مهاجرت کاری دانمارک

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

دانمارک یکی از مرفه ترین کشورهای اروپایی است که اکثر مردم این کشور از مهارت زبان های نروژی، سوئدی، آلمانی و انگلیسی برخوردار می باشند. بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است. از این رو می توان این شغل را دسته مشاغل پردرآمد همچون پزشکی و مهندسی قرار داد. کمترین فساد اقتصادی در جهان مربوط به این کشور است. یکی از کشورهای امن جهان معرفی شده است.

این کشور در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است. از همین رو افراد متخصصی که مهارت آنان در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد، امکان اخذ گرین کارت و یا اقامت دائم دانمارک را به راحتی خواهند داشت. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش هستند تا با معرفی بازارهای کاری کشورهای مختلف متقاضیان مهاجرت کاری به دیگر کشورها را یاری نمایند.

افرادی که علاقمند ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی هستند، می باید از مهارت و دانش زبان دانمارکی برای تعامل با مردم این کشور برخوردار باشند. تدریس در دانشگاه ها به زبان های دانمارکی و انگلیسی است. اکثر برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی است. دانشگاه ها با ارائه بهترین متدهای آموزشی سالانه دانشجویان با مهارت حرفه ای در رشته های مختلف را پرورش می دهند. دانشگاه های این کشور از اعتبار جهانی برخوردارند. دانشجویان با تحصیل در این کشور امکان انجام کار در سایر کشورها را خواهند داشت.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم یکی از ملزومات ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی برخورداری از مهارت زبان دانمارکی است. اگر چه شرکت های خارجی بسیاری در این کشور مشغول به فعالیت هستند. جلسات و فعالیت های آنان حول محور زبان انگلیسی انجام می گیرد. اما برخورداری از مهارت زبان دانمارکی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین حوزه زبان انگلیسی امکان انجام کار در شرکت های بین المللی، بخش های پزشکی و داروسازی، تکنولوژی و فناوری را دارند. معمولاً نیروهای متخصص زبان در کشورهای مدرن و توسعه یافته جایگاه ویژه ای دارند.

افرادی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار هستند با فرصت های شغلی بسیاری روبرو خواهند بود. شرکت های بین المللی بسیاری مشغول به فعالیت هستند که نیاز مترجمین در این شرکت ها قابل مشاهده است. علاوه بر این متخصصین این حوزه امکان انجام کار در مدارس، دانشگاه ها، شرکت های خصوصی و دولتی را با توجه به مدرک تحصیلی خود خواهند داشت. افرادی که از رزومه های قوی تحصیلی و تجارب کاری بیشتری برخوردارند از شانس بیشتری برای ورود به بازار کار این رشته برخوردار خواهند بود.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک و ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک و ویزای کاری

قوانین انجام کار در این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی است. افرادی که قصد انجام کار در این کشور را دارند می توانند به یکی از روش های زیر اقدام نمایند:

  • یکی از الزامات اخذ ویزای کاری دانمارک ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور است. این پروسه بسیار دشوار می باشد. زیرا کارفرمایان در صورتی اجازه ارسال پیشنهادکاری به نیروهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند. در صورتی که نتوانند طی حداقل 3 هفته نیروی مورد نظر خود را در این کشور و یا کشورهای اتحادیه اروپا بیابند.
  • یکی از ساده ترین روش های کاریابی، تحصیل در این کشور است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به راحتی می توانند با یافتن شغل مورد نظر خود اقامت دانمارک را دریافت نمایند. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود به مدت 6 الی 12 ماه فرصت دارند، تا شغل مورد نظر خود را بیابند. موسسات کاریابی فرصت های شغلی در زمینه های مختلف را به متقاضیان معرفی می نمایند.
  • از آنجائیکه دریافت پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان بسیار دشوار است. بسیاری از افراد با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر نموده و به جستجوی شغل مورد نظر خود می پردازند. در این مدت می تواند با کارفرما مورد نظر مصاحبه داشته باشند. قراردادکاری منعقد نمایند. اما این افراد می باید به کشور مبدأ خود بازگشته و با اخذ ویزای کاری مجدداً به این کشور مهاجرت نمایند.

 

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری دانمارک

آن دسته از افرادی که قصد ورود به بازار کار این رشته را دارند، ملزم به اخذ ویزای کاری هستند. صدور ویزای کاری بر طبق یک سیستم امتیازدهی است. متقاضیان انجام کار در این کشور می باید حداقل امتیاز لازم را دریافت نمایند.

متقاضیانی که جویای کار در این کشور هستند، می توانند نمودار نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده نمایند:

نرخ بیکاری در دانمارک

فاکتورهای اخذ امتیاز در این سیستم به قرار زیر است:

فاکتورهای ارزیابیامتیاز
تحصیلات دانشگاهی (مدرک کارشناسی)30
تحصیلات دانشگاهی (مدرک کارشناسی ارشد)60
تحصیلات دانشگاهی (مدرک دکترا)80
مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5 تا 620
مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا حداقل نمره 6.5 تا 720
سابقه کار در کشورهای اتحادیه اروپا (2 سال)10
سابقه کار در کشورهای اتحادیه اروپا ( 1 سال)5

با توجه به جدول فوق می توان دریافت متخصصین این حوزه می توانند، امتیازات مهارت زبان را کسب نمایند. بدین ترتیب امکان ورود به بازار کار این رشته را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری دانمارک

متقاضیان انجام کار پس از کسب امتیاز لازم برای دریافت ویزای کاری این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه گردش حساب بانکی در 6 ماه اخیر برای اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی در دانمارک
  • ارائه گواهی مجوز کار از سوی وزارت کار دانمارک
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت
  • 3 قطعه عکس
  • مدارک مربوط به تعهدات کارفرما مربوطه برای جذب فرد مورد نظر

اگر چه شرایط اخذ ویزای کاری پیچیده و دشوار است. اما افراد با اخذ این ویزا امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان خود به این کشور را خواهند داشت. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید. همچنین پس چند سال زندگی و کار اقامت دائم به آنان تعلق خواهد گرفت. در این زمینه می توانید از مشاوره های مفید کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید. ابهامات و سوالات خود را در زمینه دستمزد کار از این مجموعه با تجربه جویا گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *