مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

امکان تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند فقط در شرایطی خاص امکان پذیر است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. به صورت کلی دانشگاه های نیوزلند از دانشجویان خارجی برای اثبات مهارت زبان نیاز به مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس و تافل دارند. برخی از دانشگاه های این کشور نیز فقط در شرایطی خاص به دانشجویان متقاضی امکان تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند را می دهند. البته توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان یک سند مهم برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند است. لذا به توصیه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهتر است مدرک زبان معتبر تهیه کنید تا در پروسه اخذ ویزا دچار مشکل نشوید.

تحصیل در کشور نیوزلند

نیوزیلند یک کشور جزیره ای است که در جنوب استرالیا و فیجی در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. در مقایسه با اقتصاد کوچکتر، با این حال، این یک کشور توسعه یافته است. نیوزلند با کسب رتبه دوم در شاخص صلح جهانی 2023، یکی از معدود کشورهای امن برای تحصیل است. موسسات معتبر جهانی و یک سیستم تعاملی آموزشی، ترکیبی مناسب از فرهنگ، طبیعت و فرصت ها را برای یک دانشجو ایجاد می کند. نیوزیلند به عنوان یک کشور جزیره ای و علاوه بر این یکی از بهترین کشورهای تحصیلی جهان ترکیبی کامل از طبیعت بکر، ماجراجویی و آرامش را ارائه می دهد.

نیوزیلند دارای یک سیستم آموزشی متنوع است که طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره ها را برای انتخاب پشتیبانی می کند. در طول سال ها فرصت های جدید و رویکردی کامل برای سیستم آموزشی مترقی ایجاد کرده است. ترکیبی مناسب از طبیعت، سیستم آموزشی و فرصت ها در طی چند سال اخیر دانشجویان زیادی را به خود جلب کرده است. نیوزلند با داشتن زمینه گسترده برای تحقیق و مزایای کافی کاری، نقطه عالی برای حضور در این کشور است.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

سازمان صلاحیت های نیوزیلند (NZQA) ارائه دهندگان آموزش عالی غیر دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، معافیت های خاصی را برای مدرک زبان در نظر گرفته است. از این به بعد، این معافیت ها محدود به موسسات رده 1 هستند که روش های خاص خود را برای تعیین مهارت دانشجویان در زبان انگلیسی دارند. نتایج این آزمون ها باید مطابق با آزمون آیلتس باشد. بدین معنی که مراحل آزمون این موسسات باید از کیفیت بین المللی مانند آیلتس برخوردار باشد. موسسات رده 2 به بعد، موظفند معیارهای پذیرش نمرات IELTS را برای دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، تعیین کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، فقط موسسات رده 1 می توانند از امتیازات آیلتس برای دانشجویان بین المللی چشم پوشی کنند. معیارهای دقیق پذیرش تحصیلی در نیوزلند بدون مدرک زبان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما به طور کلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ردیفشرط
1آن دسته از دانشجویانی که تحصیلات قبلی خود را از یک موسسه آموزشی زبان انگلیسی به پایان رسانده اند می توانند شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را انجام دهند.
2دانشجویان باید یک بیانیه یا گواهی رسمی مهر شده را به عنوان مدرکی که نشان می دهد آموزش قبلی به انگلیسی متوسط ​​بوده ارائه دهند.
3متقاضیان باید حداقل از کلاس های 8 تا 12 اثبات تحصیل در یک مدرسه متوسط ​​انگلیسی را ارائه دهند و در آن باید به طور واضح بیان شود که آموزش انگلیسی است.
4می توانید مدارک تحصیل 5 ساله تحصیلات متوسط ​​انگلیسی را در سطح ابتدایی یا 3 سال را در مقطع متوسطه بالاتر در مدرسه ارائه دهید.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

تحصیل بدون مدرک آیلتس در نیوزلند

از زمان طولانی مدت، دانشجویان بین المللی که مشتاق تحصیل در خارج از کشور هستند مشتاقانه منتظر تحصیل در نیوزلند به عنوان یک گزینه قوی هستند. با این حال، برخی از الزامات وجود دارد که برای ورود به دانشگاه های نیوزلند باید آنها را برآورده کند. به عنوان یک کشور انگلیسی زبان، تعداد زیادی دوره آموزشی انگلیسی در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. دانش آموزان برای اثبات مهارت زبان خود، درک و یادگیری برنامه ها، برای زبان انگلیسی با آزمون هایی مانند آیلتس و تافل.

آیلتس و تافل برخی از آزمون ‌های زبانی هستند که در سراسر جهان گرفته می‌ شوند و توانایی داوطلب را در واحدهای ضروری زبان مانند خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن می ‌سنجید. برخی از دانش ‌آموزان با وجود کارآمدی نسبتاً در زبان، نمره‌گذاری در آزمون ‌ها را سخت می ‌بینند. از آنجایی که دانشگاه های خارج از کشور نمره قطعی برای واجد شرایط بودن تعیین می کنند، کسب نمره خوب در این آزمون ها یک ضرورت می شود. دانشگاه های نیوزلند حداقل برخی از آنها راه حلی برای آن دارند. دانشگاه هایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند بدون نمره آیلتس در نیوزلند تحصیل کنید، حتی دوره هایی مانند Ph.D.  بدون آیلتس در نیوزلند امکان پذیر است.

در نمودار زیر شاهد نرخ دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در نیوزلند به زبان انگلیسی  بدون مدرک زبان هستید:

نرخ دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های سطح 1 نیوزلند

همانطور که اشاره شده فقط موسسات سطح 1 در نیوزلند اجازه استفاده از معیارهای دیگر برای تعیین سطح زبان متقاضیان تحصیل در نیوزلند را دارند. اگر متقاضی یک موسسه رده 1 هستید و نمره آیلتس ندارید، باید ابتدا بررسی کنید وب سایت این دانشگاه درباره پذیرش بدون مدرک زبان آیلتس چه می گوید. موسسات رده 1 لازم است مهارت دانشجویان بین المللی در زبان انگلیسی را از طریق آزمون های خود ارزیابی کنند. این اتفاق می تواند به صورت حضوری، الکترونیکی یا تلفنی رخ دهد. اگر موسسه خود را متقاعد کنید که درک و تسلط کافی در مورد زبان انگلیسی دارید، آنها احتمالاً از ارائه مدرک زبان برای شما چشم پوشی می کنند.

از جمله دانشگاه هایی که در نیوزلند می توانند پذیرش بدون مدرک زبان در نیوزلند را انجام دهند شامل:

  • دانشگاه اوکلند
  • دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه کانتربوری
  • دانشگاه لینکولن
  • موسسه فنی یونیتک نیوزلند

اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در نیوزلند

باید درک کنید که تمام هدف مدرک زبان تعیین مهارت زبان انگلیسی شماست و گرفتن آن در نهایت به نفع شما خواهد بود. طبق روزرسانی جدید در سیاست های NZQA، موسسات خاصی می توانند از شرط کسب نمره IELTS چشم پوشی کنند، اما واقعیت این است که هنوز از شما انتظار می رود مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید (حتی اگر به روشی دیگر باشد). در حالی که مقامات ویزای نیوزیلند به خوبی از معافیت های آیلتس برای برخی از موسسات آگاه هستند، اما هنوز هم انتظار می رود که مهارت خود را در زبان انگلیسی به آنها منتقل کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است از شما بخواهند برای مصاحبه مراجعه کنید تا بتوانند از نزدیک ارزیابی کنند که انگلیسی شما چقدر خوب است.

اگر آنها از مصاحبه شما راضی باشند، کمبود نمره آیلتس نباید مشکلی برای ویزا برای شما ایجاد کند. برای شما که از مهارت های زبان انگلیسی خود اطمینان دارید، پیشنهاد می کنیم نگران نباشید. اما کسانی که اعتماد به نفس کافی ندارند، قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کشور، باید کلاس های انگلیسی را بگذرانند و یا به طور فعال در بهبود مهارت خود در زمینه زبان کار کنند. در نهایت، مهارت های خوب انگلیسی در خارج از کشور، چه در دوران تحصیل، چه در معاشرت یا بعداً در کار، از بسیاری جهات به شما کمک می کند. بنابراین این یک مهارت است که قطعاً ارزش وقت گذاشتن شما را برای کار دارد و هرچه زودتر شروع کنید بهتر برای شما خواهد بود.

دوره های زبان در کشور نیوزلند

اگر برای کار یا تحصیل در نیوزلند نیاز به استفاده از انگلیسی به عنوان زبان اصلی ارتباطی دارید می توانید در دوره های زبان در نیوزلند شرکت کنید. این دوره ها به شما کمک می کند تا به آنجا بروید. آنها مهارت شما را ارزیابی می کنند و شما را برای امتحانات آیلتس یا تافل آماده می کنند. علاوه بر این نیز دوره های آماده سازی آزمون کمبریج نیز در نیوزلند ارائه می شوند. این دوره زبان شما را توسعه می دهد و شما را برای امتحانات کمبریج آماده می کند که توسط دانشگاه ها ، کارفرمایان و دولت های سراسر جهان پذیرفته می شود.

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست و می خواهید در ادامه تحصیل در نیوزیلند ادامه دهید، دوره انگلیسی Academic یا (EAP) ایده آل است. این انگلیسی و سایر مهارت های مهم شما مانند نوشتن مقاله و گزارش، گوش دادن، بحث و خواندن به طور موثر را توسعه می دهد.

  • دوره های زبان انگلیسی در نیوزلند انعطاف پذیر است و شما می توانید در هر زمان متناسب با نیاز خود شروع کنید.
  • دوره های انگلیسی برای کمک به شما در دستیابی به استانداردهای بین المللی انگلیسی طراحی شده اند.
  • یادگیری زبان انگلیسی در نیوزیلند شما را برای ادامه تحصیل و زندگی در نیوزلند و سراسر جهان آماده می کند.
  • اکثر دانشجویان قبل از شروع مطالعه بیشتر انگلیسی می خوانند. انگلیسی نقطه شروع تمام مقاطع تحصیلی در نیوزیلند است.

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه اوکلند نیوزلند

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه اوکلند نیوزلند

اگر شرایط زبان انگلیسی دانشگاهی را ندارید، آکادمی زبان انگلیسی (ELA) چندین برنامه انگلیسی ارائه می دهد. ELA یک مرکز آزمون آیلتس معتبر است که دوره های آمادگی آیلتس و امتحانات آیلتس را ارائه می دهد. این پیشنهادات در صورتی مناسب است که شما از دانشگاه اوکلند پذیرش برای تأمین نیازهای زبان انگلیسی داشته باشید. اگر FCertEAP ، EPPS یا EPUS را با نمره لازم تکمیل کنید، شرایط زبان انگلیسی دانشگاه را برآورده خواهید کرد و نیازی به شرکت در آیلتس یا هر آزمون مشابه نیست. 3 نوع گواهی مختلف ارائه شده در این مرکز به شرح زیر هستند:

گواهیشرح
FCertEAPگواهینامه بنیاد به زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی 20 هفته ای مسیر مستقیم ورود به دانشگاه است. FCertEAP شما را برای مطالعات آکادمیک، از جمله یادداشت برداری، گزارش دانشگاهی و مقاله نویسی، آماده سازی امتحان، مهارت های ارائه و تکنیک های ارتباطی آماده می کند.
EPUSبرای مطالعات کارشناسی 10 هفته ای مسیر مستقیم ورود به دانشگاه برای دوره های کارشناسی است. اگر دوره EPUS را با نمره لازم با موفقیت پشت سر بگذارید، نیازی به شرکت در آیلتس یا هر آزمون مشابه دیگری نیست. EPUS شما را برای تحصیلات آکادمیک، از جمله یادداشت برداری، گزارش آکادمیک و مقاله نویسی، آماده سازی امتحان، مهارت های ارائه و تکنیک های ارتباطی آماده می کند.
EPPSاین برنامه زبان برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و به صورت 10 هفته ای ارائه می شود. اگر قصد تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد دوره های بازرگانی را دارید، یک EPPS سریع 7 هفته ای ارائه می شود.

شایان ذکر است برای تحصیل در این دوره ها باید سطح آیلتس 5 را داشته باشید.

سایر دوره های زبان دانشگاه اوکلند نیوزلند

انگلیسی دانشگاهی شما را با مهارت های لازم برای کنار آمدن با تحصیلات دانشگاهی، از جمله یادداشت برداری، گزارش دانشگاهی و مقاله نویسی، آماده سازی امتحان، مهارت های ارائه و فنون ارتباطی، مجهز می کند. این دوره تمام وقت در برنامه های 10 هفته ای اجرا می شود و شما می توانید بر روی مهارت های آیلتس یا آمادگی دانشگاه تمرکز کنید. انگلیسی عمومی به شما کمک می کند توانایی خود را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در موقعیت های اجتماعی و کاری بهبود بخشید و به دوره های دیگر ELA بروید. این دوره بر توسعه مهارت های ارتباطی با تعادل وظایف گفتاری، گوش دادن، خواندن و نوشتن متمرکز است. شما از طریق فعالیت های کلاسی، کارهای فردی، جفتی و گروهی کوچک یاد خواهید گرفت.

زبان انگلیسی عمومی شامل کلاس های انتخابی است که به شما امکان می دهد دوره خود را متناسب با اهداف یادگیری خود تنظیم کنید، زیرا می توانید یک کلاس انتخابی را برای تمرکز بر یک موضوع یا مهارت خاص انتخاب کنید. کلاس های انتخابی به سطح و تقاضای دانشجو بستگی دارد. آمادگی آیلتس یک گزینه انتخابی است که می توانید در دوره های آکادمیک انگلیسی و انگلیسی عمومی مطالعه کنید. علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند از خدمات تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

متدوال ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

در این بخش از مقاله به متداول ترین سوالات شما در خصوص تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند پاسخ می دهیم:

  • نام دانشگاه های مرتبط با تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند کدام اند؟ دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو، دانشگاه کانتربوری، دانشگاه لینکولن و موسسه فنی یونیتک نیوزلند
  • اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در نیوزلند به چه صورت می باشد؟ اگر آنها از مصاحبه شما راضی باشند، کمبود نمره آیلتس نباید مشکلی برای ویزا برای شما ایجاد کند. برای شما که از مهارت های زبان انگلیسی خود اطمینان دارید، پیشنهاد می کنیم نگران نباشید. اما کسانی که اعتماد به نفس کافی ندارند، قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کشور، باید کلاس های انگلیسی را بگذرانند و یا به طور فعال در بهبود مهارت خود در زمینه زبان کار کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در نیوزلند

  1. سارا شفیعی گفت:

    سلام خیلی ممنون از مقاله اتون که بسیار کامل بود. من تقریبا تصمیمم رو در مورد نیوزلند گرفتم و میخوام مهاجرت تحصیلی داشته باشم و تا جایی که میدونم زبان انگلیسی زبان رایج این کشوره ولی تافل و آیلتس برام سخت بود که متوجه شدم میشه بهش امیدوار بود.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت نیوزلند می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *