مهاجرت کاری آذربایجان

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهای پیشرو در منطقه قفقاز است. بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان در حال توسعه و پیشرفت می باشد. همانطور که می دانید برای ساخت هر قطعه برقی و الکترونیکی نیاز به مهندسین الکترونیک می باشد که با مهارت و دانش خود در ساخت و یا مونتاژ قطعات الکترونیکی به آنها نیاز است. آذربایجان یکی از کشورهای با منابع طبیعی نفت و گاز است اما امروز در حال توسعه دیگر صنایع مانند صنایع کامپیوتری و الکترونیک خود است. دانشگاه های آذربایجان دوره های الکترونیک و برق را ارائه می دهند و مدرک این رشته لازمه ورود به بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان است. برای بررسی بیشتر بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

صنعت و بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور صنعتی با صنعت کشاورزی نسبتا پیشرفته توصیف می شود. صنعت تولید در درجه اول از بخش نفت و گاز و همچنین سه حوزه مهندسی، متالورژی و الکترونیک و انرژی تشکیل شده است. در دوره اتحاد جماهیر شوروی، بیش از 70% تولید آذربایجان به روسیه ارسال می شد. از آنجا که آذربایجان اکنون شروع به ورود به بازار آزاد کرده است طبیعتا دامنه تولید تغییر کرده و فناوری جدیدی معرفی شده است. تمایل زیادی وجود دارد که آذربایجان کیفیت تولید را با استانداردهای جهانی برابر کند. همچنین قرارداد نفت با شرکت های غربی انگیزه زیادی به کل صنعت آذربایجان داده است.

صنعت الکترونیک آذربایجان از پنج شرکت بزرگ زیر تشکیل شده است:

ردیفنام شرکت
1Bakkondisioner
2Azerelectroterm
3Azerelectromarsh
4Azerelectrosvet
5Chinar

این شرکت ها تهویه هوا، انواع لوازم آشپزخانه برقی، یخچال، تجهیزات الکتریکی، حرارتی، موتورهای الکتریکی، ترانسفورماتور قدرت، مواد عایق، کوره های صنعتی، تجهیزات جوشکاری الکتریکی، کابل ها، لامپ ها، فن ها و غیره را تولید می کنند. بیش از ده سرمایه گذاری مشترک در این حوزه از صنعت انجام شده است. صنایع ساخت تجهیزات و رادیو برق بیش از 50 شرکت از بزرگ تا کوچک را در بر می گیرد. تولید شامل لوازم الکترونیکی رادیویی، میکرو کامپیوترهای کوروت و رادیوها است. فن آوری جدید در این کشور جا باز می کند و این صنعت به دنبال سرمایه گذاری می باشد.

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان در آینده

صنعت الکترونیک یکی از چهار بخش هدف برای تنوع اقتصادی و دومین هدف بزرگ برای سرمایه گذاری خارجی پس از صنعت نفت و گاز در آذربایجان است. دولت آذربایجان با راه اندازی برنامه های آموزش و دولت الکترونیکی افزایش منابع دیجیتالی موجود در مدارس و دانشگاه های خارج از باکو و گسترش خدمات الکترونیکی، به دنبال توسعه بازار فناوری اطلاعات و بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان است. دولت همچنین چندین پارک فناوری را در سراسر کشور ایجاد کرد که تخفیف های مالیاتی و معافیت های شرکت ها را ارائه می دهد.

این مشوق ها شامل تخفیف مالیات بر سود، زمین و دارایی و معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای واردات برای 7 سال اول پس از شروع فعالیت یک شرکت در این حوزه است. آذربایجان به طور فعال در حال توسعه خدمات ماهواره ای خود برای ایجاد ظرفیت ارتباط از راه دور تجاری منطقه ای خود است. Azercosmos آژانس فضایی آذربایجان ماهواره های مخابراتی تولید شده در ایالات متحده را با موفقیت در سال 2013 و 2018 به دست آورد و راه اندازی کرد.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در آذربایجان قابل مشاهده است:

نرخ بیکاری در کشور آذربایجان

مهندسی الکترونیک در آذربایجان

مهندسی برق یکی از شاخه های جدید مهندسی است که به اواخر قرن نوزدهم بر می گردد. این شاخه مهندسی است که با فناوری برق سروکار دارد. مهندسان برق بر روی طیف وسیعی از اجزا، دستگاه ها و سیستم ها، از ریز تراشه های کوچک تا ژنراتورهای عظیم نیروگاه، کار می کنند. آزمایش های اولیه با برق شامل باتری های بدوی و بارهای ساکن بود. با این حال، طراحی، ساخت و تولید واقعی دستگاه ها و سیستم های مفید با اجرای قانون القای مایکل فارادی آغاز شد که اساسا بیان می کند ولتاژ در یک مدار متناسب با سرعت تغییر در میدان مغناطیسی از طریق مدار است.

این قانون در مورد اصول اساسی ژنراتور الکتریکی، موتور الکتریکی و ترانسفورماتور اعمال می شود. ظهور عصر مدرن با ورود برق به خانه ها، مشاغل و صنایع مشخص شده است که همه آنها توسط مهندسان برق و الکترونیک امکان پذیر شده است. مهندسی برق همچنین شامل الکترونیک است که خود به تعداد زیر مجموعه های بیشتری از جمله موارد زیر تقسیم می شود:

  • سیستم های فرکانس رادیویی
  • ارتباطات از راه دور
  • کنترل از دور
  • پردازش سیگنال و مدارهای دیجیتال
  • ابزار دقیق، صوتی، تصویری و الکترونیکی

تحصیل و ورود به بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان می بایست دارای مدرک حداقل لیسانس در رشته الکترونیک و برق باشید. می توانید این مدرک را در خود آذربایجان و یا هر کشور دیگری بدست آورید. البته مدارک گرفته شده از سایر کشورها باید نزد این کشور معادل سازی و تایید شود. تحصیل در دانشگاه های آذربایجان معمولا به زبان های آذری، انگلیس و روسی می باشد. جهت تحصیل در آذربایجان در رشته الکترونیک دانشجویان باید 4 سال را در مقطع کارشناسی سپری کنند. مقاطع بالاتر در این کشور شامل کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و مقطع دکتری به مدت 3 سال می باشد. دانشجویان خارجی برای تحصیل این رشته نیاز به پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی آذربایجان دارند.

دانشجویان خارجی با تحصیل این رشته و دریافت پیشنهاد کاری می توانند اقامت پس از تحصیل در آذربایجان را بدست آورند و به بازار کار شته الکترونیک در آذربایجان راه یابند. تحصیل این رشته در دانشگاه های فنی و مهندسی و یا دانشکده های مهندسی دانشگاه های آذربایجان از جمله دانشگاه های زیر امکان پذیر است:

  • دانشگاه فنی آذربایجان
  • دانشگاه لومونسوف
  • دانشگاه ADA
  • دانشگاه باکو
  • دانشگاه نخجوان
  • دانشگاه گنجه
  • دانشگاه آذربایجان

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

مهندسین الکترونیک و برق در حین کار در آذربایجان بر روی تولید تجهیزات الکتریکی مانند موتورهای الکتریکی، رادار و سیستم های ناوبری، سیستم های ارتباطی و تجهیزات تولید برق طراحی، توسعه، آزمایش و نظارت دارند. مهندسان الکترونیک تجهیزات الکترونیکی را مانند سیستم های پخش و ارتباطات از پخش کننده های موسیقی قابل حمل گرفته تا سیستم های موقعیت یابی جهانی طراحی و توسعه می دهند. اگر دستگاهی عملی و واقعی باشد که به تولید برق، انتقال یا استفاده از آن می پردازد به احتمال زیاد توسط مهندس برق طراحی شده است. بعلاوه، مهندسان ممکن است مشخصات یک قطعه مخرب یا غیر مخرب، قابلیت اطمینان و دوام طولانی مدت دستگاهها و اجزا را تشخیص دهند.

مهندسان الکترونیک امروزی دستگاه ها و سیستم های الکتریکی را با استفاده از اجزای اساسی مانند هادی، سیم پیچ، آهن ربا، باتری، کلید، مقاومت، خازن، سلف، دیود و ترانزیستور طراحی می کنند. تقریباً همه دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی، از ژنراتورهای نیروگاه برق گرفته تا ریز پردازنده های تلفن شما، از چند جز اساسی استفاده می کنند. مهارتهای انتقادی مورد نیاز در مهندسی الکترونیک شامل درک عمیق نظریه الکتریکی و الکترونیکی، ریاضیات و مواد است. این دانش به مهندسان این امکان را می دهد تا قبل از اجرای طراحی سخت افزاری، مدارهایی را برای انجام توابع خاص و مطابقت با الزامات ایمن، قابلیت اطمینان و بازده انرژی و پیش بینی رفتار آنها طراحی کنند.

حقوق مشاغل رشته الکترونیک در آذربایجان 2020

بیشتر مشاغل مهندسی الکترونیک حداقل به مدرک کارشناسی نیاز دارند. بسیاری از کارفرمایان به ویژه آنهایی که خدمات مشاوره مهندسی ارائه می دهند، به عنوان یک مهندس حرفه ای نیز به گواهینامه دولتی احتیاج دارند. بعلاوه بسیاری از کارفرمایان نیاز به تاییدیه از موسسه مهندسان برق و الکترونیک یا موسسه مهندسی و فناوری دارند. برای ارتقا به مدیریت اغلب به مدرک کارشناسی ارشد نیاز است و برای همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات آزمایش، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و مقررات دولتی، به آموزش مداوم نیاز می باشد. محدوده حقوق مهندس الکترونیک تازه فارغ التحصیل لیسانس در آذربایجان 1000 الی 1500AZN (منات) است. محدوده حقوق یک مهندس الکترونیک سطح متوسط ​​با مدرک کارشناسی ارشد و 5 تا 10 سال تجربه 2500 الی 3800AZN (منات) می باشد.

محدوده مهندس ارشد با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا و بیش از 15 سال سابقه کار نیز 3500 الی 4400AZN (منات) است. بسیاری از مهندسان باتجربه با مدرک پیشرفته به سمت های مدیریتی ارتقا می یابند و یا کسب و کار خود را راه اندازی می کنند که می توانند درآمد بیشتری نیز کسب کنند. پیش بینی می شود اشتغال مهندسان برق و الکترونیک از هم اکنون تا سال 2022، 4% رشد کند که به دلیل همه کاره بودن این متخصصان در توسعه و بکارگیری فن آوری های نوظهور می باشد. جهت مهاجرت کاری به آذربایجان و یا هر کشور دیگری در ابتدا شرایط لازم و قوانین را مطالعه کنید و یا از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مورد مشاوره بگیرید تا اشتباهی در صرف وقت و هزینه شما صورت نگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *