مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

گرجستان مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری بوده است. افراد بسیاری را جهت اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری در سال 2023 به خود جذب کرده است. این کشور در قفقاز واقع در شرق ترکیه است. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا نیست. اما گرجی ها می توانند در مدت 180 روز به مدت 90 روز به اتحادیه اروپا سفر کنند. سرمایه گذاران تجاری می توانند با سرمایه گذاری اقامت موقت این کشور را بدست آورند.

اقامت دائم پس از 6 سال زندگی در این کشور بدست می آید. تابعیت این کشور پس از گذشت 5 سال اقامت می تواند اتفاق بیفتد. تابعیت از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز در صورتی امکان پذیر است که سرمایه گذار کمک قابل توجهی به ایالت انجام داده باشد. تابعیت و اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری مواردی می باشند که متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله نگارش کرده اند.

در تصویر زیر مزایای اخذ اقامت کشور گرجستان را مشاهده می نمایید:

مزایای اخذ اقامت گرجستان

قوانین اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

طبق قانون این کشور در مورد اجازه اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری و دریافت کارت اقامت، این کشور اجازه اقامت سرمایه گذاری را برای شهروندان خارجی صادر می کند. اجازه اقامت نامحدود است، و برای اعضاء خانواده سرمایه گذار نیز صادر می شود. اقامت سرمایه گذاری تابعیت را ارائه نمی دهد اما راهی برای اقامت طولانی مدت در این کشور است. در سال 2015، کشورهای حوزه کارائیب از طریق برنامه های CBI حدود 2000 پاسپورت فروختند که 100% در یک دوره 5 ساله افزایش یافته است . در همین حال، سرمایه گذاری در این کشور، آژانس ملی سرمایه گذاری این کشور، برنامه را برای افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی به این کشور نمی داند.

در 19 ژانویه 2013، این کشور فروش زمین های کشاورزی به اتباع خارجی را ممنوع کرد. این اقدام به طرح های بزرگ سرمایه گذاری خارجی قبلی از جمله آوردن هزاران کشاورز آفریقای جنوبی برای استقرار در حومه این کشور خاتمه می یابد. تغییراتی که در سال 2014 در این قانون ایجاد شد، به توقف در فروش زمین پایان داد. بسیاری از کشورهای جهان تابعیت را از طریق سرمایه گذاری از ایالات متحده و انگلیس گرفته تا قبرس و استرالیا ارائه می دهند. در نمودار زیر تقاضاء تابعیت کشورهای دیگر در این کشور مشاهده می کنید:

تقاضای تابعیت کشورهای دیگر در گرجستان

تقاضانامه های تابعیت برای این برنامه ها بیشتر در اروپا رایج است که 56% از کل برنامه ها را دریافت می کند. همچنین به دنبال کارائیب با %25 و آمریکای شمالی با 14%، بوده است.

مدارک لازم جهت اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

اجازه اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری، برای بیگانه ای صادر می شود که مطابق قانون این کشور در مورد ارتقاء و تضمین سرمایه گذاری ها و اعضاء خانواده متقاضی حداقل 300000GEL (لاری) در این کشور سرمایه گذاری کرده باشد. اعضاء خانواده باید همسر بیگانه، فرزند زیر سن و یک فرد وابسته ناتوان باشند.

برای دریافت اجازه اقامت سرمایه گذاری، یک خارجی باید اسناد زیر را به آژانس ارائه دهد:

مدارکتوضیحات
استفاده از فرم ثابتتکمیل فرم به همراه امضاء متقاضی
سند سفر خارجیکپی
سند اقامت قانونی در این کشورکپی
ارائه سندی که نشان دهنده سرمایه گذاری است.حداقل مبلغ سرمایه گذاری 300000GEL (لاری) است.
ارائه توصیه کتبی یک عضو دولتی این کشور یا 3 شهروند این کشوراین توصیه نشاند دهنده کارآفرین فعال در این کشور می باشد.
عکساندازه 3*4
رسید تایید پرداخت هزینه خدماتارائه کپی

برای دریافت اجازه اقامت سرمایه گذاری، یکی از اعضاء خانواده فرد خارجی که دارای چنین اجازه ای است باید اسناد زیر را به آژانس ارائه دهد:

  • استفاده از فرم ثابت
  • کپی سند سفر خارجی
  • کپی سندی برای اقامت در گرجستان
  • کپی اجازه اقامت خارجی که دارای اجازه اقامت سرمایه گذاری است.
  • سندی که گواه خویشاوندی با خارجی دارای اجازه اقامت سرمایه گذاری باشد.
  • اندازه عکس 3×4
  • رسید تأیید پرداخت هزینه خدمات

مدارک لازم جهت اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

جذب سرمایه گذاران در گرجستان

دولت با ارائه بسیاری از امکانات، تضمین ها و توانایی ها به سرمایه گذاران خارجی، مهاجران خارجی و حتی بازدید کنندگان از تلاش برای جذب افراد برای سرمایه گذاری در این کشور صرفه جویی نمی کند. این کشور یکی از مناطق بکر است. گردشگری هنوز اولین قدم های خود را بر می دارد. جاذبه های زیادی برای سرمایه گذاری در این کشوز وجود دارد. موقعیت ممتاز آن یکی از معیارهای مهم برای شاخص های موفقیت اقتصادی است.

صرف خرید هر ملک در این کشوز قطعاً ظرف چند سال ثروت شما را بدست می آورد. بنابراین، این کشور به افراد خارجی اجازه راه اندازی مشاغل و امکانات زیادی را در اختیار آنها قرار می دهد. دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل اقدامات انجام می دهد. اگرچه این مورد در بیشتر کشورهای اروپایی که کشور را از سرمایه گذاران محافظت می کنند. بدین ترتيب از سود شهروندان کشور راضی هستند، موجود نیست. حقایقی در رابطه با سرمایه گذاری در گرجستان عبارتند از:

  • این کشور از سال 2000 به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد.
  • این کشور در سال 2014 توافق نامه ای با اتحادیه اروپا به موجب توافق نامه تجارت آزاد جامع امضا کرد.
  • توافق با بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی مانند سوئیس، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نروژ و ژاپن برای کاهش عوارض گمرکی تعداد 3400 کالایی که از گرجستان به این کشورها صادر می شود.
  • 90% کالاها بدون محدودیت حتی در مقادیر محصول وارد شده به کشور از پرداخت واردات معاف هستند.
  • براساس گزارش های سال 2015، در مورد اقتصاد آزاد، این کشور در میان کشورها رتبه 22 را دارد.

تابعیت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

رئیس جمهور این کشور می تواند تابعیت این کشور را اعطاء کند. به طوری که، به دلیل منافع ایالت خود از شایستگی استثنایی به این کشور کمک کرده است. یک شهروند خارجی چنین سرمایه گذاری در این کشوز انجام می دهد یا او چنین سرمایه گذاری در این کشور انجام داده است که به طور قابل توجهی به توسعه اقتصاد دولت کمک می کند.

حداقل سرمایه گذاری در زیر آمده است:

نوع سرمایه گذاریمبلغ
املاک و مستغلاتبرای دریافت اجازه اقامت یک ساله براساس دارایی، یک تبعه خارجی باید املاک و مستغلات به ارزش 100000$ (دلار) خریداری کند.
اشتغالاگر یک شهروند خارجی در شرکتی استخدام شود. گردش مالی حداقل 50000GEL (لاری) برای هر خارجی استخدام شده را گزارش کند. مجاز به درخواست اجازه اقامت کارگری خواهد بود.
اقامت دائمخارجیانی که مایل به دریافت اجازه اقامت دائم در این کشور هستند. در صورت ارائه مدارکی که ثابت کنند گردش مالی آنها سالانه 120000$ (دلار) یا بیشتر است، اجازه 5 ساله دریافت می کنند.
سرمایه گذاریخارجیانی که دارای مجوز اقامت سرمایه گذاری برای مدت 5 سال هستند. سالانه مبلغی حدود 300000$ (دلار) سرمایه گذاری کرده اند.

به طور کلی، این کشور، این برنامه را به طور انحصاری ارائه می دهد. شما نمی توانید آن را در جای دیگری پیدا کنید. افرادی که تمایل به دانستن اطلاعات تخصصی در رابطه با سرمایه گذاری در این کشور و اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری می باشند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری جهت مشاوره تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *