مهاجرت

اقامت در بوتسوانا

اقامت در بوتسوانا

هر تبعه خارجی که مایل به ماندن در بوتسوانا پس از مدت بازدید هستند، واجد شرایط دریافت اقامت در بوتسوانا می باشد. طی سالهای اخیر به دلیل پیشرفت های گسترده این کشور در حوزه های مختلف، اخذ اقامت در بوتسوانا بیش از پیش مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. به عبارت دیگر، همه افراد غیر شهروندی که مایل به اقامت هستند باید برای اجازه اقامت در این کشور درخواست دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص اقامت می باشد. البته لازم به ذکر است که، افرادی که بالای 18 سال دارند، در صورت تمایل به ماندن در بوتسوانا باید به طور جداگانه برای اقامت در این کشور درخواست دهند.

بوتسوانا یکی از آن دسته از کشورهای آفریقایی است که ارزش مهاجرت جهت اقامت در بوتسوانا را دارد. علاوه بر این، بوتسوانا به سرعت در حال توسعه می باشد و بخش های اصلی اقتصاد این کشور را معدن، گردشگری و گاوداری تشکیل می دهد. البته لازم به ذکر است که طبق قانون، اتباع خارجی می توانند پس از 5 سال اقامت اجازه اقامت دائم را دریافت کنند.

دلایل اقامت در بوتسوانا

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، اقامت در بوتسوانا را برای ادامه زندگی خود در خارجی از کشور انتخاب می کنند. علاوه بر این، به گفته سازمان شفافیت بین المللی، این کشور کمترین فساد را در حوزه های مختلف در قاره آفریقا دارد.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ اقامت در بوتسوانا طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ اقامت در بوتسوانا طی سال های اخیر

برای اینکه بیشتر با دلایل اقامت آشنا شوید جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

دلایل اخذ اقامتتوضیحات
رتبه بالای جهانیبوتسوانا دارای بالاترین رتبه اعتباری دولتی و دومین اقتصاد در آفریقا محسوب می شود.
درآمد سرانهبوتسوانا یکی از سریع ترین رشد های درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده است.
دسترسی به بازار گستردهبوتسوانا دسترسی به بازاری با 240 میلیون نفر را را در جوامع آفریقای جنوبی فراهم می کند.
هزینه زندگیهزینه زندگی در بوتسوانا به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی بسیار پایین تر است.

اقامت در بوتسوانا از طریق سرمایه گذاری

یکی از متداول ترین روش ها جهت اقامت در بوتسوانا، سرمایه گذاری در این کشور برای تمامی متقاضیان می باشد. به طور کلی بوتسوانا چندین اقامت را از طریق طرح های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد.

بخش های کلیدی جهت سرمایه گذرای به  شرح زیر می باشند:

بخش های کلیدی جهت سرمایه گذرایتوضیحات
اسپانسرینگمی توانند برای مجوز اقامت بوتسوانا از طریق این روش در پروژه های به رسمیت شناخته شده موسسات دولتی درخواست دهند.
بخش تولیدبخش های کشاورزی، تولید، معدن، آب و پروژه های ساختمانی شامل بخش تولید می شوند.
بخش خدماتاین بخش قابل استفاده برای سرمایه گذاران در ارتباطات، خدمات مالی، فناوری اطلاعات، خدمات اجتماعی و تجارت حمل و نقل و گردشگری می شود.

اقامت در بوتسوانا از طریق سرمایه گذاری

مهمترین مزایا اخذ اقامت از طریق سرمایه عبارت اند از:

  • بیشتر نیروی کار بوتسوانا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و نرخ سواد آنها 83% می باشد.
  • اتباع کشورهای خارجی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بدون کنترل ارز و محدودیت در مالکیت خارجی می توانند شروع به کار کنند.
  • مالیات های کم در بوتسوانا که 14% مالیات شرکت ها و 24% مالیات بر درآمد شخصی است.
  • بوتسوانا امکان بازگشت کامل و حواله سود و سود سهام را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.
  • کشوری بدون تنش کارگری

چالش های اساسی اقامت در بوتسوانا

اقامت در بوتسوانا نیز همانند اغلب کشورهای جهان، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های روزمره ای نیز در حوزه های مختلف می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های اقامت روند درخواست مجوز اقامت در این کشور می باشد. زیرا اداره مهاجرت این کشور از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در روند اعطای مجوز اقامت به مهاجران استفاده می کند.

این امر باعث پشیمانی اغلب مهاجران برای اقامت می شود. یکی دیگر از چالس های اساسی اقامت  در بوتسوانا امنیت پایین در این کشور می باشد. بوتسوانا به نسبا اغلب کشورهای آفریقایی از امنیت پایین تری برخوردار می باشد. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط اقامت می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت در بوتسوانا

در این بخش توجه شما به سوالات مهم اقامت در بوتسوانا جلب می داریم:

  • مهمترین مزایا اخذ اقامت در بوتسوانا از طریق سرمایه شامل چه مواردی می باشد؟ اتباع کشورهای خارجی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بدون کنترل ارز و محدودیت در مالکیت خارجی می توانند شروع به کار کنند. مالیات های کم در بوتسوانا که 14% مالیات شرکت ها و 24% مالیات بر درآمد شخصی است. بوتسوانا امکان بازگشت کامل و حواله سود و سود سهام را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.
  • شاخص ترین دلایل دلایل اقامت در بوتسوانا کدام اند؟ رتبه بالای جهانی، درآمد سرانه، دسترسی به بازار گسترده و هزینه زندگی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *