مهاجرت کاری پاراگوئه

اقامت پاراگوئه از طریق کار

اقامت پاراگوئه از طریق کار

در صورت اخذ پیشنهاد کاری در کشور پاراگوئه می توانید اقامت پاراگوئه از طریق کار را با استفاده از ویزای کاری کشور پاراگوئه بدست آورید. پاراگوئه یکی از کشورهای در حال رشد در منطقه آمریکای جنوبی است و اقتصاد این کشور سالانه رشد خوبی را تجربه می کند. البته نسبت به کشورهای توسعه یافته پاراگوئه دارای میزان بالای فقر و عدم پیشرفت در بخش های غیر کشاورزی است اما در سال های اخیر شاهد انتقال این موضوع بوده است. پاراگوئه در میان کشورهای آرژانتین، برزیل و بولیوی واقع شده است و زبان رسمی آن اسپانیایی و گوارانی است.

زبان انگلیسی بسیار کم در بازار کار این کشور استفاده می شود و برای اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار لازم است زبان اسپانیایی فرا بگیرید. مدت زمان اقامت پاراگوئه از طریق کار معمولا 1 ساله و قابل تمدید است. برای بررسی بیشتر اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار به مقاله ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

اقتصاد پاراگوئه

پاراگوئه در حال حرکت به سوی دموکراسی تلفیقی و پایدار است. رئیس جمهور این کشور اعلام کرده که مقابله با فقر شدید در پاراگوئه اولویت اصلی دولت وی خواهد بود. تصویب یک برنامه توسعه ملی به بهبود هماهنگی اهدا کنندگان کمک کرده است. اگرچه پاراگوئه در سال 2013 به نرخ قابل توجهی از رشد اقتصادی بیش از %13 رسیده است، اما با تولید ناخالص داخلی سرانه در حدود 3800 دلار آمریکا، همچنان یکی از فقیرترین کشورها در آمریکای جنوبی است. طبق شاخص جینی، پاراگوئه یازدهمین کشور نابرابر از نظر توزیع درآمد است. تقریباً %30 پاراگوئه ها زیر خط فقر، عمدتا در مناطق روستایی و حدود %18 در فقر شدید زندگی می کنند. جوامع بومی (113000 نفر) حداقل امنیت معیشتی دارند. نرخ بالای رشد اقتصادی حاصل شده در سالهای اخیر به توسعه پایدار کمک نکرده است.

اقتصاد این کشور به شدت به کشاورزی و صادرات محصولات اولیه وابسته است و منجر به سطح بالایی از نوسانات می شود. کمبود نیروی ماهر در بخشهای پردازش و خدمات به طور گسترده ای وجود دارد. فساد، به ویژه در سیستم حقوقی و قضایی، همچنان مانعی برای توسعه است. با این حال، برای اولین بار در تاریخ کشور، رسانه ها اکنون از رسوایی های فساد گزارش می دهند. به دنبال موجی از اعتراضات مردمی، مراحل قانونی برای لغو مصونیت اعضای دولت مظنون به فساد اداری آغاز شده است.

تلاش دولت و سازمان های تجاری در حال حاضر بر روی موارد زیر تمرکز دارد:

  • دولت و دموکراسی
  • مدیریت منابع و تغییر اقلیم
  • آموزش حرفه ای

پاراگوئه علیرغم این صحبت ها در سال های اخیر رشد مناسبی کرده و پیش بینی می شود بازار کار این کشور توسعه یابد. در نمودار زیر نیز میزان نرخ بیکاری پایین در این کشور مشاهده می شود:

نرخ بیکاری پایین در پاراگوئه

بازار کار در پاراگوئه

روند اشتغال، بهره وری و کیفیت شغل نشان می دهد که رشد بهره وری پاراگوئه در اکثر بخشهای خدمات (به جز خرده فروشی) و ساخت و ساز متنوع است. بعلاوه، افزایش تقاضای کل و افزایش درآمد باعث تحریک بیشتر تقاضا برای کالاها و خدمات در بخشهای مختلف اقتصاد شد. تأثیرات بازخورد تقویت کننده متقابل باعث ایجاد اشتغال در فعالیت های رسمی و غیررسمی می شود. سهم بیشتر اشتغال رسمی و شهری که با استخدام بخش دولتی افزایش می یابد به طور متوسط ​​دستمزد بالاتر و کیفیت شغلی بهتر کمک می کند. کارگران غیررسمی نیز از طریق رشد قوی دستمزد کارگران خوداشتغالی و دستمزد غیررسمی از این بهبودهای کیفی بهره مند شدند. اشتغال غیررسمی با بهره وری پایین هنوز حاکم است.

  • بیشتر مشاغل جدید اعم از رسمی یا غیررسمی در بخش خرده فروشی اضافه شدند.
  • به دنبال آن خدمات دولتی، تولید، ساخت و ساز، امور مالی و املاک و مستغلات و سایر خدمات ارائه شدند.
  • با وجود این توزیع متنوعی مشاغل اضافه شده، بیشتر مشاغل در پاراگوئه هنوز در بخش های کشاورزی خرده فروشی و سایر خدمات یافت می شوند.
  • 3 بخش با کمترین بهره وری، کمترین دستمزد و درجه غیررسمی بالا می باشد.

اگرچه کشاورزی دیگر کارفرمای غالب نیست، با این وجود نقش اصلی را در اقتصاد بازی می کند و یک پنجم تولید ناخالص داخلی، اکثر صادرات به ویژه در سویا و گوشت گاو با سرمایه زیاد و یک پنجم مشاغل، عمدتا کشاورزان خرده مالک را تأمین می کند.

اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار

یک شهروند خارجی در صورت اخذ پیشنهاد کاری می تواند با ویزای کاری پاراگوئه به این کشور مهاجرت کند و از طریق کار اقامت یابد. ویزای کاری در این کشور در ابتدا اقامت 6 ماه تا 1 سال را فراهم می کند و سپس با ادامه پیشنهاد کاری قابل تمدید است. پاراگوئه کشوری محصور در خشکی در مرکز آمریکای جنوبی است که از جنوب و جنوب غربی با آرژانتین، از شرق و شمال شرقی با برزیل و از شمال غربی با بولیوی همسایه است. شرکت های جهانی ارزش استخدام کارمندان بین المللی را در پاراگوئه برای حضور در این بازار می بینند. با توجه به ویژگی های قانونگذاری محلی، چالش درگیر کردن نیروی کار جهانی روشی بدون خطر و مقرون به صرفه است. با توجه به هزینه کم ثبت شرکت و مالیات پایین این کشور شاهد بیشتر افزایش شرکت های مختلف کوچک و بزرگ است.

از جمله اطلاعات عمومی درباره پاراگوئه در زیر بیان شده است:

پارامترشرح
پایتختپایتخت پاراگوئه Asunción است.
جمعیتپاراگوئه حدود 7.1 میلیون نفر جمعیت و 406.752 کیلومتر مربع مساحت دارد.
نیروی کارمیزان مشارکت نیروی کار در پاراگوئه بیش از %70.41 است.
واحد پولواحد پول ملی پاراگوئه گوارانی است.
تعطیلاتپاراگوئه دارای 11 تعطیلات رسمی بزرگ است. سال نو، روز قهرمانان، روز پنج شنبه بزرگ، جمعه خوب، روز کارگر، استقلال پاراگوئه، روز آتش بس Chaco، تاسیس آسونسیون، روز پیروزی نبرد بوکرون، روز Virgin Caacupe و روز کریسمس است.

مراحل اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار

مراحل اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار بسیار ساده است و به شرح زیر است:

  • مرحله اول: یافتن کارفرما در پاراگوئه و اخذ پیشنهاد کاری از کشور پاراگوئه از یک کارفرمای رسمی
  • مرحله دوم: نامه کارفرما را دریافت کرده و برای اخذ ویزای کاری پاراگوئه اقدام کنید.
  • مرحله سوم: به سفارت مراجعه کرده و مدارک اسناد لازم ارائه شود.
  • مرحله چهارم: ویزای کار را دریافت کرده و به پاراگوئه مراجعه کنید.
  • مرحله پنجم: حضور خود را ثبت کرده و مشغول به کار و زندگی در پاراگوئه شوید.

مراحل اخذ اقامت پاراگوئه از طریق کار

چالش های کار و مشاغل در پاراگوئه

چالش های مشاغل بسیار نزدیک به واقعیت های ساختار اقتصادی و منابع جمعیتی پاراگوئه است. این زمینه توسعه، ویژگی ها و نقش بالقوه مشاغل را برای تحقق پتانسیل توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور شکل می دهد. پاراگوئه اقتصادی کوچک، باز اما محصور در خشکی است. جمعیت 7 میلیون نفری آن در مقایسه با جمعیت همسایه برزیل و آرژانتین کم است و این كشور دارای منابع زمینی فراوان و غنی و سیستم رودخانه ای است كه انرژی برق آبی را تأمین می كند. طی 45 سال گذشته، تولید ناخالص داخلی پاراگوئه تقریبا هشت برابر رشد کرده است. این سیر توسعه از سال 1970 تولید ناخالص داخلی سرانه را تقریبا 3 برابر کرده و در سال 2015 به 3825$ (دلار آمریکا) رسیده است.

این رشد شدید اقتصادی با بهبود قابل توجهی در سطح زندگی همراه بود، اگرچه نرخ بهبود پاراگوئه از برخی همسایگان خود در منطقه عقب مانده است. طی دهه گذشته، عملکرد اقتصادی مداوم پاراگوئه منجر به رشد متوسط ​​سالانه تقریبا 5%، البته با نوسانات قابل توجه از سال به سال، شده است. ساختار تولید اقتصادی، به دور از کشاورزی به سمت خدمات و به میزان کمتری، فعالیت های صنعتی در حال تحول عمیقی است. با این وجود، کشاورزی همچنان نقشی اساسی دارد. این %20 اشتغال و تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و منبع قابل توجهی از درآمد صادرات است. پاراگوئه چهارمین صادر کننده سویا در جهان و نهمین صادر کننده بزرگ گوشت گاو است. بیش از سه چهارم کل صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی است و 22% دیگر انرژی حاصل از تولید برق آبی است.

شرایط اقامت پاراگوئه از طریق کار

در لیست زیر از جمله موارد مهم درباره شرایط کار اقامت در پاراگوئه از طریق کار ذکر شده است:

  • میزان دستمزد و کار در پاراگوئه به صورت آزاد قابل مذاکره است.
  • حداقل دستمزد کاری در کشور پاراگوئه 2.1 میلیون گوارانی پاراگوئه است.
  • میزان ساعات کاری 46 ساعت در هفته و شرایط برای کار اضافی، کار شبانه و تعطیلات رسمی در این کشور پیش بینی شده است.
  • دوره آزمایشی یک شغل می تواند 30 روز برای کارگر فاقد مهارت 30 روز برای کارگر ماهر 60 روز و برای مشاغل حرفه ای نهایتا 6 ماه است.
  • میزان مرخصی با حقوق بر اساس میزان سال کارکرده برای یک کارفرما متفاوت است اما حداقل آن 12 روز و نهایتا 30 روز می باشد.
  • شرایط ویژه ای برای زنان باردار نیز اعمال می شود.

کاریابی در پاراگوئه

مهاجران با در نظر گرفتن شغل در پاراگوئه باید اطمینان حاصل کنند که اسناد مربوط به استخدام را دارند. اولین مکانی که مهاجران می توانند به دنبال کار خود بیایند، اینترنت است و مراجعه به موسسه های کاریابی معتبر در پاراگوئه است که شامل لیست های شغلی در پاراگوئه هستند. طبق قانون مهاجرت پاراگوئه، ممکن است اتباع بیگانه ای که بدون داشتن اسناد و مدارک مناسب در این کشور اقامت دارند، مجازات، اخراج از پاراگوئه یا به زندان محکوم می شوند. برای اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز پاراگوئه به لینک مورد نظر مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با مشاورین و وکلای ما به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *