متفرقه, مهاجرت

افتتاح حساب ارزی

افتتاح حساب ارزی

با افتتاح حساب ارزی افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی را دارند می توانند برای انجام امور مالی خود از طریق این حساب اقدام کنند. در واقع افتتاح حساب ارزی و خارجی برای این افراد ضروری است چرا که بانک های داخلی ایران به بانک های خارجی متصل نیستند و نمی توان از آنها در کشورهای خارجی استفاده کرد. امروز بانک های معتبری در سراسر دنیا امکان ایجاد حساب ارزی را مهیا کرده اند. یعنی می توانید در منطقه اروپا حساب ارزی به دلار و یا در کشورهای آمریکایی حساب ارزی به یورو باز کنید. همچنین برخی از بانک ها مانند Transferwise امکان داشتن حساب چند ارزی را نیز فراهم می کنند. با توجه به اهمیت افتتاح حساب ارزی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه در رابطه با افتتاح حساب ارزی بیشتر گفته اند.

بررسی افتتاح حساب ارزی

یک حساب ارزی و چند ارزی به شما امکان می دهد چندین ارز را گاهی اوقات از طریق کارت نقدی، چک، ACH و یا موارد دیگر در یک حساب نگه دارید .حساب های ارزی و چند ارزی به صورت حساب های زیر ارائه می شوند:

ردیفشرح
1سپرده مستقیم (DDA)
2 حساب های بازار پول (MMA)
3گواهی سپرده ها (CD)

برخی از حساب های چند ارزه برای معاملات روزمره شبیه یک حساب جاری استاندارد هستند، در حالی که برخی دیگر برای مشتریانی که مایل به پس انداز با ارز خارجی هستند، طراحی شده اند. حساب های ارزی و چند ارزی شما را قادر می سازد تا به راحتی پول را از خارج از کشور با سهولت ارسال و دریافت کنید. این نوع حساب ها که برای مهاجرین و مسافران مناسب است می تواند شما را فراتر از مرزها پشتیبانی کند. در حالی که این روزها حساب های چند ارزی در ایالات متحده کمتر دیده می شود ، اما در کشورهای دیگر مانند بریتانیا و استرالیا رایج هستند.

البته توجه داشته باشید حساب های چند ارزه هزینه های بالاتری را نسبت به برخی دیگر از حساب ها درخواست می کنند. هزینه های معامله، هزینه های برداشت خودپرداز و غیره وجود دارد. حتی برخی از بانک ها هزینه های مدیریت حساب سالانه را می گیرند و برای افتتاح حساب شما را ملزم به پرداخت حداقل مبلغ می کنند.

افتتاح حساب ارزی HSBC انگلستان

حساب ارزی HSBC یک حساب ذخیره ارزی است که مدیریت آن آسان است و هزینه حساب ماهانه ندارد. شما می توانید از بین 14 ارز اصلی انتخاب کنید و برای هر یک حساب جداگانه برای ذخیره، ارسال و دریافت پول باز کنید. با افتتاح حساب ارزی HSBC انگلستان طراحی شده برای حمایت از سبک زندگی بین المللی شما، با دسترسی آسان به حساب خود از طریق بانکداری آنلاین، می توانید امور مالی خود را در هر کجای جهان که هستید مدیریت کنید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به انگلستان و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

برای درخواست حساب ارزی HSBC باید:

  • داشتن یک حساب جاری HSBC فعال (به استثنای حساب بانکی پایه)
  • 18 سال یا بیشتر

با افتتاح حساب ارزی در انگلستان از مزایای زیر برخوردار می شوید:

مزایای افتتاح حساب ارزی در انگلستان

افتتاح حساب ارزی در Transferwise

افتتاح و نگهداری حساب ارزی ممکن است گران باشد. برخی از بانک ها ممکن است به حداقل سپرده یا کارمزد ماهانه نیاز داشته باشند، یا ممکن است برای پر کردن مدارک از شما خواسته شود که به آن کشور بروید. اما اگر به افتتاح حساب خارجی نیاز دارید، ممکن است جایگزین ارزان تر و راحت تری برای حساب بانکی خارجی وجود داشته باشد. TransferWise یک حساب چند ارزی آنلاین است که به شما امکان می دهد بیش از 40 ارز بدون کارمزد بالا یا نرخ تبدیل ارز پایین پول ارسال و دریافت کنند.

این حساب همراه با جزئیات حساب بانکی ایالات متحده، منطقه یورو، انگلستان و استرالیا است، به این معنی که شما می توانید پرداخت ها را با دلار، یورو و سایر ارزها به صورت رایگان دریافت و نگه دارید. TransferWise تا 8 برابر ارزان تر از بانک ها می باشد. توسط FCA تنظیم شده و بیش از 3 میلیون مشتری از آن استفاده می کنند و می توانید اطمینان داشته باشید که TransferWise پول شما را ایمن نگه می دارد.

هزینه افتتاح حساب ارزی

یک حساب ارزی می تواند به همان روشی که یک حساب استاندارد دارد، مدیریت شود و بسیاری از بانک ها این سرویس را ارائه می دهند، هرچند باید واجد شرایط باشند. معیارها و هزینه ها از بانکی به بانک دیگر متغیر است و باز کردن یک حساب منوط به روش معمول خواهد بود. بسیاری از بانک ها امروز این امکان را فراهم کرده اند اما ارزش این را دارد که شعب بزرگتر را امتحان کنید. اگر اقامت آمریکا را دارید و هم هزینه می کنید و هم درآمد کسب می کنید، منطقی است که پول را به دلار نگه دارید زیرا هزینه مبادله را پرداخت نمی کنید. بسیاری از بانک ها حساب های ارزی از جمله حساب های دلار را اجرا می کنند. هزینه افتتاح حساب در کل متفاوت است و بسته به بانک دارد.

اما مهم ترین فاکتورها برای در نظرگیری هزینه افتتاح حساب ارزی شامل:

  • نرخ تبدیل ارز
  • هزینه معاملات و کارمزد
  • هزینه سالیانه
  • میزان بهره

در نمودار زیر می توانید از جمله بانک های برتر جهان همراه با نرخ تبدیل ارز آنها را مشاهده کنید:

بانک های بین المللی و نرخ تبدیل ارز آنها

دلایل افتتاح حساب ارزی

علاوه بر نیاز مهاجرین و مقیمان کشورهای خارجی دلایل دیگری برای افتتاح حساب ارزی وجود دارد. دارندگان حساب های ارزی به دلیل تفاوت زمان بندی بین جریان های چند ارز ورودی و خروجی، در مورد ضرر و نرخ پخش، از ضریب خطر کمتری برخوردار می شوند. حساب های چندگانه ارزی، مشاغل را قادر به پرداخت و انتقال با ارزهای محلی و خارجی می کند بدون اینکه در نتیجه هر معامله نیاز به تبدیل داشته باشد. حتی روند افتتاح حساب بانکی نیز برای یک تنظیم چند ارز می تواند ساده تر باشد، زیرا هنگام ثبت نام ممکن است نیازی به تعویض ارز نداشته باشید.

با استفاده از برخی از موسسات مالی، حتی می توانید کارت پرداخت متصل به حساب های چند ارزی را دریافت کنید. حساب های چند ارزی نشان دهنده یک راه حل زیبا برای مدیریت جریان وجوه نقد در جهان است. ترتیبات چند ارزی به شما امکان می دهد تعادل در هزینه ارز خارجی را حفظ کنید یا مطابق میل خود بین ارزها جابجا شوید. می توانید تعادل خود را در یک ارز خارجی حفظ کنید و سپس مطابق میل خود به ارز محلی خود برگردید. با ارتباط بیشتر دنیا، مشتریان بانکی خواهان حساب های چند ارزی هستند. مشاغل و افراد می توانند خود را در برابر هرگونه تهدیدات بالقوه برای ثروت شخصی، شرکتی، از اغتشاشات محلی تا نوسانات نرخ ارز محافظت کنند.

مزایای داشتن حساب ارزی

مدیریت امور مالی خود با چندین ارز می تواند زندگی شهروندان جهان را آسان کند. کارآفرینانی که با مشتریان یا تامین کنندگان جهانی کار می کنند، می توانند از یک حساب چند ارزی بهره مند شوند. در اینجا برخی از مزایای حساب های چند ارزی ذکر شده است:

  • می توانید پول خود را با ارزهای مختلف در یک حساب نگه دارید
  • می توانید بین چندین ارز جابجا شوید و در هزینه های تبدیل صرفه جویی کنید
  • به عنوان مثال اگر حساب شما توسط ارائه دهنده ای تنظیم می شود که توسط اداره رفتار مالی (FCA) یا FDIC تنظیم می شود، ممکن است از بیمه سپرده های خاص بهره مند شوید.
  • مدیریت جریان نقدی ارزی خود را ساده کنید.
  • جمع آوری و پرداخت وجوه را بدون تبدیل به دلار آمریکا ساده کنید.
  • انتقال وجهی را برای حساب (های) چند ارز خود آغاز کنید.
  • راه جهت سرمایه گذاری در کشورهای مختلف مانند سرمایه گذاری در آلمان ساده تر می شود.

در خصوص اطلاع از شرایط کارآفرینی در کشورهای مختلف به عنوان مثال مطالعه مقاله کارآفرینی در فنلاند خالی از لطف نخواهد بود.

مزایای داشتن حساب ارزی

افتتاح حساب خارجی در آلمان

در جدیدترین لیست امن ترین بانک های جهانی مالی، بانک های آلمان رتبه بسیار خوی دارند. آلمان سه جایگاه دیگر را در ده رتبه برتر دارد که در مجموع شش مورد در لیست 50 نفره است. آلمان منبع امن ترین بانک های خارجی جهان است. که به دلیل ثبات کشور خصوصا از نظر اقتصادی است. در صورت مهاجرت به آلمان افتتاح حساب ارزی در این کشور یک منبع محبوب برای پس انداز، چک کردن و حساب شما است.

از آنجا که آلمان کشوری مدرن و پیشرفته است، دارندگان حساب به روزترین خدمات آنلاین و خودپرداز دسترسی خواهند داشت. در بسیاری از موارد، برای افتتاح حساب در آلمان نیازی به حضور در آن نیست. بعلاوه، هزینه های افتتاح و نگهداری معمولا کم است. برخی از بانک ها همچنین امکان دریافت کارت اعتباری ویزا یا مسترکارت را نیز دارند. اگر عاشق سفر باشید، مزایای آن حتی بیشتر است. یعنی همانطور که داشتن حساب به یورو می تواند در سراسر اروپا مفید باشد. بعلاوه، برخی از بانکها برای مسافران مکرر امتیازات اضافی دارند.

افتتاح حساب ارزی در سوئیس

سوئیس مدتهاست که به عنوان یکی از بهترین بانک های خارج از کشور برای پنهان کردن پول شهرت دارد. یکی از دلایل اصلی این امر قوانین سختگیرانه حریم خصوصی کشور است. قوانین سوئیس بانکداران را از افشای هرگونه اطلاعات در مورد حساب شما بدون رضایت شما منع می کند. بانکدارانی که این قانون را نقض کنند می توانند به شش ماه زندان محکوم شوند. بعلاوه، مقامات می توانند آنها را تا سقف 50،000 (فرانک سوئیس) جریمه کنند. تنها استثنا در این قانون حفظ حریم خصوصی در مورد اعمال مجرمانه است. بعلاوه سالی یکبار به مقامات مالیاتی خارجی گزارش می شود تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

دلیل دیگر محبوبیت سوئیس به عنوان بانکی برای محافظت از دارایی، امنیت آن به عنوان یک سرمایه گذاری کم خطر است. آب و هوای سیاسی و اقتصادی سوئیس ثابت است. انجمن بانکداران سوئیس (SBA) بانک ها را تنظیم می کند. اگر یک شرکت غیر داشته باشید، سوئیس از سود، سود سهام و ارث مالیات نمی گیرد. از سال 2004، SBA توافق نامه حمایت از سپرده گذار را اصلاح کرد. این توافق نامه تضمین می کند که در صورت مشکل در بانک، سپرده گذاران همچنان مطالبات قانونی خود را دریافت می کنند. جهت دریافت پاسخ به سوالات خود می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاورین ما در باب افتتاح حساب و نحوه مهاجرت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *