مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

امکان تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال یکی از مواردی است که دانشجویان بین المللی هر ساله به خصوص در 2023 به دنبال آن هستند. در حال حاضر برخی از دانشگاه های پرتغال امکان تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال را مهیا کرده اند. اما برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال داشتن مدرک زبان باعث سهولت صدور ویزا می شود. در هر صورت کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزا، کار شما را آسان تر می کنند. اما چنانچه به هر دلیلی نمی توانید مدرک زبان انگلیسی را ارائه کنید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تحصیل در کشور پرتغال به زبان انگلیسی

برای دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی را دنبال می کنند، پرتغال می تواند بهترین انتخاب باشد. اگرچه کشوری با اقتصادی نه چندان قوی است اما در حال تبدیل شدن به کشوری مهم برای آموزش عالی است. دانشجویان بین المللی این کشور را به دلیل تحصیلات با کیفیت و ارزان قیمت انتخاب می کنند. پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. قسمت عمده آن در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. اقیانوس اطلس در جنوب و غرب کشور، اسپانیا در شمال و شرق است. پرتغال قدیمی ترین کشور در شبه جزیره ایبری و یکی از قدیمی ترین مناطق اروپا است. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی پرتغالی است.

استاندارد تحصیل در پرتغال بسیار خوب است و دانشگاه های با کیفیت زیادی در این کشور وجود دارد. بسیاری از موضوعات کلاس جهانی در بسیاری از دانشگاه های قدیمی و با کیفیت تدریس می شود. بیشتر آموزش های دانشگاه در اینجا پرتغالی است اما فرصت های تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. بسیاری از دانشگاه ها کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند.

برخی از بهترین دانشگاه هایی که برنامه های آموزش به زبان انگلیسی را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه نوا لیسبون
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه آویرو

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور پرتغال آورده شده است:

درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع پرتغال

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال بستگی به موسسه ای دارد که در آن تحصیل خواهید کرد. اگر می خواهید در یک دوره زبان اسپانیایی یا پرتغالی شرکت کنید یا به یکی از این زبان ها تحصیل کنید نیازی به آیلتس ندارید. با این وجود اگر می خواهید یک برنامه به زبان انگلیسی بگذرانید ممکن است ملزم به شرکت در آیلتس یا یک آزمون معادل آن شوید. در هر حال این دانشگاه است که تصمیم می گیرد لذا شرایط پذیرش دانشگاه مورد علاقه خود را بخوانید.

IELTS (سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی) یکی از ضروریات آزمون های زبان انگلیسی در سراسر جهان به عنوان اثبات توانایی زبان است. برای بسیاری، دریافت نمره های مورد نیاز در آیلتس پذیرش دانشگاه آنها را به چالش می کشد. شما می توانید دانشگاه پرتغال را بدون آیلتس انتخاب کنید تا برای ادامه تحصیل خود تحصیل کنید. چندین کالج در پرتغال به شرط اتمام تحصیلات قبلی دانشجو به زبان انگلیسی، آیلتس نمی خواهند.

شرایط کلی تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال شامل:

ردیفشرط
1در دانشگاه قبلی خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید.
2زبان مادری شما انگلیسی باشد.
3در دوره زبان در پرتغال شرکت کرده باشید و مدرک زبان گرفته باشید.
4در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده باشید و تسلط شما به زبان انگلیسی اهراز شده باشد.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

تحصیل بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف پرتغال

پرتغال یکی از امضاء کنندگان فرآیند بولونیا است. بنابراین استاندارد اروپا در آموزش عالی را حفظ می کند. می توانید کلیه مدارک تحصیلی عالی را در پرتغال کسب کنید. دانشگاه ها و پلی تکنیک ها مدرک لیسانس را در پرتغال ارائه می دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در پرتغال، دانشجویان بین المللی باید مدرک تحصیلات متوسطه را ارائه دهند و همچنین باید در یک آزمون ورودی قبول شوند. می توانید مدرک خود را در 6 تا 8 ترم یا 3 تا 4 سال تحصیل دریافت کنید. حتی می توانید مدرک لیسانس را در پرتغال به زبان انگلیسی بخوانید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن باشند. برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید 3 تا 4 ترم یا 1 تا 2 سال شرکت کنید. با این حال، برای برخی از برنامه های حرفه ای دیگر مانند پزشکی یا حقوق، می توان مدت زمان بیشتری را مطالعه کرد. تحصیل دکترا در پرتغال را می توان در دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی دریافت کرد. این مدارک علمی پژوهشی مستقل هستند که توسط دانشگاهیان متخصص در زمینه های خود نظارت می شوند. دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند لازم است در پایان برنامه تحصیلی خود به طور علنی از تز خود دفاع کنند. دکترا در دانشگاه های پرتغال حداکثر 3 سال است.

دلایل تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

دلایل بی شماری وجود دارد که دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. به طور کلی بسیار از اتباع خارجی که قصد تحصیل در پرتغال را دارند، مایل به شرکت در آزمون آیلتس نیستند. زیرا معتقدند که این امر احتمال پذیرش آنها را در دانشگاه های کانادا به خطر می اندازد. علاوه بر این دریافت مدرک زبان برای تحصیل در موسسات آموزشی بسیار زمان بر است و این موضوع متقاضیان را از تحصیل در دانشگاه هایی که دانشجو ملزم به ارائه مدرک زبان است منصرف می کند.

از مهمترین دلایلی که باعث شده تا دانشجویان تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال را انتخاب کنند به شرح زیر می باشد:

دلایل تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغالتوضیحات
ارائه مقالاتچارچوب آزمون آیلتس دانش آموزان را ملزم می کند که مقالات کوتاه و طولانی بنویسند. که این امر ممکن است برای افرادی که به استعدادهای نویسندگی خود اطمینان ندارند چالش برانگیز باشد.
هزینه درخواستهزینه درخواست برای مدرک زبان 295€ (یورو) است که ممکن است برای برخی از متقاضیان ترسناک باشد.
زمان بر بودناز آنجایی که بخش مکالمه با استاد با سایر بخش های امتحان متفاوت است ممکن است تکمیل آیلتس بیش از یک روز طول بکشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

یکی از اصلی ترین دلایل جذب دانشجویان برای تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال، وجود دانشگاه پیشرفته در این کشور است. از بهترین دانشگاه های بدون مدرک زبان پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های بدون مدرک زبان در پرتغالرتبه جهانیتوضیحات
دانشگاه پورتو295دانشگاه پورتو با جامعه بزرگ بیش از 35000 دانشجو در سال 1910 تاسیس شد. همچنین دانشگاه پورتو با گسترش اخیر فعالیت های تحقیق و توسعه یک خروجی قوی از تحقیقات ایجاد کرده است.
دانشگاه لیسبون315دانشگاه لیسبون بزرگترین موسسه آموززشی در پرتغال است که بیش از 48000 دانشجو را از سراسر جهان در خود جای داده است.
دانشگاه کویمبرا425قدیمی ترین دانشگاه پرتغال دانشگاه کویمبرا است که در سال 1289 تاسیس شد.

تحصیل بدون مدرک آیلتس در پرتغال

همانطور که می دانید سیستم های دانشگاهی آموزشی برای تحصیل به زبان انگلیسی تافل و آیلتس را قبول دارند. برای بسیاری، گرفتن باندهای مورد نیاز در آیلتس برای پذیرش دانشگاه آنها چالش برانگیز است. اگر شما هم جزو آنها هستید، این خبر خوب برای شماست. برای تحصیل بدون مدرک زبان می توانید در خصوص آیلتس روس پرتغال حساب کنید. بسیاری از کالج ها در پرتغال به شرطی که تحصیلات قبلی دانش آموز به زبان انگلیسی انجام شده باشد، آیلتس درخواست نمی کنند.

برای تحصیل در مقطع لیسانس در پرتغال، دانش‌آموزان بین ‌المللی نیاز به ارائه ریزنمرات تحصیلات متوسطه دارند و همچنین باید یک آزمون ورودی را نیز بگذرانند. شما می توانید مدرک خود را در 6 تا 8 ترم یا 3 تا 4 سال تحصیل دریافت کنید. برای دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را زودتر در مقطع فارغ التحصیلی در پرتغال شروع کنند، دوره های مختلفی وجود دارد که می توانند بعد از دوازدهم برای آنها درخواست دهند. مهم نیست که در چه رشته ای، تجارت، علم یا هنر می خواهید تحصیل کنید، برای هرکسی که مشتاق گذراندن دوره کارشناسی در کالج های پرتغال برای دانشجویان بین المللی هستند، چیزی وجود دارد.

دوره زبان دانشگاه های پرتغال

برخی از دانشگاه های پرتغال برای دانشجویانی که نیاز به پیشرفت مهارت های زبان انگلیسی خود دارند دوره آمادگی زبان را ارائه می دهد. دوره مدت زمان برنامه یک یا در صورت نیاز 2 ترم است و تضمین شده است که سطح زبان شما را به سطح متوسط و ​​بالاتر می رساند که برای تحصیل در پرتغال لازم است. این برنامه از پاییز و بهار هر ترم در دسترس است و تمام وقت تحویل ارائه می شود. علاوه بر زبان انگلیسی، دانشجویان همچنین می توانند در کلاس های مختلفی که در دانشگاه های پرتغال ارائه می شود شرکت کنند که می تواند به تصمیم گیری در مورد تحصیل در سطح دانشگاه کمک کند.

آنها همچنین فعالیت های فرهنگی مختلفی را برای دانشجویان ترتیب می دهد تا پرتغال و فرهنگ این کشور را بهتر بشناسند. گواهی بدست آمده هنگام پذیرش در سایر دانشگاه های سراسر اروپا پذیرفته می شود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به پرتغال ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

روند پذیرش و تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

روند پذیرش دانشگاه های پرتغال برای دانشجویان بین المللی به هیچ وجه پیچیده نیست. شما باید فرم درخواست آنلاین دوره و دانشگاهی را که انتخاب می کنند در آن ثبت نام کنند، پر کنید. برای تحصیل در خارج از کشور پرتغال باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • شرکت در آزمون
  • گواهی اعلامیه به رسمیت شناخته شدن مدرک
  • کارنامه دوره قبلی
  • نامه انگیزه با بیان هدف شما از درخواست برای یک دوره خاص در یک دانشگاه خاص
  • توصیه نامه دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست که حدود €50 (یورو) است.

موسسات مختلف شرایط پذیرش متفاوتی دارند. بنابراین، قبل از شروع درخواست، حتما دوره ها و شرایط دانشگاه را بررسی کنید. همچنین شرایط اخذ ویزای تحصیلی پرتغال را نیز بررسی کنید.

روند پذیرش و تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

برنامه های تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

دوره های تدریس شده انگلیسی به یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به پرتغال است. چندین برنامه تحصیلی در دانشگاه های پرتغال موجود است. محبوب ترین دوره ها برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلیسی زبان در پرتغال:

برای دانشجویان بین المللی که می خواهند زودتر در مقطع فارغ التحصیلی در پرتغال تحصیلات خود را شروع کنند، دوره های مختلفی وجود دارد که پس از 12 سال تحصیل در مدارس دنبال می شود. مهم نیست که در کدام رشته می خواهید تحصیل کنید، تجارت، علوم یا هنر باشد، هر رشته ای برای همه کسانی که مشتاق ادامه دوره کارشناسی در کالج های پرتغال برای دانشجویان بین المللی هستند وجود دارد.

اخذ ویزای دانشجویی پرتغال  برای پژوهشگران

یکی دیگر از انواع ویزاهای تحصیلی پرتغال، ویزای پژوهشگران است. ویزای پژوهشی پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا صادر می شود که در برنامه تحصیلی مقطع دکترا یا به عنوان محقق در یک موسسه رسمی رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرتغال پذیرفته شده اند.

برای اخذ ویزای مطالعات علمی و پژوهشگران باید مدارک زیر مرتبط با شرایط متقاضی ارائه شود:

مدارک لازم برای اخذ ویزای پژوهشگران پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال

دانشگاه های پرتغال برخی از دانشگاه های مقرون به صرفه در سراسر اروپا هستند. دانشگاه های دولتی در پرتغال در بیشتر موارد از دانشگاه های خصوصی مقرون به صرفه ترند. هزینه دانشگاه های دولتی در پرتغال برای دوره کارشناسی ارشد می تواند حدود €1200 تا €1400 (یورو) در سال باشد، در حالی که دوره های دکترا سالانه حدود €3500 تا €4000 (یورو) می باشد. هزینه های تحصیل در مقاطع تحصیلی پرتغال در دانشگاه های خصوصی با دانشگاه، دوره و مکانی که انتخاب می کنید متفاوت است. البته دانشجویان بین المللی می توانند با بورسیه تحصیلی پرتغال و هزینه ای جزئی نیز تحصیل کنند، حتی اگر از کشورهای اتحادیه اروپا نباشند. بورسیه تحصیلی را می توان بر اساس نیاز و نتایج علمی دانشجویان بین المللی ارائه داد. با کمک بورسیه تحصیلی می توانید شرایط تحصیل رایگان در پرتغال را ایجاد کنید.

دولت، دانشگاه ها و سایر نهادهای ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در پرتغال هستند. همراه با وام و کمک هزینه تحصیلی، بورسیه تحصیلی برخی از روش های مطلوب دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه تحصیل در پرتغال است. در صورت درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر اروپایی می توانید در خواست خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

متداول ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

در بخش پایانی مقاله توجه شما را به پاسخ سوالات پرتکرار مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال جلب می داریم:

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال چگونه می باشد؟ متقاضی بایستی در دانشگاه قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد یا در دوره زبان در پرتغال شرکت کرده باشید و مدرک زبان گرفته باشید.
  •  روند پذیرش و تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال چگونه می باشد؟ متقاضی بایستی مدارکی از جمله فرم تکمیل درخواست، شرکت در آزمون، رسید پرداخت هزینه تحصیل، انگیزه نامه و کارنامه دوره قبلی را ارسال نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال

  1. علی کاسبی گفت:

    فکر می کنم بشه بدون مدرک زبان در پرتغال پذیرش گرفت فقط برای مصاحبه باید خیلی تمرین کنیم که همه چی خوب پیش بره. برای زبان اسپانیایی هم باید مدرک داشته باشیم یا اگر بشه مصاحبه کرد مشکلی نیست؟ من برای رشته پرستاری میخوام درخواست بدم نبود مدرک باعث کم شدن شانس پذیرش میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص تحصیل در پرتغال می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *