مهاجرت تحصیلی فیلیپین

اقامت فیلیپین از طریق تحصیل

اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل

یکی از روش های مهاجرت به کشور فیلیپین، مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل قانونی است. این کشور پرجمعیت فیلیپین دارای جذابیت های فراوان است. این دانشجویان بین المللی با دریافت ویزای دانشجویی مجوز اقامت در فیلیپین را از طریق تحصیل را دریافت می کنند. فیلیپین کشوری بسیار زیبا از نظر جاذبه های طبیعی است. بسیاری با تحصیل در فیلیپین از اوقات فراغت بسیار مفرح و شاد و زندگی با کیفیت لذت می برند. اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل به صورت موقت بوده است. دانشجویان با تبدیل ویزای خود به ویزاهای مهاجرتی فیلیپین می توانند در این کشور اقامت دائم را بدست بیاورند. در ادامه این مطلب همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل را به صورت جزئی بررسی کنیم.

اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل

هر سال، فیلیپین در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این یک کشور جزیره ای دنج در اقیانوس آرام است که دانشجویان می توانند برنامه های تحصیلی و تعطیلات ساحلی را با هم ترکیب کنند. کم هزینه بودن تحصیل در فیلیپین باعث می شود که سالانه دانشجویان خارجی زیادی به این کشور بیایند. لذا محیط بین المللی روند یادگیری یک زبان خارجی را سرعت می بخشد. فیلیپین در حال از بین بردن کلیشه بی سوادی در کشورهای آسیایی است. میزان سواد ساکنان محلی آن بسیار زیاد است.

بیشتر مردم فیلیپین مسلط به زبان انگلیسی هستند که این امر شرایط مطلوب برای تحصیل در فیلیپین را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند. اقامت در فیلیپین شرایط بسیار عالی برا فراهم می کند. چرا که دارا آب و هوای گرم، دریا، سواحل شنی، زیرساخت های توسعه یافته، فرصت های شغلی و کیفیت بالای آموزش است.

انواع اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل

کشور فیلیپین برای اقامت شهروندان خارجی انواع مختلفی از ویزاها را صادر می کند. اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل یک نوع اقامت غیر مهاجرتی تلقی می شود. چرا که دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود موظف به بازگشت به کشور خود هستند. البته این امکان وجود دارد که دانشجویان فارغ التحصیل پس از اتمام تحصیل، با استفاده از ویزاهای مهاجرتی مانند ویزای سرمایه گذاری و یا درخواست اقامت دائم در این کشور بمانند. به فیلیپین مهاجرت دائم داشته باشند. لازم به ذکر است برای دریافت اقامت تحصیل در فیلیپین دانشجویان بایستی از یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت آموزش این کشور پذیرش شوند و ثبت نام کنند.

جهت اخذ اقامت این کشور ابتدا از طریق نمودار زیر از هزینه های زندگی در این کشور اطلاع یابید:

هزینه زندگی در فیلیپین

در جدول زیر جزئیات نوع اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل را مشاهده می کنید:

نام ویزانوع اقامتمدت زمان اقامتقابلیت تمدید
9 (F)غیر مهاجرتی (موقت)6 تا 12 ماهدارد (تا پایان زمان تحصیل)

دلایل زندگی و تحصیل در فیلیپین

فیلیپین یک کشور بسیار عالی برای اقامت و تحصیل است. فیلیپین دارای یک نظام آموزشی بسیار خوب است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود بیشتر دانشجویان خارجی در فیلیپین تحصیل کنند. برخلاف سایر کشورها که وسعت آموزش زبان محلی خود را محدود می کنند. فیلیپین برعکس است زیرا هم زبان آموزش و هم زبان تجاری انگلیسی است. برقراری ارتباط بین دانشجویان خارجی و شهروندان آسانتر است. تقریبا 90% از فیلیپینی ها می توانند انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند و صحبت کنند. اما این امر باعث غفلت آنها از زبان اصلی خود که به زبان فیلیپینی است، نیست.

فیلیپین سومین کشور بزرگ انگلیسی صحبت در جهان با بالاترین میزان سواد انگلیسی در آسیا است. به همین دلیل هزاران دانشجوی خارجی در دانشگاه های مختلف فیلیپین ثبت نام کرده اند. فیلیپین آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهد. به دانشجویان اطمینان می دهد که در سطح جهانی با برنامه های دانشگاهی، اساتید بسیار ماهر و همچنین امکانات مدرن تحصیل کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فیلیپین را مطالعه بفرمائید.

مزایای اخذ اقامت فیلیپین از طریق آموزش

اقامت در فیلیپین و تحصیل در این کشور مزایای بسیار به همراه دارد که در اینجا به چندی از آنان اشاره کرده ایم:

  • دانشگاه های معتبر بین المللی: فیلیپین محل دانشگاه های معتبر است که در زمینه های مختلفی از جمله پزشکی، علوم، تجارت، سیاست و هنر برنامه های خود را ارائه می کند.
  • انگلیسی زبان رسمی آموزش: فیلیپین به عنوان یکی از کشورهای برتر انگلیسی زبان در آسیا شناخته می شود. زبان انگلیسی دومین زبان رسمی این کشور است. مدارس از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند.
  • هزینه کم زندگی: دانشجویان خارجی می توانند ضمن صرف هزینه کمتر، از تعادل در فیلیپین در سبک زندگی خود لذت ببرند. در فیلیپین، شما می توانید با هزینه بسیار کمی نسبت به کشورهای اروپایی تحصیل و زندگی کنید.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فیلیپین را مطالعه بفرمائید.

مزایای اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین

تحصیل و اخذ اقامت از طریق تحصیل در کشور فیلیپین با تحصیل در مقاطع مختلف از جمله مقطع کارشناسی در فیلیپین، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین با توجه به گستردگی رشته ها و تنوع تحصیلی بسیار نزد دانشجویان خارجی محبوب است. دانشجویان با پذیرش و ثبت نام در هر کدام از مقاطع تحصیلی در فیلیپین می توانند ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنند و در فیلیپین از طریق تحصیل، اقامت داشته باشند. مدت زمان اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل بستگی به مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور دارد.

در جدول زیر میزان اقامت تحصیلی در فیلیپین را بسته به هر مقطع مشاهده می کنید:

مقطع تحصیلیمدت اقامت در کشور فیلیپین
کارشناسی4 الی 5 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

ارتباط اقامت و تحصیلات دانشگاهی فیلیپین

دانشجویان جهت اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل بایستی شرایط دانشگاه مورد نظر خود را رعایت کنند. هر دانشگاه در فیلیپین با توجه به مقطع و رشته تحصیلی شرایطی را برای ثبت نام و پذیرش اعلام می کند. دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود می توانند از آن اطلاع یابند. در اینجا شرایط کلی این دانشگاه ها ذکر شده است:

  • متقاضیان بایستی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند و قبول شوند.
  • متقاضیان بایستی مدرک تحصیلی معتبر خود را نزد کمیسیون آموزش فیلیپین ارائه کنند.
  • متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی یا فیلیپینی مهارت زبانی خود را اثبات کنند.
  • بایستی دارای تمکن مالی و پرداخت شهریه دانشگاه خود را داشته باشند.

علاوه بر شرایط دانشگاه ها متقاضیان همچنین بایستی ویزای دانشجویی فیلیپین را اخذ کنند. این ویزا در واقع همان اجازه موقت اقامت تحصیلی در فیلیپین است. دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه می توانند با مراجعه به کنسولگری و شرکت در مصاحبه و ارائه مدارک این ویزا را دریافت کنند.

اقامت از طریق تحصیل در دانشگاه های فیلیپین

فیلیپین دارای دانشگاه های بسیار متعددی است که برخی از آنها دولتی و برخی از آنها خصوصی هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی با توجه به بودجه دولتی آنها ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. لذا اقامت در دانشگاه های دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشند. دانشگاه های این کشور همچنین دارای پردیس ها و خوابگاه های دانشجویی و حتی خصوصی است که اسکان دانشجویان خارجی را فراهم می کند. دانشگاه های برتر فیلیپین جزء 10 کشور برتر آسیا از نظر آموزش است. تحصیل در این دانشگاه ها دارای اعتبار هستند. اقامت در فیلیپین از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر فیلیپین یک نوع سرمایه گذاری برای آینده قلمداد می شود. جهت تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین از طریق لینک مذکور مقاله مربوطه را مطالعه بفرمائید.

متقاضیان تحصیل در فیلیپین با دریافت نامه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های فیلیپین که مورد تایید دولت این کشور هستند می توانند در فیلیپین مجوز اقامت دریافت کنند:

نام دانشگاهنوع دانشگاه
دانشگاه خاویرخصوصی
دانشگاه فیلیپین مانیلدولتی
دانشگاه سیلیماندولتی
دانشگاه آتنو مانیلدولتی
دانشگاه پلی تکنیک فیلیپیندولتی
دانشگاه د لا سالهخصوصی
دانشگاه سانتو توماسخصوصی

کار در فیلیپین با اقامت تحصیلی

دانشجویان در حال تحصیل در فیلیپین با توجه به همزمانی تحصیل و کار نمی توانند در این کشور به صورت تمام وقت کار کنند. اما دانشجویان می توانند در طول اقامت تحصیلی خود در فیلیپین به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. واحد پول این کشور پزو است. دانشجویان با کار در فیلیپین از حقوق نسبتا کمی می توانند برخوردار شوند. برای ارزیابی اخذ اقامت دیگر کشورهای آسیایی از جمله چین می توانید، مقاله تحصیل در چین را که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است، مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *