مهاجرت کاری آمریکا

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

با توجه به رشد سریع تکنولوژی در جهان بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا شرایط بسیار مناسبی برای متقاضیان و متخصصان خارجی قرار دارد. متخصصین خارجی با فرصت های شغلی زیادی روبرو هستند. افراد در این حوزه از درآمدهای بالایی در آمریکا برخوردار هستند و درآمد افراد در بخش های مختلف متفاوت می باشد. می توان گفت مهاجرت کاری یکی از بهترین روش های مهاجرتی به دیگر کشورهاست که موجب اخذ گرین کارت و سپس پاسپورت این کشور می گردد. متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند اطلاعات جامع تری در زمینه دیگر روش های مهاجرتی از طریق مجموعه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایند.

در سال های اخیر و با توجه به کاهش نرخ بیکاری در کشور آمریکا فرصت های شغلی بسیاری در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا بوجود آمد. زمینه ورود متخصصین این حوزه را به آمریکا فراهم آورده است. بطور کلی افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق تخصص و مهارت های خود را دارند. با اخذ ویزای اسکیل ورکر می توانند به آمریکا مراجعت نمایند. طبق گزارشان بدست آمده نرخ رشد اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا تا 9% افزایش خواهد یافت. سخت افزار، نرم افزار، هوش مصنوعی، رباتیک، معماری سیستم های کامپیوتری از جمله بخش های تخصصی در رشته کامپیوتر است که باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در این زمینه شده است.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

رشته کامپیوتر یکی از پرطرفدارترین بازارهای کاری در جهان است. با بوجود آمدن فرصت های شغلی بسیار در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا افراد زیادی از سراسر جهان مجذوب بازارهای کاری این کشور شده اند. یکی از مهمترین شرایط کاری در بازار کار رشته کامپیوتر برخورداری از مهارت زبان انگلیسی است. علاوه بر این متخصصین این حوزه می باید دارای تحصیلات حداقل کارشناسی باشند. افرادی که قصد انجام کار در بازارها کاری کامپیوتر را دارند، باید از صلاحیت و توانایی های لازم برخوردار باشند تا بتوانند در شرکت های کامپیوتری نرم افزاری و سخت افزاری و دیگر گرایشات شاخه کامپیوتر استخدام گردند.

بطور کلی شرایط انجام کار در حوزه کامپیوتر به شرح زیر است:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیحداقل کارشناسی یکی از گرایشات کامپیوتر
میانگین درآمد سالانه$92131 (دلار)
حداقل و حداکثر درآمد در آمریکا در رشته کامپیوترحداقل درآمد مهندسان 590000$ (دلار) حداکثر درآمد مهندسان 99500$ (دلار) در سال
میانگین درآمد ساعتی$44 (دلار)
میانگین ساعات کاری در هفته34.4

رشد اشتغال در بخش کامپیوتر نسبت به سایر مشاغل بسیار سریع است. انتظار می رود 546200 فرصت شغلی در این حوزه در کشور آمریکا ایجاد گردد. اتباع خارجی که قصد انجام کار در آمریکا در این حوزه را دارند. H1 آمریکا امکان مراجعت و انجام کار در این کشور را خواهند داشت.

تحصیل و بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

دانشگاه های آمریکا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. با توجه به اینکه در سال های اخیر مشاغل مربوط به حوزه کامپیوتر از جمله مشاغل سوده در جهان بشمار می رود. اکثر دانشگاه های فناوری اطلاعات آمریکا مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

از مهمترین دلایل انتخاب و معرفی دانشگاه های آمریکا برای ادامه تحصیل موارد زیر هستند:

  • کیفیت آموزشی سیستم های آموزشی آمریکا
  • وجود فرصت های شغلی بسیار در حوزه کامپیوتر در آمریکا
  • سطح بودجه بالا و امکانات آموزشی بسیار مناسب
  • تعداد نشریات فعال و پروژه های تحقیقاتی بالا در دانشگاه های آمریکا

رشته کامپیوتر از بخش ها و حوزه های بسیاری تشکیل شده است. همین امر موجب ایجاد اشتغال زایی در بخش های مختلف گردیده است. رشته کامپیوتر با گرایشات متنوع این رشته تقریبا در تمامی دانشگاه های آمریکا ارائه داده می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا به مدت 4 سال طول خواهد کشید. دانشجویان با ارسال مدارک خود به دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش خود را می توانند اعلام نمایند. تحصیل در این کشور از طریق مقاله تحصیل در آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.

وظایف و بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

همانطور که می دانید در هر صنعتی مشاغل حوزه رایانه متقاضیان زیادی دارد. در آمریکا نیز مدارس کامپیوتر زیادی جهت پرورش متخصصین در این حوزه وجود دارد. این مدارس از جایگاه ویژه ای در آمریکا برخوردار می باشد. دولت این کشور بودجه زیادی را با هدف کسب تخصص و حرفه ای شدن دانشجویان به این بخش اختصاص داده است. جهت زندگی در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در آمریکا را بررسی بفرمائید.

از متخصصین این حوزه پس از اتمام تحصیلات در رشته کامپیوتر انتظار می رود، وظایف و مسئولیت های زیر را به عهده گیرند:

  • توسعه فناوری و نوآوری در برای افزایش در مشاغل مختلف
  • کمک به تولید داده های همزمان
  • مشارکت و همکاری در درجه بندی فناوری
  • پشتیبانی و مدیریت مناسب در تحقیقات علمی
  • تدوین و توسعه استراتژی های جدید برای دستیابی به اطلاعات

با توجه به توسعه روز افزون علوم کامپیوتر نیاز به علوم و فناوری رایانه در تمامی مشاغل چندین برابر شده است. از همین رو متخصصان علوم کامپیوتر با فرصت های شغلی بسیاری روبرو هستند. اکثر متخصصان کامپیوتری برای افزایش و تسهیل عملکرد سازمان خود از ابزارهای مبتنی بر رایانه استفاده می نمایند. این سازمان ها با شرکت ها و سازمان های بسیاری همکاری می نمایند.

وظایف و بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

میزان حقوق رشته کامپیوتر در آمریکا

براساس گزارشات اداره آمار آمریکا رشته کامپیوتر یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور بشمار می رود. درآمد متخصصین این حوزه با توجه به میزان تجربه کاری آنها با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال متوسط حقوق مهندسین تازه وارد در شاخه سخت افزار برابر با 71007$ (دلار) و برای مهندسین نرم افزار تازه وارد برابر با 68436$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

در جدول زیر درآمد متخصصین این حوزه با توجه به سوابق کاری آنها در کشور آمریکا بررسی شده است:

سابقه کاریدرآمد به دلار
کمتر از یک سال$63000
1 تا 4 سال$71000
5 تا 9 سال$93000
10 تا 19 سال$102000
بیشتر از 20 سال$122000

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجاربی مفید و زیادی در زمینه های مختلف شغلی برخوردار هستند. دوستان عزیزی که قصد ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند، جهت آگاهی از شرایط کارآفرینی در آمریکا می توانند با این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *