیریت حسابداری و غیره

تحصیل حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد معمولا به مدت 2 سال به طول می انجامد این در حالی است که تحصیل حقوق در مقطع دکترا 3 تا 4 سال زمان را در بر دارد. داشتن مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه به ریز نمرات، مدارک زبان انگلیسی یا اسپانیایی و همچنین دیگر اسناد درخواستی از دانشگاه های اسپانیا که هرکدام متفاوت است برای پذیرش تحصیل حسابداری در اسپانیا مورد نیاز است.

شرایط تحصیل حسابداری در اسپانیا

دانشگاه های حسابداری در اسپانیا

رشته حسابداری با توجه به نیاز بازار و مشاغل مربوط به این رشته در اسپانیا از رشته های مورد توجه می باشد و لذا دانشگاه های اسپانیا چه دولتی و چه خصوصی برخی از دوره های تحصیلی خود را به این رشته اختصاص داده اند. در لیست زیر نام برخی از این دانشگاه ها جهت آشنایی معرفی شده اند.

نام دانشگاهتاریخچهرشتهشرح
Universitat Jaume Iدانشگاه دولتی در شمال والنسیا

تاسیس در سال 1991

حسابداریاین دانشگاه همچنین با نهادها و بخش های تجاری در زمینه تجارت و بخش های وابسته همکاری می کند.
Autonomous University of Barcelonaدانشگاه دولتی در شهر بارسلونا

تاسیس در سال 1968

رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتریرده بندی QS در سال 2024 در جایگاه صد و هشتاد و هشت

اخذ بورسیه تحصیلی

Universidad de Cádizدانشگاه کادیز اسپانیا

تاسیس در سال 1979

دانشگاه عمومی غیرانتفاعی

حسابداریپردیس های مختلفی در خرز (Jerez)، پورتو رئال (Porto real) و آلجزیراس (Algesiras)
EADA Business Schoolشهر بارسلوناتجارت و مالی_
Universidad de Burgosدانشگاه دولتی در شهر بورخس (Burgos)

تاسیس در سال 1994

حسابداریدارای 2 پردیس
Universidad Autónoma de Madridتاسیس در سال 1968

شهر مادرید

حسابداری، مهندسی و غیرهدانشگاه برتر اسپانیا

چشم انداز شغلی حسابداری در اسپانیا

به عنوان یک فارغ التحصیل حسابداری، فرصت های شغلی مفیدی در اسپانیا خواهید داشت. مدرک فیزیک به شما امکان می دهد بسته به مجموعه مهارت و ترجیحات خود در زمینه های متعددی از جمله تحقیقات پایه و کاربردی، آموزش، تحقیق و توسعه صنعتی، ژئوفیزیک، فیزیک هسته ای یا بخش خصوصی IT کار کنید. دانشگاه های اسپانیا در زمینه آماده سازی دانشجویان برای بازار کار استثنایی هستند. برنامه‌ های حسابداری در اسپانیا معمولاً شامل برنامه‌ های تبادل و کار در مؤسسات اقتصادی می ‌شود، بنابراین دانش‌ آموزان می ‌توانند بیشترین بهره را از تجربه تحصیلی خود ببرند و فارغ ‌التحصیلان باتجربه ای شوند.

علاوه بر این، حقوق برای حسابداران در اسپانیا نسبتا رضایت بخش است. فردی که به عنوان فیزیکدان در اسپانیا کار می کند، بسته به تجربه حرفه ای و اندازه شرکت، می تواند از 2700€ تا  8900€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند. از سوی دیگر، فردی که به عنوان مدیر ارشد حسابداری در اسپانیا کار می کند بین 1900€ تا 6800€ (یورو) در ماه درآمد دارد که این نیز بسته به تجربه حرفه ای، مهارت ها یا حتی موقعیت مکانی است. به صورت کلی حسابداری فرصت های شغلی متعددی دارد که در اسپانیا می توانید آن ها را بررسی کنید.

در این قسمت از مطلب شاهد فرصت های شغلی رشته حسابداری در اسپانیا هستید:

فرصت های شغلی رشته حسابداری در اسپانیا

هزینه تحصیل حسابداری در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه های دولتی این کشور با توجه به رنک و سطح دانشگاه می تواتد به 1000$ الی 4000$ (دلار) در سال برسد. البته دانشگاه های خصوصی هزینه های بسیار بالاتری را به همراه دارد و در سال هزینه شهریه ممکن است به 20000$ (دلار) در سال نیز برسد. خوشبختانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه های اسپانیا بورسیه تحصیلی و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان شایسته درنظر گرفته اند. همچنین با توجه به اجازه کار 20 ساعت در هفته در حین تحصیل دانشجویان حسابداری می توانند به عنوان کمک حسابدار و یا کارآموزی برای کسب تجربه و در نهایت کار موقت اقدام کنند. هزینه زندگی دانشجویی نیز با توجه به شهر محل زندگی و نوع اقامت متفاوت است.

جهت پذیرش رشته حسابداری برای بسیاری از دانشگاه های اسپانیا نمرات آزمون های ورودی و تحصیلی پیشین از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. افرادی که در این زمینه موفق عمل کرده اند از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار هستند. دانشجویان پذیرفته شده در رشته حسابداری می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنند و از روش تحصیل به اسپانیا مهاجرت کنند. اقامت پس از تحصیل اسپانیا برای دانشجویانی که موفق به یافتن شغل در اسپانیا شده اند به راحتی حاصل می شود. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اندوخته ای فراوان آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان در باب مهاجرت می باشند.

سوالات مکرر در خصوص حسابداری در اسپانیا

در این بخش مفتخریم تا به سوالات مکرر شما در خصوص تحصیل حسابداری در اسپانیا پاسخ دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه های دولتی این کشور با توجه به رنک و سطح دانشگاه می تواتد به 1000$ الی 4000$ (دلار) در سال برسد. البته دانشگاه های خصوصی هزینه های بسیار بالاتری را به همراه دارد و در سال هزینه شهریه ممکن است به 20000$ (دلار) در سال نیز برسد.
  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسپانیا چگونه است؟ تحصیل حسابداری در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسپانیا اکثرا به زبان اسپانیایی صورت می گیرد و معمولا بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *