ویزای مسافرتی کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم موضوعی می باشد که هر ساله ذهن زیادی از افراد متقاضی را در خصوص اخذ اقامت مدنظر قرار داده است. یکی از کشورهای مهاجرپذیر برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اقامت و غیره کانادا می باشد. بسیاری از متقاضیان با دریافت ویزا توریستی تمایل دارند. با تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. بسیاری از افراد تصور می کنند که تبدیل ویزا توریستی کانادا به اقامت دائم غیر ممکن می باشد. زیرا این ویزا برای گردش و سفر در این کشور صادر می شود.

ولی باید یه این نکته اشاره کرد که مدت اقامت در این کشور با ویزای توریستی به افسر ارتباط دارد که هنگام ورود به کشور کانادا با این فرد مواجه خواهید شد. مدت اقامت در این کشور از چند روز تا مدت 6 ماه ممکن می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به چگونگی تبدیل ویزا توریستی کانادا به اقامت دائم این کشور بپردازد.

ویزا توریستی کشور کانادا

افرادی که قصد دارند با ویزا توریستی وارد این کشور شوند باید بدانند که اجازه کار حتی به صورت پاره وقت در این کشور را ندارند. اما این افراد می توانند در دوره های کوتاه مدت آموزشی و یا شرکت در کنفرانس ها که مدت آن کمتر از 6 ماه می باشد شرکت نمایند. پس با اخذ ویزای توریستی می توانید کارهای مربوط به یافتن کار،تحصیل و سایر را انجام دهید. اما این کارها باید در مدت کمتر از 6 ماه به پایان برسند و هیچ قرارداد کاری امضاء نشود.

ممکن است این سوال برای افراد به وجود بیاید که امکان اقامت بیشتر از 6 ماه در این کشور امکان پذیر می باشد یا نه؟

به صورت قانونی این امکان وجود ندارد که افراد با این ویزا بیشتر از 6 ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشند، اگر فردی قصد داشته باشد بیشتر از این مدت در این کشور اقامت داشته باشد باید درخواست امتداد حضور ارائه نماید. متقاضیان برای ارائه این تقاضا نامه باید به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهند. معمولا دولت این کشور با ارائه اولین درخواست موافقت خواهد کرد. اما این امکان وجود دارد که با درخواست فرد موافقت نشود. پس بهتر است پیش از اتمام اعتبار ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.

بررسی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

متقاضیان می توانند از 4 طریق ویزای توریستی خود را به اقامت دائم این کشور تبدیل کنند که این موارد عبارتند از:

  • متقاضی با فردی با تابعیت کشور کانادا ازدواج می کند و فرد اسپانسر متقاضی در این کشور می شود. در این صورت فرد می تواند مجوز کار در این کشور را دریافت کرده و مشغول به کار شود. پس از گذشت مدت مشخص اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. این فرآیند تحت شرایطی انجام می شود که اداره مهاجرت کشور کانادا با درخواست اقامت و اسپانسرشیپ موافقت کند.
  • فرد با ویزا توریستی وارد کشور کانادا می شود. درخواست خود را برای پناهندگی در این کشور ارائه می نماید. پس از بررسی درخواست فرد ممکن است با درخواست فرد موافقت شود و تابعیت کشور کانادا به او اعطاء شود و یا با درخواست فرد موافقت نشود. در این صورت متقاضی باید این کشور را ترک نماید.
  • فرد قبل از سفر به این کشور اقدامات لازم را برای مهاجرت به کانادا انجام دهد. اگر با درخواست فرد موافقت شود فرد می تواند به صورت مجازی اقدامات لازم را برای تبدیل ویزا توریستی کانادا به اقامت دائم انجام دهد.
  • متقاضی تحت شرایط انسان دوستانه تقاضا خود را برای اقامت دائم در کشور کانادا ارائه نماید. اقدام از این طریق تحت شرایطی ممکن است. فرد باید ممنوع الورود به این کشور باشد و یا قوانین عادی برای مهاجرت به کانادا شامل حال فرد نشود. فرد با توجه به شرایط و تهدید جانی تقاضا اقامت خود را ارائه کرده است.

بررسی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

بررسی ویزای توریستی کانادا

در این کشور 2 نوع ویزا توریستی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

  • ویزا تک ورودی: با اخذ این ویزا فرد فقط یک بار می تواند به کشور کانادا سفر کند. اعتبار این ویزا برای مدت 6 ماه می باشد.
  • ویزا مولتی پل کانادا: با اخذ این ویزا فرد می تواند به مدت 5 سال، هر چند باری که قصد داشته باشد وارد این کشور شود. در هر بار ورود فرد فقط می تواند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

اعتبار ویزا توریستی این کشور شش ماهه می باشد. اما باز هم با توجه به نظر افسر متقاضی می تواند در کانادا اقامت داشته باشد. ممکن است افسر به متقاضی اجازه دهد که بیشتر از 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد. اگر افسری تاریخ خروج را مشخص نماید فرد باید در آن زمان از این کشور خارج شود.

طرق مهاجرت به کشور کانادا

پیش از آن که به چگونگی تبدیل ویزا توریستی کانادا به اقامت دائم کانادا بپردازیم، باید راه های مهاجرت قانونی به این کشور را بررسی نماییم. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از راه های ذیل را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنند.

  • ازدواج با شخصی با تابعیت کشور کانادا
  • ارائه تقاضا پناهندگی به اداره مهاجرت
  • تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی
  • سرمایه گذاری در کشور کانادا
  • کار در کشور کانادا
  • تولد فرزند در کشور کانادا

مدارک لازم جهت تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

برای دریافت ویزا توریستی کشور کانادا متقاضی باید مدارکی را ارائه نماید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • اگر فردی دعوت نامه دریاف کرده است باید ارائه نماید.
  • ارائه برنامه کامل از سفر به این کشور
  • در صورت همراهی همسر باید سند ازدواج ترجمه شده و ارائه داده شود.
  • ارائه گواهی تمکن مالی که گردش حساب بانکی در طی 90 روز در آن مشخص شده باشد.
  • ارائه ترجمه سندهای ملکی
  • ارائه گواهی اشتغال به کار
  • رزرو هتل برای اقامت در کشور کانادا

در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تبدیل ویزا توریستی کانادا به اقامت دائم در اختیار متقاضیان قرار داده شد. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید پیشنهاد می شود برای تکمیل اطلاعات خود مقالات دیگری مثل: کانادا را بهتر بشناسیم و مهاجرت آسان و سریع به کانادا را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *