مهاجرت به کشور آنتیگوا و باربودا

اقامت در آنتیگوا و باربودا

اقامت در آنتیگوا و باربودا

به دلیل علاقمندی افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان به جزایر کارائیب، اخذ اقامت در آنتیگوا و باربودا به عنوان یکی از کشورهای حاضر در این منطقه مورد توجه است. این کشور با توجه به شرایط و موقعیت در دریای کارائیب و نیز ثبات اقتصادی و اجتماعی در منطقه و نیز بهبود شرایط مهاجرت به آنتیگوا و باربودا چه از روش تحصیلی، چه سرمایه گذاری و به صورت کلی کلیه روش ها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. صنعت اصلی این کشور بر پایه گردشگری بوده و به دلیل زیبایی های طبیعی و نیز دست ساخته های انسانی فوق العاده مقصد مناسبی برای جذب توریستان بین المللی نیز هست.

در خصوص این کشور و موقعیت آن باید گفت که مساحت آن در حدود 442 کیلومتر مربع بوده و از 3 جزیره اصلی آنتیگوا، باربودا و ریداندا تشکیل شده است و نیز پایتخت این کشور شهر سنت جانز شناخته می شود. وجود 365 ساحل فیروزه ایی و جزایر حاصلخیز، زیبا و آباد این کشور را به یکی از زیبا ترین جزایر کارائیب تبدیل کرده است. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است؛ روش های اخذ اقامت و پاسپورت این کشور بررسی می گردد.

طرق اخذ اقامت آنتیگوا و باربودا

با وجود اینکه مهاجرت به آنتیگوا و باربودا از تمامی روش های مورد تایید و پذیرش شده در سازمان ملل مورد تایید است، اما اخذ شهروندی در این کشور به آسانی میسر نمی گردد و پروسه ایی زمان بر و پر هزینه است. در ادامه به بررسی روش های مختلف اخذ اقامت در این کشور پرداخته خواهد شد که مهم ترین روش آن سرمایه گذاری در این کشور است. به دلیل اینکه این کشور در حیطه کارائیب قرار دارد و در حوزه گردشگری نیز فعال عمل می کند توجه بسیاری از افراد به این حیطه جلب شده است و تعداد افرادی که تمایل دارند مقیم این کشور شوند نیز روز به روز در حال افزایش است. از دیگر طرق مهاجرت به این کشور می توان به تحصیل در آنتیگوا و باربودا، ازدواج و یا کار در این کشور نیز اشاره نمود.

اقامت در آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ پاسپورت این کشور به روش سرمایه گذاری اولین شرط این است که فرد متقاضی و اصلی این روش باید بالای 18 سال سن داشته باشد. تقریبا از سال 2012 برنامه اخذ شهروندی در آنتیگوا و باربودا اعلام گردید که نتیجتا منجر به اخذ اقامت از طریق یکی از بروز ترین و جدید ترین روش های سرمایه گذاری در کشورها می شود. از دیگر شرایط و ملزومات اقامت سرمایه گذاری این کشور این است که فرد حداقل 3 سال ساکن خارج از کشور باشد. مورد قابل توجه برای اخذ اقامت این است که بر خلاف اقامت سایر کشورها، نیاز به حضور شخص برای مدت طولانی نبوده و شخص از زمان اقدام تا دریافت اقامت تنها کافی است حداقل 5 روز در این کشور به مدت 5 سال متوالی پس از دریافت تابعیت حضور یابد.

انواع روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا به شرح زیر است:

روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

اخذ اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق کار

اگر فردی بتواند پیشنهاد کار از یک کارفرما در آنتیگوا و باربودا بعد از 2 سال اقامت بدون وقفه در این کشور و کسب 2 پروانه کار پی در پی، می توانند به اقامت این کشور دست یابند. البته یافتن یک کارفرما و در نهایت دستیابی به کار در این کشور برای افرادی که بیگانه اند و کارت اقامت این کشور را ندارند کار بسیار دشواری است. اخذ ویزای کار کشور آنتیگوا و باربودا هم دارای شرایطی است. لازم به ذکر است حتی با وجود کارت اقامت این کشور امکان اخذ پاسپورت آن میسر نیست و مهاجرت کاری به آنتیگوا و باربودا هرگز نمی تواند راهی برای دستیابی به پاسپورت این کشور باشد.

اخذ اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق کار

اخذ اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق ازدواج و تولد

به دلیل اینکه ازدواج یک امر شخصی و برای مهاجرت در واقع یک شیوه هدفمند در قانون محسوب نمی شود، در آنتیگوا و باربودا نیز برخی از افراد موفق به اخذ اقامت این کشور از این طریق خواهند شد. این روش به دلایلی که پیشتر ذکر شد یک روش بسیار حساس بوده و در صورتی که دولت متوجه گردد که ازدواج صوری و صرفا به جهت اخذ اقامت این کشور بوده است، ازدواج ابطال گردیده و امکان صدور کارت اقامت برای شخص متقاضی وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آنتیگوا و باربودا به شرح زیر است:

  • یک نسخه از گواهی ازدواج
  • اثبات تابعیت همسر
  • گذر نامه همسر
  • گواهی پلیس از یک شخص دیگر
  • گواهی بهداشت
  • اثبات بیمه
  • در صورت ازدواج دوم حکم اصلی طلاق
  • در مورد افراد بیوه شناسنامه اصلی فوت و ازدواج
  • سن هر دو طرف بالای 18 سال و در صورت پایین تر بودن سن مجوز کتبی از سرپرست یا والدین

هم چنین تابعیت این کشور مانند تولد در کلمبیا از طریق سیستم خاک است و در صورتی که نوزادی در خاک این کشور متولد شود، اقامت این کشور را بدست خواهد آورد. در پایان باید اشاره کرد اخذ اقامت آنتیگوا و باربودا ممکن است بسیار روند سخت و طولانی داشته باشد اما در نهایت امکان پذیر است. آنتیگوا و باربودا با دارا بودن زیبایی های بسیار و امنیت بالا می تواند مکان فوق العاده ایی برای افرادی که تمایل به زندگی در جزایر کارائیب را دارند جزو برترین جزایر این منطقه است. در حال حاضر انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور مانند سرمایه گذاری در هلند و یا سایر کشورها راحت ترین راه دستیابی به اقامت این کشور است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هرگونه سوال در خصوص مهاجرت به حوزه کارائیب و نیز سایر کشورها خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *