مهاجرت به کشور فرانسه

بهترین شهرهای فرانسه

بهترین شهرهای فرانسه

آشنایی با بهترین شهرهای فرانسه به متقاضیانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و اقامت فرانسه را بدست بیاورند کمک می کند تا با در نظر گرفتن شرایط شخصی، یکی از بهترین شهرهای فرانسه را برای اقامت، تحصیل، زندگی، کار، سرمایه گذاری و یا سایر امور انتخاب کنند. راهنمای زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تا هموطنان عزیز را با بهترین شهرهای فرانسه آشنا سازد و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه ارائه دهد.

درباره بهترین نقاط در فرانسه

افرادی که قصد دارند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، معمولا به دنبال بهترین شهرهای کشور مقصد برای اقامت هستند. برای مهاجرت به این کشور نیز مهاجران به دنبال زندگی و کار در بهترین شهرهای این کشور هستند. در 2 دهه اخیر تعداد مهاجرانی که برای سرمایه گذاری، کار، زندگی یا تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت کرده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. اکثر این افراد به دنبال کسب اقامت و تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور هستند. زیرا هم کسب تابعیت و هم کسب اقامت این کشور می تواند با مزایای مختلفی از جمله موارد زیر همراه باشد:

  • امکان سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس بدون محدودیت
  • بهره مند شدن از مزایا و حقوق شهروندی در کشور فرانسه
  • بهره مند شدن از امکانات تحصیلی و درمانی درجه یک
  • کیفیت بالای زندگی در فرانسه
  • هزینه های مناسب تحصیل در کشور فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی
  • امکان کسب مجوز اقامت و پاسپورت برای سایر اعضاء خانواده

به یاد داشته باشید که متقاضیانی که فقط اقامت فرانسه را کسب می کنند نمی توانند در انتخابات شرکت کنند و رای دهند. زندگی در هر کدام از بهترین شهرهای فرانسه شرایط مختلفی دارد. اما به طور کلی، در جدول زیر بر اساس رتبه بندی به بهترین شهرهای این کشور اشاره شده است:

رتبه بندینام شهرها
1پاریس
2ایل دو فرانس
3مارسی
4لیون

پاریس در صدر لیست بهترین منطقه فرانسه

شهر پاریس شناخته شده ترین شهر فرانسه است. در صدر لیست بهترین شهرهای این کشور قرار می گیرد. پاریس که به عنوان یکی از معروف ترین شهرهای جهان شناخته می شود، پایتخت این کشور فرانسه است. بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. از قرن هفدهم تا کنون، فرانسه یکی از اصلی ترین و مهم ترین شهرهای اروپایی از لحاظ اقتصادی، سیاسی، مالی، هنری، مد و تجاری بوده است.

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور با توجه به نمودار زیر بیانگر اطلاعات مناسبی خواهد بود:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

این شهر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و دیدنی بی نظیر، یکی از بهترین مقاصد توریستی در جهان به شمار می رود. فقط در سال 2018 بیش از 24 میلیون توریست به بازدید از این شهر پرداختند. اکثر توریست های شهر پاریس از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و چین می باشند. در سال 2018 میلادی، شهر پاریس در لیست پربازدیدترین مقاصد جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داد. برجسته ترین مکان های دیدنی شهر پاریس موزه لوور و همچنین برج ایفل می باشند. جهت اطلاع از شرایط قانونی زندگی و اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

ایل دو فرانس بهترین محل در فرانسه

ایل دو فرانس یکی از پرجمعیت ترین شهرها می باشد که در بخش شمالی این کشور واقع شده است. کل جمعیت آن به 12 میلیون نفر می رسد. ایل دو فرانس علی رغم تلاش های پی در پی برای رشد و تشویق مشاغل در سایر مناطق این کشور، در فعالیت اقتصادی نیز فعالیت های مخلتفی دارد. حومه شهر ایل دو فرانس تا حد زیادی روستایی و شامل زمین های کشاورزی، جنگل ها و فضاهای طبیعی می شود که تقریبا 78.9% از مساحت این شهر را تشکیل می دهند.

در سال 2018، 48% از زمین های ایل دو فرانس به کشاورزی اختصاص داده شده بود. 569000 هکتار از زمین های این شهر زیر کشت قرار گرفت. مهمترین محصولات زراعی در شهر ایل دو فرانس غلات (66%) و به بعد از آن چغندر (7%) می باشند. عمدتا برای مصارف صنعتی و علف برای چرا هستند. اطلاع از شرایط زندگی و هزینه های مربوطه در این کشور در مقاله هزینه زندگی در فرانسه شرح داده شده است.

ایل دو فرانس در لیست بهترین شهرهای فرانسه

درباره شهر مارسی فرانسه

مارسی یکی از شهرهای فرانسه می باشد که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور بعد از شهر های پاریس و لیون به شمار می رود. مارسی یک مرکز مهم در فرانسه برای تجارت و صنعت است. دارای زیرساخت های حمل و نقل عالی (جاده ها، بندر و فرودگاه) است. لازم به ذکر است که فرودگاه مارسی پرووانس چهارمین فرودگاه بزرگ فرانسه است. در سال های اخیر، این شهر نیز رشد چشمگیری در اشتغال بخش خدمات و تغییر از تولید سبک به یک اقتصاد فرهنگی و پیشرفته را تجربه کرده است.

مارسی دارای هزاران شرکت است که 90% از آنها شرکت های کوچک و متوسط با کمتر از 500 کارمند هستند. این بندر همچنین یک مرکز مهم توریستی می باشد. گردشگران می توانند از سواحل و اماکن دیدنی تاریخی و فرهنگی و همچنین معماری عالی ساختمان های آن لذت ببرند.

لیون بزرگترین بخش کشور فرانسه

شهر لیون سومین شهر بزرگ و دومین منطقه شهری بزرگ این کشور است. این شهر در بخش شرقی و مرکزی کشور در محل تلاقی رودخانه های رون و سون در حدود 470 کیلومتری جنوب پاریس، 320 کیلومتری شمال مارسی و 56 کیلومتری شمال شرقی سن اتین واقع شده است. از نظر اقتصادی، لیون یک مرکز مهم برای بانکداری و همچنین صنایع شیمیایی، دارویی و بیوتکنولوژی است. این شهر حاوی یک صنعت نرم افزاری قابل توجه با تمرکز ویژه بر بازی های ویدئویی است. در سال های اخیر بخش جدید محلی در حال رشد را تقویت کرده است.

شهر لیون میزبان دفتر مرکزی بین المللی اینترپل، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان و یورونیوز است. طبق تحقیقات موسسه جهانی سازی و رتبه بندی جهانی، لیون از سال 2018 به عنوان یک شهر بتا در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین شهرهای کشور فرانسه و اروپا به شمار می رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کمک متخصصان و کارشناسان با تجربه و کاردان آماده می باشد تا تمامی هموطنان عزیز را در امور حقوقی و مهاجرت به فرانسه یاری و همراهی کند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *