مهاجرت به کشور مالزی

بهترین شهرهای مالزی

بهترین شهرهای مالزی

شناخت بهترین شهرهای مالزی در سال 2023 برای متقاضیان مهاجرت به مالزی ارزشمند است. در سال های اخیر کشور مالزی مورد توجه قشر زیادی بوده است. در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به مالزی و مهاجرت کاری به این کشور رشد داشته است. یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی نظام آموزشی پیشرفته و دانشگاه هایی با هزینه کم است. از سویی فضای باز مالزی برای انواع سرمایه گذاری و کار خصوصا در حوزه آی تی در شهرهای مختلف فضا را برای ورود مهاجران مهیا کرده است.

در رابطه با شناخت شهرهای مهم مالزی چند نکته حائز اهمیت است. با توجه به هدف فرد مهاجر یا گردشکر مهم است که بدانیم کدام شهر از نظر امکانات، هزینه، زیبایی و جاذبه های گردشگری، کار، میزان دستمزد و دانشگاه های مهم بهتر از سایر شهرها است. اینگونه افراد برای انتخاب شهر مقصد با چشم انداز بهتری برنامه ریزی می کنند. تیم ترجمه موسسه حقوقی مهاجرتی سفیران سروش سعادت با تدوین این مقاله در نظر داشته به معرفی بهترین شهرهای مالزی بپردازد. در صورت هرگونه سوال با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید.

شناخت کشور مالزی

کشور جزیره ای مالزی با بهره مندی از منابع طبیعی و دریایی و شهرسازی مدرن یکی از کشورهای برتر آسیا محسوب می گردد. مالزی به دلیل اقتصاد آزاد و سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی مورد توجه بسیاری از شرکت های عظیم جهان است. پایتخت مالزی کوالالامپور است و این کشور در گذشته بخشی از سنگاپور بوده است. زبان مردم این کشور انگلیسی و مالایی است. البته زبان انگلیسی نیز در مالزی با لهجه مالایی صحبت می شود.

کشور مالزی در حوزه اقتصاد چهارمین اقتصاد آسیا است. در سال های اخیر این کشور سرمایه گذاری خوبی در حوزه آموزش داشته است. به همین دلیل مهاجرت دانشجویی ر این کشور طرفداران بسیاری دارد. هزینه تحصیل و زندگی در مالزی بسیار پایین است. واحد پول این کشور رینگیت است. مالزی دارای آب و هوایی معتدل و جزیره ای ست.

در خصوص مهاجرت و کسب اطلاعات بیشتر در باب هزینه زندگی در مالزی می توانید به نمودار زیر توجه فرمائید:

توزیع هزینه زندگی در مالزی

 

اقتصاد مالزی

کشور مالزی در طول سال ها بستر مناسبی برای سرمایه گذاری دیگر کشورها بوده است. مالزی عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک است. همچنین این کشور عضو سازمان تجارت جهانی ست. در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی جایگاه ویژه ای در کشور مالزی داشته است. شرکت های عظیم بسیاری در کشور مالزی وجود دارند که از شعبات شرکت های بزرگ مبدل شده است.

در دهه 1970، مالزی به تقلید از رویه 4 ببر (قدرت اقتصادی) اصلی آسیا پرداخت. این کشور تصمیم گرفت تا از وابستگی به استخراج معادن و کشاورزی به اقتصادی بکاهد. از سوی دیگر این کشور به سازندگی (بخش صنعت) رو آورد. با سرمایه ‌گذاری کشور قدرتمندی چون ژاپن، در طول چند سال صنایع سنگین آن شکوفا شد، و صادرات مالزی به موتور اولیه رشد کشور مبدل شدند. مالزی پس از مدتی به رشد بیش از میزان %7 در تولید ناخالص ملی دست یافت در حالیکه این کشور تورم خود را در دهه‌های 1980 و 1990 بسیار پایین نگه داشته بود. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله کار در مالزی را بررسی بفرمائید.

کوالالامپور یکی از بهترین شهرهای مالزی

کوالالامپور و مناطق شهری اطراف آن از نظر اقتصادی ، سریعترین رشد و توسعه در مالزی را دارند. وجود جابجای دولت فدرال به پوتراجایا، برخی از موسسات دولتی مانند بانک نگارا مالزی (بانک ملی مالزی)، کمیسیون شرکت های مالزی و کمیسیون اوراق بهادار و همچنین بیشتر سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک در شهر باقی مانده اند.

کوالالامپور مرکزی برای امور مالی، بیمه، املاک و مستغلات، رسانه ها و هنرهای مالزی است. طبق گروه و شبکه مطالعات جهانی سازی و شهرهای جهانی (GaWC) کوالالامپور به عنوان یک شهر جهانی آلفا رتبه بندی شده است و تنها شهر جهانی در مالزی است.

پنانگ یکی از بهترین شهرهای مالزی

6.7% از تولید ناخالص داخلی ملی را اقتصاد پنانگ تشکیل می دهد و 90% آن را بخش های تولید و خدمات هدایت می کنند. بخش خدمات نیمی از اقتصاد پنانگ را تشکیل می دهد. در حالی که بخش تولید 43.3% به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2018 کمک می کند. سومین بخش بزرگ بخش ساخت و ساز است. تولید آن 2.8% از تولید ناخالص داخلی دولت را تشکیل می دهد و پس از آن بخش کشاورزی (2.2%) و معدن (0.2%) قرار دارد.

پنانگ یکی از بهترین شهرهای مالزی

پراک یکی از بهترین شهرهای مالزی

در سال های اخیر این شهر فعالیت خود را در زمینه صنعت قلع آغاز کرده است. دولت ایالتی مرکز مدیریت سرمایه گذاری پراک (InvestPerak) را ایجاد کرد تا به عنوان نقطه تماس سرمایه گذاران در بخشهای تولید و خدمات باشد. همچنین صنعت توریسم در این شهر در سال 2017 ، صنعت جهانگردی 4.4 میلیارد RM (14.9%) به تولید ناخالص داخلی دولت (GDP) کمک کرد.

جوهور از بهترین شهرهای مالزی

سومین ایالت بزرگ در شبه جزیره مالزی با 3.3 میلیون نفر جمعیت. جوهور از بهترین شهرهای مالزی درست در مقابل گذرگاه سنگاپور قرار دارد که به راحتی از طریق یکی از 2 پل روی آب قابل دسترسی است. جوهور خود در سال‌ های اخیر شاهد پیشرفت ‌های زیادی بوده است و ترکیبی از فرهنگ مدرن، زندگی جزیره‌ ای، محیط‌ های شهری و تنوع زیستی عالی است. بخشی از ایالت جوهور، که بزرگتر از سنگاپور است، در برابر طرح جامع برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی توسعه یافته است.

این منطقه که منطقه اسکندر نامیده می شود شامل مناطق مختلفی است که برای توسعه های خاص از آموزش گرفته تا گردشگری و مسکونی و تجاری سبک تعیین شده اند. همچنین شامل یک اسکله تفریحی محبوب و دفاتر دولتی محلی جدید در ساختمان های چشم نواز است. می ‌توانید از میان آپارتمان ‌های مرتفع مشرف به آب یا خانه ‌های مجزای بزرگ با مساحت زمین مناسب انتخاب کنید. بسیاری از سنگاپوری ‌ها خانه ‌هایی را در اینجا خریده ‌اند، زیرا قیمت ملک در جوهور بسیار ارزان ‌تر است.

در نمودار زیر بزرگ ترین شهرهای مالزی از نظر جمعیت معرفی شده اند:

بزرگ ترین شهرهای مالزی از نظر جمعیت

بهترین شهرهای مالزی از نظر امکانات آموزشی

دنیا اکنون کوالالامپور را به عنوان یکی از مراکز برتر برای تحصیل دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش با کیفیت هستند ، می داند. ترکیب دلپذیری از خدمات دانشجویی فوق العاده و هزینه کم تحصیل و زندگی تحصیل در کشور مالزی را مبدل به یکی از پرطرفدارترین کشورهای آسیا کرده است. برخی از شهرهای مالزی را می توان شهر دانشگاه دانست شهرهایی که بخاطر مهاجرت دانشجویی شاید از نظر امکانات کمی متفاوت از دیگر شهرهای مالزی باشند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به مالزی را مطالعه بفرمائید.

بهترین شهرهای دانشجویی مالزی و دانشگاه های آنها عبارتند از:

شهر جاهور :

  1. دانشگاه پزشکی نیوکاسل مالزی
  2. موسسه فناوری دریایی هلند
  3. دانشگاه رافلز اسکندر
  4. پردیس دانشگاه ساوت همپتون مالزی
  5. دانشگاه ریدینگ مالزی
  6. کالج مارلبرو مالزی
  7. موسسه توسعه مدیریت سنگاپور
  8. مدرسه آمریکایی رافلز
  9. دانشگاه چندرسانه ای

سلانگر:

  1. کالج مدیریت و کارآفرینی دانشگاه دودویی (BUCME)
  2. کالج بین المللی فناوری HELP (HICT)
  3. آموزش ارتباطات تبلیغاتی موسسه (IACT)
  4. کالج INTI Subang Jaya
  5. دانشگاه KBU
  6. کالج KDU
  7. کالج دانشگاه زیرساخت کوالالامپور

پنانگ :

  1. کالج علوم پزشکی آلیانزه (ACMS)
  2. دانشکده DISTED
  3. کالج هان چیانگ
  4. کالج بین المللی INTI پنانگ
  5. کالج المپیا پنانگ
  6. کالج SEGi ، پولائو پینانگ

بهترین شهرهای مالزی از نظر جاذبه های توریستی

کشور مالزی 13 استان اصلی دارد. در زبان محلی به استان های مالزی “شاه” می‌گویند. کشور مالزی از 2 قسمت تشکیل شده است. اگر کشور مالزی را مانند یک هلال نیم دایره تصور کنید که گودی آن به سمت بالا باشد، یک قسمت از کشور مالزی در سمت راست شامل استان های کداح، پوتراجایا، پنانگ، پاهانگ، سلانگور و کوالالامپور قرار دارند و در نیمه غربی آن استان های صباح و ساراواک واقع شده است.

شهر کوالامپور به عنوان شهر آسمان خراش ها شناخته می شود. کوالالامپور به عنوان دهمین مقصد عالی برای خرید محسوب می شود. از دیگر شهرهای زیبای مالزی می توان به جزیره پنانگ اشاره کرد که از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی در مالزی ست. شهر لنکاوی از دیگر شهرهای زیبایی مالزی ست که به عنوان بهشت این کشور شناخته می شود. در کل مالزی یکی از مقاصد توریستی در آسیا است که به دلیل هزینه های اندک مورد توجه بسیاری ست. در این خصوص مقاله ویزای توریستی مالزی را مطالعه بفرمائید.

بهترین شهرهای مالزی از نظر هزینه های زندگی

کشور مالزی یکی از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت است هزینه تحصیل در مالزی در نهایت در حدود 10000$ (دلار) است. یکی از پایین ترین هزینه ها در کشور مالزی هزینه خورد و خوراک است. به همین دلیل مهاجران معمولا در ابتدای مهاجرت چندان دچار مشکل در تامین هزینه ها نخواهند شد.

هزینه های زندگی در این کشور عبارتند از:

اقلامهزینه ها به رینگیت مالزی
غذا خوردن در یک رستوران گران قیمت10RM
آب (1 بطری یک سوم لیتری)1.33RM
برنج سفید (1 کیلوگرم)3.7RM
نان سفید تازه3.36RM
فیله مرغ تازه (1 کیلوگرم)12.66RM
گوشت (1 کیلوگرم)30RM
سیب زمینی (1 کیلوگرم)3.48RM

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه سوال در مورد روش های مهاجرتی به کشورهای جهان با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *