مهاجرت به کشور بلغارستان

اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

اخذ مجوز اقامت بلغارستان از طریق ازدواج برای تمام مهاجران امکان پذیر است. به طور کلی، کسب اقامت در این کشور امکان پذیر می باشد. اما روند اخذ اقامت با توجه به روش آن ممکن است متفاوت باشد. اخذ مجوز اقامت در کشور بلغارستان از طریق ازدواج ممکن است روند سختی داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این روش یکی از بهترین راه ها برای دسترسی سریع به تابعیت بلغارستان است. در بخش های بعدی این راهنما، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط، قوانین و اسناد مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت بلغارستان براساس ازدواج را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.

اخذ مجوز اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

ازدواج با شهروند بلغارستان تضمینی برای دریافت اجازه اقامت در بلغارستان نیست. برای دریافت اجازه اقامت براساس ازدواج، متقاضیان ابتدا باید ویزای طولانی مدت دریافت کنند. برای انجام این کار، فرقی نمی کند همسر فرد خارجی شهروند بلغارستان باشد یا تبعه خارجی. هنگامی که فرد خارجی ویزای طولانی مدت بلغارستان را کسب کند، س از آن وی می تواند درخواست خود را برای دریافت اجازه اقامت براساس ازدواج در این کشور اعلام کند.

مراحل اخذ مجوز اقامت بلغارستان از طریق ازدواج عبارتند از:

  • جمع آوری مدارک
  • ارسال درخواست ویزای طولانی مدت
  • اقدام برای دریافت مجوز اقامت بلغارستان نزد مقامات این کشور
  • بررسی امنیتی
  • مصاحبه
  • اخذ مجوز اقامت

طور معمول، مهاجران خارجی باید برای ویزای طولانی مدت در سفارت بلغارستان در کشور خود درخواست دهند. اگر ترک بلغارستان به طور جدی زندگی یا سلامتی فرد را تهدید می کند یا ماندن در بلغارستان به نفع خانواده و یا فرزندتان وی باشد، متقاضی می تواند این کار را در بلغارستان انجام دهد. برای درخواست ویزای طولانی مدت بلغارستان از این روش، فرد باید درخواست ویزای بلند مدت خود را به وزارت امور خارجه بلغارستان در صوفیه ارائه دهد. اگر فرد ویزای بلند مدت داشته باشد و از اعضای خانواده 1 شهروند بلغارستان باشد، می تواند برای مدت زمان تجدید پذیر تا 1 سال اجازه اقامت مداوم بگیرد. پلیس همراه با آژانس دولتی امنیت ملی تأیید می کند که فرد تهدیدی برای امنیت ملی نیست و همچنین ازدواج وی قانونی است و فقط برای گرفتن اجازه اقامت تنظیم نشده است.

تصمیم گیری درباره صدور مجوز اقامت هم مهاجر خارجی و هم شریک زندگی وی یک مصاحبه با مقامات انجام می شود. اگر درخواست مجوز اقامت رد شود، افراد می توانند ظرف 14 روز از دریافت اخطار رد درخواست تجدید نظر در دادگاه ارائه دهند.

قوانین اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

اگر یک فرد بخواهد اقدام به اخذ اقامت کشور بلغارستان از طریق ازدواج ، باید مجرد باشد. براساس قوانین بلغارستان، داشتن 2 یا چند همسر در این کشور غیر قانونی محسوب می شود. ازدواج در بلغارستان در صورتی ممکن می باشد که فرد بیماری روانی نداشته باشد. همچنین متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. (در برخی موارد استثنایی، افراد 16 ساله می توانند از دادگاه منطقه ای اجازه ازدواج بگیرند.)

برای ازدواج در بلغارستان فرد باید با شخصی با جنس مخالف ازدواج کند. ازدواج های همجنسگرایان از نظر قانونی در بلغارستان به رسمیت شناخته نمی شود. علاوه بر این، فرد باید رضایت صریح خود را برای ازدواج بدهد. در بلغارستان، هیچ کس نمی تواند کسی را مجبور به ازدواج کند. این باید انتخاب فردی باشد. اخذ اقامت کشور بلغارستان از طریق ازدواج حتی با نداشتن وضعیت پناهندگی یا حمایت بشردوستانه امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که اگر درخواست پناهندگی یک فرد در بلغارستان رد شود، وی نمی تواند اقامت بلغارستان از طریق ازدواج را اخذ کند.

مدارک لازم برای اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

مدارک لازم برای اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

مدارک لازم برای اقامت بلغارستان از طریق ازدواج (تنها معتبر در بلغارستان) عبارتند از:

  • اثبات هویت (با کارت شناسایی در صورت شهروندی اتحادیه اروپا و گذرنامه برای شهروندان خارجی)
  • گواهی برای اثبات مجرد بودن و وجود نداشتن مانع برای ازدواج
  • یک گواهی که قانون ملی ازدواج را به رسمیت می شناسد.
  • مجوز ازدواج از دادگاه (در صورتی که افراد کمتر از 18 سال سن داشته باشند.)
  • گواهینامه های پزشکی (این موارد پس از معاینه پزشکی استاندارد قبل از ازدواج انجام می شود که شامل آزمایش خون است و ممکن است در هر کلینیکی در بلغارستان انجام شود.)
  • مدارکی برای اثبات داشتن درآمد کافی و کار در بلغارستان
  • اگر هر یک از طرفین قبلاً ازدواج کرده باشد، حکم طلاق نهایی یا گواهی فوت همسر سابق در صورت بیوه شدن (اگر شریک طلاق از کشور دیگری باشد، این قطعنامه باید قانونی و به زبان بلغاری ترجمه شود).

بررسی مدارک اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

بخاطر داشته باشید که معاینه پزشکی دارای چندین قسمت است، از قبیل ترخیص روانپزشکی و غربالگری سل و بسته به شهر سکونت، افراد برای انجام آنها ممکن است مجبور به رفتن به مکان های مختلف باشند. به طور کلی، هیچ یک از زوجین نباید بیماری های خطرناک (مانند ایدز یا بیماری های ژنتیکی) را از طرف شریک زندگی خود پنهان کنند. اگر فرد بیمار باشد شریک زندگی خود را از این موضوع بسیار مهم مطلع سازد. متقاضیان می توانند سند تایید وضعیت تاهل خود را از سفارت کشور مبدا خود دریافت کنند. سند باید در 6 ماه گذشته صادر شده باشد. همچنین باید به بلغاری ترجمه و گواهی شود. اگر متقاضیان در بلغارستان وضعیت پناهندگی یا انسانی داشته باشند، می توانید با اعلامیه محضری وضعیت تاهل خود را تأیید کنند.

مقامات همچنین ممکن است از افراد بخواهند گزارشی ارائه دهند که طبق قانون ملی آنها هیچ مانعی برای ازدواج وجود ندارد. متقاضیان در بلغارستان می توانند از سفارت کشور مبدا خود دریافت کنند. این سند نیز باید به بلغاری ترجمه و گواهی شود. اگر طبق قوانین ملی افراد موانعی برای ازدواج آنها وجود داشته باشد، زوجین نمی توانید به طور قانونی در بلغارستان ازدواج کنند.

مزایای اخذ تابعیت و اقامت بلغارستان

4 مزایای اصلی اخذ تابعیت و اقامت بلغارستان از طریق ازدواج عبارتند از:

ردیفمزایا
1حق اقامت بدون محدودیت برای زندگی، تحصیل و کار در بلغارستان و اروپا
2سفر بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 157 کشور و سرزمین
3حق تملک زمین در بلغارستان و تعدادی از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا
4حقوق مختلف دسترسی به سیستم های آموزشی بلغارستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

علاوه بر موارد ذکر شده، افرادی که برای ازدواج اقدام به مهاجرت به بلغارستان می کنند از مزایای مختلف بهره مند می شوند. در کشور بلغارستان هزینه های زندگی و تحصیل نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و زندگی در این کشور با داشتن شغل مناسب به راحتی امکان پذیر است. این مزایای موجب افزایش نرخ ازدواج در بلغارستان شده است.

طلاق از یک فرد خارجی در بلغارستان

هر خارجی می تواند یک شهروند بلغارستانی را در قلمرو جمهوری بلغارستان، مشروط به یک رویه کاملا رسمی دادگاه طلاق دهد. بر خلاف برخی قوانین که در آن حکم اداری برای اجرای طلاق پیش بینی شده است، طلاق فقط با حکم دادگاه انجام می شود. زمینه طلاق زمانی است که ازدواج به طور عمیق و غیرقابل جبرانی به هم خورده باشد و هیچ دلیل و دلایل شخصی برای ادامه آن وجود نداشته باشد. رژیم حقوقی منعطف است و زوجین می توانند با رضایت طرفین بدون عیب جویی برای فسخ نکاح طلاق دهند. قانون خانواده همچنین انعقاد قرارداد دادگاه برای حل و فصل نهایی روابط شخصی و ملکی و همچنین روابط با فرزندان را تنظیم می کند. قانون بلغارستان نهاد جدایی قضایی را که در بسیاری از قوانین دیگر تنظیم شده است، به رسمیت نمی شناسد و تنظیم نمی کند.

جدایی دوفاکتو مفهومی در قوانین بلغارستان است که بر اساس آن زن و شوهر در یک خانواده با هم زندگی نمی کنند. جدایی واقعیتی است که اختلال عمیق و جبران ناپذیر ازدواج را در قوانین بلغارستان تعیین می کند. در تعدادی از موارد، زمانی که یکی از زوجین با پایان دادن به ازدواج خود موافقت نمی کند، روند طلاق طولانی تر و پیچیده تر می شود. زمانی که یکی از زوجین خارجی باشد، قواعد قانون حقوق بین الملل خصوصی در مورد فسخ نکاح و صلاحیت دادرسی طلاق اعمال می شود. بر اساس ماده 7 قانون حقوق بین الملل خصوصی، در صورتی که یکی از زوجین شهروند بلغارستان باشد یا دارای اقامت عادی در جمهوری بلغارستان باشد، دعاوی زوجیت باید توسط دادگاه های بلغارستان بررسی شود. دعاوی طلاق در دادگاه های منطقه به عنوان اولین مرحله حل و فصل می شود.

در بخش زیر شاهد مزایا ازدواج با تبعه بلغاری در بلغارستان هستید:

مزایا ازدواج با تبعه بلغاری در بلغارستان

ازدواج در بلغارستان

با در نظر گرفتن مطالب بالا، ازدواج در بلغارستان می تواند روشی عالی برای کسب اقامت این کشور باشد و افراد برای این کار باید از قبل آماده شوند، نه تنها برای مهمانی و لباس بلکه برای تمام اسناد مورد نیاز برای اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج و ثبت ازدواج در این کشور. برای کسب اقامت کشور بلغارستان از طریق ازدواج توصیه می شود افراد وقت خود را صرف برنامه ریزی کنند. به طور کلی، چندین ماه طول می کشد تا افراد تمام اسناد لازم برای ازدواج در بلغارستان را صادر جمع آوری، ترجمه ، قانونی کنند و ارائه دهند. قبل از تعیین تاریخ ازدواج، زوجین باید آماده سازی تمام مدارک خود را شروع کنند، اطمینان حاصل کنند که اعتبار پاسپورت شما بیش از 6 ماه باقی مانده است و مدارکی که برای کسب اقامت کشور بلغارستان از طریق ازدواج الزامی هستند را ترجمه و تایید کنند.

طبق قانون تابعیت بلغارستان به هر شخصی که حداقل 3 سال با یک شهروند بلغاری ازدواج کرده باشد و با مجوز اقامت بلغارستان در این کشور اقامت قانونی داشته باشد، می تواند اقدام به اخذ تابعیت و پاسپورت بلغارستان کند. برای مطلع شدن از سایر روش های کسب اقامت در کشور بلغارستان می توانید به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات تخصصی در خصوص اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

در بخش پایانی مقاله اقامت بلغارستان از طریق ازدواج به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • قوانین اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج به چه صورت است؟ اگر یک فرد بخواهد اقدام به اخذ اقامت کشور بلغارستان از طریق ازدواج ، باید مجرد باشد. براساس قوانین بلغارستان، داشتن 2 یا چند همسر در این کشور غیر قانونی محسوب می شود. ازدواج در بلغارستان در صورتی ممکن می باشد که فرد بیماری روانی نداشته باشد. همچنین متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. (در برخی موارد استثنایی، افراد 16 ساله می توانند از دادگاه منطقه ای اجازه ازدواج بگیرند.)
  • شرایط طلاق از یک فرد خارجی در بلغارستان چگونه است؟ هر خارجی می تواند یک شهروند بلغارستانی را در قلمرو جمهوری بلغارستان، مشروط به یک رویه کاملا رسمی دادگاه طلاق دهد. بر خلاف برخی قوانین که در آن حکم اداری برای اجرای طلاق پیش بینی شده است، طلاق فقط با حکم دادگاه انجام می شود. زمینه طلاق زمانی است که ازدواج به طور عمیق و غیرقابل جبرانی به هم خورده باشد و هیچ دلیل و دلایل شخصی برای ادامه آن وجود نداشته باشد. رژیم حقوقی منعطف است و زوجین می توانند با رضایت طرفین بدون عیب جویی برای فسخ نکاح طلاق دهند. قانون خانواده همچنین انعقاد قرارداد دادگاه برای حل و فصل نهایی روابط شخصی و ملکی و همچنین روابط با فرزندان را تنظیم می کند. قانون بلغارستان نهاد جدایی قضایی را که در بسیاری از قوانین دیگر تنظیم شده است، به رسمیت نمی شناسد و تنظیم نمی کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *