مهاجرت

اقامت در برونئی

اقامت در برونئی

اقامت در برونئی برای افرادی که طرفدار زندگی آرام و بدون استرس های روزمره هستند بهترین انتخاب است. زیرا برونئی با شرایط زندگی در سطح جهانی و دروازه ای به کشورهای پهناور آسیا توسعه یافته است. برونئی کشوری بسیار دوستدار تجارت است و در یک موقعیت استراتژیک ایده آل برای صادرات و واردات قرار دارد. البته لازم به ذکر است که برونئی در مقایسه با سایر کشورهای همسایه قیمت املاک مقرون به صرفه ای دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد. نکته قابل توجه در خصوص اقامت این است که، این کشور همواره به عنوان کشوری پیشرو جهت سرمایه گذاری شناخته شده است. علاوه بر این، برونئی برای کارآفرینانی که قصد دارند در این کشور تجارت کنند ویزای سرمایه گذاری را تحت عنوان تجاری ارائه می دهد. از سوی دیگر هیچ محدودیتی برای تابعیت مضاعف در برونئی وجود ندارد.

مجوز اقامت در برونئی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ادامه زندگی در برونئی هستند، باید برای دریافت مجوز اقامت در برونئی اقدام نمایند. مجوز اقامت کارتی است که برای اتباع خارجی که قصد دارند برای مدت معین یا نا محدود در برونئی زندگی کنند صادر می شود. البته لازم به ذکر است که، شرایط درخواست اقامت بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. طی سال های اخیر، اخذ مجوز اقامت، به دلیل رشد قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی قرار گرفته است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت در برونئی عبارت اند از:

  • فرم درخواست اقامت
  • ارائه پاسپورت معتبر ملی با اعتبار 6 ماه
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
  • ارائه بیمه سلامت معتبر برای مدت اقامت
  • اثبات وضعیت مدنی
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات رفتار خوب متقاضیان توسط پلیش محلی

به طور کلی دو نوع مجوز اقامت وجود دارد که متقاضیان می توانند برای آنها درخواست دهند، انواع مجوز اقامت در برونئی عبارت اند از:

انواع مجوز اقامتتوضیحات
مجوز اقامت موقتتمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اقامت بیش از 90 روز در برونئی هستند، باید برای مجوز اقامت موقت این کشور درخواست دهند. مجوز اقامت موقت در برونئی برای اهدافی همچون کار، تحصیل و اتحاد خانواده به متقاضیان اعطا می شود.
مجوز اقامت دائماتباع کشورهای خارجی می توانند پس از 10 سال زندگی و کار در برونئی برای مجوز اقامت دائم این کشور درخواست دهند. برای دریافت کارت اقامت دائم برونئی متقاضیان باید به اداره شهرداری محلی خود بروند تا برای مدرکی که به آنها حق اقامت دائم در برونئی را می دهد درخواست دهند.

مجوز اقامت در برونئی

نکات کلیدی در خصوص اقامت در برونئی

اتباع کشورههای خارجی که به دنبال اخذ اقامت در برونئی هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با برخی از نکات کلیدی در این زمیه آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف اقامتی در این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین نکاتی که باید قبل از اقامت به آن توجه فرمایید این است که، برونئی برای تمامی اتباع کشورهای خارجی باز است. علاوه بر این سیستم آموزش عالی و سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور، در بالاترین سطح خود قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی در خصوص اقامت به جدول زیر مراجعه فرمایید:

نکات کلیدیتوضیحات
میزان سرمایه گذرای بالابرنامه اقامت، به سرمایه گذاری 950000BND (دلار برونئی) در مشاغل و شرکت های موجود در برونئی نیاز دارد و باید شغل مناسب ایجاد کنند.
نحوه پرداخت هاپرداخت ها جهت شرمایه گذرای در برونئی به صورت مرحله ای انجام می شود بای این حال، سال اول می تواند به راحتی تا 750000BND (دلار برونئی) برای راه اندازی کسب و کار هزینه داشته باشد.
املاک و مستغلاتبرونئی هیچ املاک و مستغلات یا سایر گزینه های سرمایه گذاری غیر فعال ندارد و فقط مسیر تجاری امکان پذیر است.

مزایای اخذ اقامت در برونئی

اقامت در برونئی برای افرادی که به دنبال زندگی بدون دغدغه در خارج از کشور هستند، دارای مزایا بی شماری می باشد. یکی از اصلی ترین مزایا اقامت موقعیت استراتژیک این کشور در قاره پهناور آسیا می باشد. موقعیت استراتژیک برونئی برای افرادی که به دنبال تجارت در این کشور هستند بهترین گزینه می باشد. علاوه بر این سیستم آموزشی برونئی طی سالهای اخیر دستخوش تغییرات گسترده ای بوده است، که موجب پیشرفت های علمی بی شمار این کشور در حوزه های مختلف شده است. بنابراین اقامت برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، بهترین گزینه می باشد. در نهایت اینکه اقامت به دلیل وجود اقامتگاه های مقرون به صرفه، برای اتباع خارجی بسیار جذاب خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص شرایط اقامت در برونئی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط اقامت در برونئی، در این بخش از مقاله تصمیم گرفتیم تا به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. مهمترین این سوالات عبارت اند از:

  • آیا اعضای خانواده می توانند برای برنامه اقامت در برونئی درخواست دهند؟ بله اعضای خانواده متقاضیان می توانند برای اقامت در برونئی تحت اتحاد خانواده خود درخواست دهند.
  • من به عنوان یک تبعه خارجی چگونه فرآیند درخواست اقامت در برونئی را شروع کنم؟ یکی از متداول ترین روش ها برای شروع فرآیند اخذ اقامت در برونئی، پرداخت هزینه اولیه 35000BND (دلار برونئی) است.
  • مدت اعتبا مجوز اقامت در برونئی برای هر فرد چقدر است؟ مجوز اقامت در برونئی در ابتدا برای 1 سال اعتبار دارد و پس از آن برای 2 سال تمدید می شود. روند تمدید مجوز اقامت در برونئی نیز بر خلاف اغلی کشورهای آسیایی بسیار ساده است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *