مهاجرت

اقامت در گویان

اقامت در گویان

اقامت در گویان به مدت 90 روز، 3 یا 6 ماه بدون ویزا برای برخی از ملیت ها اجازه ورود به این کشور را می دهد. فهرست این کشورها را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه یافت و برای این کشورها تنها شرط ورود، داشتن گذرنامه ای است که حداقل تا 6 ماه آینده اعتبار داشته باشد. اگر شما یک مهاجر هستید که قصد اخذ اقامت دائم در گویان را دارید، باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. مجوز اقامت معمولاً برای 1 سال اعتبار دارد، اما ممکن است تا 3 سال نیز دریافت شود. اجازه اقامت حداکثر تا 3 سال قابل تمدید است.

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا در زمینه اقامت در گویان و شرایط و مدارک لازم برای اقامت در گویان برای متقاضیان توضیحاتی ارائه دهیم. برای دریافت ویزای اقامت، مهاجران ابتدا باید به عنوان بازدیدکننده با ویزای توریستی وارد گویان شوند. سپس آنها می توانند با مراجعه به وزارت امور داخله، ویزای جدید یا تمدید ویزای فعلی خود را درخواست کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ اقامت در گویان مشاوره تخصصی و خدمات کاملی ارائه می دهد.

بررسی اجازه اقامت در گویان

رایج ترین مجوز اقامت برای 1 سال اعتبار دارد، اما مجوزهایی را می توان دریافت کرد که تا 3 سال اعتبار دارند. مجوز اقامت قابل تمدید است و مجوز به روز شده حداکثر تا 3 سال اعتبار دارد. اسنادی برای اخذ اقامت در گویان لازم است مانند کپی صفحه داده های زیستی و تمام صفحات دارای مهر پاسپورت فعلی شما، اگر گذرنامه فعلی کمتر از 5 سال است، متقاضیان باید پاسپورت قبلی خود را ارائه دهند. متقاضیانی که قادر به ارائه گذرنامه قبلی خود نیستند باید برای مدارک سفر برای (5) سال گذشته از اداره گذرنامه گویان درخواست دهند و مدرکی مبنی بر اقامت قانونی در کشوری که در آن اقامت دارند ارائه دهند.

فردی مقیم گویان تلقی می شود که در آن فرد بیش از 183 روز در هر سال در این کشور اقامت داشته باشد، به طور دائم اقامت داشته باشد، یا با حضور در گویان، قصد اقامت دائم در آن کشور را داشته باشد. اگر فرد به طور معمول در گویان ساکن باشد (یعنی در روال عادی امور در گویان ساکن باشد) فردی به عنوان مقیم عادی گویان در نظر گرفته می شود. برای اهداف مالیاتی گویان، اقامتگاه یک فرد کشوری است که به عنوان خانه دائمی فرد در نظر گرفته می شود. فرد در بدو تولد از یکی از والدین یا هر دوی خود، بسته به شرایط تولد، اقامتگاه می گیرد و به طور کلی این اقامتگاه را حفظ می کند، مگر اینکه شواهد روشنی وجود داشته باشد که فرد قصد تغییر آن را داشته و به این قصد عمل کرده است.

اخذ شهروندی از طریق اقامت گویان

هر شخصی که با فردی که شهروند گویان است یا می شود ازدواج کند، پس از ارائه درخواست به نحوی و ادای سوگند وفاداری که ممکن است مقرر شده باشد، حق دارد به عنوان شهروند گویان ثبت شود: مشروط بر اینکه حق ثبت نام به عنوان شهروند گویان طبق این ماده مشمول استثنائات یا شرایطی است که ممکن است در راستای منافع امنیت ملی یا سیاست عمومی تجویز شود. افراد همچنین می توانند برای ثبت نام به عنوان شهروند گویان در یک کشور مشترک المنافع همانطور که در قانون اساسی گویان آمده یا شهروند جمهوری ایرلند درخواست دهند. او باید نشان دهد که در طول مدت (5) سال منتهی به تاریخ درخواست وی، معمولاً در گویان ساکن بوده یا در خدمت بوده است.

افراد متقاضی شهروندی باید مدارک زیر را به وزارت شهروندی ارائه دهند تا فرم ها و الزامات شهروندی را ارتقا دهند:

  • الف) اصل گواهی ازدواج، اصل شناسنامه یا پاسپورت گویان و پاسپورت معتبر تبعه خارجی (ازدواج)
  • ب) اصل گذرنامه های قبلی و فعلی (Naturalisation & Registration (Ordinary))
  • ج) کپی گواهی شهروندی والدین و گذرنامه و شناسنامه متقاضی

اخذ شهروندی از طریق اقامت گویان

مراحل اخذ اقامت گویان

افسر باید مدارک را تأیید کند. برای اطمینان از اینکه اتباع خارجی دارای یک تمدید اقامت معتبر در پاسپورت هستند. پس از تأیید موارد فوق، دو (2) فرم شهروندی به فرد داده می شود که در آن فهرستی از شرایط نیز ارائه می شود که در آن موارد موجود در لیست پس از ارائه درخواست آنها ضروری است. اگر متقاضی کار می کند، نامه ای برای درخواست بیانیه بدهی مالیات بر درآمد و بیانیه انطباق NIS تهیه می شود. پس از بازگشت با برنامه، درخواست پس از برآورده شدن تمام شرایط پذیرفته می شود. سپس نامه مصاحبه به متقاضی داده می شود تا (3) هفته پس از ارسال درخواست، خود را برای مصاحبه معرفی کند.

در نمودار زیر شاهد انواع مقیمان در گویان هستید:

انواع مقیمان در گویان

سپس یک پرونده باز می شود و یک نسخه برای استفاده در طول مصاحبه به معاون رئیس اداره مهاجرت ارسال می شود. گزارشی از معاون مدیر ارشد مهاجرت و سرپرست خدمات پشتیبانی مهاجرت به Hon ارسال می شود. پس از تایید گواهینامه ها (که باید در سه نسخه انجام شود) تایپ شده و به Hon ارسال می شود. وزیر جهت امضاء و ارسال به دفتر ریاست جمهوری جهت الصاق مهر ریاست جمهوری را تایید می کند. پس از پرداخت به متقاضی اطلاع داده می شود که گواهی ارتقاء دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت و مهاجرت به گویان پاسخگوی سوالات و پشتیبان شماست.

سوالات رایج در مورد اقامت در گویان

در این بخش از مطلب به چند سوال در مورد اقامت در گویان پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای اخذ شهروندی گویان چیست؟ اصل گواهی ازدواج، اصل شناسنامه یا پاسپورت گویان و پاسپورت معتبر تبعه خارجی، اصل گذرنامه های قبلی و فعلی کپی گواهی شهروندی والدین و گذرنامه و شناسنامه متقاضی
  • شرایط اخذ اقامت در گویان چیست؟ فردی مقیم گویان تلقی می شود که در آن فرد بیش از 183 روز در هر سال در این کشور اقامت داشته باشد، به طور دائم اقامت داشته باشد، یا با حضور در گویان، قصد اقامت دائم در آن کشور را داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *